NG ja bodomin varjo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, tässä sen huomaa, ettei mitään saisi pikaistuksissaan postata, sillä nimet menivät totaalisesti pieleen, mutta kaiketi juonikuvio tuli okein, heh!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Niin se on Nilssi joka puhuu Pekasta, mutta ko. vastustajan nimi kuulusteluissa on Antti.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:^ Voi olla - naapurin mies aikoinaan otti supikoirat juoksemalla kiinni - olivat kuulemma niin lyhytjalkaisia, että ei ne karkuun päässeet. Elävinä niistä sai hänen kertoman mukaan paremman hinnan. Noilla "supi-juoksuilla" Esko (jo edesmennyt) kertoi tienanneensa ensimmäisen Fiatin.
Sinullahan on hauska naapurinmies, jutunkertoja. Tuosta vielä puuttuu se, että otti Fiatinkin kiinni juosten, kun sevarastettiin.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tiputtelin navetan katolta lumia, jolloin navetan alla ollut kettu häiriintyi sen verran, että loikkasi läpi vielä varisevan lumen suoraan kohti.
Luulin pienemmäksi koirakseni, otin hätäpäissäni niskasta kiinni ja nostin syliin, sillä seuraamuksella, että tuli vaatteiden läpi purema- ja raapaisujälkiä eri puolille, erityisesti hartiaan ja käteen.

Annoin mennä, desinfioin Sisulla, kyselin seuraavana arkena Tetanus-rokotetta terveysasemalta.

Saa ne supit ja ketut puolestani edelleen majailla navetan alla, pysyy hiiret, myyrät ja kissat loitolla.

Sen olen koirilleni opettanut, ettei metsähiiriä, oravia ja lintuja saa jahdata. Eikä maakellarin supia.

Metsähiiret pitävät kotilot, etanat, hiiret ja rotat kurissa: rottia eivät syö, mutta tappavat nopeasti.

Metsähiiret oppivat tuntemaan gerbilien/hamsterien tavoin ruokkijansa, kesyyntyvät nopeasti, oppivat tulemaan nimeltä kutsuessa syömään kädestä.

Pienessä pöllyssä hevosten kansssa seurustellessa tulevat viereen katsomaan, kivoja veitkoita.

Tallimamma heilauttaa häntäänsä ne nähdessään, oriit hyväksyvät, kun hyväksyn. Ne tietävät metsähiirten tappavan rottia ja syövän hiiriä, joita karja jostain syystä kammoksuu,.

Pikkupirpanoiden (lastenlasten) käydessä ruokitaan niitä, opetan hiljaisuuden lumouksen ja sen, miten ja millaisella vihellyksellä valkovatsaiset metsähiiret saa lehtikompostista hakemaan herkkupaloja kädestäni ja lasten antamia aika läheltä.


Lapset saa nukkumaan edellisiltana tavanomaista aiemmin kertomalla siitä, että aamuyö on eläinten aikaa. Oppi on mennyt sikäli hyvin perille, että jo yli 60 lastenlasteni omaa ja tuttavapariskuntaa on luopunut tappavista loukuista, metsähiiret kun ovat älykkäitä ystäviämme kotona ja puutarhoissa.

Mickey Forest Mouse - Your Friend !

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

Tosimiehet juoksivat supikoirat kiinni ja ne liittettiin villeinä tarhalaumoihin. Fakta.

Näistä maksettiin kelpokorvaus rahana.

Supikoiran saa júoksemalla kiinni TOSIMIES.

Toki ymmärrän, että tämä voi olla vaikeaa ymmärtää, etelän metroseksuaali-"miehelle".

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Remissi metsähiiren kunniaksi

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ensin tuo ystäväni metsähiiri:
Kuva

Sitähän miekin, kun rusakon kiinni juoksin 2002 Oittaalla sieniretkellä huvikseni.
Oli vaan reipas otus, annoin sen mennä. Seurasi puolisen tuntia sienestystämme, Ryssänniityn länsipuolella on pari aaria Tapion Herkkusieniä.
Rusakko ei välittänyt koiristani pätkääkään, kun huomasi ne opetetuiksi.

Ihan samalla tavalla, kun 13.3.10 tulin pilkkiskaboissa kuudenneksi: punnituksen jälkeen päästin hapekkaassa vedessä säilyttämäni saaliin takaisin järveen kasvamaan. Kaikille affenille se sopi, että nähdään taas, ja kokemukseni mukaan kalat kasvot/hajun muistavat: mökkirannoissa mulla on kesyjä affenia, ei tulisi mieleenkään niitä pyytää ja savustaa.

' :lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

No Wagner, Sinä omalla tavallasi höpötät ja höpötät, mutta minä yritin kertoa konstalle, että näin todella tapahtui, ja tosimiehet näin tekikin. Fiatin tienasi noilla rahoilla naapurini Esko.( konsta - Eskoa turhaan herjaat, mies on kuollut jo aikaa sitten )

Mikäli sinulla konsta on tarvetta herjata naapuriani, niin toivon, että teet sen edes tietäen faktat. Sillä totuus on faktojen tunnustamista

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kuva

Kyllä Sinä Awa hawaintojeni mukaan olet vähintään yhtä hyvännäköinen kuin tämä Newsweek/NWEntertainment/NW_Celeb_Vote/060412/060412_presley.widec.jpg- lainaamasi kuva.

Sorry, jos puutuin ymmärtämättömyyttäni keskusteluusi Konstan kanssa, joka ei enää täällä kirjoittele.

Öitä, puluseni.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - kekusteliko konsta - "murhaniemellä haahuilevan nikotinistin" - kanssa?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Niin - kekusteliko konsta - "murhaniemellä haahuilevan nikotinistin" - kanssa?
Täytyy tutkia tuo asia heti sen jälkeen, kun tarkoin on määritelty verbi keskustella.

Konsta
ensin
koettaa
udella
sinulta
täydellistä
esitystä
loihtiakseen
listan
analyysilleen
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Keskustella voi melkein joka päivä, mutta nyt on sellainen júttu, että pitää olla tarkempi kuin silloin ennen.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jansku
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: La Maalis 29, 2008 1:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Luin äskettäin tämän kirjan. En odottanutkaan, että teksti olisi täysin objektiivista, koska tiedossa oli että tekijä pitää Nils Gustafssonia ehdottomasti uhrina. Kirja oli juuri sellainen puolustuspuheenvuoro kuin sen etukäteen arvelinkin olevan. Suurella mielenkiinnolla luin sen läpi ja olen yhtä vakuuttunut kuin ennen lukemista, että Gustafsson ei ole syyllinen. Kuka sitten on, jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Assman ja kioskinpitäjä ovat mahdollisia syyllisiä, mutta asian todistaminen tuskin enää onnistuu, kun ei se ole onnistunut kuluneiden 50 vuoden aikana.

Pitäis varmaan lukea myös se Palon toinen aiheeseen liityvä kirja eli Bodomin arvoitus.
boredom
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 5:49 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja boredom »

Kirjasta käy ainakin se ilmi, että G. on kova tupakkamies. Hänellä tuntuu olevan punainen nortti huulessa jatkuvasti (niitä ilmeisesti sai vielä tuolloin?). Onkohan G. aikoinaan malttanut olla vetämättä sauhuja, kun odotteli tuntikaupalla pelastajiaan. Turmapaikaltahan löytyi tupakkiaskeja vähän sieltä sun täältä. mm. Boismanin Armirotoppa jopa viiden metrin päästä teltasta. Onkohan Boisman yrittänyt viimeisillä voimillaan heittää vielä tupakka-askilla murhaajaansa?

Ehkä joku saa keuhkosyövän 50 vuoden ahkeran kessuttelun jälkeen ja kun mitään ei ole enää menetettävänä niin kertoo vihdoinkin totuuden?
"... olosuhteet näyttävät melko vakuuttavasti puhuvan hänen syyllisyyttään vastaan."
Bodomin mysterio (1960)
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ :D

Sitähän tässä odotellaan suuren kiinnostuksen kera. Se vaan on kumma, että jotkut kestävät ketjuröökaamista 60 vuotta eivätkä sairastu mihinkään tupakkatautiin. Nähtäväksi jää, miten tässä tapauksessa käy. Ei lie kuulunut mitään uutisia mistään sairastelusta...

Luin juuri tuon Palon Bodomin arvoituksen. Siinäkin on joitakin pointteja, jotka eivät tule ilmi muista Palon kirjoista, vaikka paljon on samaa asiaa kuin esim. Luottamus tai kuolema! -kirjassa tai Bodomin varjossa.
Nothing is quite what it seems
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Maybrick kirjoitti:Luin juuri tuon Palon Bodomin arvoituksen. Siinäkin on joitakin pointteja, jotka eivät tule ilmi muista Palon kirjoista, vaikka paljon on samaa asiaa kuin esim. Luottamus tai kuolema! -kirjassa tai Bodomin varjossa.
Valitettavasti Bodomista ei ole tehty yhtään hyvää kirjaa. Palon ja Markkulan kirjat edustavat puolueellisuuden ääripäitä (tai, Palon tapauksessa, eivät edes käsittele Bodomia vaan Assmannia) ja muissa kirjoissa Bodomia käsitellään osana jotain laajempaa kokonaisuutta.

Jonkun pitäisi kirjoittaa kunnollinen ja kattava Bodom-tietoteos. Sen pitäisi sisältää kaikki saatavilla olevat tiedon murusetkin tapauksesta, kunnolliset kartat ja hahmotelmia eri henkilöiden liikkeistä tapahtuma-aikana, iso kuvaliite, ja täysin tyhjentävä henkilöliite. Suosituimmat teoriat käytäisiin läpi mutta kirjan punaisena lankana pitäisi olla ehdoton neutraalius, eli ketään ei tarjoiltaisi sen kummemmin tekijäksi kuin ei-tekijäksikään, vaan lukija saisi itse tehdä omat johtopäätökset tarjotun materiaalin pohjalta. Aikajana olisi ajasta reilusti ennen murhia (uhrien perhesuhteet ja suhteet toisiinsa jne.) aina näihin päiviin saakka, eli sisältäen oikeudenkäynnin jälkipuinteineen ja kaikki sitä edeltävät tutkintalinjat.

Kaupallisesti se tuskin olisi mikään menestys koska tapaus ei ole enää laajasti ottaen kovin kiinnostava, ja opus olisi luultavasti satunnaiselle lukijalle aika kuivaa kahlattavaa. Mutta harrastajadekkarien keskuudessa se olisi loistava kulttuuriteko. Foorumin nimimerkeistä luulen että papillon pystyisi tuollaisen kirjoittamaan, jos vaan kirjalliset taidot on muuten hallussa.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Vastaa Viestiin