Verijäljet maakellarin luona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

No, jo otsikon aihe, "verijäljet", on harhaanjohtava, koska niitä ei ole todettu verijäjiksi.

Tunnin vanhaa verta maastossa, tai tiellä voi hyvinkin luulla ihan joksikin muuksi. Tietysti jos paikalla on kuollut ja ruhjoitunut eläin ja vieressä tumma valuma-alue, voi sen olettaa olevan verta.

Niin tämä "verialue" ja kalat y-haaraisessa oksassa ovat mielenkiintoisia. Palaankin kaloihin vielä sen verran, että syökö lokki jo vanhaa ja kuollutta, kokonaista kalaa - joka on vielä kiinnitetty y-haaraiseen oksaan?

Kokeilun paikka. Ja pitää muistaa, että Bodomin lokit ovat opettettuja ja kesyjä ja ne tuskin koskaan saalistavat nälkäänsä. (kev)
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Viesti Kirjoittaja karra »

papillon kirjoitti:^Hyvä että mielikuvitus pelaa sinulla vanhaan malliin.
Saas nähdä kuinka hyvin näissä itse asioissa.

Siis mitä mieltä olet veriklönttien laadusta? :lol:
Totta helvetissä mielikuvitukseni pelaa kuten ennenkin,,,,innovatiivisena ihmisenä tarvitsen sitä.

tosin on surullista nähä täällä,miten mielikuvisettomat tyypit ovat jämähtäneet paikoilleen ja räkyttävät ku kapiset rakkikoirat sitä samaa stooria vuodesta toiseen

Veriklönteistä en osaa sanoa mitään....mielestäni ei kuulu murhiin ..
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin, kalalokki kyllä vetelee mitä vaan naamaansa, ainakin nykyisin.

Entis aikaan lähellä oli kyllä Mankkaan kaatopaikka, joka oli eräs sen ajan lokkimesta, joten eiköhän sieltä joku tarkkasilmäinen liihottaja olisi kalat Y-haarassa aistinut.

Olisiko muuten se kuva, josta papillon joku aika takaperin kysyi, eli se koirakuva, jostain Kilo/Mankkaan kaatopaikan läheltä, sillä siinä on sellainen keko vasemmalla vieressä, joka voisi olla kaatopaikan reunaa.

Sillä ne poliisit silloin kävelivät peräkkäin koirien kanssa, eli poliisit edellä ja koirat perässä, jonkinmoista hanhenmarssia, "joten sellaista oli vainukoiran homma siähen maaliman aikaan", olisi vanhempi kostaapeli Reinikainenkin sanonut".

Maisema oli sellaista turvesuota, jossa oli turpeiden keruuseen rakennettu kapearaiteinen ratakin, mutta veturia en koskaan nähnyt, ainoastaan ne raiteet, josta taitaa olla eräs muukin kuva koirista ja poliiseista.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Kylläpä vaan, on kuva sellaiselta kapealta radaltakin, mutta tämä koirakuva, josta tässä hieman ehkä parempi versio Markkulan Bodomin Murhat -teoksesta, on käsittääkseni kumminkin Bodomilta.

En tiedä, siksi kysyin mielipiteitä, mutta kunnes toisin todistetaan oletan sen olevan siitä vesilaitoksen kieppeiltä, maakasa liittyy laitokseen.

Taustalla siis järvi, pusikon takana. :shock:

No, lisätään nyt sitten vielä sama maija uimarannalla, koostettu kahdessa osassa hesarin suuresta kokosivun kuvasta, kuva on otettu 5.6.1960.

Lisätään nyt vielä samaan läjään viime vuosien kuva uimarannalta, johon tuota Maijakuvaa innolla istutettiin.

Muuten, Hessu bodominkulkija, oletko honannut että tälläkin rannalla on kaivo, 60 senttinen, suunnilleen, ei sitä kesällä huomaa mutta nyt varmaanin.
En tiedä mihin liittyy, onko noissa kopeissa vettä, tai sitten viemäreihin? En tiijä.
Viimeksi muokannut papillon, Ke Marras 12, 2008 11:52 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Järvi voisi olla, mutta siihen viitaisi ainoastaan tuo puustossa oleva aukko?

Tähän tarvitaan aikalaisvuosien paikallistuntemusta ja sitä minulla ei ole.

"Maija uimarannalla" - on mielestäni selkeästi paikannettavissa.

Niinpä, hyvin otettu kuva ja pienestä projektiovirheestä huolimatta näyttää, mielestäni samalta paikalta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ei se ole samasta kulmasta ollenkaan, mutta on uumoiltu että tuo kivi olisi siinä, sekä sitten otettava huomioon kanto.

Kaivo mistä kerroin, jää takavasemmalle muutaman metrin päähän.

Kuva taitaa olla Q n ottama, näin muistelen.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Kanto ja puu täsmää. kaivoa en löydä, ovet auki olevan auton kyllä?

Hieman mietittyäni ymmärsin, taisit puhua kaivosta joka ei kuvassa näy??
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ei sitä kaivoa varmaan -60 ollutkaan, mikä lie se on.
Mutta Q kuvasta se jää takaviistoon vasemmalle.

Mistä nuo autot sinne ajettiin?
Pikkukundeja henslaaa sen pienemmän auton luona, onko se letukka vai sitten se de soto, en tunne noita kilometrinnielijöitä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6550
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Hieno auto, liekö poliisipäällikön??

Kuvia en ole talletellut joten en voi niihin palata - kuten en kirjoitettuihin teksteihinkään - sen varmasti jo kaikki tietää.

Kaivosta en muista mainintaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ihan ensimmäiseksi noista uimakopeista, joista löytyy kyllä käymälät, eli ihan oikeat vesiklosetit, jotka ovat hämmästyttävän hyvässä kuosissa, verrattun moneen huoltoaseman vastaavaan.

Paperia ja vettä hanasta löytyi ainakin silloin, kun me siellä "retkeilimme" Nyt-liitteen juttua varten.

Uskoakseni käymälät jäivät senkinjälkeen hyvään kuosiin, sillä kävin siellä tarpeillani Bodomilla seuraavalla kerralla niemellä käydessäni, ja edelleenkin käymälät olivat pystyssä ja hyväkuntoisia.

Minusta autokuvissa on aivan varmasti tunnistettavissa "Musta-Maija", vaikkakin oikea väri oli sininen, niin Renault pakettiauto ja se taustalla häämöttövä jenkki olisi KRP:n tai mikä rikostutkimusvirasto se silloin olikaan, niin heidän myrkynvihreä De Soto, johon viittaa sekin, ettei katolla ole pillejä.

Saattaahan se olla myös tummansininen "Lentävien", eli Liikkuvien", eli Liikkuvan poliisin De Soto, muta mene ja tiedä?

Nikander tykkäsi ajella tuolla isolla rellulla, mikäli se on Leppävaaran "kalustoa", sillä isona miehenä hän mahtui siihen paremmin kin kuplavolkkariin.

Nikanderista vielä, että hän römeä-äänisenä ja "vankkatekoisena", huonosti Suomea puhuvana, oli sellainen auktoriteetti, jota porukat tottelivat kerralla, joten sen kummempia ei tarvittu, kuin Nikanderin saapumista paikalle, esimerkiksi "kylien välisiin tappeluksiin", niin homma rauhoittui kummasti.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Joo Hessu, voi olla nykyään niin, en ole perehtynyt sen puolen tarjontaan.

Ja nyt kun olet ne korkannut, kiinnostaa vielä vähemmän, täytyy tuoda oma veski asunnon mukana jos meinaa pidempään olla. :lol:

Juu kevennystä vaan mutta nyt kaivojuttuun: Ei se ole oikein minusta mikään likakaivo, se on ehkä 20 metriä rannasta, kerran sitä koetettin aukaista mutta ei saatu hyppysiä väliin niin että kansi nousisi.

Otas Hessu jokin työkalu, vaikka snadi purkurauta messiin ja käy katsomassa, näppäät samalla pari kuvaa siitä tänne.

Ei se ole mikään viime vuosien viritys, vanhemmalta se vaikuttaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vai ei poikasten "nakit" riittäneet kaivonkannen nosteluun.

No jos tällaiset vanhat soittajan sormet siihen kykenisivät, niin voisihan tuota koittaa.

Ei kait yhden kaivonkannen nostoon purkurautaa tarvita, kunhan osaa nostaa tekniikalla ja voimia oikein käyttämllä.

Katotaan kun ens kerralla käyn niemellä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Vai ei poikasten "nakit" riittäneet kaivonkannen nosteluun.

No jos tällaiset vanhat soittajan sormet siihen kykenisivät, niin voisihan tuota koittaa.

Ei kait yhden kaivonkannen nostoon purkurautaa tarvita, kunhan osaa nostaa tekniikalla ja voimia oikein käyttämllä.

Katotaan kun ens kerralla käyn niemellä.
Arvasin että kykyihisi voi tässä asiassa luottaa.

Korostan sitä seikkaa, että emme saaneet nakkejamme sinne kannen ja renkaiden väliin, jos olisimme saaneet, niin arvelen kannen myös nousseen.

Sangen tiiviisti oli kansi paikoillaan, muistaakseni ylärinteen puolelta oli maassa kiinni.
No, suosittelen jotain, vaikkapa puukkoa että saat otteen.

Otsalamppu päähän ja menoksi Hessu, iltalenkki samalla.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tottahan jokaisella itseään kunnioittavalla autoilijalla on työkalut mukana, kun iltaisin ja öisin tiellä liikkuu.

Mistä sitä tietää, mitä vastaan tulee ja mitä pitää avata.

Niinpä minullakin on sellainen sopiva "rautasorkka", jota ennen tavattiin "sorkkaraudaksi" kutsuttaman, joten se saa kelvata, sillä leukuani en joka rakoon tunge, vaikka se Marttinin jaloa terästä onkin.

Mikä siinä kaivossa muuten kiinnostaa, jos saan olla sen verran utelias?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Tottahan jokaisella itseään kunnioittavalla autoilijalla on työkalut mukana, kun iltaisin ja öisin tiellä liikkuu.

Mistä sitä tietää, mitä vastaan tulee ja mitä pitää avata.

Niinpä minullakin on sellainen sopiva "rautasorkka", jota ennen tavattiin "sorkkaraudaksi" kutsuttaman, joten se saa kelvata, sillä leukuani en joka rakoon tunge, vaikka se Marttinin jaloa terästä onkin.

Mikä siinä kaivossa muuten kiinnostaa, jos saan olla sen verran utelias?

Joo se käy hyvin Ei siinä sinänsä mikään kiinnosta, olen vain toiveikas, löäytyy mitä löytyy.

Kerron tarinan, vaihteeksi lapista. ehkä se selventää:

Olin ns. asistentin kanssa 80- luvulla lapinretkellä, tuolloin kaveri oli reilusti alta kakskymppinen, innokas joka asiaan.

Tulimme Pahaojan kämpän maastoon, Sotajoelle. Tarkoituksena oli treffata ns Maailmanpankin kullankaivajia, olimme silloin tällöin törmäilleet.

Eivät olleet paikalla, koko leiri oli kääritty yhdeksi suureksi pressukuutioksi.

Kuvailin videolla, sellaisella suurella panasonicilla, kova sana siihen aikaan, ei sitä heikot repussaan kanniskelleet.

No siinä törmällä, Sotajoen penkalla, oli pystyssä salaojaputki, se leveä pää ylöspäin, puolisen metriä maan päällä.

Sanoin assarille että tsiigaas mikä toi on, oisko se ikäänkuin jääkaappi?

En oikeasti ehtinyt ajatella sen paremmin, kunhan tokaisin.
Assari nosti kantta ja ei se ollutkaan ravintoketjun alkupää, vaan se loppusijoituspaikka, hulppeilla näkymillä.

Sääli hyvää torvea, assari antoi sille kyytiä ennenkuin ehdin estellä. Kaveri on edelleen karhea siitä, väittää että tiesin huusista. En tiennyt.

No, en tiedä mikä Bodomin kaivon tarkoitus on, mutta kuka tietää?
No, kohta saamme selvyyden kun rengasrauta kilahtaa ja soittajan sormet nappaavat rajun otteen.

HETKINEN!!!! ei kai tämä taas vaan siirrä sukellusretkeä, jos selkä linksahtaa? Hommaa siihen joku apuri?
Vastaa Viestiin