Pauli Johannes Pirinen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Kuulustelu 6.10.2003 : s.2 / s.3 / s.4 / s.5 / s.6 / s.7 / s.8

Irmelin kirje: s.1 / s.2

Lähde :KRP/ETP

IS 5.8. 2005

IL 6.8.2005

IS 24.8.2005

Nämä nyt ainakin. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti: Irmelin kirje: s.1 / s.2
[/url]

Nämä nyt ainakin. :lol:
Täytyy sanoa, että onpas kumma kuulustelu. Kysellään vaan Gustafssonin käyttäyymisestä jossain baarissa vuosia Bodomin tapahtumain jälkeen. PPstä ja hänen tekemisisiään ei pahemmin olla kiinnostuneita. Todella outoa.

Ja sitten tuo Irmelin kirje, olisi ehkä voinut kysyä, mikä se tuo Puikki oli (ilmeisesti automerkki Buick) ja mitä tekemistä PPllä sen auton kanssa oli. Ja kuka oli Suke, joka oli pahoinpidellyt (!) jotin taksikuskia. Oliko PPn kavereita, oli siis pahoinpitelyistä kokemuksia!
Muista lähdekritiikki!

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja konsta »

Melkoista höpöttämistä oli Pakillakin. Kun kysytään Gustafsssonin vammoista, hän kertoo suunnilleen koko elämänkertansa, ei tosin vammoista mitään. Outoa sinänsä, ettei Pakiakaan ollut kiinnostanut Bodomin tapahtumat juuri lainkaan, vaikka niin koville otti.

Erkoisin kommentti oli Pakilta se, että kun häneltä kysyttiin suhteesta Irmeliin, niin vastaa, ettei ollut sukupuolihommissa kummankaan tytön kanssa????? Tarkoittaako hän toisella tytöllä Tuulikkia? Oliko Paki vienyt Tuulikin neitsyyden?

Poliisilta hauska takoituksenmukaisuus, kun Pakilta kysytään Nilsin juomisesta. Kuullostaa ihan vitsiltä, mutta ilmeisesti oli tarkoitus saada kovaa viinan käyttöä ja räyhäämistä selkeästi kuulustelupöytykirjaan. Ja Paki änkyttää, kertoo juuri niin kuin halutaan ja kaikki on hyvin.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Eikös se mennyt niin, että kun pate kävi PP tä haastattelemassa, tämä kertoi että Lampela olisi häntä painostanut puhumaan paskaa oikeudessa?
PP ei suostunut.
No, Pate kertoo varmaa uudestaan kun kerkiää.

Lampela otti kyllä kaiken irti tuosta farssista, ei juuri kuvaa ole missä ei tämä sankari ole vähintään heijastuskuvana tupakkakopin lasissa. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^^Kiitos Papi matskun postaamisesta.

Palaan aikaisemmin keskusteltuun aiheeseen siitä, mistä syystä Paki olisi vanhemmiten ottanut raskaasti Irmelin kohtalon, kuten kertoi.

Jäivätkö hänellä asiat kesken sopimattomassa vaiheessa, eikä hän saanut käsiteltyä niitä loppuun omin päin?
Vai katsoiko hän vaikuttaneensa siihen polkuun, joka johti Irmelin kuolemaan?
Vai onko kysymys tunnetusta eloonjäämissyndroomasta: miksi hän, miksi en minä? Olisinko voinut estää, jos olisin ollut siellä?

Tuulikki Mäen suhteen on ikäänkuin jotain, mitä hän ei mahdollisesti kerro. Hän oli säilyttänyt Tuulikin valokuvan, ja Mäet lipsuvat muutaman kerran hänen puheessaan sinne tänne. Aivan kuin hän pidättelisi jotain heihin liittyvää. Ehkä Konsta on oikeassa, eikä Irmeli odottanut Pakia siitä tietystä syystä, jonka Tuulikki mahdollisesti oli kertonut ystävättärelleen. Samasta syystä johtuisivat Pakin helpon tuntuinen luopuminen ja myöhempi syyllisyyden tunne Irmelin kohtalosta uuden miehen kanssa. Tämä puhuisi Pakin syyttömyyden puolesta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En usko että Lampela otaisi sellaisia riskejä, että painostaisi jotain kuulusteltavaa puhumaan paskaa, enemminkin uskoisin tällaisen kertojan puhuvan itse paskaa.

Tuolla Pakilla ei ole mielestäni sen suurempaa osaa Bodomin tragediassa, kuin että on joutunut sivullisena epäilyksen varjoon, joka juttelee jotenkin omituisia kuulustelussa.

Ihmeen sekavia nuo kuulustelupöytäkijojen jutut ovat, kun jätetään lauseita kesken ja jutellaan ihan asian vierestä.

Muutaman kerran itse kuulusteluissa todistajan osassa käyneenä, ainakin minun pöytäkirjani ovat olleet paljon selkeämmät ja niissä ovat olleet asiat kohdillaan, liekö sitten kuulustelijan ansioita?

Sekin ihmetyttää, että Paki tarjoaa ambulanssia sinne Irmelin kotitielle, kun on menossa kankkusessa himaansa.

Mitä se ambulanssi sielä olisi tehnyt?

Ei vainaita tietääkseni ole tunnistuksen takia "lansseilla" kuljeteltu, joten mitä se "sirra" siellä olisi ollut?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Usko tai älä, mutta vuosien saatossa minä olen tottunut pitämään Patea sellaisena joka EI puhu paskaa, on vähän niinkuin antisariola.

Se on eri asia jos PP on Patelle puhunut omiaan.

Pate kertoo varmaan vaikutelmansa, niin ja miksei voisi löyhästi koota tänne sen keskustelun jonka kävi PP n kanssa, niiltä osin kun se on soveliasta.

Kun vertaamme PP tä ja Nilssiä, ero on merkillinen: Nilssi on välinpitämätön, ainakin ulospäin mitä tulee esim. Irmelin kohtaloon. Toki ei tuntenutkaan kuin pari kolme viikkoa, mutta silti.

PP taas sanoo että hänellä oli naisia joka sormelle, ei tuntunut missään vaikka kihlat lensi ojaan.

Kumminkin ukko on - anteeksi vaan - suoraan sanottuna hermoraunio, tapahtuman tultua esille lähistöllä asuvan mukaan haahuili yökaudet ja riutui silmissä, taikajuomillakin on osuutensa.

Mutta selvästi tolaltaan. Miksi?

Miksi vuosikymmenten jälkeenkin vielä järkyttää noin raskaasti sen kymmensormisysteemin ulkopuolelle jäänyt neito ja hänen kohtalonsa?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tarkoitukseni ei suinkaan ollut patea syyttää pastan jauhamisesta, vaan juuri tätä Piristä.

Erikoiset ovat Amorin tiet ja jos missään ei tunnu niin silloin sormukset olisivat päätyneet piironginlaatikkoon ja sitä tietä sitten suosiollisemman tyttöystävän sormeen.

Tuo ihmetyttää, jos Paki on styylannut vuoden Irmelin kanssa, niin kuka sen "piikuuden" on sitten pois Irmeliltä vienyt, jollei Paki ole saamattomuuttaan sitä vienyt?

Aika kummaa käyttäytymistä tytöltä, että ensin on huolimaton ja sitten ei poikaystävälleen edes vuoden styylaamisen jälkeen anna, ei tunnu uskottavalta!

Paki valehtelee, sillä kyllä vuoden ajalle on varmasti mahtunut "laadukasta yrittelyä" hieman pitempääkin, tai muuten on ollut "maho" (ei macho) jätkä, heh!

Gusse ei kuulema ollut saanut (siinä toinen maho), entä sitten kuka oli se onnellinen, joka oli saanut?

Kuinka se on selvitetty, että tytöt eivät olleet koskemattomia, mutta sukupuolisuhteessa he eivät surmaillan aikana kuitenkaan olleet.

Selaillessani noita lehtien arkistoja, niin iltasatu,,, iltasanomien jutussa kerrottiin eräässäkin lööpissa, niemellä vietettäneet illalla oikein iloisia seksijuhlia, jossa teltassa oli vuorotellen käyty naimassa, mutta eihän sellaista ollut kai oikeasti tapahtunut, eli melkoisia sepityksiä.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti: Selaillessani noita lehtien arkistoja, niin iltasatu,,, iltasanomien jutussa kerrottiin eräässäkin lööpissa, niemellä vietettäneet illalla oikein iloisia seksijuhlia, jossa teltassa oli vuorotellen käyty naimassa, mutta eihän sellaista ollut kai oikeasti tapahtunut, eli melkoisia sepityksiä.
Joo, puppua tuli Markkulan tuutista,
ei tainnut olla yhtään rehtiä uutista.
Syväkurkku ja Merivuokko ei kumpikaan kasveja lienet,
Vaikka aivot ovat niillä molemilla pienet.


Itse uskon tuohon Pakin väitteseen, että häneltä haluttiin mahdollisimman "värjäävä" lausunto kuulustelupöytäkirjoihin. Senhän näkee selkeästi myös Pakin kuulustelustelusta, josta yksi neljäsosa käsittelee yhtä epäolennaista tapahtumaa Kalukkalassa. Tarinaan palataan jopa kahdesti, toisella kertaa halutaan Pakin analysoivan Nilsin alkoholin käyttöä, jolloin saadaan kirjoihin tuo Klaukkalan tapahtuma uudestaan. Tarina sitäpaitsi vaikuttaa täysin keksityltä.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei se nyt ihan kaikilta osin keksittykään ole, sillä kyllä minäkin kävin Klaukkalassa siinä kuppilassa, joka ei ollut Pihvi-Mylläri, vaan siinä melkein vastapäätä sijainneessa puutalossa sellainen "maailmanlopun paikka".

Ainakaan en muista siihen maailman aikaan (n. v. 75-80) Klaukkalassa toista, tai kolmatta anniskeluravintolaa olleen?

Nykyisinhän niitä on jo melkein joka kulmassa!

Levotonta oli meininki kuppilassa, hyvin levotonta.

Nyttemmin talo on ollut purettuna jo vuosia.

Muuten tuo Pirisen kuulustelu olisi kyllä hyvinkin hupaisa juttu, jollei olisi vakavasta asiasta kyse!

En silti usko, että poliisi tahallaan laittasi sanoja kuulusteltavan suuhun ja tuo kuulusteluhan on ollut sitä, että sillä on haluttu selvittää minkälainen luonne Gustafsson on juovuksissa, sillä eihän Pirinen syytettynä ollut, vaan Gustafsson!

Ts. poliisi on etsinyt luonnetodistajaa, mutta ei tuo Pirisen muistelo mikään maailmoja mullistanut juttu ollut, tokko käytettiin edes todisteena, vai käytettiinkö, en jaksa muistaa, heh.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Säästöpankin kulmassa oli kapakka, en muista nimeä, mieleen tulee Kallioluola mutta nimi voi olla väärin, se saattoi olla Rajamäessä sen niminen, sitten -80 luvulla oli siellä Klaukkalan työväentalosta tms. Roinela vai mikä se on eteenpäin jonkunsortin kuppila. Mutta siis -80 luvulla, en tiedä onko enää.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kallioluola on oikee nimi, ja siinäki vaan se luola, sillä muutenhan ravitsemuslaitos oli puutalo.

Joo samasta talosta puhutaan papillon!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Kallioluola on oikee nimi, ja siinäki vaan se luola, sillä muutenhan ravitsemuslaitos oli puutalo.

Joo samasta talosta puhutaan papillon!
Ei, kyllä se oli -80 luvulla siinä vanhan säästöpankin nurkalla, sitten siihen tuli Rinteen kodinkonemyymälä, nyttemmin on Rolssi. Tämän tiedän varmasti.

Mutta olen nähnyt sen kertomasi vanhan talon kuvissa, se oli siinä Kuonomäentien ja Lopentien risteyksessä, eikö?
Samassa kuvassa nökötti jo tuo säästöpankin rakennuys, yksinäinen betoniluomus siulloin. Näin muistan.

Arvelenkin tuon kapakin muuttaneen , siinä selitys, nimi säilyi?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Just just ja Kallioluola oli nimi, vaikka pelkkä luola olisi ihan hyvin riittänyt, oli se sellainen "maailmanlopun" kapakka.

Yks Vappu tuli tehtyä siellä ilmapalloista elukoita sen koristeiksi, joo!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitanpa tähän, tykättiin tai ei , nimimerkki Paten kirjoitus aiemmilta palstoilta:

Nimi : pate

Viesti : Vahvasti olen päätynyt ajatukseen, että poikien kengät olivat teltan ulkopuolella murhien tapahtuessa. Olivat niin lähellä, että myös niihin lensi veriroiskeita. Mikään ei viittaa siihen, että ne olisivat olleet jonkun jaloissa. Sepon kengistä ei kyllä voi sanoa mitään, kun niitä ei ole voinut enää tutkia. Eli niistä ei mitään dna eikä muitakaan jälkiä voi todistaa löytyneen.
Tuo teoria kengistä tekijöiden jaloissa paikalta poistuttaessa tuntuu todella järkevältä. Kaksi tekijää poistuisi paikalta ja laittaisi uhrien kengät jalkoihinsa ollakseen jättämättä omia jälkiään.
Mitään muuta syytä kenkien ottamiselle on vaikea kuvitella. Nuo muut tavarat sitten vietiin lavastaakseen teot ryöstöksi.

Tuo suuntakin sopii niin hyvin poistumisreitiksi paikalta, jos paikalle on saavuttu esim. autolla.
Pauli Pirisen tavattuani esitin juuri tuota teoriaa hänelle kengistä ja paikalle tulleista murhaajista autolla. Hän katsoi minua hiljaa ja hänen silmistään minä luin pientä pelkoa. Hän toki epäili, että minä syyllistän häntä, mutta ei hän tuota teoriaa mitenkään kumonnut. Tuo tilanne oli aika pelottava ja minun vilkas mielikuvitukseni laukkasi turhankin lujaa.

Tuo ajatus siitä, että joku suuttui Irmelille, kun hän lähti tuolle retkelle tuntuu niin mahdolliselta. Pirinen kertoi, että he seurustelivat pari vuotta ennenkuin hän meni armeijaan. Kun kyselin häneltä Irmelin pettämistä, hän vain totesi, että ei nuori tyttö jaksanut odottaa häntä armeijasta lomille. Kuitenkin Irmelin aktiivisuus ihmetyttää, sillä kirjeissä
Pakille hän kertoi suuresta rakkaudestaan. Ja Nils ei ollut ainoa, kenen kanssa hän oli ollut Pakin lähdettyä armeijaan. Itse vähän ihmettelen Irmelin avoimuutta ja sitä, että hän ei ollut koskematon. Kenen kanssa ja koska oli ollut intiimimmin, jos jo kolmetoistavuotiaasta oli seurustellut Pakin kanssa, eikä heillä ollut seksuaalista kanssakäymistä.
Tämän jutun ydin pilee juuri tuossa Irmelin käytöksessä. Hän ei peitellyt tunteitaan ja oli näyttävä pitkä ja kaunis tyttö.
Jotain hän minun mielestäni loukkasi niin, että mustasukkaisuus sai vallan. Ja vähiten siihen kuvaan sopii Nils, joka juuri oli valloittamassa Irmelin sydäntä.
Kuka siis tunsi jäävänsä tappiolle?
Tuota Piristä on varmasti paljon epäilty eikä varmasti syyttä. Oli päässyt armeijasta lomalle ja tullut petetyksi.
Juttu on hänelle vielä nytkin hirvittävä järkytys ja vaikea on sanoa kummasta hän enemmän kärsii, Irmelin kuolemasta vai siitä, että häntä vieläkin epäillään.
Jopa nyt käydyssä oikeudenkäynnissä häntä omien sanojensa mukaan käsiteltiin kuin hän olisi syyllistynyt tekoihin, vaikka epäiltynä oli aivan toinen henkilö.

14. toukokuuta 2006 18:07:56
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Vastaa Viestiin