Mitä kengät kertovat?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja awa »

^Kyllä. Juuri näin. Tai sitten se olikin niin.

Kuinka monta "kalmarahaa" olet Waakku tienannut? Eräällä tietämälläni, kaltaisellasi tyypillä, on hänen ensimmäinen tienaamansa "kalmaraha" seinällä lasitetuissa kehyksissä. Sinänsä hienon näköinen, ammattiosaajalle kuuluva tunnustus.

Hyvää Uutta Vuotta kuitenkin - toivottavasti ei tulevakaan vuosi tuo lappua varpaaseen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Mitä kengät kertovat lapusta varpaassa ?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kuin itsellesikin.
Varo liikoja paukkuja ja naukkuja.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti:
Arkut hommataan vasta siinä vaiheessa, kun ruumiit on auottu ja ommeltu takaisin kiinni ja vainaja luovutetaan hautaamista varten. Sama käytäntö on myös sairaaloissa - vainajia säilytetään ilman arkkua erillisissä kylmäkaapeissa ennen ja jälkeen ruumiinavauksen, kunnes hautauslupa on annettu ja vainaja voidaan noutaa haudattavaksi.
Käytetäänkö arkkuja ennen kuin vainaja on hautaustoimston asiakkaana? Mielestäni arkkua oli melko turha käyttää, koska arkut olisivat lyhytikäisiä, desinfiointikohteita. Veikkaisin, että ennen hautaustoimiston asiakkuutta vainaja kulkee lakanoiden alla tai ruumispussiissa. Paareilla kannettuna, tai vaunuissa työnnettyinä.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

konsta kirjoitti:Käytetäänkö arkkuja ennen kuin vainaja on hautaustoimston asiakkaana? Mielestäni arkkua oli melko turha käyttää, koska arkut olisivat lyhytikäisiä, desinfiointikohteita. Veikkaisin, että ennen hautaustoimiston asiakkuutta vainaja kulkee lakanoiden alla tai ruumispussiissa. Paareilla kannettuna, tai vaunuissa työnnettyinä.
Tietääkseni ei käytetä, vaan juuri noita (muovi)lakanoita ja ruumispusseja (en ole tosin moisia nähnyt, mutta luulen että ovat joissakin tapauksissa välttämättömiä). Sairaaloissa vainajille on käytössä pyörillä kulkeva suurehko teräslaatikko, joka peitetään päältä. Ts. vahtimestarit hakevat vainajan osastolta/polilta ja kuljettavat ruumishuoneelle. Näin ainakin n. 10 vuotta sitten, jolloin olen viimeksi tapahtumaa ollut todistamassa. Ilmeisesti laatikko sitten desinfioidaan tai puhdistetaan muuten käyttökelpoiseksi seuraavalle.

Jos vainaja haetaan sairaalan ruumishuoneelta (kuollut sairaalassa tai tehty ruumiinavaus siellä), hautaustoimisto hakee vainajan omaisten valitseman ja maksaman arkun kanssa. Halutessaan omaiset voivat olla laittamassa vainajaa arkkuun. Jos vainaja viedään suoraan hautaustoimiston kylmiöön, hänet laitetaan sielläkin arkkuun vasta kun se on valittu ja vasta kun ruumista ollaan viemässä haudattavaksi.

Ruumishuoneilla on käytössä eräänlaiset kylmäkaapit, joihin sopii useampikin vainaja päällekkäin tai rinnakkain, kuten jokainen varmaan on teeveestä nähnyt (eivät hirveästi poikkea Suomessakaan niistä). Mutta arkkuja niihin ei sovi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja awa »

Mariacka kirjoitti:Tietääkseni ei käytetä, vaan juuri noita (muovi)lakanoita ja ruumispusseja (en ole tosin moisia nähnyt, mutta luulen että ovat joissakin tapauksissa välttämättömiä).
Muovilakanoita eli exitus-lakanoita, joissa toisen puolen pinta on muovia ja toinen paperia. Tähän kääritään ja teippaus pakettiin, niin se taitaa mennä?

Ruumispusseja ei taida Suomessa näkyä kuin amerikkalaisissa poliisisarjoissa? Voin olla väärässäkin mutta minäkään en ole moista komistusta vielä päässyt näkemään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Joo ihmettelin itsekin kun jouduin -90 luvulla Hra Monosen avuksi kun appiukko jatkoi untaan ikiunena.
Paarit lattialle, muovinkappale siihen, appiukko heivattiin muoville, sidottiin jotenkin kiinni ja sitten roudattiin takapaksiin autossa.
Luulin että se oli niin nuuka se kerberos, mutta ei, kai se on american meininkiä ne vetoketjupussit?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Googlaamalla ruumispussi löytyy lisätietoa ja jopa esitteitä kyseisistä tuotteista. Hukkuneet ja muuten huonokuntoiset vainajat lienee tarpeen pakata vähän paremmin kuin pelkkään muovilakanaan kietomalla.

Ilmeisesti on niin, että myös jossain ruumisautoissa on metallisia kuljetuslaatikoita vainajille, mutta ei niitä oikein arkuiksi voi sanoa, vai voiko? Voin kysellä asiasta lisää mikäli jotakuta vielä kiinnostaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja awa »

Tottakai kiinnostaa, kaikki mihin nämä keskustelut rönsyileekin, on ommalla kummallisella tavalla kiinnostavia.

:D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Tottakai kiinnostaa, kaikki mihin nämä keskustelut rönsyileekin, on ommalla kummallisella tavalla kiinnostavia.

:D
Joo, hyvin rönsyilee. Koko juttu lähti siitä, kun Awa on monta vuotta viljellyt eri palstoilla sloganiaan: neljä meni metsään, yksi tuli hengissä pois. Minä sitten vähän korjailin: neljä meni metsään, neljä kannettiin paareilla pois. Tuostahan Awa mentti täysin hermonsa, pahemmin kuin mainostoimiston kampanjapäällikkö, joka huomaa, että hänen iskulausettaan on korjailtu. Repi perseensä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Minusta tämä keskustelu on täysin turhaa. Neljä meni metsään ja neljä kannettiin sieltä pois, keis is not kloused.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

konsta kirjoitti:
Minusta tämä keskustelu on täysin turhaa. Neljä meni metsään ja neljä kannettiin sieltä pois, keis is not kloused.

Samaa mieltä. Neljä meni metsään, kolme tuli metsästä pois ruumispaareilla. Yksi ei tullut ja elää nykyisin elämäänsä, jota muut kolme eivät saa koskaan elää.
Case is not closed!
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Bodomin Legenda - filmissä samaan tyyliin sanoo Oiva Keto: " Toiset nukkuu unta -toiset ikiunta "
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Mariacka kirjoitti:Googlaamalla ruumispussi löytyy lisätietoa ja jopa esitteitä kyseisistä tuotteista. Hukkuneet ja muuten huonokuntoiset vainajat lienee tarpeen pakata vähän paremmin kuin pelkkään muovilakanaan kietomalla.
Serkkuni kanssa kuhasteltiin joskus 60-luvunlla Bodomilla ja löydettiin kanaalin venevalkamaan tullessamme uusi, merkilinen poiju, joka haisi ja joka näytti olleen joku henkilö joskus.
Espoon poliisit sen hakivat ilmoituksen perusteella ja totesivat sen itsemurhatapaukseksi.
Nilkoissa oli sidottuna suuri kivi, kädet sidottuina selän taakse, jalat kuten kädetkin yhteydessä kiveen.
Ruumis oli lähellä hajoamispistettä.
Ei puukkoa selässä, ei siis rikostakaan.

Samoin nelimetrisen olkikasan alta löydetyn alastoman naisen tutkinnassa: ei rikosta.
Lady oli ilmeisesti lokakuussa pujahtanut vaatteitta heinakasan alle itsensä kuristaen.

P.S Espoon poliisissa toimii RIKOSTUTKIJANA ainoa Viherlaakson Yhteiskoulusta 70-luvulla improbaturin saanut taho. Lisävinkki: muistuttaa tavanomaispoliisia enemmän apinaa, ei ymmärrä juurikaan suomea.
Tutkinnanjohtajana toimii T.Seppälä, joka ymmärtää, ettei Canis Peteus ole koirarotu, mutta ei muuta.

Hyvää Uuttavuotta kuitenkin !
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
pjpj
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 10:54 am

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja pjpj »

Kengissähän oli koko jutun avain johon uskoi Haapala ja tuominenkin..Salosen mukaan havaintohetkellä oli kengät jalassa ja roiskeisiin verraten myös näin oli,siis kengät oli Nilsun jaloissa..Ja sit tietenki taas ruvetaa miettimää millä se oli puhtail sukil tai puhtail varpail palannu Ruumiiden sekaan..Ainaki vieressä oli vettä millä pestä varpaat ja pahimmat veritöhryt..
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja konsta »

pjpj kirjoitti:Kengissähän oli koko jutun avain johon uskoi Haapala ja tuominenkin..Salosen mukaan havaintohetkellä oli kengät jalassa ja roiskeisiin verraten myös näin oli,siis kengät oli Nilsun jaloissa..Ja sit tietenki taas ruvetaa miettimää millä se oli puhtail sukil tai puhtail varpail palannu Ruumiiden sekaan..Ainaki vieressä oli vettä millä pestä varpaat ja pahimmat veritöhryt..
Oikeudessahan tekninen tutkinta ei pitänyt kovinkaan vahavana mahdollisuutena sitä, että kengät olisivat olleet surmaajan jaloissa. Toisaalta, ei niiden pohjistakaan löytynyt verta, eikä niissä ollut surmaajan tippuverta. Kenkä-todiste, niin paljon kuin sille pantiikin painoa, ikäänkuin kuivui kasaan oikeudessa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis mistä tippuverestä konsta nyt kirjoittaa, siis surmaajan tippuverestä kengille?

Onko surmaajasta sittenkin lähtenyt verta, kuinka tuon todistat, konsta?

Ei niiden kenkien pohjiin olisi välttämättä tarttunutkaan verta, sillä ei sitä niin paljon siihen teltan päälle silloin vielä ollut kerääntynyt, ennen kuin sitten sitä alkoi valua vasta jonkin aikaa surmatöiden jälkeen ja imeytyi myös teltan muihin osiin.

Se kenkäpyykkäritarina konsta oli kyllä mainio, joo, mutta melko mahdoton, heh.

Kenkien pohjista olisi kävellessä hävinyt nekin muutamat pisarat pois, kun soratietä pitkin olisi kävellyt, täytynee testata ensi keväänä, kunhan lumet lähtevät!
Lukittu