Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Poliisin kirjoittamiin asiakirjoihin yleensä luotetaan. Viittaan tässä Bodomin Mysteerioon ja ETP:aan.
Kyllä kyllä, poliisin laatimahan tuo ETPK n johdantokin on.

Niin ja poliisihan se taisi epäillä Gustafssonia syylliseksi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Otsikon aiheesta sen verran, että Gustafssonin syyttömyyttä ei tarvitse kysyä:
hän on ainoa henkilö maailmassa, jota ei enää voi surmista epäillä tai syyttää.
Ne bis idem.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Wagner kirjoitti:Otsikon aiheesta sen verran, että Gustafssonin syyttömyyttä ei tarvitse kysyä:
hän on ainoa henkilö maailmassa, jota ei enää voi surmista epäillä tai syyttää.
Ne bis idem.

8)
Heh,heh :lol: :lol: :lol:
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hans Assmann on/oli todellakin mielenkiintoinen tapaus. Hän on yksi varteenotettavimmista murhaajakandidaateissa Bodomin tapauksessa, mutta on osin valitettavastikin kärsinyt jonkinlaisen inflaation. Jorma Palo oli hieno ihminen, jolla oli mielenkiintoisia ajatuksia, mutta valitettvasti hän meni tässä Assmann-uskossaan liiallisuuksiin.

Waljuksen tapauksessa pidän Assmannia todennäköisimpänä tekijänä. Hän tunsi varmuudella Waljuksen ja heidät oltiin nähty yhdessä useasti. Jotkut väittävät nähneensä Waljuksen ja Hansin ravintola Valenciassa jopa murhaa edeltäneenä iltana.

Kyllikki Saaren murhaajaksi en Assmannia usko. Joidenkin tietojen mukaan hän oli tekohetkellä ulkomailla. Todennäköisesti murhaaja oli joku paikkakuntalainen mielipuoli.

Tulilahteen Hansia ei yhdistä mikään, mutta toisaalta hänellä ei lienyt mitään alibia noiden tekojen ajaksi? Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että erään silminnäkijän mukaan Assmannin näköinen, saksaa puhunut mies oli ostanut Punkalaitumelta Tulilahden leirintäalueen kartan.

Bodomin tapauksessa Hans on myös varteenotettava tekijäehdokas, mutta alibi tosin puuttuu. Olen jo kertonut kantani Assmannin Bodom-yhteydestä, joten jääköön tuo nyt toistamatta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että erään silminnäkijän mukaan Assmannin näköinen, saksaa puhunut mies oli ostanut Punkalaitumelta Tulilahden leirintäalueen kartan.
Oliko silminnäkijä (ja korvinkuulija) varmasti tunnistanut kielen saksaksi vai vain olettanut? Se olisi voinut olla hollantiakin. Siis nythän olen lukenut tuon kirjan ja tuon maininnan, mutta en muista enää oliko Assmannin näköisen miehen KANSSA joku todella puhunut saksaa, mikä varmistaisi kielen.

Toisaalta A. oli erikoisen näköinen, helposti mieleen jäävä mies kihartuvine hiuksineen jne. Jos joku sanoi nähneensä A:n näköisen miehen, hän luultavasti todella oli nähnyt tai sitten hän tahallaan valehteli, koska jotain toista olisi rehellisen todistajan suorastaan vaikea sekoittaa Assmanniin!
Nothing is quite what it seems
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Paloaron ja Palon :Luottamus tai kuolema on rikoskirjallisuudessa kyllä huikea riman alitus. Ihme että Palo on siihen nimensä antanut.
En usko että mitään erillistä Tulilahden karttaa on painettu, korkeintaan Heinäveden kunnan kartta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Se helppo tarkistaa Maanmittaushallituksesta (vai onko se taas vaihtanut nimeä)
Nothing is quite what it seems
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Maybrick kirjoitti:^Se helppo tarkistaa Maanmittaushallituksesta (vai onko se taas vaihtanut nimeä)
Minä luulen että, matkailualan yritystoiminta on voinut painattaa tuollaisia mainoskarttoja, joihin oli merkitty leirintäalueet. Kartta on voinut olla muukin kartta, esim. tuon alueen maantiekartta.

Tuo havainto saksaa puhuvista miehistä punkaharjulaisella kioskilla kesällä 1953 on tosiaan kirjassa "Paloaro-Palo: LUOTTAMUS TAI KUOLEMA", sivulla 111. Saattaisi sopia Assmaniin apureineen, jotka olisivat liikkuneet tuolloin Tulilahden lähialueella ja olisivat kiinnostuneet alueen leirintäalueista. Tietysti tämä ei ole varma tieto, sillä nuo autoilijat ovat voineet olla muitakin matkailijoita. Kiinnostava tieto kuitenkin.


... Toivo Suomalainen oli juuri ennen Tulilahden murhia ollut paikalla, kun kaksi mahdollisesti saksaa puhuvaa miestä kävi asioimassa punkaharjulaiselle kioskilla. Punkaharju sijaitsee lähellä Heinävettä. Toinen miehistä olisi sopinut olemaan Hans Assman, kun Suomalainen vertasi havaintojaan myöhemmin julkaistuihin Hansin kuviin lehdistössä. Miehet hakivat kioskilta alueen leirintäaluekartan ja jatkoivat matkaansa. Heidän ajokkinsa oli "kuplavolkkari". ...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Tuo havainto saksaa puhuvista miehistä punkaharjulaisella kioskilla kesällä 1953 on tosiaan kirjassa "Paloaro-Palo: LUOTTAMUS TAI KUOLEMA", sivulla 111. Saattaisi sopia Assmaniin apureineen, jotka olisivat liikkuneet tuolloin Tulilahden lähialueella ja olisivat kiinnostuneet alueen leirintäalueista.

... Toivo Suomalainen oli juuri ennen Tulilahden murhia ollut paikalla, kun kaksi mahdollisesti saksaa puhuvaa miestä kävi asioimassa punkaharjulaiselle kioskilla. Punkaharju sijaitsee lähellä Heinävettä.
Joopa joo. Hapuilevaa "mutukirjoittelua", joka lienee juuri saman verran sinne päin, kuin mitä Punkaharju on Heinävettä. Mielestäni tuo on tarkoitushakuista jännityksen luomista keksityillä olettamuksilla.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Rikosmaisteri
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 10:00 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Rikosmaisteri »

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin IB sai enemmän kuin oman osansa murhaajan raivosta. Voiko tämä olla sattumaa? Jos ei, niin mikä motiivi Assmannilla tai Gyllströmillä olisi ollut ylisurmata hänet? Tai jollakin satunnaisella sarjamurhaajalla, joka olisi heilunut Bodomilla tuona aikana?

Jos lähdetään siitä, että IB sai tarkoituksella ylimääräisen annoksen, niin vastaansanomattomasti nousee epäilyjen kärkipäähän IB:lle jostakin syystä raivoista kaunaa kantanut henkilö. Kun olen menettänyt täysin luottamukseni suomalaisen poliisin kykyyn ratkaista vähänkään haastavampia henkirikostapauksia (siis joissa ei syyllistä tavoiteta puukko tai savuava ase kädessä), niin nousee epäilys, että kuinka hyvin aikanaan selvitettiin mustasukkaisuusteeman mukainen tutkintalinja?
Kysy oikeita kysymyksiä...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri noin, mutta mustasukkainen suomalainen raivopäinen mies, tappaa "sulhaspojan" ennen omaa sulhoaan. Fakta.

Mites tässä nyt kävikään? :roll:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas kun ei ollut Paavo ruotsalainen, kun oli Toivo Suomalainen, joo.

Mikä tuo vuosiluku 1953 on, jota Sariola näyttää viljelevän tuossa oudossa kirjoituksessaan, jossa Tulilahti on asetettu jonnekin, missä se karttojen mukaan ei ole, ei vaikka olisi tarkkaakin tarkempi suunnistuskartta ja tuonhan Sariolan, jos kenen pitäisi tietää.

Eipä ole ollut "Pohojanmaakaan" tuolla suunnalla, joten mitä Sariola mahtanee tarkoittaa kirjoituksellaan, joko taas haluat sekoittaa tosiasioita, häh?

Tietääkseni Tulilahden surmat tapahtuivat paljon myöhemmin, kuin 1953, jolloin Eine Nyyssönen ja tämä Pakkasen tyttö tapettiin ja haudattiin suohautaan, kuten Kyllikki Saari useita vuosia aiemmin.

Matkittiinko Heinävedellä sitten Kyllikin surmaa ja sitten sen jälkeen on Bodomilla matkittu molempia aiempia surmatekoja, vai pelkästään Tulilahtea, siinä "onkelma"?
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tietääkseni Tulilahden surmat tapahtuivat paljon myöhemmin, kuin 1953, jolloin Eine Nyyssönen ja tämä Pakkasen tyttö tapettiin ja haudattiin suohautaan, kuten Kyllikki Saari useita vuosia aiemmin.
Tässä lauseessa on sen verran viittausvirheitä, että jos tapauksia tuntematon sen lukee, saa kokonaan nurinkurisen aikajärjestyksen. Siis nämä menevät näin, kaikella kunnioituksella:

Kyllikki Saari surmattiin toukokuussa 1953
Pakkanen ja Nyyssönen surmattiin Tulilahdella elokuussa 1959
Nothing is quite what it seems
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kieltämättä, olihan se vähän tai vähän enemmän höperösti kirjoitettu, mutta kait kuitenkin kieliopillisesti oikein.

Tai sitten ei, mutta on täällä höperömpiäkin kirjoituksia nähty, vaikka ei kovin montaa, heh.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Gustafsson, Assmann ja Gyllström kaikki syyttömiä?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^^ Tietysti siinä oli lipsahtanut vuosiluku väärin. Oikea vuosiluku on 1959. Mielessä pyöri myös K.Saaren tapaus (1953), ja se vuosiluku luiskahti tuohon.

Lainaus on suora lainaus mainitusta kirjasta. Vastuu nimistä on kirjan kirjoittajalla. Tuollainen todistus ei tietysti riitä mihinkään, onpahan vain antamassa vauhtia mielikuvitukselle.
Vastaa Viestiin