Melkein neroja: Bodomin hauskimmat selitykset

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Melkein neroja: Bodomin hauskimmat selitykset

Viesti Kirjoittaja konsta »

Avasin uuden ketjun lähinnä kevennysmielssä. Keskustelu on välillä niin vereslihalla, että sepostuksiin tulee väkisinkin tahatonta huumoria, kun omasta näkökannasta yritetään pitää kiinni kynsin ja hampain.
awa kirjoitti: On ainostaan, hitaasti kehittyvä, ns. Brillen hematooma - joka sekin romuttuu siihen tietoon, että Gustafssonilla oli vasen silmä umpeen muuraantunut sairaalaan tuotaessa. Molempien silmien mustuminen selittyy sillä, että mustelma on valunut vasemmalta oikealle, koska potilas on maannut pääsääntöisesti oikealla kyljellä. Näin mustelma on ollut havaittavissa oikealla juuri silloin, kun potilas vieraili hammasklinikalla, hammaslääkärin vastaanotolla, joka totesi Brillen hematooman.
Tässä Awan analyysissä siitä, miten Brillen hematooma kehittyy on kyllä jo dialektiikka viety huippuunsa. Kjäh.
Viimeksi muokannut konsta, Su Huhti 13, 2008 6:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tämä awan proosa on edellisen veroinen allekirjoittaneen mielestä. Että "vammat eivät vaatineet minkäänlaista hoitoa!". - hymm -.

awa kirjoitti: Täytyypä hieman oikaista sinua nimimerkki Sariola -> kukaan täällä ei mielestäni kirjoittele tyyliin, että on täysin selvää kuka on syyllinen.

Listaat minut ja Hessun, kirjoittajiksi jotka yrittävät mukamas muuntaa totuutta toiseksi. Olet katsonut velvollisuudeksi oikaista nämä vääristymät, joten odotan, että myös teet sen. Toistaiseksi et ole sitä tehnyt.

Voisit aloittaa vaikka siitä, joka minua on aina tässä Gustafssonin vammakeskustelussa kiinnostanut ( ketään syyllistämättä ) - miksi Gustafsson ja hänen äitinsä vääristeli Nils Gustafssonin vammoja, huomattavasti vakavammiksi kuin mitä ne oli todellisuudessa ?

Gustafsson vääristeli vammojaan vielä 2004 vaikka hän tuolloin aivan varmasti tiesi, että hänen vammansa ei vaatineet minkäänlaista hoitoa.

Vammat ei potilasasiakirjojen mukaan vaatineet hoitoa - tämä ilmenee teksteistä, joissa kerrotaan, ettei löydy mainintaa vammojen hoidosta - muistaakseni Tuomisen lausumana tuo tieto. (hän on nähnyt Gustafssonin potilasasiakirjat) Hyväasentoiset murtumalinjat ei vaadi hoitoa.


Vammakeskustelu on mielenkiintoinen ja Gustafsson on siinä aika omituisessa asemassa. Hän valemuistoineen ja muistamattomuuksineen joutuu outoon valoon, koska hänen vammansa on hyvin tiedossa ja ne ei nykytiedon mukaan aiheuta tuonkaltaisia oireita.

Hänen vammansa ei tietenkään häntä syyllistä - mutta käyttäytyminen ja asioista kertominen on eriskummallista, aina vuodesta -60 tähän vuoteen 2004.

- hymm -

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tätä seuraavaa en ole jälkeenpäin voinut hymyilemättä lukea. Kyllä tämä menee minun mielestäni vahvasti huumorin puolelle. Joku voi väittää, että tässä ei pysytä asiassa.
Hessu52 kirjoitti:
Lähetetty: Ke Hel 06, 2008 8:04 pm Viestin aihe:

No kun yhden häirikön saahiljaiseksi, niin toinen aloittaa.

Sinä et ole tainnut inttiä käydä ainakaan -60 luvulla.

Kyllä tuo kalsarihomma on ihan totta, muistan vielä ne luukun alumiiniset napitkin, joita joutui aina ompelemaan kiinni, jos halusi pitää kalsarinsa ylhäällä.

Meillä oli vanikkalaatikonkin kyljessä parasta ennen kyltti 1944, kivääreitä oli kaksi, joista pystykorvaaa käytettiin ammunnoissa ja muissa "palvelutehtävissä" nk. "Pitkää Betsyä", jonka piippuun stanssattu vm. oli 1872 ja sen perä raapi lyhyemmillä kavereilla pitkin maata.

Tämä tietenkin kähmyaikaan, AU-koulun jälkeen sitten helpotti, kun me ryhmyrit saimme vanhat Stenit, eli kertakäyttökonepistoolit, toisesta maailmansodasta nekin.

Niihin ei saanut edes paukkupateja, vaan piti ammuttaessa huutaa laukaus laukaus laukaus, jos sarjatulta ampui, kertatulessa riitti yksi laukaus huuto.

Toivottavasti en tullut paljastaneeksi liikaa sotasalaisuuksia, joista joutuu vastuuseen.
Tuohon ensimmäiseen väittämään totean, että olen "käynyt armeijan".
Viimeiseen voi todeta, että ei ole sotasalaisuuksia, ja tuskin kukaan uskookaan noihin kertomuksiin. Huumorin puolelle menee! :)

:o)

Re: Melkein neroja: Bodomin hauskimmat selitykset

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:Avasin uuden ketjun lähinnä kevennysmielssä.
Joo, kevennetään nyt vähän, ja mitenkäs sattuikin juuri konstan avaama ketju...

Sieltä hauskimmasta päästä:

konsta:
Murhaajat, joita oli siis kaksi, huomasivat murhien jälkeen kenkiensä vereentyneen. Ensin he koettivat raapia kenkien verijäljet maahan, teltan lähelle, siitä "raahausjäljet". Se ei kenkiä puhdistanut, niinpä he pesivät kenkänsä rannassa, ja ottivat poikien kengät omiensa kuivumisen ajaksi jalkoihinsa.
Kauempana autoineen odottanut apuri kielsi murhaajia tulemasta autoon poikien likaisilla kengillä, joten murhaajista huolimattomampi tuiskaisi toiset tiensivuun, huolellisempi kätki toiset kallionkoloon.

konsta:
Teltan pienen tuuletusräppänän kangasverkko oli rikki. Murhaaja kurkotteli puukolla siitä teltan sisään, antaen ensituikkaukset sitä kautta.

HPoirot/Sariola:
[Kyse oli Stenbäckin hypnoosin onnistumisesta] Hypnoositohtori varmistaa hypnoosiin vajoamisen työntämällä parsinneulan hypnotisoidun sormenpäästä sisään. Näin ollen Gustafsson ei ole voinut huijata hypnoosikokeessa.

Lisääkin olisi, mutta olkoon nyt...

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Musseruskanlautta on mielestäni huvittavuudessaan parhaasta päästä.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Mariacka kirjoitti:Musseruskanlautta on mielestäni huvittavuudessaan parhaasta päästä.
Olen samaa mieltä. Meinasin tukehtua nauruun, kun sen ensinmäistä kertaa luin. Naurattaa vieläkin :P

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Unohtamatta "Kolmasti nähnyttä." :mrgreen:

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Mariacka kirjoitti:Musseruskanlautta on mielestäni huvittavuudessaan parhaasta päästä.
Nyt saatte kyllä selittää tyhmyrille. :cry: :D :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kyseessä oli Lännbergin muistivihon kirjoitusten tulkinta. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=450

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^No niinhän se olikin. Voi hyvä ihme sentään :D :D

Kolmasti nähnyt ja
Musseruskanlautta
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mariacka kirjoitti: ..... Olen tästä hieman eri mieltä. Mielestäni ihmisen tulee hyvin tietää omat vammansa, jos niitä viikkokausia sairaalassakin on muka hoidettu.

..... Hoitojakson pituuskaan ei kerro vammojen vakavuudesta .....
On paljon potilaita, jotka eivät osaa kuvata kunnolla omia vammojaan. Se on fakta. Sairaalassahoitoaika luonnollisesti korreloi vamman vakavuuteen. Sekin on fakta. Kaikki ihmiset eivät suinkaan tiedä kaikkea mitä joku ulkopuolinen haluaisia heidän tietävän. Ihminen on vajavainen ja hänen tietonsa ovat monilta osin puutteellisia. Toisilla enemmän toisilla vähemmän.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Sairaalassahoitoaika luonnollisesti korreloi vamman vakavuuteen. Sekin on fakta.
Nyt koitat sekoittaa nykyaikaa Bodom -keskusteluun, mikä ei kyllä ole asian kannalta ollenkaan merkittävää vaan enemmänkin sekoittaa uusien kirjoittajien mielikuvia -vääristää. Vuonna -60 pitkä hoitojakso ei korreloinut niinkään vammojen kanssa (kuten nykyaikana) vaan oli enemmän sääntö kuin poikkeus, koska sitä pidettiin yhtenä hoitomuotona. Makuuttamista.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Jutun asiakirjoissa on myös maininta siitä (Servo?), että siihen aikaan osastosta vastaava ylilääkäri makuutti potilaita pitkään eikä siitä voida tehdä päätelmiä vammojen vakavuudesta. Viikko NG:n sairaalassaoloajasta kului PEG-kuvauksesta, ei niinkään vammoista toipumiseen.

Mutta mukavaa tietysti, jos olen voinut huvittaa joitakuita kirjoituksillani.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mariacka kirjoitti:Jutun asiakirjoissa on myös maininta siitä (Servo?), että siihen aikaan osastosta vastaava ylilääkäri makuutti potilaita pitkään eikä siitä voida tehdä päätelmiä vammojen vakavuudesta. Viikko NG:n sairaalassaoloajasta kului PEG-kuvauksesta, ei niinkään vammoista toipumiseen.

Mutta mukavaa tietysti, jos olen voinut huvittaa joitakuita kirjoituksillani.
:D On tietysti täysin selvää, että hoitoajan pituus ja vammojen vakavuus korreloivat keskenään! :D

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Sariola kirjoitti: :D On tietysti täysin selvää, että hoitoajan pituus ja vammojen vakavuus korreloivat keskenään! :D
Aikalaislääkäri tuntui olevan eri mieltä kanssasi. Mutta varmaan sinä tiedät asian paremmin 8)

Vastaa Viestiin