Muiden uhrien vammat!

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:.
Kuulustelupöytäkirjassa eivät Salonen ja Haapalainen puhuneet mitään awan mainitsemasta ruuturaidasta kauluksessa.
Niinpä. Ehkäpä eivät kuulustelijat huomanneet tuota pikkuseikkaa kirjata muistiin. Sehän nyt oli vaan jotain ruutua tai raitaa kauluksessa.

Ajatellaanpa sellainen tilanne, että aikalaispoliisi olisi oikeasti epäillyt tai halunnut sulkea pois Gustafssonin mahdollisen osuuden tapahtuneeseen. Tällöin he olisivat pukeneet Gustafssonille murha-aamuna hänen päällään olleet vaatteet ja vieneet aurinkoisena aamuna klo 5.30 Bodomille ja tietysti myös lintupojat paikalle toteamaan se, että voisiko tämä henkilö olla kyseessä...

Tuo ainakin olisi ollut Gustafssonin kannalta paras ratkaisu - eikö vaan?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä taas olen usein hämmästellyt, miksi NG:n vaatteet, housut, villapusero, paita, sukat, luovutettiin pois. Olisipa ollut hyvä tutkia oikein vaikka mikroskoopin kanssa pikkutarkasti mitä niistä olisi löytynyt. Sitäkin olen ihmetellyt, että miten vaatteet olivat "kunnossa" - nehän olisi pitänyt säästää myöhempiä tutkimuksia varten...

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Erityisesti NGn housunlahkeet olisivat olleet mielenkiintoinen tutkimuskohde. Jos vaikka oikeassa lahkeessa olisi ollut enemmän veripisaroita kuin vasemmassa, ja ne olisivat vastanneet muodoltaan ja kooltaan, sekä tiheydeltään, oikeanjalan kengässä olivia verijälkiä.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri näin. Yksinkertaisimmillaan olisi mielenkiintoista nähdä vaikkapa valokuva Nils Gustafssonin päällä olleesta villapuserosta - kuinka verinen mahtoi olla? Gustafssonin on oletettu olleen todellisessa verimylläkässä pienessä teltassa. Gustafsson on jollakin keinoin raahattu tai raahautunut ulos teltasta - onko tästä jäänyt laahaavia verijälkiä telttaan/vaatteisiin? Gustafsson itse on kertonut ainoastaan verisestä nahkatakistaan. Takki lienee ollut verinen?!

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos Irmeli on maannut siinä vierellä, kun häntä n tapettu, niin siloin lähellä ollut ei olisi mitenkään säästynyt veriroiskeilta!

Muutenkin, kämmenet ja ainakin polvet, olisivat olleet veressä, jos Gussea olisi raahailtu teltasta, mutta miksi olisi raahattu, tuo on edelleenkin mysteeri, sillä ei kukaan surmaaja olisi viitsinyt enää kolme tapettuaan, mitä raaimmalla tavalla, raahata sitten erästä alas jyrkän töyrään ja sitten jostain oikusta raahannut takaisin ylöskin.

Ainut syy tuollaisen kertomiseen, voisi olla jo aiemmin illalla tapahtunut raahailu, josta olisi voinut jäädä paljastavia jälkiä maastoon.

Jos illalla olisi sattunut vahinko, jolloin Gussen lärvi olisi mennyt siihen kuntoon, missä oli ja rotsikin piloille vereentynyt, olisivat ne kaksi nuorta teltan suuaukolla nähtyä, kenties voineet olla Tuulikki ja Seppo.

Dokaaminen olisi tietenkin ainakin Sepon kohdalla loppunut, mutta keties potilaalle olisi suotu "tippa tuskaan", heh, mutta loppaturpa olisi kuilinut kaiken kitusiinsa ja nakannut pullon jorpakkoon!

Magneettinaarat eivät tunnetusti ole kovin hyviä tarttumaan lasiin, kuten eräs tunnettu no olkoon.

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Tuo vaaleanharmaa villapaita oli löydettäessä siistinä Gustafssonin päällä.
Tuonaikaiset villapaidat olivat karkeampitekoisia kuin nykyiset dressmannit ym.
Villapaita olisi toiminut kuin imuri neulasille ja hiekanjyville mitä tuolla maastossa runsaasti oli.

Uskoisin, että jopa siinä määrin, että poliisit olisivat ihmetelleet, että missäs tätä poikaa on pyöritetty, mutta ei.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

yövuoro kirjoitti:Tuo vaaleanharmaa villapaita oli löydettäessä siistinä Gustafssonin päällä.
Tuonaikaiset villapaidat olivat karkeampitekoisia kuin nykyiset dressmannit ym.
Villapaita olisi toiminut kuin imuri neulasille ja hiekanjyville mitä tuolla maastossa runsaasti oli.

Uskoisin, että jopa siinä määrin, että poliisit olisivat ihmetelleet, että missäs tätä poikaa on pyöritetty, mutta ei.
Joo, siisti tappaja. Ei omissa käsissäkään mitään jälkiä tappohommista, vaikka "todistettavasti" oli hullunapäisään heilunu ja vielä raivon sumentamana....olipa ovela, ku tuonki osas ottaa parin promillen "kanuunasa" huomioon......hmmmm, ilman yytä.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tässä on takerruttu niihin raahausjälkiin. Se oli ollut sanomalehdessä ja siitä varmaan oli puhuttu kotona ja arvioitu miten ne olivat syntyneet. Jos NG onkin niistä puhunut, niin se lienee peräisin lehdestä ja kotoa, ei muistista. Kuten aikaisemmin sanoin, en pidä NG:n kuvauksia illan tapahtumista luotettavina. Ensinnäkin päähän on kolautettu ja toisekseen on kulunut liian paljon aikaa eli yli 40 vuotta. Siinä muistot voivat jo vääristyä.

Tässä on ikäänkuin takerruttu kyttäämään, missä NG on puhunut paikkansa pitämätöntä tietoa. Jos sellainen todetaan, ei se suinkaan todista syyllisyyttä, vaan huonoa muistia tai väärää tietoa, mutta ei siitä rangaista. Se on suhteellisen lievä asia tässä tapauksessa, kun aikaa on kulunut jo yli 40 vuotta. Voi muistaa väärin, tai voi vaikka narrata, mistäpä tuon tietää. Se voidaan todeta ja ohittaa vähämerkityksellisenä asiana. Kuka tahansa muu henkilö, saattaisi sekoilla vielä enemmän tosiasioissa kuin NG vaikka yrittäisi puhua "vain totuuden". Tähän suuntaan perusteli myös käräjäoikeus ja mielestäni se on juuri niin.

Olihan NG esim. kertonut että klo 21:n jälkeen siellä alueella ei näkynyt ketään muita. Todellisuudessa siinä ympäristössä lähelläkin kävi melkoinen liikenne kuten Bodomin Mysteeriossa on kuvattu aina puoleen yöhön saakka ja ehkä ylikin.
En liioin usko, että NG olisi pukenut ylleen tyttöjen uimapukua. Se on juuri sitä tietoa, jota kuvasin tuossa yllä. Ei siitä rangaista, eikä se todista mitään tärkeää. Lähettyvillä liikkuneiden henkilöiden kuvaukset ovat sensijaan luotettavampia. Varsinkin ne, joita haastateltiin v.1960. He eivät ole saaneet iskuja päähänsä, eivätkä olleet stupor- tai stupid-tilassa - no, saattoi joku olla tässä jälkimmäisessä - jokuhan voi olla siinä pysyvästikin, kuten on huomattu.

Ja se nahkapusero - se olisi ollut tärkeä. Oletetaan teoriassa, että NG oli se hyökkääjä. Hän oli ulkopuolella ja teki harkitus teon hyökkäämällä toveriensa kimppuun. Päällä oli nahkatakki. On selvää, että siihen takkiin olisi lentänyt muutakin kuin omaa verta. Se olisi ollut varsinainen verinäytekokoelma. Siitä olisi löytynyt useiden henkilöiden DNA. Lopuksi NG sijoitti verisen nahkatakkinsa telttaan oman paikkansa kohdalle. Siitä veri sinne levisi siihen lähettyville. Olisiko poliisi ollut niin tumpelo, että ei tutkinut tuon nahkatakin veritahroja?! Tuskin. DNA:ta ei tietysti saanut, mutta veriryhmät kyllä. Kylläpä olisi ollut tärkeää säilyttää poliisin hallussa tuo nahkatakki. Se olisi voinut tallentaa tapahtumien historian. Jos NG on syytön se todistaisi syyttömyyden. Jos syyllinen - se todistaisi senkin. En ole lakimies, joten en osaa arvioida olisiko se näyttö suuntaan tai toiseen ollut riittävä. Veikkaan, että näyttö olisi ollut riittävä, joko suuntaan tai toiseen. Epäilen, että se olisi viitannut syyttömyyteen päin. Tässä voi arvioida suuntaan tai toiseen. Minä pidän syyttömyytta hyvin todennäköisenä. Täydellistä sataprosenttisen varmaa tietoa ei ole olemassa ainakaan toistaiseksi. Oikeus totesi NG:n perustellusti syyttömäksi. Näillä olemattomilla näytöillä olen samaa mieltä. Paitsi oikeudellinen, myös todellinen syyttömyys on mielestäni hyvin todennäköinen.

Niin, ja kovin siistit vaatteet tappajaksi. Kyllä tuossa on veri lentänyt, ja tappaja on ollut verinen, enemmän tai vähemmän. On mahdollista, että tuo hyökkääjä ei ole itse silti haavoittunut kainkaan. Mutta kohteiden verta olisi löytynyt hänen vaatteistaan suurella todennäköisyydellä.

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Vaatteet voi vaihtaa, järvessä peseytyä ja sitten puhtaammat ylke.
Nahkatakki joutui kiiruusti mäntysuopaiseen vesisammioon Gustafssonin kotona. Siitä tarinoikin pitkään ja harmitteli, että pilalle meni , ei sitä enää puhtaaksi saanut ei. Sympolista.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja awa »

Vaatteita voi suojata esimerkiksi nahkatakki. Nahkatakki ei päästä roiskuvaa verta läpi. Kiintoisaa olisi tietää esimerkiksi se, kuinka verinen Gustafsson oli yllä olleiden vaatteiden osalta. Kenkien verisyys on tiedossa, kiitos sen, että edes ne säilytettiin.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola sönköttää nahkatakissa olleesta verrestä ja sen DNA-jäljistä, no vuonna -60 oli vielä pitkä matka DNA:han, joten ei mitään huolta, aikaa oli hävittää tuokin todite, olisi nyt sen edes itse jossain säilyttänyt, mutta eipä löytynyt, ei muuten sitä kadonnutta puukkoa, tai ainakaan missään ei kerrota poliisin käyneen varmistamassa, millainen se puukko oli?

Onko kolme surmaa Sariolan mielestä lievä asia ja narratakin jutussaan saa, kunhan narraajan nimi vaan on Gustafssonni, se ei Sariolaa tunnu lainkaan vaivaavan, joopa joo!

Onko sinulla niitä esimerkkja tuollaisista muistinmenetyksellä, jota sinulta olen kysynyt?

Siis kenellä, missä ja milloin on todettu kaksinkertainen/päällekäinen muistinnmenetys, jota olet meille täällä intohimoisesti markkinoinut ja mistä henkilö on sellaiset saanut, eli mitä vammoja ja traumoja hän on loukkantuessaan saanut?

Nyt ei riitä vastaukseksesi se, ettet ole lääkäri, no et todellakaan, sillä johan sinut olisi naurettu ulos lääkiksen sisänkirjoituksessa, hehheh.

Alan ammattilaisia olet sivustolla pilkannut, kun et itse ole halunnut, tai muuten vaan olet kyvytön ymmärtämään totuutta.

Kuitenkin olet niin muka ammattimaisesti selvitellyt meille, millainen se ja se asia on, sekä jopa lukenut Öhmanin, ja Tenovuon ajatuksia, mitä Gustafssonnin muistiaukko on syntynyt.

Minun mielestäni se muistiaukko on syntynyt viinan voimalla ja se loppu mitä hän ei muka muista, sen hän näyttelee, eikä se mitään Oscarin vertaista kykyä tarvitse!

Ei sitä kännissä siin kovin pistä ylös vieraita ihmisiä paikoilla missä itse on liikenteessä, ja jos seuraavana aamuna halua unohtaa vaikkapa koko elämäsä, niin helppoako tuo on, kun vaan sanoo, että "en nähnyt ketään ja en tiedä mitään".

Mistäs siihen sitten muuta otat, jos toisella on kanta, ettei todellakaan halua kertoa mitään ja samaten heittäytty asenteelle "tiedä mitään", siinä ei juurikaan kuulustelija voi muuta kuin pyristella tyhjää, samaa taktiikkaahan käyttävät nämä kettutytöt kuulusteluissa, eli "no comment"!

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja dazu »

Onkohan kukaan täällä pistänyt merkille sitä, että Mäki eli arviolta noin kaksi tuntia vammojen syntymisen jälkeen? Jos Gustafsson oli tekijä, miksi hän jätti Mäen kitumaan?
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Vankivapaana
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 6:12 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Vankivapaana »

Tämä on mennyt ohi. Mistäs tämmöinen tieto on peräisin?
Mikä on vankikarkurin ammattitauti :idea:
- Pakokauhu.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Niiltä lääkäreiltä, jotka ne uhrit oli tutkineet. Etp:sta löytyy tieto.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja MikaK »

dazu kirjoitti:
To Heinä 23, 2020 1:50 am
Onkohan kukaan täällä pistänyt merkille sitä, että Mäki eli arviolta noin kaksi tuntia vammojen syntymisen jälkeen? Jos Gustafsson oli tekijä, miksi hän jätti Mäen kitumaan?
Mäkeä ei ollut haluttu tappaa mutta ei voitu henkiinkään jättää. Sijaiskärsijä. Siksi hänen kasvonsakin oli peitetty. Siksi häntä ei ylitapettu toisin kuin Irmeli joka oli suuren henkilökohtaisen pettymyksen ja vihan kohde. Pakoon pyrkivää Tuulikkia humautettiin pakon edessä kerran kivellä päähän ja sen oletettiin riittäneen lman "viimeistelyä".

Vastaa Viestiin