Saloniuksen haastattelu.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja papillon »

NG Saloniuksen haastattelemana 1995:


s.1 / s.2/ s.3 / s.4 / s.5 / s.6 / s.7 / s.8 / s.9


Lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Hyvä kun tulee väliin asiallisiakin avauksia, kiitokset postauksestas papillon.

Tästäkin haastattelusta tulee jälleen selkeästi esille, ettei Gustafssonilla ole ollut mitään mielenkiintoa selvittää saati mitenkään avustaa murhien selvittämisessä. Tosin itse hän ei ole missään yhteydessä tekoja edes murhiksi kutsunut, surkeimpana esimerkkinä vastauksensa Tuomisen kuulusteluissa tämän kysyessä mitä teot hänen mielestään ovat.

Tässä Saloniuksen haastattelussa "Emmä siit sen touhuista, että tota...ja ajattelin että nyt saa olla rauhassa mutt aina joku näköjään keksii....aina joku näköjään keksii jotain...." Niin, aina joku kaivaa tapauksen esille-evvk sanoo Nils.

Ketään todistajia, edes Kivilahtea, ei ole kiinnostanut tavata myöskään. Vaikka olisivat voineet auttaa ratkaisemaan ystäviensä kohtalon. Viimeinen sivu oli aika mielenkiintoinen; vähän kuin Tuominen kysellessä mitä teot olivat, ikään kuin kuin jotain olisi karkaamassa muistiaukkosesta...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Itse kiinnitin huomiota toistuviin heh heh merkintöihin aika raakojenkin kuvausten keskellä. Sekä haastateltavan äkillisiin teemanmuutoksiin. Toki huumori on yksi selviytymiskeino, mutta kun miettii, mitä ryöpytystä täällä minfossa on joskus parista hymiöstä tullut, niin voisi tuossakin olla jollain moralisoinnin paikka. NG mainitsee vuonna 1995, että poliisin viime tapaamisesta taitaa olla noin parikyt vuotta, mitähän 70-luvulla setvittiin?

Sitten kuvaus uimisesta. "Haalarit" eli farkut ja pusakat pantiin päälle vasta kun mentiin telttaan (vaikka kuitenkin pusakat pantiin pään alle). Kuitenkin uimassa käytiin kaksin, kun oli vain kaksi uima-asua. Odottivatko toiset alasti sillä aikaa vai mitenkähän tuo meni?
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Tuo pistää silmään, että NG kieltää x 2 moottoripyörillä ajetun vaikka sitä ei edes kysytä. :?:
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

- pyöristä sanoo myös , että ne jätettiin nojalleen puuhun ( ei puita)
- pyörillä siis merkitys, Gustafsson harrasti crossailua, nousuhumalassa aivan mahdollista ,että innostui näyttämään, kaikki vammat tulivat vasemmalle puolelle, kaatuiko?
- harmistuu kun asia tulee esille, vrt. fru G kun Assmanin kuolemasta ilmoitettiin, mitä te sitä vanhaa asiaa vatkaatte
- kertoo paikalle tulosta, suoraan tultiin, myöhemmin kertoo , että ajoivat Bodomin pohjoispäähän etsimään parempaa paikkaa, lupiakaan ei kysytty, Kivilahden mukaan jokin seurue aiemmin ip kysyi lupaa
- kertoo jymäyttäneensä vanhempia kun ei kertonut tytöistä
- kertoo, että olivat klo 12 asti duunissa, muuaalla puhuu, että Seppo piti rokulia
- uima-aika yöllä, muualla 22 kun mut paikalla olleet poistuivat
- nuotiota ei laitettu, muualla kertoo että saattoi ollakin/oli
- ei palellut yöllä vrt. Sepon vaatetus, välihousut ym.
- kyseenalainen huumori, kuolleilla tytöillä liian pitkät housut
- nukkumaan meno ja vissiin jotain huultakin heitettiiin, myöhemmin kertoo muuta
- kaveri pohjalla oltiin, Varjo kirjassa puhuukin jo rakkaasta Irmelistä, minäkö olisin surmannut rakkaan Irmelini
- to heräsi remmeillä kiinnitettynä Töölössä, otti tarjotun tupakan, merkin muisti hyvin, kertoi olleensa kuukauden töölössä(18vrk)
- kolmeen viikkon ei tiennyt mitä oli tapahtunut
- leirillä vain enimmäkseen prätkäjutustelua; eihän me seksistä, toisin kuin nykyään kun dösässä kuulee 10-11v arvostelevan jätkien sekstaustaitoja, ihme välijuonto, leirillä kondomit kuitenkin mukana selviää myöhemmin
. yleensä kertoo, että oli hälläväliä missä oli, aikaansa vietti
- kertoo olleensa yhteydessä uhrien perheisiin, toisaalla tietoa ettei ollut
- kertoo , että pilliruokinnass atoista kuukautta, kotiintultua mamma G riensi laittamaan voileipiä lukee toisaalla
- erikoinen ilmaisu; mä en tiedä mikä siin on, välttää tosiaan nimeämästä hirmuteoksi, murhaksi
- pohdiskelee kiskan syyllisyyttä, kuitenkin kuiskimiehen kuolemasta puhelimessa kuullessaan sanoo ; ei se se ollut

Nauhalta haastattelu kuultuna kummastuttaa ylläolevien lisäksi äänensävyn vaihtelevuus, joka sekin kertoo omaa karua kieltään.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Kartsa68 kirjoitti:Hyvä kun tulee väliin asiallisiakin avauksia, kiitokset postauksestas papillon.

Tästäkin haastattelusta tulee jälleen selkeästi esille, ettei Gustafssonilla ole ollut mitään mielenkiintoa selvittää saati mitenkään avustaa murhien selvittämisessä. Tosin itse hän ei ole missään yhteydessä tekoja edes murhiksi kutsunut, surkeimpana esimerkkinä vastauksensa Tuomisen kuulusteluissa tämän kysyessä mitä teot hänen mielestään ovat.

Tässä Saloniuksen haastattelussa "Emmä siit sen touhuista, että tota...ja ajattelin että nyt saa olla rauhassa mutt aina joku näköjään keksii....aina joku näköjään keksii jotain...." Niin, aina joku kaivaa tapauksen esille-evvk sanoo Nils.

Ketään todistajia, edes Kivilahtea, ei ole kiinnostanut tavata myöskään. Vaikka olisivat voineet auttaa ratkaisemaan ystäviensä kohtalon. Viimeinen sivu oli aika mielenkiintoinen; vähän kuin Tuominen kysellessä mitä teot olivat, ikään kuin kuin jotain olisi karkaamassa muistiaukkosesta...
Heh heh heh :lol:

Eiköhän se oli poliisi, jonka tehtävä on tutkia rikoksia eikä Gustafsson.
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

strangelove kirjoitti:Heh heh heh

Eiköhän se oli poliisi, jonka tehtävä on tutkia rikoksia eikä Gustafsson.
Pointti oli että Gustafsson ollut vähiten kiinnostunut selvittämään juttua, poliisitutkimus on eri asia. Eikö sunkin pitäisi etsiä uusi harrastus, jos tuo on näkökantasi?
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Kartsa68 kirjoitti:
strangelove kirjoitti:Heh heh heh

Eiköhän se oli poliisi, jonka tehtävä on tutkia rikoksia eikä Gustafsson.
Pointti oli että Gustafsson ollut vähiten kiinnostunut selvittämään juttua, poliisitutkimus on eri asia. Eikö sunkin pitäisi etsiä uusi harrastus, jos tuo on näkökantasi?
No nyt et ole kyllä ihan objektiivinen. Eihän Gustafssonin olisi ollut mikään pakko suostua Saloniuksenkaan tentattavaksi, mutta suostuipa kumminkin. Voi kuvitella, ettei samoihin kysymyksiin vastaaminen enää ole kovin antoisaa vuosikymmenten jälkeen. Varmasti Gustafsson luotti poliisiin ja jätti syyllisen etsimisen heille. Ja toisaalta Gustafsson vaikutti olevan aika varma tekijästä, mutta tämä oli jo kuollut. Ja kuolleitahan ei voi syyttää, vai mitä..?

Niin, ja lisättäköön vielä, että Gustafsson suostui näihin hypnoosikokeisiinkin ihan vapaaehtoisesti. Kyllä hän on tehnyt parhaansa auttaakseen poliisia, mutta kaikki eivät välttämättä ole niin julkisuustyrkkyjä, että lähtevät vakavan asian varjolla joka humputuksenn mukaan.
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Tuossa haastattelussahan Gustafsson pitkällä stoorilla syyttää kuollutta henkilöä. Olishan hänellä ollut aikaa tätä elävänäkin syytellä lähes vuosikymmenen ajan ja mennä katsoon kumpi kaatuu. Gyllströmhän hukkui vasta vuonna 1969. Ulvilan emäntä oli hiukan rohkeampi kun tunnisti yhden poloisen vielä tämän eläessä muistiaukkonsa aikana tapahtuneelle teolle.

Gussen hypnoosihöpötys oli aikanaan hänen pelastuksensa. Siitä alkoi massiivisen julkisuuden kera 40 vuotta kestänyt aavejahti, mikä joillain jatkuu vielä tänäkin päivänä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eiköhän Suomen poliisikin olisi herännyt, jollei Gusse olisi hypnoosiin mennyt mukaan.

Kait tuo oli jo silloin tiedossa, ettei sellainen, joka ei ole oikein ottavainen vastaan hypnoosia, siihen kuitenkaan vaivu ja kait se "Asser Setäkin" Gusselle jotain hommasta kertoi.

Mielestäni hän on noilla kikenöaislla jutuillaan ja tarinoillaan, sekä muistamttomuudellaan enemmänkin haitannut, kuin auttanut poliisia, joten kyllä tuo Gussen auttamishalu on ollut samanlaista, kuin Kyllikin jutun avustajalla, eli paljon kerittiin lampaita, mutta vähän villoja saatiin, tai sinnepäin.
IMA-535
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 12:04 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

En ole tätä bodom juttuun perehtyny, mutta tuosta kuulustelusta voin saanoa sen verran, että aikalailla samanlaista tekstiä ku olen ollu kesätöissä psyk.sairaalan suljetulla johon siis tuotu akuutteja potilaita ja kuten arvata saattaa monella rankkoja asioita takana. Eli samanlaista kiertelyä ja huonon huumorin heittoa sillä ei uskalleta kohdata tunnetasolla niitä tapahtuneita asioita, kuitenki pystytään järkitasolla asoista puhumaan jonku verran, mutta ku tunteet tulee mukaan nii asia lähtee harhailemaan. Minun mielestä ei vaikuta mitenkään tutkintaa vaikeuttavalta tai välinpitämättömältä.

Siis en mikään psykiatri enkä edes psykologi vaan hoitoalalla.
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Tähän IMAn kirjoitukseen liittyen mainitsemani Gustafssonin kuulustelu 13.5.2004, mikä olisi voinut olla lähellä ratkaisua. Puhui lavastuksista, piirteli kenkien löytöpaikat, sekoili liikkumishommissa, aiemmin tarinoimiensa onkimiesten unohtaminen.... ja muun muassa seuraava pätkä;

MT: Jälleen kun puhutaan siitä, tässä on nyt kolmen henkilön kuolema...
NG: joo
MT: ...tai kolmen ihmisen murhasta.
NG: Mmmmm
MT: Mitä nämä teot sun mielestä on?
NG: No kyllä siinä on, jotain tapahtunut koska niitä ei löydy enää mistään ja mä olen nähnyt niitten haudat ja käynyt joka joulu haudalla.
MT: Mutta mitä nämä teot sinun mielestä on?
NG: En minä osaa sanoa.
MT: No miten sä koet oman tilasi?
NG: No oma tila on se mikä on, ja mull on puhdas omatunto...mä oon itte ja kärsiny siitä

Gustafsson kai ainoa, jonka mielestä teot eivät ole raakoja veritekoja, murhia. Ainakaan ei uskalla niitä ääneen sanoa?

Edit; fiilailua
IMA-535
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 12:04 pm

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Juu, tuossa on kyllä 2 kohtaa mitkä jää mietityttään. Minun mielestä tuosta keskustelun pätkästä hehkuu turhautuneisuus. Voisi hyvin kuvitella että jos ihminen tunnetasolla kieltää tapahtuneen, ei välttämättä näe tekoa raakana, ja voi olla että ainoa asia josta NG tietää ystävien kuolleen on se että käy niiden haudalla joka joulu eikä heitä näe missään, aivan niinkuin hän kyseisessä pätkässä sanoi.

Siis minulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä kuka olisi syyllinen tai ei, mutta tässä vain näistä kyseisistä pätkistä minun mielipide
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

IMA-535 kirjoitti:Juu, tuossa on kyllä 2 kohtaa mitkä jää mietityttään. Minun mielestä tuosta keskustelun pätkästä hehkuu turhautuneisuus. Voisi hyvin kuvitella että jos ihminen tunnetasolla kieltää tapahtuneen, ei välttämättä näe tekoa raakana, ja voi olla että ainoa asia josta NG tietää ystävien kuolleen on se että käy niiden haudalla joka joulu eikä heitä näe missään, aivan niinkuin hän kyseisessä pätkässä sanoi.

Siis minulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä kuka olisi syyllinen tai ei, mutta tässä vain näistä kyseisistä pätkistä minun mielipide
En epäile yhtään tuota turhautuneisuutta, kun päivästä toiseen saa vastata samoihin tenttauksiin. Kaiken kaikkiaan tuosta voi todellakin vetää sen johtopäätöksen, että Gustafsson ei oikeasti muista mitään tapahtumista. Muuten hän ehkä olisi saattanut lipsauttaa jotain arkaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Saloniuksen haastattelu.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis monesko kuulustelu tuo oli Gustafssonille pidätyksen jälkeen?

On turha puhua turhautumisesta, kun on ystävien surmat selvitettävänä.

Onhan se niin, jos on syytön, niin ei se mukavalta tunnu, jos kuulustellaan, mutta kun on noita Gustafssoninkin "kuulusteluja" muutaman kuullut, niin enemmän se on kuin "ukkokerhon" saunailta jutusteluista kyse, kuin ihan vakavasti otettavasta kuulustelusta.

Rehellisellä ihmisellä ei lisi mitään syytä pitkästyä.

Se on eri asia, jos pitää olla koko ajan skarppina, etti möläytä jotain raskauttavaa ja niin sitten taisi käydäkin muutamaan otteeseen, valitettavasti vaan väärässä paikkaa.
Vastaa Viestiin