POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%
 
Ääniä yhteensä: 25

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:D Tämä kysymys on herättänyt räväköitä kannanottoja. :D

Mihin suuntaan polku on uhrikuvassa?
A. VASEMMALLE vai
B. OIKEALLE

Itse kannatan vaihtoehtoa B. Mielestäni kuvien tutkimisen jälkeen on täysin selvä, että polku on uhrikuvassa oikealle. Olen yllättynyt siitä, että moni on vieläkin sitä mieltä, että polun suunta tuossa kuvassa on vasemmalle. Mielestäni sellainen vaihtoehto ei ole mitenkäään mahdollinen. Olisiko tämä sellainen kysymys, että tässä enemmistö äänestää väärää vaihtoehtoa. Vain nohevammat huomaisivat asian oikean laidan! Mielestäni Jermokuva kertoo oikean ratkaisun ja se kertoo sitä että oikea vaihtoehto on B. Mielestäni siitä ei jää pienintäkään epäilystä! Tietysti nyt puhutaan vain siitä pääpolusta, joka nykyäänkin näkyy tuoreissa valokuvissa. Historialliset, joskus siellä olleet polut on eri asia. Niistä ei nyt ole kysymys.
Kumpaa Sinä pidät oikeana?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja papillon »

Taas kerran turha avaus, kera tyhmän kysymyksen.
Vaihtoehtona on vasemmalle ja oikealle, mutta mistä.
No, ei ihme että kysymyksenasettelu on mikä on, koska...no kaikki sen tietää. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Mitä ihmeen merkitystä tällaisella kysymyksellä/äänestyksellä on? Vastattiinpa niin tai näin, niin kaikki jotka ovat kysymyksen asettajan kanssa eri mieltä, ovat tietenkin väärässä. Vaikka tulisihan tietysti Sariolan mielestä "tutkimustietoa", johon voisi sitten loputtomiin vedota.

Ja mikä merkitys polun (minkä niistä) suunnalla on jutun tutkinnalle ja ratkaisulle?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja papillon »

Mariacka kirjoitti:
Ja mikä merkitys polun (minkä niistä) suunnalla on jutun tutkinnalle ja ratkaisulle?
Niin, käsittääkseni alkoi siitä että onnettomuusteorian yhteydessä syntyi vääntöä siitä mahtuuko Nilsin pyörän ohi ajamaan vai ei, en parempaakaan keksi.

No nyt siitä on muodostunut elämää suurempi kysymys. Itse syy on vaan unohtunut.
Syytä miksi tämä into on en käsitä, yhtä kova into kun olisi joka sektorilla niin saattaisi tulla jotain. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tietysti polun suuntaa verrataan pystysuoraan. Jos polku kallistuu vasemmalle päin pystysuorasta, silloin vastaus on vasemmalle. Jos taas kallistuu oikealle pystysuoraan verrattuna, silloin vastaus on oikealle. Kyllähän tämä on selvä asia.
Siitä vain äänestämään. Kysymyksen asettajan mielipiteestä ei tarvitse välittää. Jokainen harkitsee aivan itse! Vaihtoehdot ovat selkeät. 8)
Jos on vaikeata voi vaikka veikata.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:Tietysti polun suuntaa verrataan pystysuoraan. Jos polku kallistuu vasemmalle päin pystysuorasta, silloin vastaus on vasemmalle. Jos taas kallistuu oikealle pystysuoraan verrattuna, silloin vastaus on oikealle. Kyllähän tämä on selvä asia.
Siitä vain äänestämään. Kysymyksen asettajan mielipiteestä ei tarvitse välittää. Jokainen harkitsee aivan itse! Vaihtoehdot ovat selkeät. 8)
Jos on vaikeata voi vaikka veikata.
Vastataanpa omalla tyylilläsi:

Mitäpä jos polku on jonkun mielestä pystysuora! Jos joku harkitsee asian näin! Minä en harkitse, mutta jos joku? Mitä tämä henkilö voi tehdä?
Pitää olla vapaus valita! Se pitäisi olla selvä sariolallekin!!
Tässähän on kysymys tosiasiasta! Ei mielipiteestä! Eihän enemmistön kanta ole välttämättä totuus!
Jos käykin kuin Mikkosten ohjelman kanssa!
500 palstalaista äänestää toisin kuin sariolan perhe!
Kuitenkin voitto kotiin 2-0!
Kun poika pääsee pannista!
Onko oikein! Kysyn vaan !

:lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Pulun suunta on se, minne se sattuu milloinkin lentämään.

Tiainen lentää mistä se saa ruokaa ja sen jälkeen lentää pesälleen, jollei ole itsekäs ja syö eväitä itse.

Tuo Sariolan kokis kameralla kuvaama tiainen on juuri viimeksimainittu.

Tilhi lentää äidin ryytimaahan ja meikäläinen lentää joskus ulkomaille tutustumaan vieraisiin kulttuureihin.

Tuo polku menee niemessä juuri niin, kuin se on teemun piirroksessa osoitettukin, joten Sariolalta tämä kysely on ihan yhtä tyhmä kuin ovat nuo minun alun vastauksetkin.

Turhalle miehelle, turha vastaus.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^Jos joku on sitä mieltä, että polku menee suoraan ylös, niin voi tässä vastata sanallisesti.

Tietysti kumpi tahansa näkemys voi voittaa. Demokratiassa mennään äänestysten mukaan, mutta joskus äänestyksen tulos ei ole silti se oikea tai paras vaihtoehto. Katsotaan nyt miten käy!

Pistänpä tähän Jermokuvan, johon olen piirtänyt tuon Teemun yhdistelmäkuvan, jonka ytimenä on tuo ns. uhrikuva.

Jermokuva osoittaa, että tuo Teemun mänty - koivu linja vai kilppaa teltta-alueen laidasta. Se oikea uhrikuvan linja on myös piirretty tuohon kuvaan. Se menee keskeltä sen teltan päällä olevan röykkiön yli niinkuin pitääkin olla oikeassa uhrikuvassa. Mitä tuosta kuvasta voidaan päätellä?

Kuva
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jaa, että taas on lisätty viivoja kuviin, oletko Sariola ihan terve?

Olet laittanut noihin viivoihin oikein nimet ja siellä lukee yhdessä kohtaa Oikea uhrikuvan suunta.

Jos kerran luulet tietäväsi mikä on se "OIKEA" suunta, niin mitä tyhmiä kyselet.

Kyllä sinä tiedät jo jokaisen tänne kirjoittaneen mielipiteen polun suunnasta, joten haluatko edelleenkin trollata jonkun ulos täältä kirjoittamasta ikäviä kysymyksiä, esimerkiksi Gustafssonin vakavista vammoista ja siitä, kuinka hän on voinut niistä hengissä selvitä koko hikisen aamupäivän ja osan iltapäivääkin kuolematta?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Suoraan ylös ei johda kuin yksi polku ja se on ainoastaan autuaita varten.

Sinne ei sinulla Sariola ole mitään asiaa, jos leikkiä puhutaan, no saattahan olla niin, ettei minullakaan, jos ihan leikilliksiksi heittäydytään.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:D Näyttää siltä, että papillon, Mariacka ja Hessu ovat jo varautuneet äänestystappioon! :D

No, aikaa on vielä runsaasti!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti::D Näyttää siltä, että papillon, Mariacka ja Hessu ovat jo varautuneet äänestystappioon! :D

No, aikaa on vielä runsaasti!
Vai niin, humpuukimaakari. Missä se on kerrottu että sitä on runsaasti ja mitä tuo runsaasti tarkoittaa?

Olet sen verran erikoinen tyyppi, että vaikka tuolla typerällä äänestyksellä ei olekaan tosiasian kanssa mitään tekemistä, lapsellisuutesi takia odotat maailman tappiin jos edustamasi päin peetä suunta on tappiolla. Reilu meininki, vai mitä? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Reilu! "Yksioikoiselle vähälahjaiselle öykkärille" vastaisin, että aika näkyy alussa. Katso! Ja voivat muutkin katsoa, heinäkuussa päättyy! Asiaa ja huumoria, vai mitä? :D

No, annetaan ajan kulua ja katsotaan sitten heinäkuussa! Niin öykkärit kuin mormaalit! :D
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:Reilu! "Yksioikoiselle vähälahjaiselle öykkärille" vastaisin, että aika näkyy alussa. Katso! Ja voivat muutkin katsoa, heinäkuussa päättyy! Asiaa ja huumoria, vai mitä? :D

No, annetaan ajan kulua ja katsotaan sitten heinäkuussa! Niin öykkärit kuin mormaalit! :D
Kas kun ei mormoonit.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

TEEMUN YHDISTELMÄKUVAN KUVAUSSUUNTA

Tuolla aikaisemmin olin kirjoittanut:

Pistänpä tähän Jermokuvan, johon olen piirtänyt tuon Teemun yhdistelmäkuvan, jonka ytimenä on tuo ns. uhrikuva.

Siitä tietysti puuttuu sana kuvaussuunnan. Eihän siinä koko kuvaa ole, vain viiva kuvaamassa kuvaussuuntaa.

Teemun yhdistelmäkuvan kuvaussuunta siis kulkee suunnilleen mänty-koivu linjaa ja menee ohi teltta-alueesta, vaikka sen pitäisi mennä teltan päällä olevan röykkiön yli keskeltä. Tämä on selvin yksittäinen kohta, joka osoittaa Teemun yhdistelmäkuvan olevan harhaanjohtava, ja tekee sen erittäin selvästi! Ei jää epäilystäkään! 8)
Vastaa Viestiin