"Tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli"

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Loka kirjoitti:
uusi78 kirjoitti:Edit: Miten olisikaan asiat, jos Tuomisella olisi ollut nauhuri taskussa, kun NG tuon lauseen sanoi...
Ei kai se olisi ollut pätevä silloinkaan, virallisessa kuulustelussa lausuttu on ainoa oikea tie.
Tuskin Gustafssonin pelkkä tunnustuskaan johtaisi tuomioon. Tunnustuksen lisäksi pitäisi pystyä kertomaan jotain extraa. Mitä se sitten olisikaan?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kukkuu kirjoitti:
Loka kirjoitti:
uusi78 kirjoitti:Edit: Miten olisikaan asiat, jos Tuomisella olisi ollut nauhuri taskussa, kun NG tuon lauseen sanoi...
Ei kai se olisi ollut pätevä silloinkaan, virallisessa kuulustelussa lausuttu on ainoa oikea tie.
Tuskin Gustafssonin pelkkä tunnustuskaan johtaisi tuomioon. Tunnustuksen lisäksi pitäisi pystyä kertomaan jotain extraa. Mitä se sitten olisikaan?
No ainakin ne kamat, murha-ase tietenkin...sitten myös selvitettävä tapahtumain kulku.
En vaan tiedä onko poliisilla enää jemmassa sellaista tietoa mitäö ei tullut oikeudessa esille, sellaista millä raakataan jatkossa huuhaatunnustajat pois, jos heitä ilmaantuu, siis onko jotain semmoista mikä ei tullut esille, minkä tietää vain tekijä....vai oliko kaikki pelissä poliisilla?
Se kaikki eli ei paljon mitään, näin pelkään olevan.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No onhan tuo murhaaja kaiketi kuitenkin hengissä, joten vielä on toivoa jotain saada aikaiseksi.

Ei se ole isosta kiinni, kun juttuun saa uutta näkökulmaa ja jokin pala kolahtaa paikalleen, niin silloin läksi poliisiauto Tikkurilasta kohden murhaajan kotia, näin se kait menee.

Mutta missä on "ZEI ZEI"? ei ei, kun se murhaaja !!!!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:No onhan tuo murhaaja kaiketi kuitenkin hengissä, joten vielä on toivoa jotain saada aikaiseksi.

Ei se ole isosta kiinni, kun juttuun saa uutta näkökulmaa ja jokin pala kolahtaa paikalleen, niin silloin läksi poliisiauto Tikkurilasta kohden murhaajan kotia, näin se kait menee.

Mutta missä on "ZEI ZEI"? ei ei, kun se murhaaja !!!!
Ei ole mitään varmuutta sitä onko murhaaja enää hengissä.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Olen koko ajan ymmärtänyt tuon NG:n lausahduksen niin ettei hän oikeasti muista mitä on tapahtunut. Ja sitten kun poliisi tulee hakemaan ja labratestejä on tehty ulkomaita myöten ja poliisi sanoo, että joo, todisteet viittaavat nyt siihen, että sinä sen teit, niin ehkäpä NG on alkanut pyöritellä päässään sitä, että ei perkule, kyllä kai se sitten olin minä.

Varmaan NG on ehtinyt kelata sitäkin vaihtoehtoa 40 vuoden aikana ja varmaan kuullut valemuistoista ja kaikesta muusta.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Luulisi jo miehen ikään ehtineen Gussen ymmärtävän puheensa, ainakin
tilanteen ollessa se mikä se oli.
Mutta onhan niitä juttuja sillä ollut, erilaisia lausahduksia...
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Anile kirjoitti:Olen koko ajan ymmärtänyt tuon NG:n lausahduksen niin ettei hän oikeasti muista mitä on tapahtunut. Ja sitten kun poliisi tulee hakemaan ja labratestejä on tehty ulkomaita myöten ja poliisi sanoo, että joo, todisteet viittaavat nyt siihen, että sinä sen teit, niin ehkäpä NG on alkanut pyöritellä päässään sitä, että ei perkule, kyllä kai se sitten olin minä.

Varmaan NG on ehtinyt kelata sitäkin vaihtoehtoa 40 vuoden aikana ja varmaan kuullut valemuistoista ja kaikesta muusta.
Niin, jokainen tietää että hän muistaa ettei tappanut ystäviään mutta mitään muuta ei sitten muistakaan. Kovin on varma muistosta -jota ei muista. :shock: No, leikki sikseen. Minun kanta on, että Gusse ei muista kaikkea, mutta jotain muistaa jota ei ole kertonut muille kuin Birgitille. ("mitään et niille sitten tunnusta!") Jotain, mikä voisi hankaloittaa omaa asemaa, vaikkei välttämättä edes olisi kovin raskauttavaa todisteellisesti.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Loka kirjoitti: Minun kanta on, että Gusse ei muista kaikkea, mutta jotain muistaa jota ei ole kertonut muille kuin Birgitille. ("mitään et niille sitten tunnusta!") Jotain, mikä voisi hankaloittaa omaa asemaa, vaikkei välttämättä edes olisi kovin raskauttavaa todisteellisesti.
Aikalailla samoilla linjoilla. On se vaan jännää, kuinka näitä lausahduksia, tämän mysteerion ympärillä onkaan lipsahdellut.

~ " mitään et niille sitten tunnusta ! " ~
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

Minusta tuo lausahdus taasen kuvastaa pettymystä siitä, että palettiin kiinni näinkin pitkän ajan jälkeen. "tehty mikä tehty,viisitoista vuotta tuli", noilla NG;n ikävuosillahan sitä voisi jopa kuvitella että kaveri suhtautui tulevaan tuomioonsa normaalia lungimmin. Onhan sillä ollut reilut 40 vuotta aikaa miettiä, et jos tässä kuitenkin joku kaunis päivä paljastutaan.

Taas se kuuluisa valikoiva muisti tuli esiin kun hän ei muistanut koko lausahdusta, tai "sit se oli ihan heitto vaan, jos oon sanonut". Näinpä.

Onhan selvää ettei Tuominen alkanut kesken esitutkinnan kinastelemaan NG;n kanssa juupas-eipäs tyyliin sanoitko näin ,kun eilen mentiin koppiin.
NG:tä ei kuulusteltu muutamaan päivään lausahduksen jälkeen, vaan sai "koppihoitoa". Eli ajattelisin Tuomisen kelanneen että kaveri alkaa heiketä, annetaan muutama päivä yksikseen, niin se saattaa huudella sitä tunnustusta jo ruokaluukusta.

Mutta NG kasasi itsensä ja palasi muistamattomuuden kultaiselle polulle.
Nuo toistuvat ja toistuvat jankkaamiset kuulusteluissa "onko jotain mitä haluat nyt kertoa" kuvaavat mielestäni hyvin sitä että pää oltiin saatu jo hetkeksi auki.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:Minusta tuo lausahdus taasen kuvastaa pettymystä siitä, että palettiin kiinni näinkin pitkän ajan jälkeen. "tehty mikä tehty,viisitoista vuotta tuli", noilla NG;n ikävuosillahan sitä voisi jopa kuvitella että kaveri suhtautui tulevaan tuomioonsa normaalia lungimmin. Onhan sillä ollut reilut 40 vuotta aikaa miettiä, et jos tässä kuitenkin joku kaunis päivä paljastutaan.

Taas se kuuluisa valikoiva muisti tuli esiin kun hän ei muistanut koko lausahdusta, tai "sit se oli ihan heitto vaan, jos oon sanonut". Näinpä.

Onhan selvää ettei Tuominen alkanut kesken esitutkinnan kinastelemaan NG;n kanssa juupas-eipäs tyyliin sanoitko näin ,kun eilen mentiin koppiin.
NG:tä ei kuulusteltu muutamaan päivään lausahduksen jälkeen, vaan sai "koppihoitoa". Eli ajattelisin Tuomisen kelanneen että kaveri alkaa heiketä, annetaan muutama päivä yksikseen, niin se saattaa huudella sitä tunnustusta jo ruokaluukusta.

Mutta NG kasasi itsensä ja palasi muistamattomuuden kultaiselle polulle.
Nuo toistuvat ja toistuvat jankkaamiset kuulusteluissa "onko jotain mitä haluat nyt kertoa" kuvaavat mielestäni hyvin sitä että pää oltiin saatu jo hetkeksi auki.

Siis tekikö Tuominen nyt sitten mielestäsi viisaasti kun oli asiasta visusti hiljaa, ei vain tämän kuvaamasi " koppihoidon " ajan, vaan myös sen jälkeen ei asiaan palannut kuulusteluissa koskaan.

Vasta oikeudessa alkoi heittelemään kyseistä tarinaa, siinä vaiheessa kun oli nähtävissä että mitään todisteita NG n syyllisyydestä ollutkaan.

Typerää se oli siinä vaiheessa, paistoi läpi epätoivoinen viime hetken yritys.
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

Eihän varsinaisen kuulustelun ulkopuolisia sanomisia voida alkaa ruotimaan seuraavassa kuulustelussa. Lähtökohtana oli saada NG itse sanomaan "tunnustuksensa" uudelleen, ei suinkaan aleta inttämään "hei sähän sanoit näin". Hänhän nimenomaan palasi asiaan useasti näillä onko mitään kerrotavaa kysymyksillään. Varsinkin kun tokaisu hetkellä paikalla oli vain NG ja Tuominen. Onhan siitä saattanut kollegoille mainita, mutta mihin hänen olisi tuo lausahdus viedä, tai kelle puhua, että sillä olisi ollut enemmän voimaa oikeudessa?.

Itse koin tuon tokaisun esille ottamisen oikeudessa oikeana ratkaisuna. Tällähän saatiin nimenomaan oikeudellekin konkreettisesti näytettyä kuinka NG;n muistamattomuus taas toimii!. Jos mies ei olisi oikeasti tuollaista sanonut olisihan hänen reaktionsa tuollaisesta väittämästä ollut aivan jotakin muuta. Hänhän teki melkein oikeudesta pilkkaa näillä "ehkä sanoin -ehkä en-en ainakaan muista-se oli heitto vaan" jutuillaan. "jos sanoin, niin se oli heitto vaan" on varmasti NG;n asianajajan tuotoksia. Pelkkä kiistäminen olisi asettanut NG;n ja Tuomisen sanan sanaa vastaan, ja se ei olisi välttämättä ollut hyvä. Tuon tsoukki aspektin lisäämisellä hämmennettiin pakkaa sopivasti .Mutta NG selvitti taas tiensä haparoiden jutuissaan, ja lammasmainen oikeuslaitos silitti päätä... Eihän Tuomisen toiminnassa mitään epätoivoista ollut, kuten ei koko tutkinnassa.
Jos kuvitellaan että NG olisi kiinniolo aikanaan tehnyt pätevän tunnustuksen, kertonut tekovälineen sijainnin ym. niin silloinhan koko oikeudenkäynti olisi ollut täysin eri pohjalta.

Jos noin paljon todisteita ei riitä näin pitkän ajan jälkeen, niin minkäs sille voi. Tuominen kertoi kuitenkin minkäläisen miehen kanssa olette tekemisissä, ja mitä hän on lausunut. Tosin valitettavasti virallisten kuulusteluiden ulkopuolella.

"koppihoito" on suora lainaus Tuomiselta.
Viimeksi muokannut kungfu panda, Su Syys 28, 2008 12:06 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:
Jos noin paljon todisteita ei riitä näin pitkän ajan jälkeen, niin minkäs sille voi.
Mainiota että löytyy viimeinkin joku joka tietää näistä todisteista, vieläpä sen että niitä on paljon.

Mitäpä jos listaisit niitä järeimmästä päästä alkaen, ne olisi kiva nähdä, kun sitä ei tähän saakka ole ollut tarjolla. :lol:
kungfu panda
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 27, 2008 10:56 am

Viesti Kirjoittaja kungfu panda »

papillon kirjoitti:
kungfu panda kirjoitti:
Jos noin paljon todisteita ei riitä näin pitkän ajan jälkeen, niin minkäs sille voi.
Mainiota että löytyy viimeinkin joku joka tietää näistä todisteista, vieläpä sen että niitä on paljon.

Mitäpä jos listaisit niitä järeimmästä päästä alkaen, ne olisi kiva nähdä, kun sitä ei tähän saakka ole ollut tarjolla. :lol:


korjaan: asioita jotka puhuvat NG:n syyllisyyden puolesta.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

kungfu panda kirjoitti:
papillon kirjoitti:
kungfu panda kirjoitti:
Jos noin paljon todisteita ei riitä näin pitkän ajan jälkeen, niin minkäs sille voi.
Mainiota että löytyy viimeinkin joku joka tietää näistä todisteista, vieläpä sen että niitä on paljon.

Mitäpä jos listaisit niitä järeimmästä päästä alkaen, ne olisi kiva nähdä, kun sitä ei tähän saakka ole ollut tarjolla. :lol:


korjaan: asioita jotka puhuvat NG:n syyllisyyden puolesta.

No mikäs, kyllä niitäkin lueskelisi. :lol:
Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

[Mutta kuten sanottu, harva kaksikielinen taitaa sanasta sanaan kääntää ajatuksensa. tuumaili Mariella

Näin on ainakin minun kohdalla, kuten Mariella epäili kaiksikielisyydestä. Kaksikielinen ei käännä asioita koko ajan päässään esim suomi->ruotsi, vaan on olemassa kaksi eri kieltä, sanontoineen, idiomeineen jne. Kielen voi vaihtaa lennossa, mutta silloin se vaihtuu "kokonaisuutena, eli juuri sanontoineen päivineen"
Vastaa Viestiin