Puhuuko Nisse totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Puhuuko Nisse totta?

Kyllä, Nisse puhuu totta sen mukaan kun muistaa
50
40%
Ei. Nisse valehtelee ja vaikenee epäedullisista asioista
76
60%
 
Ääniä yhteensä: 126

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Lääkärien havainnot vammoista taitavat olla hieman erilaiset. Mitään raahausjälkiä ei liene myös ollut.

*Waldemarin sivuilta, lehtijutusta vuodelta 1980*:

Nils Gustafsson muistaa tapahtumista vain ne hetket, kun he menivät nukkumaan ja sen, jolloin hän herää Töölön sairaalassa. Hänen ensimmäiset sanansa ympärillä oleville hoitajille olivat: " Miten minä jouduin moottoripyöräkolariin?" Hirveästä surmatyöstä hän ei muistanut mitään.

- Minulla oli kasvoissani kaikkiaan noin 10 pistohaavaa, ylä- sekä alaleuka murskana sekä lisäksi noin 10 sentin kokoinen ruhjevamma päässä mikä ilmeisesti tuli siitä kivellä tai putkenpätkällä suoritetusta iskusta. Viiltohaavoja oli myös kyynärpäissäni ja molempien käsien rystysistä olivat nahkat poissa. Kai minä jotenkin olen yrittänyt suojautua...

- Kaikki päässäni olleet haavat tulivat vasemmalle puolelle, sillä nukuin oikealla kyljelläni. Yksi pistoista vaurioitti tasapainoelintä, sillä jouduin toipumiseni jälkeen opettelemaan kävelemisenkin uudelleen.

- Siitä en ole varma, että pääsinkö itse pois teltasta vai vedettiinkö minut. Joka tapauksessa murhaaja yritti vetää minut veteen, sillä paikalla oli minun kantapäitteni jäljet. Joko hän ei ollut jaksanut tai sitten hän pelästyi jostakin, koska oli lopulta jättänyt minut makaamaan telttakankaan päälle.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonin puheet omista vammoistaan on todellakin lennokkaita, sanoisin jopa räikeästi liioittelevia ja virheellisiäkin. Tuo että Gustafsson kertoi ryststen vammoista on mielenkiintoinen, sillä niissä tapahtuman jälkeisissä lehtikuvissa mitä on, Gustafsson peittelee käsiään. Ehkä ne oli tapelussa vammautuneet ja niinhän Gustafsson itsekin osuvasti epäili " Kai minä jotenkin olen yrittänyt suojautua"

Jotenkin ne käsien vammat ei ehkä sopineet kuitenkaan tarinaan?!!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Muistaako joku onko rystysvammoista jotain dokumentointia vai kuuluvatko ne Gustafssonin harhakuviin?

Vai ovatko ne heti uskottavia koska sopivat kännitappeluteoriaan?

Jos on maannut lähes liikkumattomana sairaalassa monta päivää, rystysten vammoja lienee aika turha peitellä. Lääkärit ja poliisit ovat ehtineet ne varmasti nähdä ja dokumentoida monta kertaa jos niitä oli.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuon kaltaisia vammoja ei tuolloin dokumentoitu mitenkään, eikä Gustafssonin mitään vammojen hoitoa ole dokumentoitu mitenkään. Tai ainakaan minä en ole niitä dokumentteja nähnyt. Muutaman päivän tajuttomuus/muistamattomuus jättää pysyvän jäljen, mutta Gustafssonin tapauksessa ei jättänyt. Myöskään vammojen vaatimasta hoidosta ei ole tietoa. Ymmärtäisin niin, että vammat ei vaatineet haavojen ompelua ihmeellisempää hoitoa. Ja hoitajakin oli harjoittelija amanuenssi, eli lääkäri ei hoitanut Gustafssonia, dokumenttien mukaan.

Gustafssonin harhakuvat voivat olla hyvinkin niitä, mitkä voisivat tulla myöhemmin vaikkapa valokuvista julki!

Boswell
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 5:54 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Boswell »

Jotenkin muistelen joitain nähtyjä kuvia, jossa Nisse on röökillä sairaalan parvekkeella ja sormien kynnet aluset ovat mustina verenpurkautumisesta. Joten, tästä vedän johtopäätöksen, että Nisse on saattanut kuulla joitain juttuja jo ennakkoon, sillä kuvan ajanottamiskohta ei selviä mistään. Siinä samassa sessiossa oli myös kuvia Nissen vanhemmista vierailulla sairaalassa. Sitä en tiedä, pidettiinkö Nisse eristyksissä ennen näitä kuvia, ja oliko Nissellä poliisin kuulustelut jo suoritettu. Jos joku tietää, niin ei muuta kuin kommenttia. Verenpurkautumiset kynsien alle ovat voineet johtua siitä, että käsien päällä on kävelty/tallottu, tai jos kivellä on hakattu huolella uhreja. Silloinhan sormet jäävät kiven ja iskun kohteena olevan uhrin väliin. Joten tässä pieni heitto. Tosin Seppo oli tapettu puukolla niille sijoilleen,Tuulikki lyöty tajuttomaksi teltan ulkopuolelle tai jo itse telttaan ja tappo lyönnit vasta myöhemmin ja Irmeli tappeli viimeiseen asti teltassa. Nisse oli lyöty jo ekana tajuttomaksi. No niin, toistan samaa, mut tää on mun näkemys. Nissen jorinat voivat olla tältä ajalta ja varsinkin 40-vuotta myöhemmin. Syötetyt tapahtumat ja lehtien kirjoittelut, ainahan lehdet ovat asioita värittelleet.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Niin nukkui oikealla kyljellä ja iskut tuli vasemmalle...muistiko tuon miten nukkui vai ei vai puheliko omiaan,siinäpä pulma.
Vai oliko omaa oletusta miten nukkui,en kyllä itekkään tiedä miten päin nukun vasta kun herään.
No aikaa kulunut vuoskymmeniä ja kun kerran tajuttoman oli niin muistikuviahan ei siis ollut,että paha sanoa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

Nils Gustafsson kertoi, että heräsi neljä päivää tapahtumista. Mikään todettu vamma ei tue tuota väitettä!!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
To Elo 19, 2021 10:03 pm
Nils Gustafsson kertoi, että heräsi neljä päivää tapahtumista. Mikään todettu vamma ei tue tuota väitettä!!
Vammojen laadustako herääminen todetaan ? :shock:

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ei ihminen nuku 96 tuntia putkeen noilla vammoilla. Eikä ilmankaan. :lol:
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Quorthon kirjoitti:
Pe Elo 20, 2021 11:20 am
Ei ihminen nuku 96 tuntia putkeen noilla vammoilla. Eikä ilmankaan. :lol:
Älä nyt:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000559943.html

Teini nukkui ruususen unta 64 päivää

=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonilla todetut vammat ovat aivan tyypillisiä yhden nyrkiniskun vammoja, ja noita vammoja tulee Helsingissä tänäkin yönä muutamia, koska on koulujen alkamisen jälkeinen viikonloppu. Veikkaan, että kukaan näistä tänä yönä vammautuneista ei esitä tajutonta neljää päivää!

Noiden vammojen jälkeen juhlijat ei edes hakeudu hoitoon, vaan meno jatkuu.

Nicci Kuolemannaakka jostain kumman syystä lyö erikoisella tavalla läskiksi tuon Gustafssonin vammojen vuoksi heräämisen, mutta se onkin juuri osuva ilmaus, sillä satuahan siinä kerrottiin.

Jason
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:15 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Jason »

Taitaa Gustafssonilla olla jo melkoisesti ikää, oli jo eläkkeellä syytteen saadessaan.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja dazu »

awa kirjoitti:
Pe Elo 20, 2021 10:57 pm
Gustafssonilla todetut vammat ovat aivan tyypillisiä yhden nyrkiniskun vammoja, ja noita vammoja tulee Helsingissä tänäkin yönä muutamia, koska on koulujen alkamisen jälkeinen viikonloppu. Veikkaan, että kukaan näistä tänä yönä vammautuneista ei esitä tajutonta neljää päivää!

Noiden vammojen jälkeen juhlijat ei edes hakeudu hoitoon, vaan meno jatkuu.

Nicci Kuolemannaakka jostain kumman syystä lyö erikoisella tavalla läskiksi tuon Gustafssonin vammojen vuoksi heräämisen, mutta se onkin juuri osuva ilmaus, sillä satuahan siinä kerrottiin.
Mikä tarve awalla on valehdella tämä vamma-juttu läskiksi ketju ketjun ja sivu sivun jälkeen? Gustafssonin vammat olivat "matalaenergisiä", mikä tarkoittaa sitä, että vammat ovat voineet syntyä esim. nyrkillä lyömällä, tai potkaisemalla. Muiden uhrien "korkeaenergiset" vammat taas ovat syntyneet esim. kivellä, tai rautaputkella lyömällä. Näiden matalaenergisten ja korkeaenergisten vammojen ero on siinä, että korkeaenergisessä vammassa pienelle alueelle kohdistuu erittäin suuri paine.
Se, että vammat ovat matalaenergisiä, ei automaattisesti tarkoita, että vammat olisivat lieviä. Tämä nimimerkki awa on pyrkinyt vuosikausia väittämään, että matalaenerginen vamma tarkoittaisi jonkinlaista hyvin lievää vammaa. Moni on kuollut matalaenergisten vammojen seurauksena. Myös Nilsin vammat ovat sen verran vakavia, että niiden kanssa ei olisi kyllä illanvietto jatkunut, jos niitä olisi kesken illanvieton tullut. Nilsillä oli matalaenergisten vammojen seurauksena murtunut ylä- ja alaleuka, sekä ohimo ja poski. Nilsin vammat selittäisivät myös muistamattomuuden ja tajuttomuuden. Toisaalta myös alkoholi voi selittää muistamattomuuden.

Nils aivan oikeasti vammautui melko vakavasti tuona yönä. Eri juttu on sitten se, että hän on lisäksi liioitellut vammojaan. Nämä awat ja MikaKoot taas ovat täällä foorumilla sivu sivun jälkeen väittäneet Nilsin liioitteluihin vedoten, että mitään vakavia vammoja ei olisi ollut ja, että Nils olisi ne kaikki keksinyt. Mutta, kun ei keksinyt, vaan ne oli ihan selkeästi kirjattu ylös silloin heti Bodomin jälkeen vuonna 1960.
Se, että Nils liioitteli vammojaan ei tarkoita sitä, että hän ei olisi oikeasti vammautunut vakavasti.

Minua kiinnostaa enemmän tapauksen faktat, kuin Gustafssonin maalaaminen selväksi syylliseksi. Jos Gustafsson oli syyllinen, niin se pitäisi selittää vääristelemättä faktoja syyttäjän kannalta edullisemmiksi ja ilman niitä ufoteorioita isän hakemisesta paikalle.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

dazu kirjoitti:
Ma Elo 23, 2021 4:55 pm
Mikä tarve awalla on valehdella tämä vamma-juttu läskiksi ketju ketjun ja sivu sivun jälkeen? Gustafssonin vammat olivat "matalaenergisiä", mikä tarkoittaa sitä, että vammat ovat voineet syntyä esim. nyrkillä lyömällä, tai potkaisemalla. Muiden uhrien "korkeaenergiset" vammat taas ovat syntyneet esim. kivellä, tai rautaputkella lyömällä. Näiden matalaenergisten ja korkeaenergisten vammojen ero on siinä, että korkeaenergisessä vammassa pienelle alueelle kohdistuu erittäin suuri paine....
Jatkan keskustelua Gustafssonin vammat topiccissa, mutta vastaan sen verran, että sinun määritelmä korkeaeaenergisen - ja matalaenergisen vamman välillä on ihan sinun oma "ihmetelmä".
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Tänne pitäisi avata uusi ketju, missä voisi äänestää, kuka Bodom-hörhöistä puhuu totta ja kuka ei.

Vastaa Viestiin