Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

[quote="Kotipoliisi"]Ok Hessu.

Puhummeko samoista suojavöistä - Nissen pyörän stongassa (näkyy kuvissa) roikkui yksi vyö ja toinen vyö löytyi aikoinaan teltan pohjalta.

Eli oliko Sepin pyörässä vielä toinenkin vyö sen lisäksi , joka näkyy yllä olevassa kuvassa istuimessa? Vai oliko Nissella kaksi vyötä, joista toinen roikkui stongassa ja toinen oli teltan pohjalla

Vyösalaisuus täytyy nyt selvittää!

Hessu52
Eipä noissa mitään salaisuuksia ole.

Gussen pyörän stongasta roikkui sellainen vyötärön ympäri kietaistava nahkainen vyö, jonka tarkoitus oli "crossatessa" tukea selkää täryytyksissä ja sitten illalla gimmoja kyyditellessä, "sussujen" oli siitä mukava pitää kiinni, kun ei vain vatsan puolelta sattunut hamuamaan jotain muuta, hmmmmm.

Sellainen vyö löytyi myös teltan pohjalta ja se lienee sitten Sepon "suojavyö".

Lisäksi noissa tarvike ja miks´ ei uudemmissakin "pitkissä sitseissä", eli satuloissa oli satulan keskikohdassa poikittain nahkainen kiinteä vyö, tai kahva, enivei, josta myös pystyi halutessaan pitämään kiinni, ei siis mitään kummallista noiden vöiden suhteen.

Gussen mopetissa taisi olla myös tuollainen poikittainen nähkvyö?

Tietääkseni ja sen mukaan mitä olen erään valokuvan nähnyt, niin Sepon pyörässä ei muistaakseni tainnut roikkua mitään, vaan hänen kypäränsä ja ajohansakansa olivat maassa.

Kypärä oli sellainen OHOI merkkinen "munankuori" (mallia Calimero), jossa oli guttaberkka koppa ja nahkaiset poskipään yli ja leuan alta kulkevat solkiosat.

Ne hanskat olivat melkoisen massiiviset, minkä siitä kuvasta havaitsin, eli oikein kunnon melkeinpä kyynärpäihin ulottuvat ajohanskat ja nahkaiset sellaiset.

Seppo tuntui varustautuneen kaikkeen viimeisen päälle, eli kalsareitakin oli mukana urakalla ja mukana oli muutakin tavaraa, kuten onkivehkeet.

Mikähän se todellinen kamamäärä oikein on ollut, kun on ollut teltta, huopa, kasseja, Beauty box, viinakassi, kaupasta ostetut limut ja pilsut ja ties mitä muuta kamaa.

Millä hitolla ne on raijattu niemeen, sillä käsien määrä on kuitenkin ollut rajallinen, no lasketaan.

Teltta stongaan nahkahinoilla, tai vyöllä kiinni, huopa ja sen sisään jotain kamaa toisen prätkän stongaan.

Beauty box on jouduttu kuljettamaan kädessä, joten montako kassia sitten retkueella on ollut mukanaan, Gussen ainakin, siis se, jossa olivat iloisesti sekaisin työkalu ja makkara, heh.

Gusse kertoi Sepon kaivaneen kassistaan onkivälineitä yöllä, siis jos oli jo kerran illalla käynyt ongella, niin miksi olisi uudelleen joutunut kaivlemaan onkia kassistaan, sillä ei kukaan onkeaan kerää redulla kasaan vasta kuin viimeksi pois lähteissä, siis outo juttu tuokin tarina Gusselta?

Tytöillä piti olla mukana omat kassinsa vaatteita uima-asuja ja eväitään varten ja sitten oli vielä jollain tavalla pidettävä kuskista kiinni, sillä nuo tiet eivät olleet siihenkään aikaan kovin tasaisia, kuten eivät nykyäänkään!

Näyttää jokaisella olleen oma kassi mukana ja muutama ylimääräinenkin, joten millä hitolla ne on saatu niemeen?
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Tuota olen myöskin miettinyt, että mihin se Tuulikin Beauty Boxi on ajon aikana sijoitettu. Mukaan otettu tavaramäärä oli kyllä melkoinen. Lisäksi oli vielä matkanvarrelta ostetut Jaffapullot, niitäkin oli muistaakseni mukana melkoinen määrä.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Tuo satula on vähänniinkuin jälkiasennetun näköinen tuohon Sepon MZ pyörään.

Oliko tuossa 50- luvun mallissa alkujaan kaksiosaiset istuimet, niinkuin IC ssä ja tähtipyörässä. Takimmaisessa satulassa oli silmukkakahva kiinnipitoa varten kyytiläiselle. Nykyisin parturikampaajat käyttävät työskentely istuimenaan samanmoisia satulaistuimia.

Tuoreemmassa MZ pyörässä oli ajovalolamppu kiinteä bensatankkiin ja runkoon joten lamppu ei kääntynyt ohjauksen mukaan ja tässä oli kaksois istuin ja hihna kiinnipitoa varten kyytiläiselle.

Moottoripyörä miehillä oli noihin aikoihin eväitä ja tavatoita varten reput, siinä repuntaskuissa tökötti maito- tai viinaspullot ja kirveenvarsi sojotti keskellä reppua. Reppu pidettiin etupuolella jos kyytiläinen ei ottanut sitä selkäänsä.

Voisiko olla kadoksiin jääneitten tavaroitten joukossa oikein työ- tai kalamiehen reppua, vaikka nämä pojat ei oikein kalamiehiä ollutkaan.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Satulan alusta olisi ollut sellainen paikka, jossa olisi kuljettanut isonkin erän kamaa ja varsinkin Gussen sitsi olsi ollut sellainen.

Sepon lerpun satulan alle ei olisi uskaltanut aianakaan mitään lasitavaraa, tai muuten särkyvää voinut sen lerppuuden takia laittaa.

Olen josku maininnut, ettö sen ajan kundit ainakin ne jotka minä tunsin, pitivät rekisteriotteitaan satuloidensa alla suojassa muovisessa kotelossa, josta sen sai aina poliisin pysäyttäessä nopeasti esiin.

Toisaalta se oli aina myös mukana, joten luulen etteivät poliisit älynneet niitä satuloiden alusia tutkia, mutta jos rekisteriotteet ovat olleet siellä alla jemmassa, niin miksi Gustafssonni ei ole siitä poliisille maininnut.

Tuonkin saisi selville, kysymällä AKE, vai mikä se nykyään on, heidän tiedoistaan, onko Gustafssonnin motsksariin haettu joskus kaksoiskappaletta kadonneen otteen tilalle?

Jollei ole, niin ote on surmia seuraneen myyntitapahtuman aikaan ollut se alkuperäinen, eli surmien yhteydessä muka kadonnut.

Ketä kiinnostaisi ottaa selvää, itse en jouda, mutta sähköpostilla voi uo tidot tilata ja lasku seuraa perästä, n. 20€.

No siinäkin olisi jollekin suunsoittajalle työmaa, kunhan vaan viitseliäiyys riittäisi, mutta uskon jälleen kerran pettyväni!


Edelleen itseäni myös ihmetyttää se Gustafssonnin hokema, ettei pyöriin sitten koskettu!

Miksi koskemattomuus on ollut muka niin tärkeää, sillä eihän sellaista kukaan edes vahingossakaan edes vihjaissut?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Miksi koskemattomuus on ollut muka niin tärkeää, sillä eihän sellaista kukaan edes vahingossakaan edes vihjaissut?
Tästä Hessun kanssa samaa mieltä. Miksi Nils Gustafssonille oli niin tärkeää kertoa, että pyöriin ei koskettu, vaikka sitä ei häneltä kukaan kysynytkään?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Taisin tuolla aiemmin, Navetanhajuinen, jo mainitakin epäilystäni siitä, että Sepon MZ-pyörän istun on tarvike, eli jälkiasennus satula.

Jo muutama vuosis sitten, sain tietyiltä kirjoittajilta ivaryöpyn niskaani, kun kirjoitin uudempien MZ-pyörien lyhtyjen olleen kiinteitä rungon kanssa.

No sellainen joka ei ole motukoilla ajanut, tai muutenkaan niiden kanssa tekemisissä ollut, ei asioita ymmärrä.

Tuo uudemman Mizin runko/valosysteemi oli siitä huono, että kun käänsit yöllä asjaessasi stongaa, valo ei näyttänytkään sinne, minne tie vei, vaan sinne minne runko sattui juuri sillä hetkellä sojottamaan.

Pimeällä ajo vaati siis suurempaa tarkkuutta, tämän "futuristisen ohjausysteemin" kanssa!

Tuo malli oli MZ "piikeissä" vuodesta -61 lähtien ja pyörää valmistettiin oranssina, sekä mustana.

Sepon motukka oli vanhempaa, -50 luvun loppupuolen laitteita.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Näin on Hessu52, tuosta sinun tarvikesatulan maininnasta johtuen, minä katsoin kuvaa tarkemmin. Eikä tuo satula ole suunniteltu tuohon pyörään, sivu työkalu ja akku kotelokin on orvon näköinen.

Sepolla oli varmaankin satulaa vaihtaessa kyyditettävät tytöt mielessä. Jos tytöllä sattui olemaan vaikka mekko päällään, istui tämä siveellisesti poikittain molemmat jalat samalla puolella, niinkuin heillä oli tapana istua polkupyöränkin ritsillä.

Maalaisjärkeä käyttäen NG,n asiaa kysymättä annettu lausunto tarkoittaa, pyöriin oli koskettu ja ajeltu leiriytymisen jälkeen.

Myös lausunto, ketään en nähnyt eikä kukaan leiriläinenkään nähnyt koko iltana seurueeseen kuulumattomia ulkopuolisia henkilöitä, sekin tarkoittaa että siellä oli leiriläisten lisäksi muutakin porukkaa.

Myös OK,n lausunto, en koskaan ennen enkä jälkeen tapahtuman ole käynyt Murhaniemessä, tarkoittaa sitä että sielä oli ja ahkerasti.

Syytetty voi kertoa mitä vain, hänen lausunnot ei kaikilta osin ole luotettavia. Todistajan pitäisi pysyä totuudessa, perättömästä lausunnosta yleensä joutuu vastuuseen.
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Hessu52 kirjoitti:
Mikähän se todellinen kamamäärä oikein on ollut, kun on ollut teltta, huopa, kasseja, Beauty box, viinakassi, kaupasta ostetut limut ja pilsut ja ties mitä muuta kamaa.

Millä hitolla ne on raijattu niemeen, sillä käsien määrä on kuitenkin ollut rajallinen, no lasketaan.
Ihan totta, ihmettelen tuota rojumäärää ja miten se on saatu kuljetettua niemeen?


Suurin ihmettelemisen aihe on kuitenkin se, että : Mistä ihmeestä tavaralistat on saatu? Kuka on tiennyt tarkalleen mitä tavaroita on kenelläkin ollut mukana?


Alkaa tulla epäilyksen mietintään koko helkkarin hävinneet tavarat. Ei sellaisia edes ole - ei Sepi voi kertoa mitään eikä tytöt. Ja kuka uskoo murhaajaa? Mitä muka on hävinnyt? Ei mitään!

Joo, kengät joku vei. Mitä sitten?

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja awa »

Kuka kertoi kadonneiden tavaroiden listan?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kuka sen tarkan listan kertoi? Oliskin kiva tietää.

Mitäs jos lähdetään tilanteesta, että mitään tavaroita ei ole hävinnyt. Mistään tavaroiden ryöstöstä tai varastamisesta ei ole mitään todisteita. Ne tavarat, jotka olivat retkellä mukana - olivat myös telttapaikalla poliisien saapuessa.

Ainoastaan Nissen ja Sepin kengät oli viety vähän matkan päähän kivenkoloon.

Mitä vaihtoehtoja kenkien viejiksi on:
- Nisse
- Pikkupojat, jotka parveilivat paikalla aamutuimaan
- Ulkopuolinen murhaaja, joka halusi lavastaa itsensä murhaajaksi

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Sitten se on löytynyt,
surma-ase ja siinä mun sormenjäljet
ja kaikki kadonnut tavara.by Gustafsson.

Samaan tyyliin, irrallisia lauseita, projektiota. Kieltäminen ja hyökkäys on paras puolustus.

Ei koskettu pyöriin eikä alakertaan menty, uitu ei eikä riidelty eikä juotu humalaan, tosi kuin vesi. Kev, kai-
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Kotipoliisi kirjoitti:Kuka sen tarkan listan kertoi? Oliskin kiva tietää.

Mitäs jos lähdetään tilanteesta, että mitään tavaroita ei ole hävinnyt. Mistään tavaroiden ryöstöstä tai varastamisesta ei ole mitään todisteita. Ne tavarat, jotka olivat retkellä mukana - olivat myös telttapaikalla poliisien saapuessa.

Ainoastaan Nissen ja Sepin kengät oli viety vähän matkan päähän kivenkoloon.

Mitä vaihtoehtoja kenkien viejiksi on:
- Nisse
- Pikkupojat, jotka parveilivat paikalla aamutuimaan
- Ulkopuolinen murhaaja, joka halusi lavastaa itsensä murhaajaksi

8)
- Nissen tuntema nuori henkilö joka oli liittynyt seurueeseen, vei aamulla poistuessaan myös kengät. Todenäköisesti hänen piti ne hävittää, mutta ilmitulon tiimoilta piilotti pois kantamuksistaan, olisi ehkä pidetty erikoisena kulkijana pyhäaamuna, kahdet vanhat kengät kainalossa.

- Pikkupoikia parveili jo klo 3.45 paikalla Rouva Karjalaisen näköhavainto.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vanhoja lehtiä selaamalla saisi tietää ainakin tuon kadonneitten esineitten luettelon ilmestymispäivän, eli se lista, jossa kerrottiin, mm. Guassen sormuksen kadonneen.

Sen ensimmäisen listan antajan henkilöstä ei taida olla epäselvyyttä, sillä eiköhän se Helga-rouva ole tainnut olla, kun sormuskin kuului kuvioon, mutta minä päivänä ko. lista julkituotiin?
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Ainakin voisi olettaa, että siinä vaiheessa kun uhrien tavaroita on luovutettu omaisille, on huomattu, että joitakin uhreille kuuluvia tavaroita puuttuu, sen mukaan on sitten listakin muodostunut.. Näitä ilmeisempiä mukana olleita puuttuvia tavaroita on ainakin, Sepon nahkatakki, poikien lompakot, poikien kellot ja NGn "kikkapihdit" ( niistä jäänyt verijälki telttakankaaseen). Se onkin jo toinen juttu onko ne joku varastanut, tai muuten tarkoituksella hukattu?
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Mikseipä ne "pikkupojat" olisi voineet lompakkoja ja kelloja viedä, mutta ei niillä osuutta tappoihin ole...
Vastaa Viestiin