NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Todennäköistähän se on, että Gustafsson on tietonsa antanut itse, koska se on muistilehtiselle muiden tietojen sekaan kirjattu. Muutoinkin, mikäli kysyjä olisi joutunut poliisin päämajan ja puhelinverkon avulla selvittämään asian, eli siirtymään niemeltä poliisiautolle ja monimutkaisesti kysymään rekistereiden kautta tietoja, se olisi jäänyt mieleen polisimiehelle, ja hätäkeskuksessakin tuo seikka olisi jäänyt lähtemättömästi mieleen. Mutta ei ilmeisesti tuo pyyntö reristereiden omistajasta jäänyt mieleen kummallekaan, ei hätäkeskuspäivystäjälle, kuin ei lähettäjälekään? Omituista.

Mutta mutta. Eikös sitä stupor -tilassa ihminen voi tietonsa kertoa?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Todennäköistähän se on, että Gustafsson on tietonsa antanut itse, koska se on muistilehtiselle muiden tietojen sekaan kirjattu. Muutoinkin, mikäli kysyjä olisi joutunut poliisin päämajan ja puhelinverkon avulla selvittämään asian, eli siirtymään niemeltä poliisiautolle ja monimutkaisesti kysymään rekistereiden kautta tietoja, se olisi jäänyt mieleen polisimiehelle, ja hätäkeskuksessakin tuo seikka olisi jäänyt lähtemättömästi mieleen. Mutta ei ilmeisesti tuo pyyntö reristereiden omistajasta jäänyt mieleen kummallekaan, ei hätäkeskuspäivystäjälle, kuin ei lähettäjälekään? Omituista.

Mutta mutta. Eikös sitä stupor -tilassa ihminen voi tietonsa kertoa?

- hymm -
Ei hätäkeskukseen!

Poliisiauto oli niemessä ja siitä oli radiopuhelinyhteys poliisin päämajaan. (Ei suinkaan hätäkeskukseen. Tuo oli oma systeeminsä). Poliisin päämaja saattoi käyttää normaalia puhelinverkkoa ja soitella eri paikkoihin. Hyvinkin joku taho saattoi tuntea, että se pitkä hujoppi on NG. Esim. Gustafssonin naapuri, jolla oli puhelin. Siitä sitten poliisin päämaja ilmoitti radiopuhelimella sinne niemeen "paikan päälle" ja siellä "paikan päällä" toinen poliisi kirjoitti muistikirjaansa nimen ja sai myös tiedon "että isokokoinen on Gustafsson". Näin on voinut mennä. Yksityiskohdat ovat keksittyjä.

Stupor tilassa ei voi keskustella, sillä ensiavun antanut lääkäri on kertonut, että poliisi huusi NG:n korvaan kysymyksiä, mutta potilas vain örisi tai ei reagoinut lainkaan. Siis Potilas ei vastaile stupor-tilassa!.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Aha! Siis poliisin päämaja käytti normaalia puhelinverkkoa ja soitteli eri paikkoihin. Ja sitten Gustafssonin naapuri, jolla oli puhelin, ilmoitti, että se pitkä hujoppi on Gustafsson. Ja siitä sitten poliisin päämaja ilmoitti radiopuhelimella sinne niemeen paikan päälle ja siellä paikan päällä toinen poliisi kirjoitti muistikirjaansa nimen ja sai myös tiedon "että isokokoinen on Gustafsson".

Sariola - näinkö se siis on mennyt? Ja tämä ei ole jäänyt kenellekään mieleen!

- haloo -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Aha! Siis poliisin päämaja käytti normaalia puhelinverkkoa ja soitteli eri paikkoihin. Ja sitten Gustafssonin naapuri, jolla oli puhelin, ilmoitti, että se pitkä hujoppi on Gustafsson. Ja siitä sitten poliisin päämaja ilmoitti radiopuhelimella sinne niemeen paikan päälle ja siellä paikan päällä toinen poliisi kirjoitti muistikirjaansa nimen ja sai myös tiedon "että isokokoinen on Gustafsson".

Sariola - näinkö se siis on mennyt? Ja tämä ei ole jäänyt kenellekään mieleen!

- haloo -
Juuri niin! Mutta tarkat yksityiskohdat eivät ole tiedossa. Tuohon tapaan. Saattaa joku muistaakin, mutta ei kirjoittele tänne!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei ole tosiaan tuon kaltaiset yksityiskohdat tiedossa. Ei kenelläkään. Kyllä se vaan saattaa olla niin yksinkertaista, että Gustafsson on itse tietonsa antanut - yninän ja voihkinnan lomasta.

Jospa se nyt Sariola on vain sillviisiin, että "stuport" tilassa on Gustafsson tietonsa kertonut. Ja Gustafssonia hoiti ja hänen tilaansa arvioi harjoittelijana toiminut opiskelija. Ja vasta 2004 kertoi stuport tilasta. Mielenkiintoista on, että esiavun antaneesta lääkäristä ei ole julkisuuteen tullut mitään tietoa - voiko olla jopa niin, että Gustafssonia ei tulovaiheessa varsinaisesti hoitanut kukaan lääkäri?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

8)
Sariola kirjoitti:
Poliisilla oli niemessä radiopuhelin, josta oli yhteys poliisin päämajaan. Poliisin päämajasta taas oli normaalit puhelinyhteydet kaikkialle maailmaan. Se on yksi mahdollinen kanava, josta tieto on saatu. Ei tosiaankaan voida kertoa totuutena, että NG kertoi tiedot itse suoraan poliisille.
Sariola - kuten jo aikaisemmin sanoin, en ehdi kaikkia virheellisiä tietojasi korjata online, mutta tässä taas yksi härski virhe, joka on pakko korjata.

Puhelinyhteyksistä sellaista, että Bodomin aikoihin todella sentraalisantrojen aika alkoi pikkuhiljaa olla ohi ja 1970-luvun lopulla automatisoitiin puhelinyhteydet Suomesta osaan Eurooppaa. Normaalit puhelinyhteydet kaikkialle maailmaan saivat odottaa pitkälle 1980-luvulle - 1982 oli yhteys vasta kaikkiin Länsi-Euroopan maihin, osaa Neuvostoliittoa, Kanadaan ja Yhdysvaltoihin.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Puhelinyhteydet Helsinkiseudulle varmaan riittivät tuon asian selvittämiseen!
Ne varmaan olivat käytössä jo v.1960. 8)

Tämä on mielestäni selvästi todennäköisin kanava, jonka avulla pojat tunnistettiin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No niin, minulle riittää taas tuon höppänä Sariolan väittämät noista soitteluista.

Muistettakoon nyt ihan faktoina se, että ensinnäkään auto, jossa radiopuhelin oli, ei ollut ihan surmapaikalla, vaan noin 100 metrin päässä, joten kuka siinä yhtenään olisi edestakaisin juossut kuuntelemassa "kusoja"?

Poliiseita oli kaksi ja Paavola sai määräyksen hakea valokuvaaja Aallon, Munkkiniemestä, tai oliko se Kuusitieltä, paikalle ja siinä vaiheessa häipyi se poliisin yhteys ulkomaailmaan.

Tämä tapahtui ennen, kuin paikalle oli saapunut se "iso remmi"!

Lönnberg jäi siis tutkimaan rikospaikkaa ja häätelemään hätäisimpiä kauemmas ihan yksinään, siihen asti, kunnes lisää "omaisia", siis viranomaisia saapui paikalle.

Ei ollut tuota Sariolan mainostamaa poliisiradiota kovinkaan paljon paikalla!

Näin se meni, ja tuo näky surmapaikalla on ollut varmaan melkoinen järkytys poliiseillekin, joten sellainen pikkuasia, että kuka Gussen nimen (mielestäni itse Gustafsson) on antanut, on jäänyt poliisilta unholaan!

Tämä tällä kertaa.

PS. Voisiko ylläpito puuttua tuohon Sariolan jatkuvaan muiden kirjoittajien älyn aliarvioimiseen, vai onko Sariolalla jokin etuoikeus tehdä niin?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

HESSU: "No niin, minulle riittää taas tuon höppänä Sariolan väittämät noista soitteluista". .

Ylläpidolle tiedoksi: Hessu nimittelee toista kirjoittajaa halventavilla nimityksillä. Olisiko jäähy paikallaan?

----------------------------

Poliisilla oli tosiaan siellä niemessä auto, josta oli radiopuhelinyhteys poliisin päämajaan. Yhteyttä ei ollut yleiseen puhelinverkkoon. Tuosta oli kätevä ottaa yhteys poliisin päämajaan ja ilmoittaa rekisterinumerot. Sieltä poliisin parhaat miehet asialle selvittämään tavallisella puhelimella kenen moottoripyörät olivat kysymyksessä. Tuo voitiin selvittää melko nopeastikin, kun oikeita henkilöitä saatiin langan päähän. Sitten tieto jälleen radiopuhelimella sinne niemessä olevaan poliisiautoon. Kyllä tämä on se hyvin todennäköinen kanava, jota pitkin tieto saatiin. On tieto, että tämän tiedon hankkiminen ei tapahtunut aivan äkkiä, vaan se kesti jonkun aikaa. Tyttöjen henkilöllisyydet selvisivät nopeammin. Valokuvaajan hakeminen paikalle tapahtui myöhemmin. Kukaan silminnäkijä ei ole kertonut, että Gustafsson olisi puhunut jotain ymmärrettävää puhetta. Ensiavun antanut lääkärikin oli todennut, että Gustafsson oli stupor tilassa ja vastasi poliisin korvaan huutamaan kysymykseen örisemällä tai ei reagoinut lainkaan. Tämä tapahtui sairaalassa klo 14:n jälkeen ja vahvistaa sitä olettamusta, että tuota ennen NG ei ollut kyennyt vastailemaan poliisin kysymyksiin. Se on erittäin todennäköistä. Tietysti eri mieltäkin saa olla, mutta minun mielestäni tämä on selvästi todennäköisin vaihtoehto.

Huom! Ensiavun antanut lääkäri oli melkein valmis lääkäri, eikä suinkaan kuka tahansa hoitaja. Hänellä oli tuolloin päivystysvuoro kyseisessä sairaalassa. Muutamat kirjoittajat ovat koettaneet vähätellä tämän lääkärin maan rakoon, koska hänellä ei ollut vielä loppututkintoa.
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:HESSU: "No niin, minulle riittää taas tuon höppänä Sariolan väittämät noista soitteluista". .

Ylläpidolle tiedoksi: Hessu nimittelee toista kirjoittajaa halventavilla nimityksillä. Olisiko jäähy paikallaan?
Mielenkiintoista. Sariola on itse sitä mieltä, että mielipiteensä toisesta voi kertoa vapaasti (lähde), ja tätä mielipidettään Sariola on myös käytännössä toteuttanut huomattavan laajasti usealla foorumilla. Onko tosiaankin niin, että Sariolan mielestä vain Sariola saa esittää toisten kirjoittajien älynlahjoihin liittyviä huomautuksia? Onneksi tämänkään foorumin ylläpito ei ole ollut asiasta samaa mieltä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

No niin, toinenkin sankari iskee pensaan takaa! Toinen ja toinen! Samaa tasoa!

Itse asia lienee selvä. Miten tieto poikien henkilöllisyydestä saatiin, ei tarkkaan tiedetä. Niinpä voi olla eri mieltäkin, joskaan kaikki mielipiteet eivät ole yhtä todennäköisiä. Kuvaamani väylä lienee kuitenkin se todennäköisin.
----------
Myös on tullut todettua, että ei ole todisteita siitä, että Gustafsson olisi liikkunut mihinkään paikaltaan murhien jälkeen. Kukaan ei ole häntä todistettavasti nähnyt muualla kuin makaamassa siinä teltan päällä. Kukaan ei ole myöskään todennut, että hän olisi siinä maatessaan puhunut selvällä kielellä. Hän on kyllä äännellyt, ja liikuttanut kättään tai jalkaansa. Näyttää siltä, että NG:n liikkeet ovat olleet käden heiluminen tai jalan heiluminen tai muu vastaava. Järkevää ja selkeää puhettakaan ei ole kuullut kukaan. Tuohon otsikkoon voisi vastata: NOT FOUND. Ei liioin puhetta. Potilaan vastaanottanut lääkäri on todennut hänen olleen stupor-tilassa.
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Sariola kirjoitti:
Myös on tullut todettua, että ei ole todisteita siitä, että Gustafsson olisi liikkunut mihinkään paikaltaan murhien jälkeen. Kukaan ei ole häntä todistettavasti nähnyt muualla kuin makaamassa siinä teltan päällä.
Jaahas, ja missäs tämä on tullut todettua? Jos tämä olisi todettu, niin paikalla olisi pitänyt olla murhien tekohetkellä ja jälkeen koko ajan silminnäkijä todentamassa, että Nisse ei Irmeli-lusikkapaikaltaan liikkunut mihinkään.

Päinvastoin paikalle osui kaksi linnustajaa, jotka näkivät miehen lymyilevän rantapusikossa - ja kukas se siellä lymyili muu kuin itse Nisse!

On mahdotonta, että Nisse ei olisi liikkunut (=lymyillyt, kävellyt, juossut) murhien jälkeen koska Nissen sijainti "löytöhetkellä" oli aivan eri kuin linnustajien aikaan.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi kirjoitti:
Sariola kirjoitti:
Myös on tullut todettua, että ei ole todisteita siitä, että Gustafsson olisi liikkunut mihinkään paikaltaan murhien jälkeen. Kukaan ei ole häntä todistettavasti nähnyt muualla kuin makaamassa siinä teltan päällä.
Jaahas, ja missäs tämä on tullut todettua? Jos tämä olisi todettu, niin paikalla olisi pitänyt olla murhien tekohetkellä ja jälkeen koko ajan silminnäkijä todentamassa, että Nisse ei Irmeli-lusikkapaikaltaan liikkunut mihinkään.

Päinvastoin paikalle osui kaksi linnustajaa, jotka näkivät miehen lymyilevän rantapusikossa - ja kukas se siellä lymyili muu kuin itse Nisse!

On mahdotonta, että Nisse ei olisi liikkunut (=lymyillyt, kävellyt, juossut) murhien jälkeen koska Nissen sijainti "löytöhetkellä" oli aivan eri kuin linnustajien aikaan.

8)
----------------------------------------
Koska kukaan ei ole nähnyt NG:n liikkuvan alueella, on perusolettamus, että hän ei ole liikkunut. Liikkuminen pitäisi todistaa. Siihen ei ole löytynyt silminnäkijöitä.

KÄRÄJÄOIKEUDEN TUOMIOSTA:
Toisten silminnäkijöiden havainnot 5.6.1960 myöhemmin aamupäivällä Gustafssonin ulkoisesta olemuksesta tapahtumapaikalla sekä lääketieteellisen selvityksen perusteella täysin mahdollisena on pidettävä Gustafssonille väkivallan käytöstä aiheutunut aivovamma sekä siihen liittyvä voimakkaasti alentunut tajunnantaso ja toimintakyvyttömyys tukevat johtopäätöstä, ettei Gustafsson ole hänellä todetut vammat saatuaan kyennyt hävittämään tai viemään pois telttapaikalta surmaamisvälineitä, kateisiin jäänyttä omaisuutta ja kenkiä, eikä Gustafsson ole myöskään pystynyt ketään uhreista liikuttamaan.


Noin arvioidaan käräjäoikeuden tuomiossa. Kukaan ei siis ole todistanut nähneensä NG:n liikkuvan alueella. Sellainen on pelkkää mielikuvitusta. Kyllä sellainen olisi tullut esiin oikeudessa. Ei Gustafssonin liikkumista laueella voida pitää faktana. Se on väärin, ja pelkkä olettamus.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi kirjoitti: .....

Päinvastoin paikalle osui kaksi linnustajaa, jotka näkivät miehen lymyilevän rantapusikossa - ja kukas se siellä lymyili muu kuin itse Nisse!

On mahdotonta, että Nisse ei olisi liikkunut (=lymyillyt, kävellyt, juossut) murhien jälkeen koska Nissen sijainti "löytöhetkellä" oli aivan eri kuin linnustajien aikaan.

8)
---------------------------------------------------
Töyrään taakse kätkeytyjää ei ole tunnistettu.

Ei minun tietääkseni NG:n sijainti ole ollut eri lintupoikien tai muiden henkilöiden havainnoissa. Hän on maannut poliisin piirroksen mukaan teltan rippeiden päällä, pää suunnilleen koilliseen ja jalat suunnilleen lounaaseen. SB on maannut siellä takimmaisena pää länteen ja jalat itäänpäin jalkojen ollessa lintupoikien näkövinkkelistä oikealle ja "näkösuojassa". IB on maannut suunnilleen saman suuntaisesti kuin NG, mutta hänen itäpuolellaan. Todennäköisesti hänkin on ollut lintupoikien näkökentästä pois, välissä on ollut näköesteitä. TM oli maannut päinvastaiseen suuntaan kuin IB, siis pää lounaaseen päin, eli lintupoikiin päin.

Tässä asetelmassa nimenomaan NG:n jalat ovat selvimmin havaittavissa lintupoikien näkökulmasta. Lisäksi havainnot on tehty melko kaukaa, kuten kuulustelupöytäkirjasta käy ilmi. Vielä pitää muistaa, että HS on nimennyt jalat miehen jaloiksi ja housut tummiksi. Tämä sulkee pois mm. Björklundin. On siis hyvin mahdollista, että Björklund on jo tuolloin ollut melko paljaana, mutta on ollut "näkymättömissä" poikien näkökulmasta. Hän on ollut enmmän oikealla kuin NG ja todennäköisesti näkösuojassa.

On mahdollista sekin, että pojat ovat kyllä nähneet enemmän kuin kertovat. Miksi? Syy saattaisi olla se, että heitä voitaisiin syyttää heitteillejätöstä. Tällainen olosuhde saattaisi johtaa asioiden kaunisteluun, "otti aurinkoa", "oli näkösuojassa".
Lisäksi pojat palasivat eri reittiä takaisin, kiersivät niemen kaukaa...

Olen kyllä tutkinut näitä uhrien ja NG:n paikkoja huolellisesti, enkä huomaa mitään, joka viittaisi NG:n erilaiseen paikkaan. Mielestäni se on sama. Tietysti myös stupor potilas voi hieman muuttaa asentoaan - joten vähäistä liikehtimistä varmaan ollut, mutta vain vähäistä. Tämä on minun arvioni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas ja tämä palstan sekoilija Sariola on sitä mieltä, että n. 10 m on pitkä matka nuorillle silmäpareille katsella, että polulla ei suinkaan näkynyt alastonta tyttöä, eikä Gustafssonnia makoilemassa.

Olisi luullut tuon ikäisten poikien se tyttö pitänyt edes huomata, no mutta Sariola ei kait ajattele "nerona" niin kuin me tavalliset ihmiset!

Entä kun kyseessä on Olavipoika, niin tämä näkövikainen on huvimestari Sariolan mielestä verrattoman tarkka todistaja, kun n. 30-50 metrin päästä, näkee ilman rillejään jopa kulkijan finnit lärvistä, kenkien värin heinikon läpi ja tätä tämä älyn "pikkujättiläinen" Sariola pitää aivan mahdollisena, heh heh!

On se vaan kumma, että heti kun Sariola joutuu tiukille alkaa hän alentavasti moittia muiden kirjoittajien älynlahjoista, vaikka itsellään ei ole siihen minkäänlaisia edellytyksiä.

Aivan kuin Sariola haluaisi aivan väkisin uskotella itselleen, että hän on ehdottomasti oikeassa, vaikka on koko ajan väärässä.

Jos lukisit nyt tuon "keissin" uudelleen, niin huomaisit, että Paavola sai komennuksen mennä hakemaan Aaltoa heti ensikerralla, ollessaan yhteydessä minne sitten olikaan, auton edellisviikolla asennetulla ULA-radiopuhelimella!

Auto, jossa puhelin oli, ei ollut niemellä todellakaan kovin kauaa, joten sillä ei ole Gustafssonin tietoja ylös saatu, kenties sitten joskus iltäpäivällä on saatu varmennus tietoihin!

Mutta Lönnberg oli jo silloin tietoinen kuka henkiin jäänyt oli, siis mistä tieto (olen edelleenkin sitä mieltä, että Gusse kertoi itse tietonsa Lönnbergille)?

Tulivatpa lintupojat mistä suunnasta tahansa, olisi heidän pitänyt nähdä ainakin Gustafssonin pötköttelevän paikallaan, mutta kun näkivät vain Gussen tilalla vaatemytyn, joten pysyhän Sariola faktoissa, äläkä kerro satuja, siihen taitaa olla vain minulla yksinoikeus, heh!
Vastaa Viestiin