Poissuljetut tekijäehdokkaat?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
pate
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 9:39 pm

Viesti Kirjoittaja pate »

Kioskimies on varteenotettava motiiveineen, mutta on olemassa myös muita, keillä on motiivi.

Alibi voi monella epäillyllä olla keksitty ja itse en niiden varaan paljon laittaisi. Minulle henkilöt alibeineenkin ovat mahdollisia, jos vähänkin löytyy motiivia.

Harmittaa vietävästi, kun en tutkinut loppuun asti erään alibin omaavan tarinaa, vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus. Kuitenkin hänen tarinansa olisi ollut jumalattoman mielenkiintoinen ja tuonut tähän jutuun varmasti uutta näkökulmaa.
Jos jokainen mahdollinen henkilö tutkittaisiin siten kuin Gustafssonin kohdalla tehtiin, niin varmasti tätä juttua voisi tarkastella avarakatseisemmin ja syyllistä ei niin vahvasti voisi rajata tiettyyn henkilöön, vaan moni näkisi monia mahdollisuuksia ja toteaisi todisteiden merkityksen arvioitaessa syyllisyyttä.

Nyt vain Gustafssonin osuus on pengottu täysin ja näinkin vaillinaisilla näytöillä hänestä on monelle tullut lähes varma tekijä.

Näinhän toki voisi käydä monen muunkin mahdollisen tekijän kohdalla ja siksi en haluakaan turhaan syyllistää ketään ilman varmoja tietoja heidän alibeistaan ja liikkeistään tuon teon aikaan.

Se on varmaa, että moni keskeinen henkilö on jäänyt aivan liian vähälle tarkastelulle ja tekijää on ehkä haettu liiankin monimukaisen kaavan mukaan.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ pate, onko sitten mahdotonta jatakaa tutkimista ko. tapauksessa?

pate
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 9:39 pm

Viesti Kirjoittaja pate »

Tilanteet muuttuvat ja ainakin itsellä aika asettaa rajansa.
Lisäksi aika vain kuluu ja se ei ole eduksi. Mielenkiintoiset henkilöt poistuvat keskuudestamme ja siten on entistä vähemmän niitä, keillä voisi olla tietoa.

Monet ovat sulkeneet suunsa, kun julkisuus paisui tuon oikeudenkäynnin takia niin valtavaksi. Ainoa lohtu on se, että uutta ja mielenkiintoista tietoa tästä jutusta olisi vaikka kuinka paljon, jos vain viitsisi nähdä vaivaa. Eri tahoihin ja ihmisiin yhteyttä ottamall on mahdollista yhdistellä asioita ja todennäköisyyksiä. Vanhoja kuulusteluja Gustafssoniin liittyen lukemalla tämä juttu on kaiketi paketissa. Toki ne mielenkiintoisimmat ovat vielä tavoittamattomissa, vain Gustafssonin osuus on ollut esillä.
Se on kaikkineen aika tylsä ja yksitoikkoinen ilman suurempia paljastuksia.
Tuhansia on kuulusteltu ja kun ne kaikki saisi luettavakseen, niin varmasti voisi nähdä tämän jutun aivan uudessa valossa.

Erik
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 8:37 pm

Viesti Kirjoittaja Erik »

Loka kirjoitti:^Juttelin Wagnerin kanssa tässä yksi ilta ja kovasti sanoi että konkreettista on nyt mitä tutkinnalle näyttää. Odotellaan.
Todellako? Sehän olisi mahtavaa jos tämä näyttö johtaisi joihinkin asianmukaisiin tutkimuksiin - meinasin itsekin kysellä Wagnerilta, että mikähän mahtaa olla tilanne jutussa. Toivotaan, että aikanaan sitten saadaan selvyys lopullisesti tästä AR-asiasta.

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Niin kauan kuin olen tätä palstaa seurannut niin on ollut juttua, että tuosta AR teoriasta tulee kohta jotain uutta ja mullistavaa. Mitään ei ole kuulunut. Sanalla sanoen, en usko koko juttuun.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Oulunmies kirjoitti:Niin kauan kuin olen tätä palstaa seurannut niin on ollut juttua, että tuosta AR teoriasta tulee kohta jotain uutta ja mullistavaa. Mitään ei ole kuulunut. Sanalla sanoen, en usko koko juttuun.
Tiettävästi tästä henkilöstä AR on tehty ilmoitus poliisille, ja oletan, että poliisi on häntä kuulustellut, mutta päätynyt siihen, että tällä henkilöllä on alibi. W:n mukaan NG:n ja OK:n kuvailema ulkonäkö sopii. Itse en osaa sanoa tähän mitään varmaa, mutta vaikuttaa siltä, että hän on ollut ainakin jutusta kiinnostunut, jos on kerännyt siihen liittyvää materiaalia. Se ei vielä todista itse teon suhteen juuri mitään.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Sariola kirjoitti:Tiettävästi tästä henkilöstä AR on tehty ilmoitus poliisille, ja oletan, että poliisi on häntä kuulustellut, mutta päätynyt siihen, että tällä henkilöllä on alibi. W:n mukaan NG:n ja OK:n kuvailema ulkonäkö sopii. Itse en osaa sanoa tähän mitään varmaa, mutta vaikuttaa siltä, että hän on ollut ainakin jutusta kiinnostunut, jos on kerännyt siihen liittyvää materiaalia. Se ei vielä todista itse teon suhteen juuri mitään.
Arska on tunnustanut tappaneensa ihmisiä myös Bodomilla.
Mukanaan ollut Reiska ilmoitti Arskan olleen asialla Bodomilla yksin.
Arskan edesmennyt kauppaneuvosfaija kestitsi saadun tiedon mukaan runsaasti erästä Aasia.
Liittyikö kestitys hevos- vai autokauppaan, en tiedä.
Luulisin liittyneen Bodomiin ja Arskaan.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Kuka tämä AR on?

Erik
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 8:37 pm

AR

Viesti Kirjoittaja Erik »

matkaaja kirjoitti:Kuka tämä AR on?
Selaile noita vanhoja Klakin keskusteluja niin sieltä selviää.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: AR

Viesti Kirjoittaja papillon »

Erik kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Kuka tämä AR on?
Selaile noita vanhoja Klakin keskusteluja niin sieltä selviää.
Sulla tuntuukin olevan yhteistyöhaluinen asenne. Se vaan tuppaa toimimaan molemmin päin. :shock:

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:Kuka tämä AR on?
Henkilö, jonka nimeä ei enää julkisesti kirjoiteta jottei jouduta raastupaan saati bannoniaan palstalta. Mutta tosiaan, vanhoja selaamalla se selviää. :)

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Ok kiitos ja ymmärrän kyllä. Alanpa selailemaan. :)

Erik
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 8:37 pm

Re: AR

Viesti Kirjoittaja Erik »

papillon kirjoitti:
Erik kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Kuka tämä AR on?
Selaile noita vanhoja Klakin keskusteluja niin sieltä selviää.
Sulla tuntuukin olevan yhteistyöhaluinen asenne. Se vaan tuppaa toimimaan molemmin päin. :shock:
Noh, yritin olla yhteistöhaluinen niissä raameissa mitkä Loka tuossa ylempänä selitti, että en oikein ymmärrä miten tämä kuittisi oli aiheellinen.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Joo sillä erolla että Loka selitti. :lol: Se siitä. :lol:

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

pate kirjoitti:Tilanteet muuttuvat ja ainakin itsellä aika asettaa rajansa.
Lisäksi aika vain kuluu ja se ei ole eduksi. Mielenkiintoiset henkilöt poistuvat keskuudestamme ja siten on entistä vähemmän niitä, keillä voisi olla tietoa.

Tuhansia on kuulusteltu ja kun ne kaikki saisi luettavakseen, niin varmasti voisi nähdä tämän jutun aivan uudessa valossa.
Ehkei tarvitsisi kahlata aivan kaikkea lävitse, vaan jos joku taho tätä tutkii nyt aktiivisesti, niin kävisi läpi vaikkapa 'tuon alueen' rikosrekisteritiedot tuolta ajalta? Uskon että löytyy jotain. Myös etsisin tuon moorripyörän sillä siinä on jälkiä; veri ja sormenjäkä. Eiköhän rekisterit ole aika kattavia nykyisin että voisi jotain ilmaantua. Tämä on vaan yksi oivallus monien joukossa, mutta voisihan tuohon lukutouhuun jonkun palkata aivan sitä tekemään. Vielä kerran kaikki lävitse?

Vastaa Viestiin