Bodom Mediassa

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
punchline
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 11:45 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja punchline »

Kuva Kuva

Kuva Kuva

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja MEG »

15 v takaisessa nettikeskustelussa jonkun esittämä idea, Nissen suorittamasta tavaroiden puuhun kätkemisestä ,oli valitettavasti muistissani sekoittunut Virpin kertomukseen. Nyt pitäisi arvioida veitsen tai lyömäaseen puuhun kätkemistä. . Sukeltaja ei vedestä mitään löytänyt. Mutta minusta normaali reaktio olisi ollut "aseiden" järveen viskaaminen. Jos pelkäsi esim. sormenjälkiä. edit

heimohuimaa
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 3:04 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja heimohuimaa »

Olipas mukava lukea tuo virpin juttu pitkästä aikaa, laittakaa joku vielä se nissen kuulustelu vaikka vimeoon tai youtubeen.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Ei tuossa Alibin jutussa mitään kummallista ole. Aika harva voi kymmeniä vuosia pitää kaiken sisällään. Helposti halutaan jollekin avautua ja keventää mieltä.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Onhan tuossa Virpissä nuorena selvä yhdennäköisyys Tuulikki Mäkeen. Ei mikään ihme että Gustafsson olisi puhunut hänen kanssaan. Nykyään moisen skenaarion tapahtuminen olisi huomattavasti epätodennäköisempää että tyttö menisi yksin bussiin sedän kanssa kaikkien sinänsä perusteltujen pedofiilipelottelujen sun muiden takia mutta 80-luvulla hyvinkin mahdollinen tapahtumien kulku. Tuskin Virpi omilla kasvoillaan tuollaista tarinaa keksisikään kun ei varmaan rahallisesti hyötynyt mitään. Juttu alkaa olla taputeltu ja varmaan Amerikassa monessa osavaltiossa todisteet riittäisivät myrkkyruiskeeseen mutta Suomen oikeus näköjään lähtee siitä että on parempi että useat syylliset kulkevat vapaana kuin että muutamat harvat saavat syyttömänä tuomion. Vaaditaan käytännössä murha-ase 100% varmuuteen. Sen jos pystyy hävittämään tehokkaasti niin on vahvoilla (kuten Palmen tapauksessakin).

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Virpin juttu on mielenkiintoinen. Kuvaus Gustafssonin käytöksestä täsmää niin hyvin, että voisi melkein uskoa, että Virpi on joka tapauksessa hänen kanssaan murhista puhunut, oli Gustafsson sitten tunnustanut tai ei.

Kannattaa kuitenkin lukea dokumentti oikeudenkäynnin päätöksestä jossa listataan syitä, joiden takia Gustafssonin vapautettiin syytteistä. Se on ollut tällä jossain linkitettynä. Siellä oli kaikenlaisia perusteluja mitkä tukevat (mutta eivät todista) Gustafssonin syyttömyyttä. Kyse ei ollut siitä, että kaikki tiesivät Gustafsonin olevan syyllinen, mutta täydellinen näyttö puuttui. Eikä sellaista aina Suomessakaan tarvita murhasta tuomitsemiseen. Anneli Auerkin tuomittiin ensin murhasta ja myöhemmin hänet todettiin syyttömäksi samaan rikokseen, joten näyttö ei mitenkään voinut olla kiistaton.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Virpi kertoi tuossa, että Gustafsson oli hänelle kertonut saaneensa puukosta, ja vielä näytti arpiaan. Kenen puukosta hän oli saanut, jos itse oli puukottaja? Sepon?
Tuntuu ihmeelliseltä alkaa täysin ventovieraalle ihmiselle avautumaan kolmoismurhasta keskellä päivää työvuoroa odotellessa. Virpi muistaa paljon yksityiskohtia ennen keskustelun alkua, mutta itse surmasta ei tainnut Nisse mitään yksityiskohtia kertoa. Edes murha-asetta. Olisi nyt sen edes maininnut, kun kätkemisestäkin puhui.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

^Tuon Alibi-lehden artikkelin skannasin murha.infoon joskus vuosia sitten eli siihen aikaan, kun Bodomin mysteeriin vihkiytynyt nimimerkki "Misri" vielä vaikutti foorumilla.Mitähän hänelle mahtaa kuulua?

Samoja asioita olen aikaisemmin pohtinut, kuin mitä järkevänä ja analyyttisenä tyyppinä pitämämäni Naakka-veli toi esille. :)
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Huopa
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2020 10:44 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Huopa »

Edelleenkin ihmettelen, että Virpi oli tarinastaan hiljaa yli 20 vuotta ilman minkäänlaista yritystä tuoda tarinaa poliisin tietoon. Sinänsä minulla ei ole syytä olla uskomatta sitä että Virpi olisi Gustafssonin nähnyt tai hänen kanssaa rupatellut. Olen kuitenkin pohtinut, että tarina voi olla liioiteltu johtuen siitä että Virpi oli oman sanansakin mukaan pakokauhun vallassa.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 5:08 pm
Virpi kertoi tuossa, että Gustafsson oli hänelle kertonut saaneensa puukosta, ja vielä näytti arpiaan. Kenen puukosta hän oli saanut, jos itse oli puukottaja? Sepon?
Tuntuu ihmeelliseltä alkaa täysin ventovieraalle ihmiselle avautumaan kolmoismurhasta keskellä päivää työvuoroa odotellessa. Virpi muistaa paljon yksityiskohtia ennen keskustelun alkua, mutta itse surmasta ei tainnut Nisse mitään yksityiskohtia kertoa. Edes murha-asetta. Olisi nyt sen edes maininnut, kun kätkemisestäkin puhui.
Tuskin mitään puukkoa oli saanut, tuo on kai tunnettu psykologinen ilmiö että jos riittävästi toistaa jotain valhetta niin alkaa pian itsekin alitajuisesti uskoa siihen joten olisi ihan loogista että tuo "puukkoa tuli niin pirusti" -tarina olisi tullut keskusteluissa mainittua.

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Kyllä haavoja oli, Nilsiä hoitanut lääkäri kertoi paikanneensa mm. reiän Nilsin poskessa, josta kuulemma näkyi hampaat läpi.

Lainaus Kaleva-lehdestä:

"Nils Gustafssonia ensimmäisten joukossa Töölön sairaalassa hoiti Oulun yliopistossa yli 30 vuotta tutkijana toiminut Ilmo Hassinen. Hän työskenteli murhan aikaan amanuenssina Töölön sairaalassa, jonne Gustafsson murhapaikalta tuotiin. Hassinen ompeli puoli tuntia syytetyn haavoja, jotka sijaitsivat tämän päässä ja poskessa."
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

MikaK kirjoitti:
To Marras 12, 2020 11:19 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 5:08 pm
Virpi kertoi tuossa, että Gustafsson oli hänelle kertonut saaneensa puukosta, ja vielä näytti arpiaan. Kenen puukosta hän oli saanut, jos itse oli puukottaja? Sepon?
Tuntuu ihmeelliseltä alkaa täysin ventovieraalle ihmiselle avautumaan kolmoismurhasta keskellä päivää työvuoroa odotellessa. Virpi muistaa paljon yksityiskohtia ennen keskustelun alkua, mutta itse surmasta ei tainnut Nisse mitään yksityiskohtia kertoa. Edes murha-asetta. Olisi nyt sen edes maininnut, kun kätkemisestäkin puhui.
Tuskin mitään puukkoa oli saanut, tuo on kai tunnettu psykologinen ilmiö että jos riittävästi toistaa jotain valhetta niin alkaa pian itsekin alitajuisesti uskoa siihen joten olisi ihan loogista että tuo "puukkoa tuli niin pirusti" -tarina olisi tullut keskusteluissa mainittua.
No eihän se nyt ole yhtään loogista mainita mitään "puukkoa tuli pirusti"-juttuja, jos on justiinsa kertonut, että itse oli se murhaaja. Ei sen murhaajan kai mistään puukosta pitänyt saada. Tossahan menee Virpillä jutut ihan ristiin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja awa »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Marras 13, 2020 11:40 am
MikaK kirjoitti:
To Marras 12, 2020 11:19 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 5:08 pm
Virpi kertoi tuossa, että Gustafsson oli hänelle kertonut saaneensa puukosta, ja vielä näytti arpiaan. Kenen puukosta hän oli saanut, jos itse oli puukottaja? Sepon?
Tuntuu ihmeelliseltä alkaa täysin ventovieraalle ihmiselle avautumaan kolmoismurhasta keskellä päivää työvuoroa odotellessa. Virpi muistaa paljon yksityiskohtia ennen keskustelun alkua, mutta itse surmasta ei tainnut Nisse mitään yksityiskohtia kertoa. Edes murha-asetta. Olisi nyt sen edes maininnut, kun kätkemisestäkin puhui.
Tuskin mitään puukkoa oli saanut, tuo on kai tunnettu psykologinen ilmiö että jos riittävästi toistaa jotain valhetta niin alkaa pian itsekin alitajuisesti uskoa siihen joten olisi ihan loogista että tuo "puukkoa tuli niin pirusti" -tarina olisi tullut keskusteluissa mainittua.
No eihän se nyt ole yhtään loogista mainita mitään "puukkoa tuli pirusti"-juttuja, jos on justiinsa kertonut, että itse oli se murhaaja. Ei sen murhaajan kai mistään puukosta pitänyt saada. Tossahan menee Virpillä jutut ihan ristiin.
Voisiko olla, että Gustafsson olisi hänelle kertonut puukosta saamistaan vammoista - vai onko niin,että tässä Bodom dokumentissa Nils Gustafsson antoi ymmärtää puukosta tulleen vammoja. Virpi taisi olla sitä mieltä, että tuo tarina ei ehkä mennyt noin kuten dokumentissa pohdittiin.

Gustafsson on todellakin voinut esitellä kasvojen vammoja kuten Virpi kertoo, todistellakseen kertomustaan. Tosin hentoisia arpia Virpi ei ollut kyennyt erottamaan. Takaraivon puukon pistoista Gustafsson ei ollut Virpille puhunut, no ei niitä puukotuksen haavoja ollutkaan!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Awaa sydämesi mulle ootko tosissasi vielä harhoissasi NG:n osalta ?

:roll:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Bodom Mediassa

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

awa kirjoitti:
La Marras 14, 2020 11:20 am


Gustafsson on todellakin voinut esitellä kasvojen vammoja kuten Virpi kertoo, todistellakseen kertomustaan. Tosin hentoisia arpia Virpi ei ollut kyennyt erottamaan. Takaraivon puukon pistoista Gustafsson ei ollut Virpille puhunut, no ei niitä puukotuksen haavoja ollutkaan!
Suoraa lainausta tuosta artikkelista:
Gustafsson oli Virpin mukaan esitellyt hänelle vammojaan. "Nils kertoi saaneensa puukosta ja että arpia oli tullut paljon."
... "Lisäksi hän kertoi olevansa se henkilö, joka surmasi kolme toveriaan telttaretkellä"



Eihän tässä nyt ole mitään epäselvää. Virpi kertoi Gustafssonin esitelleen hänelle kasvoissaan olevia puukonjäljiksi kertomiaan vammoja ja sitten kuitenkin aivan suoraan kertoi, että oli itse tuo murhaaja. Joten kuka ne puukonpistot Nilssin kasvoihin antoi? Varmaan hän itse sitten, ellei Sepolla ollut puukkoa.

Minusta ei mitenkään todistele kertomusta, että esittelee vammojaan, joita joku antoi puukolla ja sitten kertoo, että olikin itse se murhaaja... Kyllähän tuossa on aivan epälooginen kertomus.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Vastaa Viestiin