Pauli Johannes Pirinen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuolla aiemmin minäkin ihmettelin, kenelle Irmeli olisi "piikuutensa" menettänyt, sillä silloin tytön olisi täytynyt olla melkoisen nuori, eikä siihen maailman aikaan ollut normaalia, että tyttö on tuossa iässä intiimissä suhteessa miehen kanssa.

Nykyäänhän tytöt aloittavat sukupuolielämänsä jo keskimäärin 12 vuotiaina, näin olen jostain lukenut.

Onko Irmelin isäpuolella sitten ollut jotain tekoa asian kanssa, sitä tuskin enää saadaan selville, mutta milloin Irmelin äiti ja isäpuoli menivätkään jiftikseen?

Tuo kenkälainailu ei kyllä mene meikäläisen tajuntaan, sillä kait kaikki minfolaiset ovat nuo kengät nähneet, niin läheltä, kuin kaukaakin, enkä minä ainakaan laittaisi moisia monoja jalkoihini mistään hinnasta, mielummin ilman, kuin Hilman, sanottiin ennekin!

Miten se on selitettävissä, ettei "luistimien" sisään ole lentänyt verta, jos kengän päällekin niin on käynyt?

En usko, että kaikissa kengissä on ollut esimerkiksi yhdessä pyyhe, toisessa naisten uimapuku, kolmannessa Sepin nahkarotsi, ym...

Kyllä kaikkein uskottavin selitys on se, että kengässä on tekohetkellä ollut jalka, joten mikä sitten on ollut piilotuksen syy, no harhautus nyt kumminkin!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja awa »

Itse olen tullut siihen tulokseen, että näitä nuorten seurusteluun liittyviä pohdintoja on lievästi sanoen ylikorostettu. Voisin kuvitella, että nämä "kihlatkin" ovat olleet parin viikon innostus, eli nuorten omaa leikkiä.

Oikeastaan tätäkin aloin miettiä vasta sen jälkeen kun ymmärsin, että Seppo ja Tuulikkikaan eivät olleet mikään vanha pari, vaan juuri tavanneita. On huomattavaa, että nämä "pariskunnat", Seppo ja Tuulikki sekä Nils ja Irmeli, olivat todella tuoreita tuttavuuksia, eli eivät ehkä olleet pariskuntia vielä lainkaan. He saattoivat olla vain neljä nuorta telttaretkellä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:

Nykyäänhän tytöt aloittavat sukupuolielämänsä jo keskimäärin 12 vuotiaina, näin olen jostain lukenut.

Tuo kenkälainailu ei kyllä mene meikäläisen tajuntaan, sillä kait kaikki minfolaiset ovat nuo kengät nähneet, niin läheltä, kuin kaukaakin, enkä minä ainakaan laittaisi moisia monoja jalkoihini mistään hinnasta, mielummin ilman, kuin Hilman, sanottiin ennekin!

Miten se on selitettävissä, ettei "luistimien" sisään ole lentänyt verta, jos kengän päällekin niin on käynyt?

En usko, että kaikissa kengissä on ollut esimerkiksi yhdessä pyyhe, toisessa naisten uimapuku, kolmannessa Sepin nahkarotsi, ym...

Kyllä kaikkein uskottavin selitys on se, että kengässä on tekohetkellä ollut jalka, joten mikä sitten on ollut piilotuksen syy, no harhautus nyt kumminkin!
Jos kertomasi mukaan tytöt aloittaa hommat nykyään keskimäärin 12 v, niin kuinka perhanan aikaisin jotkut aloittaakaan kun useimmat, näin arvelen kun niinkin voi arvella, aloittelevat vasta 15 v jälkeen.

Mistäs minä mitään tiedän, vanha äijä, mutta tuota en tällä puheella usko,
" keskimäärin "

Mitä kenkiin tulee niin et varmaan laittaisikaan, nykyajan hamppareistakaan en tiedä mutta voisin kuvitella että esim -60 luvun heikko-osaisilla olisi ollut kengillä ensisilmäyksellä käyttöä, toisaalta niistähän luovuttiin muutaman sadan metrin jälkeen.

Miksi kengissä olisi pitänyt olla pyyhe, nahkatakki, uimapuku?
Sukat unohtui :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä minä jostain luin tekstin, että Englannissa tyttöset aloittavat seksipuuhansa tuon ikäisenä, kun pojat sitä vastoin aloittavat n. 15 vanhana, hmm... sitä mietin silloin itsekin.

Mitä noihin kenkiin tulee, niin näkihän niistä kaukaa, ettei ne enää ihmisen käveltävät olisi olleet, sillä pojassa oli ilveskissan mentävä reikä, eikä lankkikaan enää kiiltänyt.

Jos katsot esim. Sepin sukkia uhrikuvassa, niin jalassahan nuo varret ovat, sillä ei niistä sukista muuta ehjää kohtaa ole, kuin todellakin nuo varret!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ No engelsmannit on mitä on, mutta en usko edelleenkään että osa porukkaa vaikkapa 10 v.
No ihan sama tän jutun kannalta.

Kengistä paha sanoa, jätkät niitä kumminkin pitivät, olisivat pitäöneet varmaan jatkossakin.

Miksei siis joku muukin?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ No engelsmannit on mitä on, mutta en usko edelleenkään että osa porukkaa vaikkapa 10 v.
No ihan sama tän jutun kannalta.

Kengistä paha sanoa, jätkät niitä kumminkin pitivät, olisivat pitäöneet varmaan jatkossakin.

Miksei siis joku muukin?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:...mielummin ilman, kuin Hilman, sanottiin ennekin!
Jos erään syyttäjän vaimolta nykymuotoa kysyttäisiin, voisi se olla 'mielummin ilman kuin Illman'.

8)
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Krieg »

Ote Bodom mysteeriosta:

"Koululainen Keijo Kalevi Karjalainen, s. 1946, oli samana iltana noin kello 18.30 lähtenyt Bodominjärvelle yhdessä sisartensa Mailis ja Monica Karjalaisen sekä Markku Helokankaan ja Kurt ja Birgitta Hilden nimisten lasten kanssa uimaan ajaen polkupyörillä aina niemissä olevaan metsänreunaan asti. He olivat nähneet teltan ja tytön ja pojan sekä ainakin yhden moottoripyörän sekä murhaniemen kärjessä erään tytön ja pojan (nämä olivat Pentti Hämäläinen ja Helena Lundström Tuomarilasta), jotka olivat melko välittömästi poistuneet rannalta. Lisäksi oli keskimmäisen niemen kärjessä ollut kaksi 12-14 vuotiasta poikaa ja eräs ehkä 20-vuotias nuorukainen ongella (todennäköisesti Ole Ahlroos, Krister Ekroos ja Seppo Vuolio, jotka olivat myös nähneet teltan pystyttämisen). Teltan edustalla oli ollut tyttö ja poika, joista poika oli vaikuttanut olleen humalassa (toisten lasten mukaan ei mitään merkkejä alkoholista ollut esiintynyt) ja järvellä oli myös näkynyt soutuvene. Lapset poistuivat paikalta noin kello 21.00 ja Helokangas ja Kurt Hilden olivat nähneet maantiellä pyörää taluttavan miehen, joka oli jättänyt pyöränsä peltotien risteykseen ja lähtenyt kävellen rantaan päin. Mies oli ollut keskikokoinen, lähempänä viittäkymmentä ikävuotta ja puettuna mahdollisesti ruskeaan ja kuluneeseen nahkapuseroon ja mukana kantokassi. Hiekkakuopassa oli tällöin ollut harmaa Pobeda-auto ja heidän tullessaan sininen Pobeda, joka oli jo poistunut.

Ote PP:n kuulemisesta:

"Yhden kerran kävi näiden Jaakkolan veljesten kanssa kävi Irmeli siellä meidän komppaniassa…se tuli mieleen…se oli joku sunnuntai päivä ja ne tuli käymään…niil oli popeda sitten…Ismolla oli popeda ja ne tuli käymään siellä…komppaniassa
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja awa »

Vai on se niin, että Popeda -auton omistajat ovat epäiltyjen listalla nro 1? No hiekkakuopalla nähty auto ei tainnut olla edes Popeda? Mikäli oikein muistan?

Tarkka aikalaispoliisi mitä ilmeisimmin varmensi tuon seikan ja sevitti auton osuuden tapahtumiin. Ei tainnut olla Popeda, joistakin väittämistä huolimatta.

Se siitä. No - vaikka olisi Popeda ollutkin, se automerkki oli hyvin hyvin yleinen tuohon aikaan. Tuota hiekkakuopalle pysäköityä autoa ei ole yhdistetty murhiin millään tavalla, eikä missään tutkinnan vaiheessa.

Pirisellä oli murhaillalle useamman henkilön antama alibi, jonka aikalaispoliisi on aivan varmasti seikkaperäisesti tarkistanut. Poliisi oli tuohon aikaan erikoistunut juuri tämän kaltaiseen toimintaan. Alibi on tarkistettu, siitä ei ole epäilystäkään. Pirisen kerronta tapahtumista välittömästi murhien jälkeen, ja myöhemmin 2000 -luvulla, tukee tätä edellä mainitsemaani toteamusta.

Ei toimi tämän kaltainen hakuammunta:
- Popeda
- Irmelin poikaystävä

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Krieg on nostanut esille todella mielenkiintoisia seikkoja!

Poistuiko tekijä Pobedalla? Auto odotti kauempana, kengät nakattiin tienposkeen sysytä tai toisesta. Ehkä kantamuksia oli liikaa, ei haluttu herättää huomiota, tai haluttiin johdattaa epäilyt tiettyyn suuntaan. Pobeda-seurueella saattoi olla kovia kaunoja telttaporukkaa kohtaan.

Mielenkiintoista myös, miten Pirinen kuvailee Irmelin isäpuolen suhtautumista tapahtumaan. Ei vaikuta tasapainoisen ja surevan ihmisen käyttäytymiseltä. Pirisellä oli syynsä epäillä tekijäksi juuri isäpuolta, vaikka omaisten asianajaja koettikin häntä "käännyttää".

"Ei toimi tämän kaltainen hakuammunta:
- Popeda
- Irmelin poikaystävä"


Miksei toimi, arvon awa? Kerropa mikä tuossa nyt sitten mättää? Syyttäjien hakuammunta sen sijaan tyrmättiin oikeudessa 2005. Se todettiin paikkansa pitämättömäksi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Kerropa mikä tuossa nyt sitten mättää?
Pauli Pirinen on tutkittu perinpohjaisesti. Eikä auto hiekkakuopalla tainnut olla edes Podeda. Tuossa spekuloinnissa ei toimi oikeastaan mikään muu kuin se, että Pauli oli Irmelin poikakaveri. Tuokin seikka, että Irmelillä oli toinen rakas, kääntyy Gustafssonia vastaan. Näin se vain on.
strangelove kirjoitti: Syyttäjien hakuammunta sen sijaan tyrmättiin oikeudessa 2005. Se todettiin paikkansa pitämättömäksi.
En pitäisi oikeusprosessia minään hakuammuntana, sillä esitutkinta ja poliisin tutkimukset johtivat siihen, että Gustafssonia syytettiin, todennäköisin perustein, kolmesta murhasta. Ennen syytteen nostamista, tapahtunutta ja tutkintamateriaalia arvioitiin asiantuntijavoimin hyvin tarkasti. Suomessa syytteen nostamiskynnys ja tuomio, ovat hyvin lähellä toisiaan. Tässä ko. tapauksessa oikeus katsoi näytön puutteelliseksi. Ei oikeudessa todettu mitään seikkaa paikkansa pitämättömäksi - tai ainakaan minkäänlaisia todisteita ei tuolle hakuammunta väitteellesi ole olemassa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

awa kirjoitti: Tuossa spekuloinnissa ei toimi oikeastaan mikään muu kuin se, että Pauli oli Irmelin poikakaveri.
- hymm -
"Kun legenda on parempi kuin todellisuus, julkaise legenda."

Mikähän oikea totuus noista kihloistakin on? Välillä PP lipsauttaa kertomuksissaan Irmelille ostetusta korusta.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Kerropa awa, missä viestissäni olen muka syyttänyt Piristä? Spekuloin Pobeda-seurueen osuudella, johon en Pirisen usko kuuluneen. Irmelistä oli kiinnostunut ilmeisesti useampikin mies. Oliko näitä suhteita vähän useammankin kanssa..?

En ymmärrä, miten Pirisen, Gustafssonin ja Björklundin "kolmiodraama" on saatu sekin käännettyä Gustafssonia vastaan. Eikös se ollut nimenomaan Pirinen jonka Irmeli oli pettänyt lähtemällä redulle toisen miehen kanssa? Irmeli oli seurustellut Pirisen kanssa aika pitkään, kun taas Gustafsson oli aika lyhytaikainen tuttava.

Toistetaan se nyt vielä kerran; en usko Pirisellä olleen mitään osuutta surmiin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Spekuloin Pobeda-seurueen osuudella, johon en Pirisen usko kuuluneen.
Millä Popeda-seurueella? Popedoja oli tuhon aikaan aika paljon ja monella.
strangelove kirjoitti:Eikös se ollut nimenomaan Pirinen jonka Irmeli oli pettänyt lähtemällä redulle toisen miehen kanssa? Irmeli oli seurustellut Pirisen kanssa aika pitkään, kun taas Gustafsson oli aika lyhytaikainen tuttava.
Ehkäpä Irmeli ei pettänytkään Paulia. Pitkä suhde saattoi olla kestävällä pohjalla. Ja tämä tieto taisi tulla uudelle seurueelle yllätyksenä. Epäilen, että telttaseurueen pareja ei oltu mitenkään jaettu etukäteen ja siinä saattoi olla se sytyke traagisin seurauksin.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

strangelove kirjoitti:Auto odotti kauempana, kengät nakattiin tienposkeen sysytä tai toisesta.
Kenkiähän ei oltu 'nakattu' minnekään, ne oli huolellisesti aseteltu paikalleen, ikäänkuin piilotettu mutta ei liian hyvin.
awa kirjoitti:En pitäisi oikeusprosessia minään hakuammuntana, sillä esitutkinta ja poliisin tutkimukset johtivat siihen, että Gustafssonia syytettiin, todennäköisin perustein, kolmesta murhasta. Ennen syytteen nostamista, tapahtunutta ja tutkintamateriaalia arvioitiin asiantuntijavoimin hyvin tarkasti. Suomessa syytteen nostamiskynnys ja tuomio, ovat hyvin lähellä toisiaan. Tässä ko. tapauksessa oikeus katsoi näytön puutteelliseksi. Ei oikeudessa todettu mitään seikkaa paikkansa pitämättömäksi - tai ainakaan minkäänlaisia todisteita ei tuolle hakuammunta väitteellesi ole olemassa.
Paitsi sellainen pikkuseikka, että Gustafsson olisi tekoon syyllistynyt. :lol:

Minä yritän aina etsiä näistä jutuista sen olennaisen, kovan ytimen. Esimerkiksi Assmannin kova ydin on se, että mies oli saksalaissyntyinen, ainakin parisuhdeväkivaltaan taipuvainen hieman hörhömäinen tyyppi, joka ilmaantui Helsinkiläiseen sairaalaan jonkin aikaa BJ3S jälkeen ja käyttäytyi oudosti. Kaikki muu on spekulaatiota, toiveajattelua ja fantasiaa. 2000-luvun syytteen kova ydin oli "No kun se Gustafsson oli siellä ja jäi henkiin, eikä me ketään muutakaan olla löydetty." Vastaa kovuusasteeltaan suunnilleen keitettyä banaania.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Vastaa Viestiin