Aarne Olavi Kivilahti.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Lukittu
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Pharaoh kirjoitti: En ymmärrä palstalla ilmenevää todistajien aliarvioimista. Kertooko se turhautumisesta kun omat pikku rikostutkimukset eivät etene odotetulla tavalla? Nyt tähän aasti niin analyyttinen ja älyllisesti ongelmiin suhtautuva Mazakin on liittynyt näiden riekkujien joukkoon?!
Kaikki kolme lähellä murhapaikkaa aamulla havaintojaan tehneet ovat nähneet siellä vieraan aikuisen miehen. Ei siis poikaa, eikä edes nuorukaista. Tämä ei näytä useimpien omatekoisiin teorioihin sopivan. Mutta se nyt vain on faktaa.
Vihjailutu todistajien osallistumisesta tapahtumiin on jo säälittävää. Se kertoo umpikujasta johon joutuneen olisi syytä siirtyä muiden harrastusten pariin.
Täysin samaa mieltä. Esimerkiksi Kivilahden kertomusta aliarvioidaan ja pidetään jopa mitättömänä, mutta joku Marjatta on suurimmalle osalle palstalaisista kuin kultainen patsas. Olen sitä mieltä, että Kivilahden kertomuksessa ainoastaan kellonaika heittää. Hän näki hyvin todennäköisesti saman henkilön kuin Salonen ja Haapalainen - siis murhaajan.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

strangelove kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti: En ymmärrä palstalla ilmenevää todistajien aliarvioimista. Kertooko se turhautumisesta kun omat pikku rikostutkimukset eivät etene odotetulla tavalla? Nyt tähän aasti niin analyyttinen ja älyllisesti ongelmiin suhtautuva Mazakin on liittynyt näiden riekkujien joukkoon?!
Kaikki kolme lähellä murhapaikkaa aamulla havaintojaan tehneet ovat nähneet siellä vieraan aikuisen miehen. Ei siis poikaa, eikä edes nuorukaista. Tämä ei näytä useimpien omatekoisiin teorioihin sopivan. Mutta se nyt vain on faktaa.
Vihjailutu todistajien osallistumisesta tapahtumiin on jo säälittävää. Se kertoo umpikujasta johon joutuneen olisi syytä siirtyä muiden harrastusten pariin.
Täysin samaa mieltä. Esimerkiksi Kivilahden kertomusta aliarvioidaan ja pidetään jopa mitättömänä, mutta joku Marjatta on suurimmalle osalle palstalaisista kuin kultainen patsas. Olen sitä mieltä, että Kivilahden kertomuksessa ainoastaan kellonaika heittää. Hän näki hyvin todennäköisesti saman henkilön kuin Salonen ja Haapalainen - siis murhaajan.
Täysin samaa mieltä. Esimerkiksi Marjatan kertomusta aliarvioidaan ja pidetään jopa mitättömänä, mutta joku Gustafsson on suurimmalle osalle palstalaisista kuin kultainen patsas. Olen sitä mieltä, että Marjatan kertomuksessa ainoastaan pari vuosikymmentä, paikat, siirtymiset sun muut heittävät.
Hän oli näkevinään hyvin todennäköisesti kuvittelemissaan paikoissa kuvittelemansa Gustafssonin kuten muutkin seuralaisensa, jotka tosin ovat kuolleita, otti kuviakin, joskin ne ovat kadoneet jonnekin...
8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Luulisin parahin Pharaoh, että nyt tuo aatoksesi on pikkaisen hakusessa.

Eiköhän se ole niin, koska juttua ei ole vieläkään selvitetty, että todisteita asiassa ei ole ollut tarpeeksi ja kun todisteita ei ole tarpeekisi, otetaan spekulaation alle todistajat ja kun sieltä osastolta löytyy epämääräisia kertomia, sekä "aikavääristymiä", eli melkeinpä suoranaisia valheita, niin eikö ole oikein, että niihin paneudutaan?

Haluaisitko Pharaoh, että koko keskustelu Bodomin murhenäytelmän ympärillä lopetettaisiin ja annettaisiin asian painua unholaan?

Näinhän varmaan muutama muukin henkilö haluaisi, että tapahtuisi, luulisin, tai ainkakin surmaaja, jos tuo lienee vielä hengissä!

Kivilahden kertomus on niin epäuskottava, ettei sen spekulointi ole mitenkään todistajan aliarvioimista, vaan ainoastaan totuuden hakua!
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Hessu52 kirjoitti: Haluaisitko Pharaoh, että koko keskustelu Bodomin murhenäytelmän ympärillä lopetettaisiin ja annettaisiin asian painua unholaan?
En tietenkään koskapa itsekin siihen keskusteluun nyt osallistun. Huomautin vain että näyttää kuin vuosia (jopa vuosikymmeniä) murhajuttua pohtineet amatööridekkarit olisivat turhautuneet siinä määrin, että suutuspäissään vihjailevat todistajien syyllisyyteen kun eivät enää muuta keksi.

Eikö ole outoa että jotkut täällä kuvittelevat tietävänsä erään rannan tapahtumat 49 vuotta sitten paremmin kuin paikalla olleet? Varsinkin jos ei itse ollut lähelläkään tuota paikkaa, tai edes vielä silloin syntynytkään.
Jos pojat eivät silloin tienneet tai muistaneet jotain kellonaikoja tai muutaman sekunnin vilahtamisen yksityiskohtia, niin eikö se ole inhimillistä? Kuinka moni teistä muistaa esimerkiksi tänä aamuna ulkona nähdyt ihmiset, mitä heillä oli yllään ja paljonko kello silloin oli?
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Maza »

Hessu52 kirjoitti: Haluaisitko Pharaoh, että koko keskustelu Bodomin murhenäytelmän ympärillä lopetettaisiin ja annettaisiin asian painua unholaan?
Kannatan tuota ehdotusta siten, että kaikki Murha.infon Bodom-keskustelun avoimet ketjut lukitaan ja uutta keskustelua jatketaan korkeintaan 3 ketjussa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:..Eikö ole outoa että jotkut täällä kuvittelevat tietävänsä erään rannan tapahtumat 49 vuotta sitten paremmin kuin paikalla olleet? Varsinkin jos ei itse ollut lähelläkään tuota paikkaa, tai edes vielä silloin syntynytkään.
Omakohtaisesti en ole väittänyt tietäväni rannan tapahtumista muuta, kuin minkä olen kuullut Bodomilla tuona aamuna olleilta.

Paikallistuntemukseni ja tietopohjainen analyysi toisaalta on aiheuttanut perusteltua syytä epäillä asiassa todistajiksi ilmoittautuneiden kertomuksia väitetyistä havainnoistaan ja niiden kellonajoista.

Kävin Bodomilla kalassa jo 50-luvullakin niiin ettei tuo paikka millään tavoin tuntematon ole ollut.
Silloin Espoossa oli vielä Kirkkojärvi nykyisen Lövkullan golfkentän päällä, jossa faijan kanssa käytiin haukia hakemassa. Kun Tarvontie rakennettiin, järvi kuivattiin ja paikalle jäi vain Gumbölenjoen kuihtunut jatke, jossa vettä on lähinnä keväisin tulva-aikana. Tien alle jäi myös Wahlstedtin kauppa sekä nykyisen Karhusuon kohdalla ollut erittäin ylevä, runsaslähteinen lehtomaasto, jossa kasvoi paljon harvinaisia kasveja, kuten yölehdokkeja ja keltavuokkoja.

Espoo on rumentunut noista ajoista mittavasti ja sen kaunis keskustamiljöö kauniine rakennuksineen ja siisteine puutarhoineen on tuhoutunut, paikalla karmaisevan näköisiä kolosseja.

:(
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Nimimerkki ABC näyttää taannoin laatineen varsin ansiokkaan kirjoituksen otsikolla Auringon asema,
jossa myöskin varsin perustellusti tuodaan esiin eräitä niin Karjalaisen kuin Kivilahden kertomuksen omituisuuksia kummankin ilmoittamasta havaintopaikasta tuona aamuna: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 72#p143270

Olen niin usein ollut Bodomilla aurongonousun aikoihin kalassa että tiedän, miten vastavalo vaikuttaa havaintotarkkuuteen ja esimerkiksi yksityiskohtien vaikeaan erotettavuuteen vastavalossa ja myös tästä syystä erityisesti olen hämmästellyt Karjalaisen väitettyä kykyä vastavaloon erottaa 400 metrin päästä ikä ja sukupuoli (ja toki vielä keskiniemen kallion läpi väitetty kulkija).

Koosteessaan ABC tuo esiin myös sen, että Kivilahden kertomalta oleskelupaikalta siihen kohtaan, missä hän kertoo kulkijan nähneen, on ollut kuuden kieppeillä täydellinen vastavalo.

Ilmiö on lähes sama kun ajettaessa autolla auringonlaskun suuntaan: osa näkökentästä saattaa häipyä häikäisyn vuoksi lähes kokonaan, mitään tarkkoja väri- tai vaatetushavaintoja ei voine tehdä.

8)
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Wagner kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:..Eikö ole outoa että jotkut täällä kuvittelevat tietävänsä erään rannan tapahtumat 49 vuotta sitten paremmin kuin paikalla olleet? Varsinkin jos ei itse ollut lähelläkään tuota paikkaa, tai edes vielä silloin syntynytkään.
Omakohtaisesti en ole väittänyt tietäväni rannan tapahtumista muuta, kuin minkä olen kuullut Bodomilla tuona aamuna olleilta.

Paikallistuntemukseni ja tietopohjainen analyysi toisaalta on aiheuttanut perusteltua syytä epäillä asiassa todistajiksi ilmoittautuneiden kertomuksia väitetyistä havainnoistaan ja niiden kellonajoista.
:(
En epäile paikallishistoriantuntemustasi. Olet kuitenkin itse heikentänyt luotettavuuttasi huuhaateoriallasi. Kuten Urho aikanaan minulle puhelinkeskustelussamme kertoi sinulla on itsekäs motiivi tietynlaiseen mustamaalaukseen.
Ovathan täällä muutkin heitelleet perusteettomia syytöksiä, kuten esimerkiksi Nova. Huonostihan siinäkin kävi.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Muumion kosto ?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:En epäile paikallishistoriantuntemustasi.
Olet kuitenkin itse heikentänyt luotettavuuttasi huuhaateoriallasi.
Kuten Urho aikanaan minulle puhelinkeskustelussamme kertoi sinulla on itsekäs motiivi tietynlaiseen mustamaalaukseen.
Ovathan täällä muutkin heitelleet perusteettomia syytöksiä, kuten esimerkiksi Nova.
Huonostihan siinäkin kävi.
Perusteettomia syytöksiä en ole tehnyt, kaikki epäilyksenikin olen perustellut.
Urhon kanssa en tiedä keskustelleesi milloinkaan eikä motiivini asian selvittämiseksi ole itsekäs.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Maza »

"Omakohtaisesti en ole väittänyt tietäväni rannan tapahtumista muuta, kuin minkä olen kuullut Bodomilla tuona aamuna olleilta."
- Keitä he ovat? Esitä henkilöiden nimet.

"Paikallistuntemukseni ja tietopohjainen analyysi toisaalta on aiheuttanut perusteltua syytä epäillä asiassa todistajiksi ilmoittautuneiden kertomuksia väitetyistä havainnoistaan ja niiden kellonajoista."
- Perustelut tälle väitteelle?

"Espoo on rumentunut noista ajoista mittavasti ja sen kaunis keskustamiljöö kauniine rakennuksineen ja siisteine puutarhoineen on tuhoutunut, paikalla karmaisevan näköisiä kolosseja."
- Miten tämä liittyy Bodomin murhiin?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Haluaisitko Pharaoh, että koko keskustelu Bodomin murhenäytelmän ympärillä lopetettaisiin ja annettaisiin asian painua unholaan?
En tietenkään koskapa itsekin siihen keskusteluun nyt osallistun. Huomautin vain että näyttää kuin vuosia (jopa vuosikymmeniä) murhajuttua pohtineet amatööridekkarit olisivat turhautuneet siinä määrin, että suutuspäissään vihjailevat todistajien syyllisyyteen kun eivät enää muuta keksi.
Maza kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Haluaisitko Pharaoh, että koko keskustelu Bodomin murhenäytelmän ympärillä lopetettaisiin ja annettaisiin asian painua unholaan?
Kannatan tuota ehdotusta siten, että kaikki Murha.infon Bodom-keskustelun avoimet ketjut lukitaan ja uutta keskustelua jatketaan korkeintaan 3 ketjussa.
Muistoja pohjolasta:MazaPharaoh

Jos itsensä kanssa tulee tuollaisia ristiriitoja, voisi ne purkaa psykiatrisessa hoidossa eikä Minfossa...

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti: Jos itsensä kanssa tulee tuollaisia ristiriitoja, voisi ne purkaa psykiatrisessa hoidossa eikä Minfossa...
Haluat näköjään taas aloittaa väittelyn siitä, että onko Maza ja Pharaoh yksi ja sama henkilö. Asian käsittely kuuluu lautamiehiin. Olemme Pharaohin kanssa varanneet sinulle mahdollisuuden tämän väitteen todistamiseen. Asiaan liittyy tietenkin vedonlyönti. Panos on suuri ja oletko varma, että kukkarosi kestää häviön?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:Haluat näköjään taas aloittaa väittelyn siitä, että onko Maza ja Pharaoh yksi ja sama henkilö. Asian käsittely kuuluu lautamiehiin. Olemme Pharaohin kanssa varanneet sinulle mahdollisuuden tämän väitteen todistamiseen. Asiaan liittyy tietenkin vedonlyönti. Panos on suuri ja oletko varma, että kukkarosi kestää häviön?
Asia on jo käsitelty ja todistettu oikeaksi. Minusta tuo kaksoisnikkeily on täysin lapsellista varsinkin sen jälkeen, kun jo olet siitä parikin kertaan todistettavasti narahtanut. Osaltani jätän asian tähän, sillä ei ole järkevää jatkaa mitään debattia asian osalta, joka on jo varmaksi nähty.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hehe kirjoittaakohan tämä Maza/Pharaoh tms. kaksikätisesti, viestimäärätkin kulkee käsi kädessä. :lol:
Taitavaa, vielä kun pysyisi asiassa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

papillon kirjoitti:Hehe kirjoittaakohan tämä Maza/Pharaoh tms. kaksikätisesti, viestimäärätkin kulkee käsi kädessä. :lol:
Taitavaa, vielä kun pysyisi asiassa.
Eiks´ olekin jännää Papi? Tämä jo kauan sitten tehty vedonlyöntitarjous koske tietenkin kaikkia, siis myös sinua. Omituista ettei helppo raha kiinnosta ketään...
Lukittu