Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Kulkijoita oli Bodomilla helluntaina 1960 paljon enemmän kuin on kerrottu. Tekijä on selvillä; sitä vaan ei voi tänne laittaa, mutta hänestä ovat tiedot menneet eteenpäin. Tiedot ovat jo mm. poliisilla, huom.

Komella eri nikillä kirjoittava täällä yrittää kaiken aikaa vesittää totuutta; tietää myös tämän syyllisen, ja suojelee tätä. Suojelee murhaajaa. Kuka, jokainen voi arvata viesteistään.

Ei muuta. Päätän raporttini Bodom-ketjussa tähän. Hyvää jatkoa!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja groot »

Hohhoijaa. Vai että sinä ainoastaan tiedät tekijän. Vai niin. Saitko tekijän selville näkyjesi kautta vai miten?

Sinun selvännäkijyytesi ja näyt viittaat paremminkin mielenterveysongelmiin kuten psykoosiin, jossa psykoosissa oleva näkee harhanäkyjä. No, olkoon, sovitaan nyt sitten, että olet palstan ainoa selvännäkijä ja ainoa, joka tietää totuuden Bodomista. Sinunhan pitäisi tarjota palveluksiasi poliisille enemmänkin kun on paljon selvittämättömiä tapauksia kuten Ulvilan surma ja Kirkkonummen kolmoissurma.
---------
Allekirjoitus.
japutin1
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 11:08 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja japutin1 »

En tiedä toisen pariskunnan nimiä, mutta yksikään ei kyseiseisistä nimistä sovi, mutta tiedän että on hengissä molemmat, onko ihme että en nimiä mainitse... Siis sen verran tiedän että molemmat on hengissä, en ole jutellut.
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Hei!
Ehkä tästä on keskusteltukin jo jossakin ketjussa, mutta en jaksa lukea kaikkia läpi ja päätin oikaista.
Minua kiinnostaa nämä hämäräperäiset onkijat, jotka jättivät saaliinsa kalliolle. Mitä heistä tiedetään?arvaillaan?
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Bettina kirjoitti:Hei!
Ehkä tästä on keskusteltukin jo jossakin ketjussa, mutta en jaksa lukea kaikkia läpi ja päätin oikaista.
Minua kiinnostaa nämä hämäräperäiset onkijat, jotka jättivät saaliinsa kalliolle. Mitä heistä tiedetään?arvaillaan?
Nämä onkimiehet eivät koskaan ilmoittautuneet poliisille, tiedä sitten mistä johtui.

Entä ketä he sitten olivat? Wagnerilla lienee oma näkemyksensä näistä onkijoista, joten kertokoon hän. Arskan kavereita? Hans Assmann ja Reino Järvinen? Hans ja kioskimies? Mysteeriksi jäi tämä(kin) asia.
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Onkohan koko kalamiehiä ollukaan? onko muita todisteita heidän olemassaolostaan kuin kallioille jäänyt saalis?
Olisiko mahdollista, että onkijat olivat Seppo ja Nisse?
Aili Karjalainenhan näki kaksi nuorukaista onkimassa ja ainakin esitutkintapöytäkirjsta saa sellaisen kuvan, että poliisi ajateli Ailin nähneen nimenomaan Sepon ja Nissen..
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kalastamassa olivat Riston mukaan Arska ja hän itse.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
japutin1
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 11:08 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja japutin1 »

etunimet voin kertoa aili ja veikko. (tai vekaksi sitä on aina kutsuttu.) sukunimi alkaa h:lla. enempää en viitsi kertoa kun on vanhoista ihmisistä kyse, jotka ei todellakaan halua (niin ainakin uskoisin) mitään vaivaa vanhuuden päivillään.
kujala
Martin Riggs
Viestit: 610
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 11:55 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja kujala »

Oliko kello kuuden kulkija CIA:n agentti, joka ei halunnut paljastua? :shock:

HS.fi uutinen

Noista akenteista muistuu mieleen erään kirjoittajan toteamus muutaman vuoden takaa: ei meidän kylällä ainakaan akentteja käynyt, kyllähän siitä olisi tiedetty. :lol:

Entä missä vaiheessa tapahtui vastaava kartoitus itäblokin puolelta?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jeppistä joo, Kujala.

Tuo Heinäveden yllättävä muistitieto siitä, että STASI:n, joku agentti olisi näyttänyt asiakirjojaan sellaisella 7 v. lapselle, jolla sattui olemaan "valokuvanäkö" ja vitun hyvä muisti, joo, joo.

Voittehan te siihen uskoa, minä en.

Siinä joku huuhaa ukko, haluaa hilloa pettuleipänsä päälle, ei sen kummenpaa.

Tämä ei kuulu tänne, mutta ihmetelkää sitä, että tytöt joutuivat olemaan suohaudassa kolme viikkoa, ennen kuin heidät löydettiin !

Eikö heitä aiemmin etsitty niistä paikoista, josta heidät sittemmin löydettiin?

Olisi luullut, että tyttöjen katoamispaikasta, olisi edes yritetty etsiä jotakin tietoa, ja leirintäalue etsitty tarkkaan? Mutta vasta kolmen viikon kuluttua löytyvät ruumiit.

Olisikin mielesätäni oikein, jotta vaan tyttöjen maallinen kroppa ylös siunastusta maasta ja nykytutkimusten kautta kaikki totuudet esille, sillä luulen tyttöjen olleen ennen suohautoihin piilottamista, jo jonkin aikaa järvessä, että silleen.

Toivottavasti emme kuule noita hihhuleita enää enempää.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Jeppistä joo, Kujala.

Tuo Heinäveden yllättävä muistitieto siitä, että STASI:n, joku agentti olisi näyttänyt asiakirjojaan sellaisella 7 v. lapselle, jolla sattui olemaan "valokuvanäkö" ja vitun hyvä muisti, joo, joo.

Voittehan te siihen uskoa, minä en.

Siinä joku huuhaa ukko, haluaa hilloa pettuleipänsä päälle, ei sen kummenpaa.

Tämä ei kuulu tänne, mutta ihmetelkää sitä, että tytöt joutuivat olemaan suohaudassa kolme viikkoa, ennen kuin heidät löydettiin !

Eikö heitä aiemmin etsitty niistä paikoista, josta heidät sittemmin löydettiin?

Olisi luullut, että tyttöjen katoamispaikasta, olisi edes yritetty etsiä jotakin tietoa, ja leirintäalue etsitty tarkkaan? Mutta vasta kolmen viikon kuluttua löytyvät ruumiit.

Olisikin mielesätäni oikein, jotta vaan tyttöjen maallinen kroppa ylös siunastusta maasta ja nykytutkimusten kautta kaikki totuudet esille, sillä luulen tyttöjen olleen ennen suohautoihin piilottamista, jo jonkin aikaa järvessä, että silleen.

Toivottavasti emme kuule noita hihhuleita enää enempää.
Odotellaan nyt rauhassa Stasin tietoja ennen kuin tuomitaan. Uskomattomaltahan tuo kyllä kuulostaa. Täytyy kuitenkin huomioida, että äijä tuli julkisuuteen omalla nimellään ja antoi vielä mahd. tapaamansa miehen nimen. Muutenkin tarina oli aika yksityiskohtainen ja siinä ei ollut seikkoja jotka olisi voinut esim. lukea lehdestä. Ei siis tyyliin "mä oon yks Virpi vaan ja se Nisse mulle joskus sano et minä ne tapoin ja mun äiti sano siihen et älä kerro kelleen, ettei se tapa suaki".
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hypätään pituutta.

Eikö Marjatta Sahakangas sitten tullutkaan omalla nimellään?

Voisitko kertoa hänen oikean nimensä yv:llä.

Kiitti, jo etukäteen !!!!!
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Hypätään pituutta.

Eikö Marjatta Sahakangas sitten tullutkaan omalla nimellään?

Voisitko kertoa hänen oikean nimensä yv:llä.

Kiitti, jo etukäteen !!!!!
Puhuin Virpistä. Tuo sinun tahallinen vääristelysi on jo aivan naurettavaa. Eikö aikuinen mies osaa keskustella asiallisesti?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niinpä, jos viitsit katsoa valokuvaa tästä Ruunarista, niin jotenkin lätty näyttää tutulta, ai niin, sehän on tuon Gussen hypnoosissa antama turpavärkki.

Ihan yks yhteen ja kun Assmann on ollut saman näköinen kuten ilmeisemmin Assmanin kaveri Antti, niin on siinä meillä sonnikarja, ruma totta jumalauta, murhaaja joukkoa kaikki.

Tulilahdesta Gusse on mieleensä tuntomerkit saanut, sillä Holmströn käytti myös ruudullista takkia, joka oli yleinen asu metsureilla ja hanttimiehillä siihen aikaan.

Katelkaapa aikalaisia kuvia.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Niinpä, jos viitsit katsoa valokuvaa tästä Ruunarista, niin jotenkin lätty näyttää tutulta, ai niin, sehän on tuon Gussen hypnoosissa antama turpavärkki.

Ihan yks yhteen ja kun Assmann on ollut saman näköinen kuten ilmeisemmin Assmanin kaveri Antti, niin on siinä meillä sonnikarja, ruma totta jumalauta, murhaaja joukkoa kaikki.

Tulilahdesta Gusse on mieleensä tuntomerkit saanut, sillä Holmströn käytti myös ruudullista takkia, joka oli yleinen asu metsureilla ja hanttimiehillä siihen aikaan.

Katelkaapa aikalaisia kuvia.
:D :lol:

Assmann ja Runar samannäköisiä? Kö? Tätäkö meinasit? En ihan allekirjoita. :lol:

Mutta tuosta "Antista" vielä. Yleinen harhakäsitys on, että Hansin "agenttikaveri" olisi ollut maalausurakoitsija Antti Oksanen. Se on valetta, sillä miehellä ei ole vakoilujuttujen kanssa mitään tekemistä.

Lähellä Bodomia asunut Reijo Järvinen sen sijaan saattoi olla...

Reijo Järvinen, jonka mainitsi nimenomaan Vieno ei Hans, asui Bembölen tietämissä. Mies sopii sikäli erinomaisesti Hansin "agenttikaveriksi", että mies puhi vahvaa Turun murretta ja oli naapurinsa mukaan "luihin näköinen". Täsmälleen tuon kuvauksen mukainen henkilö lähestyi tri Tangon äitiä tohtoria kysellen. Voi olla, että lääkärien kuulemispöytäkirjoissa oli joku muukin insidentti, jossa oli tällainen viittaus.

Mikä sitten sitoisi Reijon Hansiin?. - Kuten bodomjarvi.comissa kirjoitin, niin Vieno Assmannilla oli haastatteluissaan erikoinen tapa kertoa Hansista epäilyttäviä asioita. Miksi ihmeessä hän siis puhui Reijo Järvisestä, kun se ainoa suomalainen sotavanki Järvinen ei käynyt koskaan lähelläkään Hansia?

Kysyin asiasta myös suoraan Reijon tyttäreltä, joka oli juuri muuttanut Suomeen asuttuaan vuosikymmeniä Australiassa. Hän sanoi, ettei tiedä asiaa, muttei pitänyt sitä mahdottomana. Isänsä oli kova automies ja kulki aina hattu päässä, mikä sopisi eriomaisesti siihen bongarin veljen kuvaukseen järvellä soudelleesta kaksikosta. Tätä Reijon tytärtä oli aina kiinnostanut tietää, oliko Bodomilla kuollut Irmeli Björklund käynyt hoitamassa heidän talossaan asuneita Björklundin lapsia, koska yhdennäköisyyttä perheen lapsiin oli. - Tämä siis ihan mielenkiintoisena sivujuonteena.


-Urho-
Vastaa Viestiin