Ratkeaako Bodom koskaan?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuolla huudollaan Birgitta itse tavallaan tunnusti sen, että hänen "Nisukkansa" olisi tehnyt surmat, mutta niinhän ei ole, koska ei sellaista voi tunnustaa, mitä ei ole tehnyt tai mitä ei muista edes tehneensä.

Tämä on juuuri sitä logiikkaa, jota Sariola ja muutama muu klaanilaisesi harrastavat.

Olisi muuten suotavaa, että joskus puuttuisit noitten omien klaanillaistesi jokelluksiin, etteivät kirjoita mitä tahansa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Tuolla huudollaan Birgitta itse tavallaan tunnusti sen, että hänen "Nisukkansa" olisi tehnyt surmat, mutta niinhän ei ole, koska ei sellaista voi tunnustaa, mitä ei ole tehnyt tai mitä ei muista edes tehneensä.
Täh? :shock: Viiraako?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Etkö ymmärrä, että tuo on juuri sellaista logiikkaa, jota ystäväsi ja hengenheimolaisesi Sariola käyttää kirjoituksissaan, vai etkö ole muka sitä havainnut?

Olen väärä henkilö, jolta kysyt viiraamisesta, kysy sitä ennemminkin Sariolalta, sillä minä voin henkisesti vallankin mainiosti.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Etkö ymmärrä, että tuo on juuri sellaista logiikkaa, jota ystäväsi ja hengenheimolaisesi Sariola käyttää kirjoituksissaan, vai etkö ole muka sitä havainnut?

Olen väärä henkilö, jolta kysyt viiraamisesta, kysy sitä ennemminkin Sariolalta, sillä minä voin henkisesti vallankin mainiosti.
Eihän sitä sariola käyttänyt vaan sinä itse. Oletko sekaisin, ei se ole sariolan kirjoitus vaan sinun, usko pois :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lamppusi taisi papillon sammua sittenkin, hetken tuikittuaan, valitan.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Lamppusi taisi papillon sammua sittenkin, hetken tuikittuaan, valitan.
Ei se mihinkään ole sammunut, Hessu ystäväiseni.
Olet vain sokaistunut siitä kirkkaudesta.

Ota nuo " Minä Minä " lasit päästäsi niin alat ehkä nähdä että ei tuo komentelupolittiikasi johda mihinkään, ehkä huomaat myös sen että vaikka vaaditkin toisia olemaan ajattelematta toisin kuin sinä, niin ne jatkaa vaan. :lol:
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

papillon kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:No tietenkin sitä, ettei tunnusta sellaista mitä ei ole tehnyt ja josta ei muista mitään.
Älä! Kysymykseni kuului että mitä Birgit tunnusti huutaessaan noin?
Olisinko tappanut rakkaan Irmelini?
Paskanen tukka
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti: No tuon lausahduksen sentään tiedän, mutta mitäs pirkitti siinä tunnustaa? :lol:
Ei tunnusta mitään vaan kehoittaa miestään olemaan tunnustamatta - vai väitätkö, nikki papillon jotain muuta?

Kerrroitkin nikki papillon, "muka fiksuna ja muka hassuna", että sinun kirjoittamasi "pirkitti" ei mitään tunnustanut, ei kai hän mitään ollut tehnytkään, kai sen papillonkin tiesi ?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Tuntuu siltä että täällä on todella "osaavaa" porukkaa kirjailemassa tästä mysteeristä... Kirjaa on buukattu, dokumentit hallinnassa ja sukellukset suunnitteilla...
Voisitteko hieman valaista tällaista asiaan vähemmän vielä perehtynyttä persoonaa. Kysyisin että onko tiedossanne onko Boodomin arvoitusta yritetty ratkaista meedion avustuksella.
No eläpä naura.
Tuli nimittäin mieleeni tuo Kyllikki Saaren tapaus. Siinähän muistaakseni käytettiin (olikose jopa Ruotsalainen) meediota paikanpäällä... Jotain tietoja Rouva muistaakseni antoikin, mutta läpimurto jäi saavuttamatta (taisipa siis olla Ruotsalainen :) ).
Ihan siis mielenkiinnosta vaan kyselen, hölhö en ole enkätule. 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No sen verran voinen valaista tätä sukellusprojektia, arvoisa Baretta, että se oli kyllä tarkoitus suorittaa viime kesänä, koskien kadonnutta kassia, jonka epäilen köllivän jossain järven pohjalla mudan seassa.

Käsitykseni mukaan kassi saattaisi sisältää kadonneet tavarat, sekä Sepin nahkarotsin.

Jos puukko on kääritty esimerkiksi tiukkaan pyyheen sisään ja siihen naisten uimapuku ympärille, sekä koko hoito vielä nahkarotsin sisään, sekä surmissa käytetyn kiven kanssa kassiin, ja siitä järveen, niin muta on saattanut säilyttää tavarat melko hyväkuntoisina.

Kassi on mitä ilmeisemmin lakkanailoninen, jollaisia siihen aikaan oli muodissa ja lähes kaikilla käytössään.

Sellainenhan ei maadu sadassa vuodessakaan, ja nykyaikaiset metalinetsimet ja kaikuluotaimet pystyvät paljastamaan metallin jopa usean metrin syvyydestä mudan joukosta.

No tuosta sukellus projekstistani kerrottuani tällä palstalla, alkoi tietyn piirin taholta hirveä älämölö, ensinnäkin, ettei sieltä mitään löytyisi, ja toiseseen, jos löytyisi, niin mitä se todistaisi.

Kun sitten en pystynyt kesällä sukelluksia järjestämään, niin siinä on mm. papillonilla ollut osaava paikka ilkkua minua joka käänteessä missä vain on ollut mahdollista.

Ilmeisesti tämä pieni piiri toivookin, että järven naaraus jätettäisiin tekemättä, sillä kyllä kait tavaroista olisi jotain hyötyä, jos ja kun ne löydetään, selainen ei kuitenkaan taida sopia tuon porukan pirtaan.

Kun katsoo kuvia silloin aikoinaan suoritetuista naarauksista, tai vedessä kahlaavista pikkupojista, jotka housunlahkeet käärittynä etsivät jotain vedestä, niin tulee väkisinkin mieleen, ettei järven pohjaa "haravoitu" aikanaan kunnolla, joten nykyaikaisilla välineillä tuokin on puute olisi vielä korjattavissa.

Että sellainen juttu, mutta katsotaan asioita sitten keväällä uudestaan, leikkaukseni jälkeen.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Baretta kirjoitti:Tuntuu siltä että täällä on todella "osaavaa" porukkaa kirjailemassa tästä mysteeristä... Kirjaa on buukattu, dokumentit hallinnassa ja sukellukset suunnitteilla...
Voisitteko hieman valaista tällaista asiaan vähemmän vielä perehtynyttä persoonaa. Kysyisin että onko tiedossanne onko Boodomin arvoitusta yritetty ratkaista meedion avustuksella.
No eläpä naura.
Tuli nimittäin mieleeni tuo Kyllikki Saaren tapaus. Siinähän muistaakseni käytettiin (olikose jopa Ruotsalainen) meediota paikanpäällä... Jotain tietoja Rouva muistaakseni antoikin, mutta läpimurto jäi saavuttamatta (taisipa siis olla Ruotsalainen :) ).
Ihan siis mielenkiinnosta vaan kyselen, hölhö en ole enkätule. 8)
Onhan tätä meediokin ollut tutkimassa, oikein ulkomaalainen.
Tässä sepustusta:

"apu 17/1964

Tanssipaikka, Kallio, erehdysAluksi Gerard Croiset selitti lyhyesti, mitä hän oli tapauksesta nähnyt.
Sitten hän näytti Helsingin rautatieaseman suuntaan ja kysyi:-

Onko tuolla tanssipaikka, jota ympäröi kuisti. Näen leveän kadun, puita, aidan ja taloja.Sitten Croiset piirsi näkemänsä (Piirros 2).

Tämä paikka näytteli keskeistä osaa tapahtumissa; murhaan syyllistyneet olivat siellä usein ja siellä Gerard Croiset näki myös tapaukset hyvin tuntevan n. 54-vuotiaan, pienehkön, harmaahiuksisen miehen.

Tämä mies on ilmeisesti liikemies, suhteellisen leveäharteinen, vilkkaasti elehtivä ja hieman hyppelehtien kulkeva.

Yksi murhaajista

Murhaan syylliseksi Croiset näki nyt n. 24-vuotiaan, n. 176 cm pitkän nuorukaisen, jonka hiukset ovat kastanjanruskeat. Nuorukainen omisti silloin - kohta neljä vuotta sitten - punaisen, mahdollisesti vuoden 1954 mallia olevan urheiluauton, jonka perässä oli kolarin jälkiä; kömpelösti punaisella maalilla peitettyjä.

Gerard Croiset näytti Kallion suuntaan, piirsi rakennuksia ja sanoi murhaajan liikkuneen paljon siellä. Myöhemmin paikka saatettiin todeta Kallion kirkon välittömäksi ympäristöksi. Croiset totesi Kallion seurakunnan omistaman talon juuri siksi, missä murhaaja oli usein ollut, mahdollisesti hän oli kuulunut johonkin talossa toimivista kerhoista.
Varsin usein Croisetin sormi pysähtyi kartalla myös Pakilan tienoille ja hän haki korkeaa, lähellä rautatieylikäytävää olevaa rakennusta.

Murhat aiheutuivat kahden nuorisoryhmän äärimmilleen kiristyneestä kilpailusta.Surmansa saaneet olivat aivan sivullisia.

Murhapaikalla

Vierailimme murhapaikalla. Matkalla sinne voimistuivat Croisetin kuvat murhaajasta. Käännyttäessä Bodom-järvelle johtavalle tielle näki Croiset, että murhaaja oli usein liikkunut siellä.
Hän näki murhaajan virvoitusjuomia kuljettavassa autossa
autossa, joka oli mahdollisesti kangaskattoinen.Auton ikkuna aukesi saranoilla. Kysymyksessä saattoi olla myös esimerkiksi nosturi tai katettu traktori.

- Tuolla oli murhaajien auto piilossa pensaikossa. He kävivät täällä illalla jo n. klo 22.00 ja palasivat myöhemmin.

Matkaan osallistui mahdollisesti kolme henkilöä, joista yksi - ilmeisesti nainen - jäi autoon.

Teon suorittajat marssivat peräkkäin polkua murhapaikalle, ensimmäisenä nuorukainen, jota Croiset piti pääsyyllisenä. Nuorukaisella oli yllään nahkajakku, joka oli selästä noussut niin, että paita näkyi.

Hänellä oli leveä vyö, kädet olivat moottoriöljyssä. Kädessään hänellä oli kumivasara.

Paloja peliin

Rikosten selvittäminen on palapeliä. Sopivatko nämä Gerard Croisetin palat peliin, löytyykö niiden ansiosta mahdollisesti paloja, jotka ratkaisevat arvoituksen.
Gerard Croiset teki vierailunsa aikana väsymättä työtä, monia piirroksia näkemästään.
Hän korosti, että hänen osuutensa oli nähdä, muiden yhdistää ja vetää johtopäätöksiä. Kaiken aikaa hän pelkäsi kuitenkin, että mielikuvitus sotkisi tosiasioita.


Monia asioita Croiset näki väärin - ellei sitten ollut kysymys mielikuvituksen sekoittamista kuvista - mutta monessa hän osui hämmästyttävän tarkasti oikeaan.Gerard Croisetin vierailu oli lyhyt - liian lyhyt, hän sanoi, mutta jos lukijoiden avulla voimme täydentää kokoamaamme kuvaa, voi Gerard Croiset auttaa edelleen.
Gerard Croiset sanoi, että hän oli syvästi murheellinen, kun kolmen viattoman nuoren ihmisen murhaaja saa kulkea vapaana. Bodom-järven tapaus järkytti häntä suuresti; siitä hän oli kiinnostuneempi kuin Sirkka-Liisa Waljuksen murhasta.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^
Kiristyneet välit kahden nuorisojoukon välillä tukisivat osaltaan tuota Hovin kuulustelukertomusta.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Käsitykseni kuitenkin on tässä että murhaaja surmasi ensin Irmelin, ja sitten piti surmata myös toiset, jottei olisi ollut todistajia. Eli tavallaan Tuulikki ja Boisman joutuivat sen vuoksi uhreiksi. Gustaffsoninkin varmaan oli tarkoitus kuolla, mutta hän jäi henkiin.

Olisiko mielestänne pitänyt enemmän seurata ja tutkia asiaa Crocketin 'tietojen' perusteella? Minusta olisi pitänyt menetellä niin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis tämä "Voisarvi" näki kangaskattoisen auton, joka kuljetti virvoitusjuomia ja jossa oli saranoilla aukeavat ikkunat?

Sekä mahdollisesti se olisi voinut olla nosturi, tai traktori?

Millaisella nosturilla kuljetetaan virvoitusjuomia, höh?

Meillä oli aikoinaan Sinalcon maahantuonti, eikä siellä koskaan nostureita nähty, eli tarkoittiko tuo "Voisarvi" trukkia.

No jos tarkoitti, niin jo on trukilla ajeltu pitkä matka jostain Bodomille ja senhän varmasti olisi jokainen silloin liikkeellä ollut pannut merkille, samoin, kuin limukoreja kuljettavan traktorinkin.

Rättisitikka olisi ainoa mahdollisuus ja siitäkin se "farmarimalli", jossa kyljet ja pakaasin katto, olivat aaltopeltiä, heh.

Olisi tuokin kulkupeli niihin maailman aikoihin jäänyt taatusti mieleen.

Voi, voi, voisarvea.

Oliko tuo Croisant aito fransmanni, miten minulle on jäänyt mieleen, että tuo "näkijä" olisi ollut belgialainen?
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Kylläpä jaksat 'haukkua' toisia ihmisiä; eikö tuo jo käy rasitteeksi?

Mutta virvoitusjuomia kuljettivat virvoitusjuomatehtaiden autot, joista yksi oli Koffin tehdas, ja toinen Hartwalin tehdas. Autot olivat monenlaisia. Autossa oli aina kaksi; kuljettaja ja apupoika.

Autoissa oli ainakin 70-luvula liukuovet, ehkä 60-luvulla kangaskatto. Tuolla Bembölessäkin autot ovat liikkuneet; ovat vieneet virvoitusjuomia kauppoihin ja kioskkeihin. Siinä ei ole mitään mystiikkaa.
Vastaa Viestiin