Motiivi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^Tai sitten se saattoi olla se Antin isän naapuri, joka kai valvoi kaikki yöt.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Vaikka jotkut ovat jo allaoleviin kysymyksiini ottaneet kantaa, haluaisin edelleen, että muutkin kommentoisivat tai kertoisivat ajatuksiaan tai tietojaan.
skoone kirjoitti:[quote="skoone1) Keskisuomalainen -lehti julkaisi jutun Bodomilta 7.6.1960. Jutussa on mukana valokuvia, ja yhdessä kuvassa on NGn äiti, ja hänen takanaan paidaton mies (viereisellä palstalla sillä kohtaa on eri artikkeli Hitlerin ruumiin näkemisestä). MUTTA tämän miehen kasvot ovat melkein identtiset sen Croisetin kuvaaman baskerimiehen kasvojen kanssa. Erikoisesti nenä ja silmänseutu, mutta myös oikea korva ja kasvojenmuoto täsmäävät. - Myös Kivilahden kuvaus klo kuuden miehestä sopisi kuvaan...

2) Kiinnitin huomiota siihen, että sekä teltan sisältä että ulkopuolelta (kassista) oli löytynyt rikkimenneitä pulloja ja juomalasi. Vuonna 1960 juomapullot olivat suht vahvaa tekoa. Miten on? Onko joku painava esine osunut lasitavaraan?

3) Mikä on sen teltasta löytyneen tyttöjen (?) mokkatakin selitys? Selässä luki Masa+Kaija=Hessu?

4) Kuvassa Tutkijat telttapaikalla on pieni tyttö vasemmalla kyykyssä kuusentaimien vieressä, ilme on pälyilevä ja näyttäisi siltä, että hän on hakemassa puskasta jotain. Kuka tyttö on ja mitä tekemistä hänellä on murhapaikalla??

5) ATMn isän kuulustelusta käy selville, että tyttö on kertonut veljelleen Antille menevänsä retkelle Espooseen järven rantaan...

6) Eräässä tekstissä kerrottiin epäilyistä erään retkeilijän isäpuolta kohtaan (mainittu oli myös motiivit yms)
MIKÄ on, olen vuosien varrella kysellyt näistä asioista. Mutta kukaan ei osallistu mun ihmettelyihini? Miksihän?[/quote]
Muista lähdekritiikki!
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Ajatellaanpa vähän ääneen, muutaman kohdan äärellä, vaikkakin aika pintapuolisesti. Ei tämä ehkä aja asiaa kovinkaan eteenpäin, mutta saattaahan se saada muutkin aukaisemaan suunsa. Ja mukavahan se on työaikaa kuluttaa tällaiseen näpyttelyynkin välillä, kun on taas niin tyypillinen maanantaiolo.
skoone kirjoitti: 1) Keskisuomalainen -lehti julkaisi jutun Bodomilta 7.6.1960. Jutussa on mukana valokuvia, ja yhdessä kuvassa on NGn äiti, ja hänen takanaan paidaton mies (viereisellä palstalla sillä kohtaa on eri artikkeli Hitlerin ruumiin näkemisestä). MUTTA tämän miehen kasvot ovat melkein identtiset sen Croisetin kuvaaman baskerimiehen kasvojen kanssa. Erikoisesti nenä ja silmänseutu, mutta myös oikea korva ja kasvojenmuoto täsmäävät. - Myös Kivilahden kuvaus klo kuuden miehestä sopisi kuvaan...
Tähän voisi liittää sen keskustelun hautajaiskuvassa olevista henkilöistä, josta tuossa ylempänä onkin mainintaa. Eipä tähänkään osaa sen enempää sanoa ainakaan sellaista, josta olisi kokonaisuutena mitään hyötyä. Joko sattumaa tai sitten ei ja jos ei, niin sitten se vaatisi uskoa yliluonnolliseen. Mielenkiintoinen seikka kaiken kaikkiaan, mutta kukapa alkaisi ottamaan selvää. Vaatisi perseen nostamista penkistä ja se on vaativaa se.
skoone kirjoitti: 2) Kiinnitin huomiota siihen, että sekä teltan sisältä että ulkopuolelta (kassista) oli löytynyt rikkimenneitä pulloja ja juomalasi. Vuonna 1960 juomapullot olivat suht vahvaa tekoa. Miten on? Onko joku painava esine osunut lasitavaraan?
Niin, tämä ehkä ei todista yhtään mitään, mutta ainakin omissa hämärissä silmissä tulee mieleen joko se, että teltan ympäristö oli muutenkin ollut kuin taistelutanner, joku on siellä raivopäissään vaan hajottanut ja hakannut kaikkea eteen tullutta, ihmisiä myöten (paitsi moottoripyöriä) tai että on sattunut esimerkiksi onnettomuus, eikä ole voinut oikein kontrolloida seurauksia. Hankala ainakaan kuvitella, että ihan vahingossa pimeässä konkoillessa olisi noita saanut rikki, enkä kyllä keksi kovin loogista selitystä myöskään lavastuksen osalta.
skoone kirjoitti: 3) Mikä on sen teltasta löytyneen tyttöjen (?) mokkatakin selitys? Selässä luki Masa+Kaija=Hessu?
Nykyisin kun mainitaan sana Hessu Bodomjärven surmatapahtumien yhteydessä, ajaa se väkisin ajatukset hyvinkin humoristisille vesille. Hah? Ehkä Hessumme on vitun kömpelösti kyhätty alter ego, joka linkkiytyy tapaukseen muka sitten vaikka tätä kautta, mistäpä sitä tietää. No, vakavasti otettuna tämä kiinnostaa ja onhan siitä ollut puhetta. Ei vaan muistu mieleen tulleita johtopäätöksiä. Paremmin muistavia täältä varmastikin löytyy, eikä ainakaan itseäni haittaa vaikka uusiakin pohdintoja tuosta tulisi.
skoone kirjoitti: 4) Kuvassa Tutkijat telttapaikalla on pieni tyttö vasemmalla kyykyssä kuusentaimien vieressä, ilme on pälyilevä ja näyttäisi siltä, että hän on hakemassa puskasta jotain. Kuka tyttö on ja mitä tekemistä hänellä on murhapaikalla??
Eikös sitä Merivuokoksi joskus mallattu uteliaan luonteen ja paikallisuutensa vuoksi? No, ehkei se ainut keskenkasvuinen ollut tuolloin tuolla seudulla. Ottamatta huomioon sen tarkemmin pikkutytön funktiota kuvassa, kertoo se kuitenkin ehkä siitä, kuinka aikalaistutkijoiden ammattitaito tai asenne on ollut hiukan erilainen kuin nykyisin. Päätellä voi tietenkin kaikenlaista, mutta eihän tutkijat tuossa vaiheessa tietenkään voineet edes ymmärtää, että tuosta tulee yksi Suomen tunnetuimmista rikoksista joka jää selvittämättömäksi. Ehkä niillä oli syynsä päästää ulkopuolisia jo tuossa vaiheessa rikospaikalle, ehkä paikallisia vihjeitä oli tullut niin solkenaan että tutkijat alitajuisesti päättelivät tekijän löytyvän helpostikin, ehkä toimintaa ei todellakaan ollut ohjaamassa kukaan vaan tilanne vaikutti enemmänkin amatöörien puuhastelulta. Näin voisi jatkaa niin pitkälle kuin mielikuvitus antaa myöten.
skoone kirjoitti: 5) ATMn isän kuulustelusta käy selville, että tyttö on kertonut veljelleen Antille menevänsä retkelle Espooseen järven rantaan...
Monestakin paikasta voi päätellä, että Mäen porukat olisivat olleet tietoisia retken määränpäästä. Ovatko olleet, on sitten eri asia, mutta ajelut seudulla, kioskilla mahdollisesti tehty näköhavainto ja maininnat kuulustelussa antaa vaikutelman siitä. Teinitytön kun päästää poikien kanssa telttaileen, herättää se varmasti uteliaisuutta vanhempien ja sisarusten keskuudessa. Olkootkin Mäet kuinka ulkopuolisia tahansa koko tapahtumaan, heidän mahdollinen tieto nuorten leiriintymispaikasta kertoo, että sen ovat voineet saada muutkin selville.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

skoone kirjoitti: Miten on sitten, jos on tällainen "satunnainen" mutta pitkäaikinen bodomlainen? Jääkö sitä sitten tuosta keskustelusta paitsi, jos ei osallistu kustannuksiin?
vastauksena teemu kirjoitti:Tarkoitus on vain ja yksinomaan saada koko matsku laajan joukon tarkastelun kohteeksi. Jos ei löydy yhtä mesenaattia (MurhaInfo?), yritetään kolehtia. Rahan antamisen edellytyksenä voi olla, että kokonaisaineisto on pidettävä jonkin aikaa lähellä maksajia, ja vain lainauksia esitetään verkossa. Kuka tahansa voi osaalistua keskusteluun näiden pohjalta. Lopputuloksen pitäisi mielestäni olla, että kaikki kiinnostuneet voivat lukea koko ETP:n verkosta, ja tehdä teräviä kommentteja, jos haluttaa.
Tällaista tuli esiin:
1) Keskisuomalainen -lehti julkaisi jutun Bodomilta 7.6.1960. Jutussa on mukana valokuvia, ja yhdessä kuvassa on NGn äiti, ja hänen takanaan paidaton mies (viereisellä palstalla sillä kohtaa on eri artikkeli Hitlerin ruumiin näkemisestä). MUTTA tämän miehen kasvot ovat melkein identtiset sen Croisetin kuvaaman baskerimiehen kasvojen kanssa. Erikoisesti nenä ja silmänseutu, mutta myös oikea korva ja kasvojenmuoto täsmäävät. - Myös Kivilahden kuvaus klo kuuden miehestä sopisi kuvaan...
vastauksena teemu kirjoitti:Toistan aikaisempia vastauksia näihin kysymyksiin. Tästä henkilöstä oli paikallistieto? verkossa, että näkö muistuttaa kartanossa asuneen V:n poikia. Eräs kyseisistä pojista muisteli myöhemmin kirjallisesti, että heitäkin oli poliisi epällyt. Kuulustelutiedon mukaan olivat olleet perheen kanssa kesämökillään, ja tulivat Oittaalle helluntaipäivän iltana.
2) Kiinnitin huomiota siihen, että sekä teltan sisältä että ulkopuolelta (kassista) oli löytynyt rikkimenneitä pulloja ja juomalasi. Vuonna 1960 juomapullot olivat suht vahvaa tekoa. Miten on? Onko joku painava esine osunut lasitavaraan?
vastauksena teemu kirjoitti:Pullon särkymiseen tarvitaan, että kova esine on osunut, ei välttämättä kovin iso. Kuitenkin, kun on enemmän särkynyttä lasitavaraa suhteellisen pehmeää maata vasten, niin iso kova esine voisi olla syynä.
3) Mikä on sen teltasta löytyneen tyttöjen (?) mokkatakin selitys? Selässä luki Masa+Kaija=Hessu?
vastauksena teemu kirjoitti:Muistelen, että takki olisi ollut lainassa. En muista, mitä omistaja on sanonut tekstistä; oliko se jo lainattaessa, vai ilmaantuiko retken aikana.
4) Kuvassa Tutkijat telttapaikalla on pieni tyttö vasemmalla kyykyssä kuusentaimien vieressä, ilme on pälyilevä ja näyttäisi siltä, että hän on hakemassa puskasta jotain. Kuka tyttö on ja mitä tekemistä hänellä on murhapaikalla?
vastauksena teemu kirjoitti:Poseerauskuvat otetaan usein vasta lopuksi, kun työt on tehty, ja tavarat korjattu pois. Siten tutkinta olisi kuvaa otettaessa jo tehty ja eristys juuri lopetettu. Tutkijat otattivat itsestään kuvan rikospaikalla. Alue avattiin yleisölle maanantai-iltana. Tyttö on sievästi puettu. Hän on voinut olla paikalla vanhempineen, joita ei näy kuvassa.
5) ATMn isän kuulustelusta käy selville, että tyttö on kertonut veljelleen Antille menevänsä retkelle Espooseen järven rantaan...
vastauksena teemu kirjoitti:Järvestä ja leiripaikasta on voinut olla tietoa muillakin, kuin kolmella lähtöä suunnitelleella pojalla.
6) Eräässä tekstissä kerrottiin epäilyistä erään retkeilijän isäpuolta kohtaan (mainittu oli myös motiivit yms)
vastauksena teemu kirjoitti:Isäpuoli oli ollut kiihtyneessä mielentilassa eikä osannut lohduttaa kuolleen retkeilijän äitiä. Se oli hänen reaktionsa erittäin järkyttävään perhetapahtumaan. Ko. äiti antoi kuulustelussa alibin isäpuolelle murhayöksi. Isäpuoli kuoli kevällä 2004, joten häntä ei voida enää kuulla.
Omia ajatuksia syntyi:
Jospa NGn "hypnoosikuva" tulikin esim. jostain ekana paikalle tulleesta pelastajasta? Tokkurassa kun oli, saattoi esim. metsurinpusero jäädä muistiin (vaikka sen kantaja olisikin tullut paikalle vasta myöhemmin?)
vastauksena teemu kirjoitti:Ei ole mahdotonta, että kasvokuva on peräisin jostain muusta teltalla käyneestä henkilöstä kuin murhaajasta.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tämä seuraava on pelkkä päähänpisto, mutta tulipahan mieleen.

TM:n äiti kuoli melko pian tämän tapauksen jälkeen. Saattoi olla niin, että kuoli suruunsa. Tämä on tietysti pelkkää teoretisointia. Tästä minulle on tullut mieleen, että jospa tuleva murhaaja kävi kysymässä tuolta rouvalta mihin paikkaan retkeläiset olivat menneet telttailemaan. Mäet olivat olleet ajelemassa autollaan siellä Bodomilla ja käyneet sen kyseisen kioskin luona. He uskoivat nähneensä vilauksen tyttärestään siellä reissulla. Jospa äiti otti niin raskaasti tuon tapauksen, varsinkin jos oli sattunut niin, että hän itse kertoi tekijälle paikan. Tällöin äiti saattoi epäillä tiettyä henkilöä tekijäksi. Se on ollut äidille raskas paikka joka tapauksessa. Oikein tulee paha mieli kun ajattelee. Jos näin olisi käynyt, niin avoimeksi jää kuitenkin, kuka olisi ollut tuo kyselijä. Vaihtoehtoja on useampia. Vaikka tiedettäisiin tuo kyselijä, niin sekään ei vielä osoita varmasti, kuka oli tekijä. Surullinen juttu joka tapauksessa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

teemu kirjoitti:Omia ajatuksia syntyi:
Jospa NGn "hypnoosikuva" tulikin esim. jostain ekana paikalle tulleesta pelastajasta? Tokkurassa kun oli, saattoi esim. metsurinpusero jäädä muistiin (vaikka sen kantaja olisikin tullut paikalle vasta myöhemmin?)
Tuo on mielenkiintoinen ajatus. Hypnoosista on tosin täällä oma topicci mutta kommentoin tuota yksittäistä lausetta nyt tässä.

On tosiaan mahdollista, että Gustafsson kertoili hypnoosissa jotain olemattomia horinoita - mutta mistä ne mielikuvat kumpusivat. Olen joskus miettinyt, kuvasiko Gustafsson murhaajan käyttämän puseron samankaltaiseksi, kuin mitä oli hänen oma ruutupaitansa ??

Mielenkiintoista - tosin kukaan silminnäkijä ei ollut tuollaista ruutupaitaista tai puseroista kaveria nähnyt telttapaikalla uhrien kimpussa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:
teemu kirjoitti:Omia ajatuksia syntyi:
Jospa NGn "hypnoosikuva" tulikin esim. jostain ekana paikalle tulleesta pelastajasta? Tokkurassa kun oli, saattoi esim. metsurinpusero jäädä muistiin (vaikka sen kantaja olisikin tullut paikalle vasta myöhemmin?)
Tuo on mielenkiintoinen ajatus. Hypnoosista on tosin täällä oma topicci mutta kommentoin tuota yksittäistä lausetta nyt tässä.

On tosiaan mahdollista, että Gustafsson kertoili hypnoosissa jotain olemattomia horinoita - mutta mistä ne mielikuvat kumpusivat. Olen joskus miettinyt, kuvasiko Gustafsson murhaajan käyttämän puseron samankaltaiseksi, kuin mitä oli hänen oma ruutupaitansa ??

Mielenkiintoista - tosin kukaan silminnäkijä ei ollut tuollaista ruutupaitaista tai puseroista kaveria nähnyt telttapaikalla uhrien kimpussa.
Vähän tarkkuutta kommentoinneissasi, awa. Tuo sitaatti on kylläkin minulta, skoonelta.
Muista lähdekritiikki!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Tämä seuraava on pelkkä päähänpisto, mutta tulipahan mieleen.

TM:n äiti kuoli melko pian tämän tapauksen jälkeen. Saattoi olla niin, että kuoli suruunsa. Tämä on tietysti pelkkää teoretisointia. Tästä minulle on tullut mieleen, että jospa tuleva murhaaja kävi kysymässä tuolta rouvalta mihin paikkaan retkeläiset olivat menneet telttailemaan. Mäet olivat olleet ajelemassa autollaan siellä Bodomilla ja käyneet sen kyseisen kioskin luona. He uskoivat nähneensä vilauksen
Ihan varteenotettava päähänpisto. Käsittääkseni lehdessä luki kuitenkin, että hra Mäki luuli nähneensä Irmelin kioskilla. Asia ei tästä silti olisi muuttunut, sama tulos olisi ollut...siis päähänpistosi mukaan.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Skoonelle - > Anteeksi - epämääräinen oli lainauksen postauskin.

Skoone älä turhaan pitkitä kejuja turhilla lainauksillasi jos asiasi käsitti vain tuo kymmenen viimeistä sanaa. Tämä ihan ystävällisesti - älä ota sitä henkilökohtaisena, typeryytesi osoituksena.

Jos tuo kirjoitus oli Sinulta skoone - niin miksi et kommentoinut kirjoittamaasi ajatusta - vaan postailet pelkkiä huomautuksia ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

skoone kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Tämä seuraava on pelkkä päähänpisto, mutta tulipahan mieleen.

TM:n äiti kuoli melko pian tämän tapauksen jälkeen. Saattoi olla niin, että kuoli suruunsa. Tämä on tietysti pelkkää teoretisointia. Tästä minulle on tullut mieleen, että jospa tuleva murhaaja kävi kysymässä tuolta rouvalta mihin paikkaan retkeläiset olivat menneet telttailemaan. Mäet olivat olleet ajelemassa autollaan siellä Bodomilla ja käyneet sen kyseisen kioskin luona. He uskoivat nähneensä vilauksen
Ihan varteenotettava päähänpisto. Käsittääkseni lehdessä luki kuitenkin, että hra Mäki luuli nähneensä Irmelin kioskilla. Asia ei tästä silti olisi muuttunut, sama tulos olisi ollut...siis päähänpistosi mukaan.
Kirjoitin muistinvaraisesti. Kuitenkin ilmenee se, että Mäet ajelivat autollaan siellä kioskilla lauantaina ja näinollen tiesivät nuorten leiriytymispaikan suurinpiirtein, ja lisäksi niin tarkasti, että olisivat voineet neuvoa sen myös kyselijälle. Se oli tässä se pääajatus.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:[Kirjoitin muistinvaraisesti. Kuitenkin ilmenee se, että Mäet ajelivat autollaan siellä kioskilla lauantaina ja näinollen tiesivät nuorten leiriytymispaikan suurinpiirtein, ja lisäksi niin tarkasti, että olisivat voineet neuvoa sen myös kyselijälle. Se oli tässä se pääajatus.
Ihan oikein, pääajatuksesi on varteenotettava. Korjasin vain tuon Irmelin, ettei kukaan rupea valittamaan, että valheita täällä kirjoitellaan :lol:
Muista lähdekritiikki!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:Skoone älä turhaan pitkitä kejuja turhilla lainauksillasi jos asiasi käsitti vain tuo kymmenen viimeistä sanaa. Tämä ihan ystävällisesti - älä ota sitä henkilökohtaisena, typeryytesi osoituksena.

Jos tuo kirjoitus oli Sinulta skoone - niin miksi et kommentoinut kirjoittamaasi ajatusta - vaan postailet pelkkiä huomautuksia ?
No nyt ymmärrän, sulla ei taida olla oikein hallinnassa kaikkien viestien kirjoittajat jne. Luepa huolellisesti (ja hitaasti) aiemmat viestit tuolta. Kiinnitä huomiota siihen mitä kukakin on kirjoittanut ja mitä kommentoinut.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Kirjoitin muistinvaraisesti. Kuitenkin ilmenee se, että Mäet ajelivat autollaan siellä kioskilla lauantaina ja näinollen tiesivät nuorten leiriytymispaikan suurinpiirtein, ja lisäksi niin tarkasti, että olisivat voineet neuvoa sen myös kyselijälle. Se oli tässä se pääajatus.
Olisiko Mäet jättäneet kertomatta poliisille tuon kyselijän ?

Ei varmasti ja valitettavasti

Tuulikin äiti, varmasti haluaa nähdä tämän tapauksen ratkaistuna - mistä sitä sitten katsookin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Sariola kirjoitti:Tämä seuraava on pelkkä päähänpisto, mutta tulipahan mieleen.

TM:n äiti kuoli melko pian tämän tapauksen jälkeen. Saattoi olla niin, että kuoli suruunsa. Tämä on tietysti pelkkää teoretisointia. Tästä minulle on tullut mieleen, että jospa tuleva murhaaja kävi kysymässä tuolta rouvalta mihin paikkaan retkeläiset olivat menneet telttailemaan. Mäet olivat olleet ajelemassa autollaan siellä Bodomilla ja käyneet sen kyseisen kioskin luona. He uskoivat nähneensä vilauksen tyttärestään siellä reissulla. Jospa äiti otti niin raskaasti tuon tapauksen, varsinkin jos oli sattunut niin, että hän itse kertoi tekijälle paikan. Tällöin äiti saattoi epäillä tiettyä henkilöä tekijäksi. Se on ollut äidille raskas paikka joka tapauksessa. Oikein tulee paha mieli kun ajattelee. Jos näin olisi käynyt, niin avoimeksi jää kuitenkin, kuka olisi ollut tuo kyselijä. Vaihtoehtoja on useampia. Vaikka tiedettäisiin tuo kyselijä, niin sekään ei vielä osoita varmasti, kuka oli tekijä. Surullinen juttu joka tapauksessa.

Ihan uusi ajatus eikä huono.

Olen Skoonen kanssa samaa mieltä, että Tuulikin omaiset luulivat nähneensä Irmelin kioskilla. Muistaakseni huviajelu oli kuitenkin vasta helluntaiaamulla, jolloin tapahtumat olivat jo tapahtuneet, eikä Irmeliä mitenkään olisi voitu nähdä. Yritin löytää ko. asiaan vahvistusta, mutta ei onnistunut. Korjatkaa, jos joku tietää paremmin.

Tuulikin äiti saattoi kuolla suruun, mutta mahtaako joku arvoisista nettidekkareista ihan TIETÄÄ, mikä oli kuolinsyy?

:?:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sitäkö meinaat Sariola, että Mäen perhe olisi nähnyt Tuulikin ja muut retkeläiset Oittaan kiskalla?

Eihän tuo vielä sitä merkitse, että he sinne jäisivät leiriin, sillä silloin kun porukka kiskalla kävi, oli kaikki tavarat kuitenkin mukana, eikä mikään osoittanut niemeä leirin paikaksi.

Tämän jälkeenhän he olisivat jonkun mukaan vielä käyneet järven pohjoispäässä, sillä konstan mukaan, gussen kertomuksiin ei voi luottaa, joten eipä Mäen perhe ole tiennyt sitä, minne Tuulikki oli viiimeisen leirinsä pystyttänyt.
Vastaa Viestiin