Miksi Nisse valehtelisi niin monista asioista?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Juuri näin Loka ja tuhannet kiitoskset, että ehätit korjaamaan tuon, ennen kuin Sariola olisi siihen vääristelyyn puuttunut.

No kukkuu, monenko aikaan tämä Siv Jansson-Knuts sitten tämän hirmuisen näyn näki.

Oliko kenties kello 14.00 jälkeen, jolloin KRP oli jo paikalla, vai milloin.

Missä vaiheessa Siv Jansson-Knuts kuuli, että verinen mies oli Nils Wilhelm Gustafsson jonka Espoon kääräjäoikeus vapautti kaikista Bodomjärven murhasyytteistä, koska näytti vahvasti siltä, että niemellä oli ulkopuolinen tekijä.

Kuuliko samana päivänä?

Jos voisit tarkentaa nuo kuulustelupäivämäärät kaikkien erehdysten välttämiseksi.
"En koskenut häneen enkä muistaakseni myöskään yrittänyt puhuttaa häntä. Kysymykseen, oliko miehen kasvoissa oleva veri jo kuivunutta, vastaan, että en osaa sanoa. Kun näin tämän verisen miehen ja teltan kuhmurat, joista mielsin että teltassa voisi olla muitakin ihmisiä, menin kait´ jonkinlaiseen shokkiin sillä siitä eteenpäin olevat muistikuvani ovat vieläkin sekavampia ja heikompia. Sen muistan, että juoksin alas rantaan noutamaan serkkuni, mutta sitä en enää muista, oliko hän tällöin jo kerinnyt uimaan. Tultuamme teltalle minä hyppäsin pyörälleni ja ajoin takaisin kylään. Serkkuni jäi teltan luo. En muista miten poliisin ja avun hälyttäminen paikalle tapahtui. Kylässä kerroin tapahtuneesta muille jonka jälkeen – kulunutta aikaa en enää muista, lähdin takaisin rantaan. Tultuani paikalle siellä oli jo poliisit ja muita ihmisiä."

(2.6.2004)

Koska hän on vielä päässyt teltalle, ei krp ole voinut olla paikalla.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

MEG kirjoitti:Alibin numerossa 5/ 2004, Harry Wendelin muistelee

Näin siis Alibi 5/2004.
Ei kun nyt kysytään oikeaa, siis aivan virallista tietoa, eikä mitään lehtijuttujen kopiointeja... :lol:
Vai pitääkös tässä ryhtyä lainailemaan Kustaa-sonnin samaiselle läpyskälle jorisemia valheita?

Lähdettäiskös nyt siitä, että jos jotain esitetään, niin sen tulisi olla oikeaa kuulustelutietoa, oikeudessa käsiteltyjä todistajanlausuntoja, Etp:ssa ollutta tms. faktaa...?
Jätetään siis kylän ämmien ja hevosmiesten tietotoimiston uutiset sivummalle...
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

:o) kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:Muistaakseni ainakin kaksi erillistä todistajaa on kertonut uhrien vetelyistä. Täss niistä toinen:

Kuulustelupaikka: Espoon kihlakunnan poliisilaitos

Kuulustelupäivä: 10.8.2005

Kuulustelija: Antti Syrjäaho

Kuulusteltavan nimi: Rantanen

"Teltan päällä ollutta miestä heräteltiin samanaikaisesti poskiin läpsimällä ja kuulin hänen örähtelevän. Näin vielä, että myös toista henkilöä alettiin vetää teltasta ja ehdin nähdä ylös nostetun telttakankaan alla runsaasti verta."
Tärkein unohtui, eli tiedonlähde... :wink: Kuka Rantanen? Eikö kuulusteltavalta kysytä etunimeä?
Käytettiinkö tätä tarinaa oikeudessa? Miks'ei käytetty? Tarina ei kerro, oliko Gustu Björklundin päällä, vain että oli teltan päällä...
Ja mitenkäs se kuuluisa termi "valemuisto" nyt sitten pätee tähän tarinaan?
Kuinka uskottavaa on, että Gustua, jonka lärvin kerrottiin olleen veressä ja turvoksissa, poskessa hampaan tekemä reikä, että häntä "heräteltiin" läiskimällä lättyyn? :lol:
Tarina näyttäisi vihjailevan, että tekijöinä olisivat olleet ambulanssimiehet. Vai oliko vetelijänä joku sivullinen?
Onko tätä sivullista kuulusteltu, onko hän itse kertonut ruumiin liikuttelusta?
Jos on, miksi hänen kertomaansa ei ole kirjattu mihinkään virallisesti - hänhän on pahasti sotkenut rikospaikkaa, ja hänen olisi tullut kertoa, mikä oli asetelma ennen vetelyä.
Samoin jos vetelijä oli ambulanssimies, miksi ei kertonut siirtäneensä ruumista ja elossa löytynyttä Gustua?
Miksi hän veteli kankean ruumiin (ja vain yhden kolmesta) ulos teltasta ja riisui hänen alaruumiinsa paljaaksi?
Miksi hän jätti ruumiin irvokkaasti teltan päälle?
Mihin aikaan vetely tapahtui?
Hän liikutteli myös Gustua, koska sankaripoika oli alaruumiiltaan alastomaksi riisutun Björklundin päällä.
Missä Gustu oli, kun vetelyä tapahtui?
Miksi Gustu piti asetella Björklundin vetelijän häpäisemän ruumiin päälle?
Miksi hän ei vedellyt Mäkeä tai Boismania?
Eikö häntä kiinnostanut Boismanin tila - tämähän oli käärittynä tiukasti teltanliepeeseen?

Eiköhän "Rantanen" tässä heitä jonkinnäköst huulta - tarvitaan jotain tukevampaa tarinaa, Gustu-fanit... :lol: no, kaksihan niitä piti oleman, jäämme siis odottelemaan, mitä toinen kertoo.
On myös olemassa mahdollisuus, että yllälukeva "kuulustelu" on Gustu-fanien keksimä "todiste"... :lol:
Kiusallisia kysymyksiä, joihin Gustu-faneilta ei heltiä vastausyrityksiäkään...
Ei nyt kuitenkaan viitsittäisi ohittaa noita ihan noin vain, eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

:o) kirjoitti: Ei nyt kuitenkaan viitsittäisi ohittaa noita ihan noin vain, eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:

Et nyt kuitenkaan viitsisi samaistaa minua Gustu-faniksi.

Mitä merkitystä muuten tällä vainajien vetämisellä on Gustafssonin syyllisyyttä/syyttömyyttä ajatellen?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo kukkuu, hän oli siis päässyt rannalle, niin KRP ei mielestäsi ollut paikalla?

Mitä poliiseja siellä sitten oli, sillä kyllä kait KRP:n miehetkin poliiseja olivat, joskaan eivät sieltä viisaammasta päästä.

Jos puhutaan poliiseista, on siellä täytynyt olla enmmän kuin yksi Lönnberg kirjoittamassa muistiin ruumiiden sijaintipaikkoja.

Sitäpaitsi KRP:n saapuminen ei estänyt millään lailla niemelle pääsyä, senhän kertovat jo sen ajan valokuvatkin, jossa uteliaat töllöttövt simämunat putkella surmapaikkaa.

Ainoastaan teltan lähiympäristö eristettiin, muutaman kymmenen metrin alueelta, muutenhat sivulliset jopa etsivät maastosta ja järvestä murhapuukkoa, kuten sanottiin, koska virheellisesti poliisi luuli alkuunsa, että uhrit oli puukotettu.

Ainoastaan Sepiä oli puukotettu kaulan tyveen ja Irmeli sitten tikattu täyteen reikiä.

Gustafsson eikä Tuulikki Mäki eivät joutuneet puukotetuiksi.

Tuulikin päänkin, murhaaja oli siististi peittäny, joka osoittaa jonkinlaista tunnetilaa murhan johdosta.

Myös Sepi oli melkein kokonaan peitetty, mitä se sitten merkitseekään?

Toivoisin kukkuu, :o) :n tavoin, jonkinlaista konkreettista aikaa näille tapahtumille, siis milloin Siv neitonen näki verisen Gussen lärvin ensi kerran, milloin meni kylille kertomaan tapauksesta ja mihin aikaan palasi niemelle, sekä oliko Gussen nimi jo silloin kaikkien tiedossa?

Nuo kun vielä kerrot, niin olen tyytytetty.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

kukkuu kirjoitti:
:o) kirjoitti: Ei nyt kuitenkaan viitsittäisi ohittaa noita ihan noin vain, eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:

Et nyt kuitenkaan viitsisi samaistaa minua Gustu-faniksi.
No ei samaisteta sinua Gustu-faniksi.
Mutta koetapas nyt vastailla oman viestisi aiheuttamiin kysymyksiin ensin, ennen kuin ryhdyt itse kyselemään.
Eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

:o) kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
:o) kirjoitti: Ei nyt kuitenkaan viitsittäisi ohittaa noita ihan noin vain, eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:

Et nyt kuitenkaan viitsisi samaistaa minua Gustu-faniksi.
No ei samaisteta sinua Gustu-faniksi.
Mutta koetapas nyt vastailla oman viestisi aiheuttamiin kysymyksiin ensin, ennen kuin ryhdyt itse kyselemään.
Eihän tästä muuten eteenpäin pääse... :lol:
En noihin tuon paremmin osaa vastata. Kunhan postailin noita vanhoja kuulusteluja, koska sivusivat käsiteltävää aihetta.

Kellonaikoja noihin on kenenkään turha keksiä. Tuskin niitä osaavat sanoa edes paikalla olleet.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

kukkuu kirjoitti: Kunhan postailin noita vanhoja kuulusteluja, koska sivusivat käsiteltävää aihetta.
Kiva noita tekstejä on lukea ja itse kuulun näihin, jotka niistä ovat aina, uudelleen ja uudelleen, yhtä kiinnostuneita.

Itse en mitään tekstejä koneelleni kopio, vaan muistelen näitä tarinoita paljolti ulkomuistista. Siksi olen aina kiinnostunut näistä vanhoista, ehkä jo aiemmin näkemistänikin jutuista.

Kertaus on "opintojen äiti". Kiitos vaan kukkuulle.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, olen samma mieltä awan kansssa, että kertaileminen on aika oleellista näissä jutuissa.

Nyt sitä tietoa vaan on niin monenlaista, eli samasta asiasta voi olla ja onkin usein ihan toisenlaista tietoa, joista sitten pitäisi arvuutella se oika totuus ja tarkoitan nyt lähinnä lehtikirjoitukasia ja kuulustelupöytäkirjoja, joissa todistajat ovat tuoneet omat näkemyksesnä esiin.

Paras esimerkki silminnäkijäin kuulusteluista, on se, kuninka eri tavalla he ovat nähneet Gustafssonin makoilleen aamun aikana teltan riekaleiden päällä.

Mistä sen sitten oikein tietää, onko Gusse liikkunut aina yksin maatessaan teltan päällä, sillä sellaisesta olisi kyllä olemassa melko vahvat näytöt.

Tietenkin se, mistä ilmansuunnasta todistaja on tullut, niin on muuttanut näkymiä, mutta jos on seissyt aivan teltan vieressä, olisi todistajan luullut nähneen enemmän.

Tuo oli kyllä "melko selvä juttu", tuo teltan sisällä olleet muhkurat, joita todistaja aivan oikein päätteli ihmisiksi.

Näin ollen näkyvillä ei ollut sitten muita kuin Gusse, vai olisko todistaja ollut niin shokissa, ettei olisi nähnyt alastonta Irmeliä teltan päällä, eli Gussen alla?

Joidenkin todistajien kertomuksien mukaan, he olivat nähneet alastoman Irmelin vielä silloin, kun Gusse oli paikalla, joten näin ne todistukset muuttuvat muuallakin, kuin hovissa.

Jos Irmeliä ei oltu vielä tuossa vaiheessa riisuttu, niin kuka ja milloin sen sitten teki?

Lanssin miehiin, poliisiin, enkä kehenkään todistajaan tuskin osaisin sovittaa tuota riisumisepisodia, eikä siitä ole kukaan silminnäkijä missään vaiheessa kertonut.

Olisi sen nyt luullut jonkun todistajista kertoneen, jos olisi nähnyt sellaista jonkun, vaikka virkavallankin tekevän.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Hessu52 kirjoitti:Paras esimerkki silminnäkijäin kuulusteluista, on se, kuinka eri tavalla he ovat nähneet Gustafssonin makoilleen aamun aikana teltan riekaleiden päällä.
Tarkoitatko, että silminnäkijät, jotka kertoivat kukin Gustun olleen aina eri asennossa, olisivat niin sekaisin päistään, että sankaripojan asennonmuuttumiset olisivat olleet vain sekavia pulisevien todistajien väärin muistamisia?
Ota kuitenkin huomioon, että heitä kuulusteltiin heti tapahtumien jälkeen.
Kävijöiden välillä kului aikaa, yksihän kertoili lähteneensä hatkaan koko seudulta, toisten (ehkä) lähteneen hälyttämään apua, tai ainakin etsimään paikkaa, josta sitä olisi voitu hälyttää.
Gustulla oli aikaa, ja ei se kuulkaas ole niinkään helppoa köllötellä ruumiiden päällä odottelemassa, ja kuten aiemmin totesin, ei Bjröklundin tempaisu teltasta ja housujen riuhtaisu jaloista montaakaan hetkeä vienyt.
Eiköhän juttu kuitenkin liene niin, että varsin eri aikoina paikalle osuneiden silminnäkijätodistajien kertomukset ovat sittenkin totta, ja Gustu oli kuin olikin kävijöiden välillä vaihtanut asentoa.
Miksi vaihtanut?
No kun piti vielä ehtiä sitä ja tätä... ja varsinkin lavastamaan paikka näyttämään Urhon niin innokkaasti markkinoimalta seksuaalimurhapaikalta. :lol:
On pääteltävissä jopa sellaistakin, että Gustu oli paitsi milloin selällään, milloin kyljellään, mahallaankin, myös pää eri suuntaan eri silminnäkijätodistajien paikalle osuessa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:o) kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Paras esimerkki silminnäkijäin kuulusteluista, on se, kuinka eri tavalla he ovat nähneet Gustafssonin makoilleen aamun aikana teltan riekaleiden päällä. .......
On pääteltävissä jopa sellaistakin, että Gustu oli paitsi milloin selällään, milloin kyljellään, mahallaankin, myös pää eri suuntaan eri silminnäkijätodistajien paikalle osuessa.
Bodomin Mysteerio on kirjoitettu ilmeisesti v. 1960 syksyllä ja kesän kuulustelupöytäkirjojen tieto on ollut käytettävissä. Siinä kuvataan tarkoin, että teltta oli ollut poikittain niemeen ja polkuun nähden suuaukon ollessa itäänpäin. Monet kirjoittajat ja piirtäjätkin yhä vain kuvaavat tai piirtävät teltan väärään asentoon. Siellä myös kerrotaan, että NG on maannut teltan päällä lähellä teltan länteenpäin olevaa päätä, poikittain telttaan nähden, joten hänen jalkansa ovat olleet suunnilleen siihen suuntaan, josta lintupojat teltta-aluetta tarkastelivat, eli etelän - lounaan suunnasta. Nämä tiedot on luonnollisesti kirjoitettu tarkan harkinnan jälkeen, kun taas ne ihmisten kertomukset eivät välttämättä ole olleet yhtä tarkkoja suuntien suhteen. Ilmansuunnatkin ovat voineet olla sekaisin kuten NG:llä eräissä ilmauksissa. Etelä on voinut olla eri suunnissa eri ihmisillä, eli tarkemmin heidän päässään.

Osa kuulustelluista on kuultu vasta v. 2004. Tähän ryhmään taitaa kuulua esim. se nainen, joka kertoi NG:n kurkistelleen teltasta. Heidän muistikuvansa on voinut jo muuntua kovin suurpiirteiseksi. Niille ei voi laskea liikaa painoa. Poliisin on ollut pakko selvittää ilmansuunnat ja telttakeppien avulla taltan asento, varmuudella. Otaksun.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

:o) :lle se verran, että olen kanssasi tasan samaa mieltä.

Gussen on ollut pakko kääntyillä siinä ruumiskasan päällä, tai missä hän on milloinkin maanut.

Heitin vain selaisen arvion, joka usein tulee noissa toditeluiss esiin, että silminnäkijä on nähnyt asian aivan toisin, kuin se on ollutkaan, otetaan esimerkiksi vaikka tämä murheellinen tapaus jossa rekka-auton alle jäänyt nainen kuoli Sturenkadun ja Mäkelänkadun risteyksessä.

Ensi silminnäkijät olivat nähneet kahden auton ajaneen naisen yli, mutta sitten niin, että rekka olisi tönäissyt naisen sen pyörien alle, mutta lopullinen syy onkin ollut, että nainen on yrittänyt mennä vetoauton ja perävaunun aisan yli, rekan seistessä risteyksessä jo puoliksi kääntyneenä.

Rekan lähtiessä liikkeelle, nainen ei valitettavasti ole ehtinyt alta pois, vaan on jäänyt sen alle.

Rekan rekisterikilpikin on tunnistettu väärän väriseksi, joten on siinä ollut todistajilla todistamista.

Mutta palatakseni Bodomin tapaukseen, niin jos Gusse olisi maannut esimerkiksi tajuttomana selällään, olisi hän tukehtunut omaan vereensä, joten jonkinlaisessa "natoasennossa" hänen on täytynyt maata.

Ja eri aikoina paikalle tulleet todistajat ovat kertoneet hänen olleen melkein aina eri asennossa, joten kyllä siellä liikettä on ollut, sanokoot Gusse-fanit mitä tahansa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Mutta palatakseni Bodomin tapaukseen, niin jos Gusse olisi maannut esimerkiksi tajuttomana selällään, olisi hän tukehtunut omaan vereensä, joten jonkinlaisessa "natoasennossa" hänen on täytynyt maata.

Ja eri aikoina paikalle tulleet todistajat ovat kertoneet hänen olleen melkein aina eri asennossa, joten kyllä siellä liikettä on ollut, sanokoot Gusse-fanit mitä tahansa.
Tajuttomana selällään makaaminen on kyllä kuolettava yhdistelmä. Ihminen kuolee tukehtumalla omaan vereensä, mikäli uhrilla on vuotavia haavoja suussa. Mutta ihminen tukehtuu myös kieleensä, joka tukkii hengitystiet, tajuttomana sellään maatessa.

Silminnäkijät ovat kuvanneet Gustafssonin maanneen selällään, kädet tai sormet, rinnan päälle ristittynä. Kuinka moni tajuton pötköttelee näin?

Oikeasti tajuton, kai harvemmin, mutta nukkuva toimii useinkin näin. Käsien/sormien rinnalle "solmiminen" vaatii tietoista toimintaa ja nukkuva siihen pystyy, mutta epäilen, että tajuttomalla ote herpaantuu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Todellisuudessa ei siis tiedetä kuka ruumiita on siirrellyt. Todistajien mukaan NG on liikutellut kättään tai jalkaansa, ja toisten todistajien mukaan myös äännellyt, valittanut tai örissyt.

On siis hyvin mahdollista, että NG on jonkin verran liikkunut siinä maatessaan, ja asento on myös vaihtunut. Alentunut tajunnantila ei ole sama kuin tajuttomuus. Tuo vähäinen liikkuminen on mahdollista.

Mutta huolellinen harkinta ja kenkien ja tavaroiden kuljettaminen ja piilottaminen ovatkin sitten jo vaikeammin uskottavia juttuja. Se on vaatinut rivakkaa ja tarkkaa toimintaa. Ja kaiken lisäksi kukaan ei ole nähnyt. Miksi? Ja nuo tiedetyt vammat ovat myös raskas painolasti alueen lavastajalle ja tavaroiden kuljettajalle. Ei vaikuta mahdolliselta. Myös käräjäoikeus oli sitä mieltä, että NG ei siihen kyennyt. Viisas arvio. Todennäköisesti se osuu oikeaan.

awa , Hessu52 tai o) eivät tiedä asian oikeaa laitaa, vaan rakentelevat tapahtumia omien toiveidensa mukaisesti. Kyllä käräjäoikeuden jäsenissäkin oli viisaita henkilöitä ja he joutuivat miettimään samaa asiaa suuren vastuun painamina. He päätyivät erilaiseen arvioon kuin tuo mainitsemani kolmikko, joka elää omien toiveidensa varassa ja rakentelevat totuutta sen mukaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Todellisuudessa ei siis tiedetä kuka ruumiita on siirrellyt. Todistajien mukaan NG on liikutellut kättään tai jalkaansa, ja toisten todistajien mukaan myös äännellyt, valittanut tai örissyt.

On siis hyvin mahdollista, että NG on jonkin verran liikkunut siinä maatessaan, ja asento on myös vaihtunut.
Ai, olet siis sitä mieltä, että Gustafsson on liikkunut? Unohdit Sariola luettelostasi, että todistajien mukaan, Gustafsson on myös heittelehtinyt telttapaikalla. Pieni lapsus tiedoissasi !

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin