Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kujala
Martin Riggs
Viestit: 610
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 11:55 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio osa I.3

Viesti Kirjoittaja kujala »

kukkuu kirjoitti:Mistä tuo käsitys, että puhuttaisiin alapohjasta? Itse olen ymmärtänyt tuon tarkoittavan nimenomaan teltan sisäpohjaa. Ilmeisimmin siitäkin on verta imeytynyt pohjan läpi.
Papillon, kuvat 41 ja 42 selventäisivät tätä.
Tuo sopii minulle mainiosti. Ei tarvitse ainakaan minua puolestani tarkistella... :D

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Psykologisena arveluna voidaan esittää, että hyökkääjä olisi lopuksi peittänyt Tuulikin pään huovalla symbolisena häpeän merkkinä. Tällöin hyökkääjä kerätessään mukaansa saalista teltasta olisi tuntenut syyllisyyttä Tuulikista ja peittänyt pään huovalla. Tämä on saattanut olla täysin tiedostamatonta toimintaa. Mikäli näin olisi, se kertoisi, ettei hyökkääjä ollut täysin paatunut vaan hänessä oli vielä omantunnon ääni.

Tämä laittaa paljon pohtimaan, ja kuka/minkälainen ihminen, tappaessaan jonkun, tuntee syyllisyyttä? Ehkä niin, ettei ole halunnut tappaa, mutta on pitänyt tappaa, koska ei saa jättää todistajia, mutta miksi tuntee syyllisyyttä?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri noinhan se menee.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Aikoinaan pohdittiin myös sitä vaihtoehtoa, että vain Seppo ja Irmeli olisi haluttu "varmistaa", koska vain heihin käytettiin puukkoa. Se voisi viitata mustasukkaisuussurmaan, jossa ainoana vaihtoehtona ei ole NG. Se tietenkin edellyttäisi (esim väärinkäsityksen kautta), että juuri Seppo olisi vienyt Irmelin joltakin toiselta(Nils ei tiettävästi näyttäytynyt Irmelin kotitalolla poikaystävänä, mutta Seppo siellä saatettiin nähdä, koska hän styylasi Irmelin parhaan ystävän kanssa).

Kyllä, mutta ketä nähtiin Tuulikin kotona? Tuulikki ja Irmeli olivat kavereita, ja Irmelillä on voinut olla Tuulikin kotona myös ihailija. Näinhän se menee.

Hmm, mielenkiintoista.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Kenen lainauksia vinoviivoitat? Niissä olisi hyvä olla kirjoittaja mukana.

Ei sillä, totta joka sana.

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:^Kenen lainauksia vinoviivoitat? Niissä olisi hyvä olla kirjoittaja mukana.

Ei sillä, totta joka sana.
Joo, sorry, siis tietenkin pitää mainita lähde, eli Konstan viesteistä tässä samassa ketjussa nuo. Seuraaviin lainauksiin. Konsta ei pahastu?

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:Konsta ei pahastu?
Vain kaljapäissään perjantaisin. Jos pahastuu niin annetaan raippaa.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Konsta ei pahastu?
Vain kaljapäissään perjantaisin. Jos pahastuu niin annetaan raippaa.
Mieleniintoista. Jotain SM-piirteitä olen keskustelijoissa aiemminkin havainnut.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

konsta kirjoitti: Kujalan kahden vaihtoehtoisen skenaarion lisäksi on siis vielä muitakin. Yhtään faktaa ei ole, eikä tavanomaisella skenaariolla päästä eteenpäin. Jonkun pitäisi rohkeasti keksiä uusi juoni koko tarinalle.
No wagner, ei kai.

Mutta siis rohkeutta; onko sitä täällä foorumilla? Saattaa olla,ja saattaa että se rohkeus ei olisi suotavaa. Mutta katsotaan se.

Eli skenaarioissa edetään siis kolmanteen ja ratkaisevaan juoneen? Onko se sitä?

Murhaajat ja murhatut tunsivat toisensa vuosien takaa. Murhaaja oli seurustellut Irmelin kanssa joskus 1957, Tuulikin murhaaja tunsi muuten vaan luonnollisesti.

Mustasukkaisuus on kavala tauti. Seppokin sai siitä osansa, Tuulikki vaan oli, perhana, välttämätöntä hiljentää. Peitto päälle, niin ei niin koske.

Mitä?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Riparitaustat tutkimatta

Viesti Kirjoittaja Wagner »

matkaaja kirjoitti:No wagner, ei kai.
Mutta siis rohkeutta; onko sitä täällä foorumilla?
Wagner kirjoitti:
Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Konsta ei pahastu?
Vain kaljapäissään perjantaisin. Jos pahastuu niin annetaan raippaa.
Mieleniintoista. Jotain SM-piirteitä olen keskustelijoissa aiemminkin havainnut.
8)
Kai joo vai ei ? :lol:

Rohkeasti: minusta tuntuu siltä, että Arska ja Heikki olivat samalla riparilla erään Bodomilla surmansa saaneen neidon kanssa ja tuntuu siltäkin, että KRP tämän tietää.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Entäpä jo Gustafsson olikin ihastunut tummaan kaunottareen Tuulikkiin, ja Seppo ei siitä olisikaan pitänyt.

Siinä sitä olisi ollut kolmiodraamaa kunnolla.

Kyllä Gusse varmaan olisi tiennyt, että Irmelillä oli poikaystävä Riihimäellä intissä, eivät nuo tuollaiset asiat olisi salassa pysyneet, joten jos Irmeli olikin vain tekosyy Gusselle "styylata" rakkaan Irmelinsä kanssa, mutta odottanut vaan hetkeä, jolloin olisi voinut yrittää "iskeä" Tuulikin ja se tilaisuus olisikin tullut Bodomin niemellä?

Kenties vain Gussen mielikuvituksessa ja hän olisikin saanut pakit molemmilta tytöiltä ja ilkut Irmelin poikakaverista vielä päälle, niin kuinka olisi suhtautunut känninen nuorimies tuollaiseen takaiskuun, joka oli muutenkin äkkipikainen otteissaan, sitä sopii kysyä vaikka Peltolan "Pekalta".

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Entäpä jo Gustafsson olikin ihastunut tummaan kaunottareen Tuulikkiin, ja Seppo ei siitä olisikaan pitänyt.

Siinä sitä olisi ollut kolmiodraamaa kunnolla.
Eikös se ollut niin, että Virpi muistutti aikalailla juuri Tuulikkia?

No tämä ei tienkään liity millään tavoin BJ3S, mutta ehkäpä Virpikin on vain erikoinen yhteensattuma, tätä mysteeriota pohdittaessa.

Miten näin paljon erikoisia yhteensattumia voikaan liittyä yteen tapaukseen?

- hymm -.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja papillon »

matkaaja kirjoitti:

Murhaajat ja murhatut tunsivat toisensa vuosien takaa. Murhaaja oli seurustellut Irmelin kanssa joskus 1957, Tuulikin murhaaja tunsi muuten vaan luonnollisesti.
Löytyisikö jotain faktaa tämän tueksi, vai onko tämä paremminkin tuon huuhaa osaston juttuja?
Etkös muuten lupaillut nostaa kytkintä Bodomilta?
:lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

Murhaajat ja murhatut tunsivat toisensa vuosien takaa. Murhaaja oli seurustellut Irmelin kanssa joskus 1957, Tuulikin murhaaja tunsi muuten vaan luonnollisesti.
Löytyisikö jotain faktaa tämän tueksi, vai onko tämä paremminkin tuon huuhaa osaston juttuja?
Etkös muuten lupaillut nostaa kytkintä Bodomilta?
:lol:

Jollakin on traumoja jäänyt, vai mitä tuo pahasti uikuttava viesti tuossa tekee keskellä tärkeää keskustelua'? Laitappa papi niitä ehdotuksia tänne jos niitä sun aivokopastas ylipäänsä löytyy? :x

Mähän muistaakseni sanoin, että älä tule uikuttamaan? :evil:

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Tuulikki Mäen surma - rekonstruktio

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

No papillon jää uikuttamaan jonnekkin, mutta kuka tuo Virpi oikeasti on?

Vastaa Viestiin