"Tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli"

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olet panda ihan oikeassa, että syyllisyyteen viittaavia asioita löytyy hyvinkin paljon, mutta syyttömyyttä osoittaviin en ole misssään törmännyt.

Espoon käräjäoikeuskin oli sitä mieltä, ettei Nils Wilhelm Gustafsson ollut syyllistynyt Bodominjärven surmiin, koska näytti vahvasti siltä, että niemellä oli ollut ulkopuolinen henkilö.

Tuosta ulkopuolisesta henkilöstä niemellä ei ole minkäänlaista todistetta.

Kuka sanoo, että se kumpareen taakse hävinnyt hahmo, olisi ollut joku ulkopuolinen?

Tietääkseni sellaista henkilöä ei ole löytynyt.

Kuka on nähnyt keskiniemen kulkijan käyneen murhaniemessä ja tulleen juuri sieltä?

Tietääkseni ei kukaan.

Oliko kello tosiaan aamulla noin 06.00, kun Kivilahti näki keskiniemen kulkijan?

Siitä ei tietääkseni ole mitään todisteita.

Mikä oli se käytetty rätti, jossa väitettiin olleen verta, spermaa, sekä jossa oli jo lehtivihreääkin ja joka ainakin minun haastattatelemien naisten mielestä olisi sopinut enneminkin lehmälle kuukautissuojaksi.

Tällainen oli todiste ulkopuolisesta.

Näille oletuksille oikeus sitten antoi arvoa ja sen mukaan sitten myös tuomionsa, joka ei mielestäni ole kovinkaan vahva näyttö ulkopuolisesta henkilöstä, vai onko muiden kirjoittajien?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:
Kuka on nähnyt keskiniemen kulkijan käyneen murhaniemessä ja tulleen juuri sieltä?

Tietääkseni ei kukaan.
Kukaan ei ole nähnyt tulevan murhaniemestä. Mutta keskiniemen länsirannalla, mistä tuli siihen?

Joka tapauksessa silloin aamulla oli murhapaikan läheisyydessä tuntemattomaksi jäänyt henkilö, jonka osuutta asiaan ei ole voitu selvittää.

Kerrot että syyllisyyteen viittaavia asioita löytyy hyvinkin paljon, harmi kun niitä ei voi kumminkaan sitten esittää. :shock:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:Kerrot että syyllisyyteen viittaavia asioita löytyy hyvinkin paljon, harmi kun niitä ei voi kumminkaan sitten esittää. :shock:
Poliisi on niitä esittänyt ja kun tutustut aiheeseen ja ymmärrät vielä lukemaasi voit jopa ymmärtää jotakin oleellista.

Syyttömyyteenkin olisi kiva saada joitakin perusteita mutta se lista on jäänyt asaitiedoiltaan hyvin "lyhyeksi" :

- en muista mitään
- en muista mitään
- sen minkä muistan muistan väärin
- valemuisto
- hypnoosi oli valemuisto
- hypnoosi oli hykkääjän osalta totta
- leukaluut murskattu
- puukko silmässä
- 11 pistohaavaa ja kaikki vasemmalla puolella
- ja sillä sipuli
- jne
- jne
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Poliisi esitti mitä esitti, oikeudessa nekin vähät havaittiin niin köykäisiksi että ei aiheuttanut sen kummempaa kuin vapauttavan tuomion.

Samaa mieltä tuntui olevan niin syyttäjä kuin omaistenkin asianajaja, koska eivät sitten ylempiin asteisiin enää lähteneet. :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei niitä havaittu köykäisiksi, vaan todistetaakka ei riittänyt toisenlaiseen tuomioon.

Ihmetyttää nämä Gussefanit, kuinka he väärin perustein väittävät, että oikeus pisti 100-0 syyttäjälle turpiin, mutta ei se nyt ihan niin mene.

Kun ei löytynyt tarpeeksi näyttöä oikeuden mielestä ja juttu oli fifty sixty, niin oikeudella ei ollut muuta mahdollisuutta tuomitsemiseen syytetyn eduksi, jonka sitten tekikin niin kuin tässä kohtaa pitikin tehdä.

Asiaan vaikutti myös jutun pitkäikäisyys, eli yli 40 vuotta ja se, minkälainen väittely olisi tullut toisenlaisesta tuomiosta, olisiko tuomio pitänyt lukea nykyisen lain mukaan, vai sen vanhanaikaisen lain mukaan.

Prosessista olisi tullut pitkä ja kallis, ja syyttäjäkin arvioi, ettei valitus kannattaisi, joten korkeampiin oikeusasteisiin meneminen lopetettiin ihan käytännön syistä ja veronmaksajien rahoja säästäen.
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

No tuo "ylimääräinen liikuskeleva henkilö"nyt jos mikä on köykäinen homma. Eiköhän se ollut NG itse joka siellä hillui ja valmisteli lavastustaan.
Sehän siinä tietysti on, että sitähän ei voida sanoa kuka se oli...joten oikeuden mielestä se oli joku ylimääräinen.

Menee varmasti jo toisten ketjujen puolelle, mutta itse olen tästä Assman teoriasta sitä mieltä että tuon tasoinen murhamies kun hänen legendan mukaan kerrotaan olevan, ei olisi jättänyt hommaa puolitiehen ja luikkinut karkuun kun kuuli pusikoista jotain ääniä. Olisi tehnyt selvää jälkeä todistajineen päivineen tarvittaessa,kun kerran hommaan oli lähtenyt.

Mutta asiaan; "tehty mikä tehty" sanonta on kuin niitti koko tämän jutun päällä, ja NG;n selvin suurin lipsahdus / turhautuminen 2000-luvun tutkinnan osalta muitten täysin ristiriitaisten seikkojen lisäksi.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lisäksi vielä lausahdus, joka vetää imelyydessä vertaa, tai oikeastaan sillä ei ole vertaa, oli se, että "minäkö olisin tappanut rakkaan Irmelini".

Äijä ei edes tuntenut koko tyttöä kunnolla, mitä oli muutaman kerran tavannut ja jo nimittele rakkaakseen.

Kuka oli se tyttö, jolla oli Gussen rippikuvassakin esillä oleva kantasormus?

Luulisi, että jos on bänet tulleet, niin on pyytänyt sormuksen takaisin, yleensähän sormuksen sai kait vasten lärväkettä, sillä se olisi ollut ainoa arvokas esine Gussen tavaroissa.

Mutta kuka oli tuo salaperäinen Gussen aiempi tyttöystävä ja olisiko hänellä ollut jutun kanssa tekemistä?
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

Hessu52 kirjoitti:Lisäksi vielä lausahdus, joka vetää imelyydessä vertaa, tai oikeastaan sillä ei ole vertaa, oli se, että "minäkö olisin tappanut rakkaan Irmelini".

Äijä ei edes tuntenut koko tyttöä kunnolla, mitä oli muutaman kerran tavannut ja jo nimittele rakkaakseen.

Kuka oli se tyttö, jolla oli Gussen rippikuvassakin esillä oleva kantasormus?

Luulisi, että jos on bänet tulleet, niin on pyytänyt sormuksen takaisin, yleensähän sormuksen sai kait vasten lärväkettä, sillä se olisi ollut ainoa arvokas esine Gussen tavaroissa.

Mutta kuka oli tuo salaperäinen Gussen aiempi tyttöystävä ja olisiko hänellä ollut jutun kanssa tekemistä?

Aivan. Ja eikös tv;ssä sanonut"minulla oli lämpimät välit Irmeliin, ja Seppo oli mun hyvä ystävä". No Seppo saattoi olla ystävä, mutta "lämpimät" välit hänellä ei ollut Irmeliin kun sen hetken minkä meni tyttöä lahdatessa.

Sekin oli täysin korni homma, kun sanoi ettei "muista" / tuntenut nuoruudessaan tätä naista joka oli todistajana sieltä toisesta telttaleiristä. Kuitenkin todistamassa ollut nuoruuden tuttu muisti hänet hyvin ja kertoi tytön kuuluneen Linnaisten /vantaan baarin porukoihin. Eli samaan porukkaan missä NG ja muutkin asiaan liittyvät sen ajan nuoret pyörivät.

NG ei muista kuin "sanottiin hyvät yöt ja käytiin nukkumaan", seuraavaksi herättiin sairaalasta. Kuitenkin häntä kuljetellut tuttu taksi kuski puheli NG;n kertoneen heränneensä siihen "kun puukkoa tuli joka puolelta"???
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:

Aivan. Ja eikös tv;ssä sanonut"minulla oli lämpimät välit Irmeliin, ja Seppo oli mun hyvä ystävä". No Seppo saattoi olla ystävä, mutta "lämpimät" välit hänellä ei ollut Irmeliin kun sen hetken minkä meni tyttöä lahdatessa.

Melko rankkoja sanavalintoja, ottaen huomioon että kyseessä on tekoon oikeudessa vapauttavan tuomion saanut kaveri, eikä sinulla panda taida olla syytöstesi tueksi sen kummempia kuin omia mutu - tuntemuksiasi?
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

No eikös tämä Lampela käyttänyt loppupuheenvuorossaan termiä "teurastus"
Irmelin kohdalta esittäessään syytöksiä NG;tä kohtaan?.

Mies on tietysti todettu syyttömäksi, mutta ei kai siinä ihmisten mielipiteet asian tiimoilta muuttuneet samassa silmänräpäyksessä?. Senhän jo osoittaa täälläkin koko ajan kiivaana kuhiseva keskustelu.

Tietysti voitaisiin käyttää korrektia virkamies sanastoa tapahtumista, mutta teot ovat silti "kansankielessä" tällä hieman ronskimalla osastolla ,jotka kuvaavatkin niitä mielestäni osuvammin!

Oman mutu tuntumani perustan vain jo esille tulleisiin esitutkinta, sekä kaikkeen muuhun julkisen sanan jo esiintuomiin seikkoihin. Mitään omia teorioita en ole asian tiimoilta esittänyt, tähän asti on riittänyt mielenkiintoa pohtia muiden teorioita, sekä syytöksiä.

Kun jostain tulee tekijä /tai vedenpitävä selko siitä että tekijä on jokin muu kuin NG, ja hänellä on tämän 40v sotkun jälkeen yllätäen täysin puhtaat paperit jokaisen palan loksahtaessa kohdalleen, lupaan vissisti perua puheeni ja syödä vaikka hatullisen esitutkinta papereita.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

En oikein ymmärrä tätä NG:n parjauskampanjaa.
Luulisi melkein, että kungfu panda ja Hessu tuntevat Nilsin henk. koht kun heillä näyttää olevan niin voimakkaita tunteita häntä kohtaan.


Onko sitä jotenkin vaikea ymmärtää, että ihmisen muisti ei ole kuin videonauha joka tallentaa kaiken ja tarvittaessa sen voi kelata sopivaan kohtaan ja tarkistaa että mitäs silloin 40 vuotta sitten tapahtuikaan.

Minulla on yksi valemuisto ja tiedän varmasti että näin on, koska voin aina tarkistaa asian valokuvasta ja tosiaan, muistikuvani ei vastaan ollenkaan virallista totuutta.
Ja senkin olen huomannut, että mitä enemmän kelailee asioita päässään tai kuulee muiden ihmisten versioita samoista tapahtumista, sitä hämärämmiksi omat muistikuvat käyvät.
Juuri vähän aikaa sitten eräs sukulainen kysyi että muistatko kun silloin oltiin siellä...ja muistinhan minä. Jos puoli tuntia sitä ennen joku olisi kysynyt että oletko ikinä käynyt...niin olisin varmasti vastannut etten ole ikinä ollut siellä päinkään.

Muisti nyt vaan on sellainen ettei siihen kannata paljon luottaa. Muistikuvat muuttuu, syntyy valemuistoja, joitain asioita ei ikinä muista kun taas jonkun tietyn ihmisen näkeminen voi palauttaa asian mieleen.

Ilmeisesti awa, Hessu ja kungfu panda ovat sellaisia yli-ihmisiä jotka eivät koskaan muista mitään väärin ja jotka eivät voi tietenkään olla koskaan missään asiassa väärässä. Ja tähän samaan yli-ihmistyyliin kuuluu tietysti se ettei heidän edes tarvitse perustella väitteitään.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:No eikös tämä Lampela käyttänyt loppupuheenvuorossaan termiä "teurastus"
Irmelin kohdalta esittäessään syytöksiä NG;tä kohtaan?.

Mies on tietysti todettu syyttömäksi, mutta ei kai siinä ihmisten mielipiteet asian tiimoilta muuttuneet samassa silmänräpäyksessä?. Senhän jo osoittaa täälläkin koko ajan kiivaana kuhiseva keskustelu.

Tietysti voitaisiin käyttää korrektia virkamies sanastoa tapahtumista, mutta teot ovat silti "kansankielessä" tällä hieman ronskimalla osastolla ,jotka kuvaavatkin niitä mielestäni osuvammin!

Oman mutu tuntumani perustan vain jo esille tulleisiin esitutkinta, sekä kaikkeen muuhun julkisen sanan jo esiintuomiin seikkoihin. Mitään omia teorioita en ole asian tiimoilta esittänyt, tähän asti on riittänyt mielenkiintoa pohtia muiden teorioita, sekä syytöksiä.

Kun jostain tulee tekijä /tai vedenpitävä selko siitä että tekijä on jokin muu kuin NG, ja hänellä on tämän 40v sotkun jälkeen yllätäen täysin puhtaat paperit jokaisen palan loksahtaessa kohdalleen, lupaan vissisti perua puheeni ja syödä vaikka hatullisen esitutkinta papereita.


Niin, siinä taitaa nyt olla semmoinen seikka olemassa että järin suureen ääneen näin siviilissä ei pitäisi ketään lahtaajaksi väittää, varsinkaan kun ei pysty sanojensa takana seisomaan.

Pystytkö?

Sitten näyttää olevan sinulle, kuten näille aatekollegoilesi bodomin suhteen sama syndrooma: olette valinneet lööppien pohjalta NG n syylliseksi, jollaisena hän pysyy kunnes parempi syyllinen löydetään.

Sillä ei ole teille mitään merkitystä, että mitään ette NG tä vastaan pysty esittämään, mikä olisi raskauttavaa.

:lol:
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

Kuten jo totesin, toistelen vain jo sanottua ja painettua tekstiä. Ei kai niiden takana seisominen suuria ongelmia tuota?. Ja onko se minun "kopioijan" tehtävä seisoa niiden takana. Enkä tarvitse tähän ensimmäistäkään lööppiä. Pelkkä poliisitutkinta riittää.Olen vain jokseenkin samaa mieltä.That´s it.

Ei meidän NG:n syyllisyyden kannalla olevien tarvitse esittää mitään sen kummempia todisteita /asiankantoja kun mitä poliisi on jo esittänyt. Kun ei teidän syyttömyyden puolellakaan olevien. Pysytään näissä, ja kinastellaan omista "mutu" tuntumistamme. Parempaa tietoa odotellessa.

Toisaalta toivoisin, että olisinkin(mme) väärässä tässä asiassa. Onhan se paljon pelottavampaa / surullisempaa yhteiskunnan kannalta tietää että kolmoismurhan tehnyt kaveri elelee loppuelämänsä täysin rauhassa ns. normaalia elämää. Huijaa mennen tullen poliisia, saa kivat korvaukset kiinniolostaan ym.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:Kuten jo totesin, toistelen vain jo sanottua ja painettua tekstiä. Ei kai niiden takana seisominen suuria ongelmia tuota?. Ja onko se minun "kopioijan" tehtävä seisoa niiden takana. Enkä tarvitse tähän ensimmäistäkään lööppiä. Pelkkä poliisitutkinta riittää.Olen vain jokseenkin samaa mieltä.That´s it.

Ei meidän NG:n syyllisyyden kannalla olevien tarvitse esittää mitään sen kummempia todisteita /asiankantoja kun mitä poliisi on jo esittänyt. Kun ei teidän syyttömyyden puolellakaan olevien. Pysytään näissä, ja kinastellaan omista "mutu" tuntumistamme. Parempaa tietoa odotellessa.
No eihän toisteleva ja lööppien takana seisova kopioija nyt kovin suurta ongelmaa kenellekään tuota.

En tiedä, eikä se minulle edes onneksi kuulu, saako tosiaan murhista vapauttavan tuomion saanutta nimittää " lahtaajaksi " kuten teit....se on mielenkiintoinen kysymys.

Poliisi nyt ei esittänyt yhtään mitään todisteita, joten ihme se olisi että kaltaisesi kopioija sen kummempaankaan pystyisi.

Parempaa tietoa odotellessa :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olet tietenkin Anile oikeassa sen suhteen, ettei ihminen kaikkea voi muistaa, ei edes Hessu52.

En minä ole mitenkään Gussea vihaava henkilö, enkä edes tunne häntä, mutta voin Junnu Vainion sanoja mukaellen sanoa, että "olen mies joka näki Gussen", eräällä huoltoasemalla pari vuotta sitten.

Kuitenkin olen aikalaiseläjä ja muistikuvat tuosta helluntaiyhästä ovat kuitenkin syöpyneet melko selvästi mieleeni siitä lähtien, kun kansanedustaja Aaro Stykki kävi meillä ja käski laittaa lapset lukkojen taa, sillä Bodomilla oli tapahtunut hirmuteko.

No meidät lapset laitettiin lukkojen taa, mutta eipä aikaakaan, kun jo kavereiden kanssa oltiin silloisen Kilon ja sen jälkeen Mankkaan turvesuolla "surmaajajahdissa", sillä oletimme hänen tulevan sitä kautta karkuun, jos on stadiin menossa.

Jos minä muistan tuon päivän, niin olettaisin henkilön, joka on todistttavasti ollut paikalla, muistavan myöskin jotain varmaa, mitä nyt ei ole tapahtunut.

On vain keksittyjä kalapoikia, jotka yhtäkkiä tulevat yli neljänkymmenen vuoden jälkeen mieleen ja juuri sopivasti.

Muuten on pimeää, vaikka kuinka koputtaisi ja sitten ne parit painavat lausumat, "prätkiin sitten ei koskettu" ja "minä en surmannut tovereitani".

Nuo on kuitenkin niin raskaasti lausuttu, että mihinkään muistinmenetykseen en usko, joten tällaista.
Vastaa Viestiin