Bodom Mediassa

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

paccasucco kirjoitti:
To Touko 28, 2020 1:34 am
Päinvastoin,Hansin "rooli" ei ollut olla epäiltynä silloin, eikä myöhemminkään. Sellaista "uutta tietoa" ei tulla löytämään, jolla hänen voitaisiin katsoa olevan edes potentiaalinen Bodomin murhamies.
Jos poliisi käy sairaalassa puhuttamassa ja tarkastaa vielä alibin kahteen kertaa, niin kyllä "syytä epäillä" -kynnys on ylittynyt edes hitusen. Ei poliisin toimissa olisi muuten mitään järkeä. Oma pointtini koskien myöhempien aikojen "todisteita" kytköksestä Bodomiin on siinä, että jos poliisi ei ole innostut asiasta pätkän vertaa, niin väitteet mökkeilystä ym. ovat hataralla pohjalla ja hyvin tod. näk. vain huhutasoa.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Assman oli ihmeellinen Palon fixaatio. Osoittaa hyvin miten se psykologisena ilmiönä menee jos oppinutkin ihminen saa jotain päähänsä niin hän keksii vaikka mitä selityksiä ja huomioi vain ne asiat jotka tukevat omaa teoriaa ja jättää muut faktat huomioimatta. Jos Assman pesee käsiää tinnerillä niin syynähän ei voi olla että hän on ollut maalaushommissa vaan totta kai hän on veressä vaikka poliisit eivät hänen asustaan mitään verijälkiä olleet löytäneet. Assmanilla ei ollut mitään motivaatiota tekoon ja jos hän sen olisi tehnyt eikä olisi halunnut jäädä kiinni niin miksi ihmeessä hän menisi sairaalaan "näyttelemään tajutonta" seuraavana päivänä. Eihän se tietenkään voi olla se että hänellä vaan sattui olemaan muu vaiva ja pakollinen tarve siksi mennä sinne. Palo siinä haastattelussaan toki sanoi että "sairaala olisi viimeinen paikka josta poliisi murhaajaa etsisi" eli sinne voisi mennä ikään kuin turvaan. Toki tämähän taisi pitää jopa paikkansa jos vaikka tekijä oli Gustafsson.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Ei sairaala varmaan piilopaikkana ihan hassu ole, mutta jos ajattelee että näin tekisi niin varmasti monelle tulisi mieleen pestä veriset kädet ensin. Ja veren pesu käsistä ei tarvi mitään liuottimia, itse asiassa joku bensa on huono siinä. Vesi ja saippua toimii hyvin. Ja niitä yleensä hyvin löytyy. Vaatteidenkin vaihto on aika helppoa ja tulisi monelle mieleen. Ei kai ole näyttöä että Aseman olisi ollut jollakin tapaa tylsäjärkinen joten olisi varmaan pystynyt tämmöisiin.

Ilman Palon kuvitelmia olisi Assman jäänyt tuntemattomuuteen, johon olisi kuulunutkin.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Median ja minfolaisten jauhamat A-kirjaimella alkavat epäillyt on kaluttu loppuun, eikä syyllisyydestä ole minkäänlaisia todisteita. On aika siirtyä eteenpäin, käsittelemään B-kirjaimella alkavia epäiltyjä. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Jos näin kauan on mennyt A:lla alkavien kanssa niin ei ihan äkkiä olla Zodiacissa :D

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

Ihan tiedoksi, että Hans Assmannin nimi on kirjoitettu "väärin" myös hänen hautakivessään Vallentunassa.

Siitä olen ollut samaa mieltä jo alusta pitäen, että Hansin tinnerin käyttö sairaalassa ei ollut mikään todiste, ei edes sellaisen aihio. Samoin en näe, että niissä haalareissa olsi ollut mitään mielenkiintoista. Oikeastaan kaikki hänen käytöksessään silloin tuloiltana viittasi morfiinin puutteeseen. Se selittää hyvin myös sen miksi vaimo soitettiin avuksi Tikkurilasta asti. Vienolla lienee ollut jotain käsilaukussaan. No, turhaa spekulointia. Palon kirjan luettuani pidin Hansin parvekkeella nukkumista erittäin epäilyttävänä. Valmistautuiko hän poliisin yllätysiskuun, vai mitä? Ei, vaan hänellä oli jokin "vaiva", jonka johdosta hän nukkui mieluiten viileässä. Tämä vaiva hänellä oli aivan viime vuosinaankin.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Joosua »

^Kyllä. Sodastakin oli vasta 15 vuotta, varmaan monenlaista omituista tyyppiä liikuskeli. Palo on voinut elää yläluokkaista elämää ja kosketuksia "kansan syviin riveihin" oli ehkä vähemmän. Tällöin tämmöinen omalaatuisesti käyttäytyvä henkilö saattoi hämmästyttää ja mielikuvitus lähteä laukalle.

kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Kunto Kalpa kirjoitti:
La Touko 30, 2020 9:23 am
. Palon kirjan luettuani pidin Hansin parvekkeella nukkumista erittäin epäilyttävänä. Valmistautuiko hän poliisin yllätysiskuun, vai mitä? Ei, vaan hänellä oli jokin "vaiva", jonka johdosta hän nukkui mieluiten viileässä.
Oisko kyse saksalaisesta kultturista? Muistan joskus kuulleeni, että heikäläiset tykkää nukkua raikkaassa ilmassa. Talvellakin ikkunat mielellään avataan, vaikka makkari on sitten jääkylmä. Riittävillä vällyillä tarkenee kuitenkin. En tiedä, onko tuo enemmän menneiden aikojen tapoja. Muutama vuosi sitten reissulla kiinnitin huomiota, kun samaan retkeilymajan ryhmähuoneeseen tulleet sakemannit halusivat aukaista yöksi kaikki mahdolliset räppänät.

Susiposki
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: La Joulu 26, 2009 6:50 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Susiposki »

Tuleekohan tällä viikolla jotain uutta esiin Bodom-murhistä?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rik ... #gs.7pn4e8

Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Julperi »

Onko tämä se mitä Urho/ kunto viestetteli että loppu vuodesta kuuluu jotain?
En mitenkään dissaa tätä, vaan odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää.
Itse olen ollut Nissen syyllisyyden kannalla, mutta olen myöntänyt jos laitetaan faktaa pöytään niin olen valmis tunnustamaan virheeni ja muuttamaan kantani.

Vankivapaana
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 6:12 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Vankivapaana »

Susiposki kirjoitti:
Ma Kesä 01, 2020 12:34 pm
Tuleekohan tällä viikolla jotain uutta esiin Bodom-murhistä?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rik ... #gs.7pn4e8
Eikös tuo linkin juttu ole julkaistu jo reilu vuosi sitten vai mihin tässä viittaat?
Mikä on vankikarkurin ammattitauti :idea:
- Pakokauhu.

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

Julperi kirjoitti:
Ma Kesä 01, 2020 7:16 pm
Onko tämä se mitä Urho/ kunto viestetteli että loppu vuodesta kuuluu jotain?
En mitenkään dissaa tätä, vaan odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää.
Itse olen ollut Nissen syyllisyyden kannalla, mutta olen myöntänyt jos laitetaan faktaa pöytään niin olen valmis tunnustamaan virheeni ja muuttamaan kantani.
Tuo juttu Jari Louhelaisesta on tosiaan yli vuoden vanha. Siitä kuuluu lisää ennen vuoden loppua.

Susiposki
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: La Joulu 26, 2009 6:50 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Susiposki »

Ajattelin vain, että ehkä saadaan lisätietoa Louhelaisen tutkimuksista tai ehkä jotain muuta uutta tietoa kuluvalla viikolla.

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

Susiposki kirjoitti:
Ti Kesä 02, 2020 11:53 am
Ajattelin vain, että ehkä saadaan lisätietoa Louhelaisen tutkimuksista tai ehkä jotain muuta uutta tietoa kuluvalla viikolla.
Jari muikenee kuin vaari ikään. On muuten aika kiinni covid-19 tutkimuksissa. Itse kyllä toivon, että joku media räväyttää kunnon juhlajutulla nyt perjantaina. Jotain tietoja poliisin arkistosta olisi kiva saada.

Osa arkistoista meni tosin silppuriin, kun Lars Heikkilä ne sinne pisti. Siinä taisi muuten mennä tiedot yöllä kuulluista äänistä. Kuulijahan oli ruotsinkielinen, ja heitähän Lars Heikkilä kuulusteli.

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Kunto Kalpa kirjoitti:
Ti Kesä 02, 2020 1:42 pm
Susiposki kirjoitti:
Ti Kesä 02, 2020 11:53 am
Ajattelin vain, että ehkä saadaan lisätietoa Louhelaisen tutkimuksista tai ehkä jotain muuta uutta tietoa kuluvalla viikolla.
Jari muikenee kuin vaari ikään. On muuten aika kiinni covid-19 tutkimuksissa. Itse kyllä toivon, että joku media räväyttää kunnon juhlajutulla nyt perjantaina. Jotain tietoja poliisin arkistosta olisi kiva saada.

Osa arkistoista meni tosin silppuriin, kun Lars Heikkilä ne sinne pisti. Siinä taisi muuten mennä tiedot yöllä kuulluista äänistä. Kuulijahan oli ruotsinkielinen, ja heitähän Lars Heikkilä kuulusteli.
Olet viime aikoina vihjaillut, että Bodomin osalta uutisoidaan jotain uutta ja kiintoisaa vielä tämän vuoden aikana. Tulevatko uutisoitavat tiedot sisältämään jotain sellaista, joka osoittaa selkeästi jonkun epäillyn suuntaan? Eli saammeko tässä vielä uuden (tai vanhan) ns. pääepäillyn tapaukseen?

Vastaa Viestiin