Irmelin isäpuoli

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Krieg »

Avataan oma ketju Irmelin isäpuolelle.

Kuten Markku Tuominen totesi, murhaaja tulee useimmiten lähipiiristä. Syynä mustasukkaisuus, viha, kauna...Irmeli pelkäsi isäpuoltaan eikä halunnut näyttäytyä poikien kanssa hänen läsnäollessaan. Ei halunnut että "isä näkee". Isäpuoli oli n. 30 vuotias joka sopii kello kuuden mieheen. PP epäili isäpuolta tekijäksi. Kuinka vahva on isäpuolen alibi ja kuka lienee antanut? Millainen tausta isäpuolella?

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Isäpuolesta on puhuttu aina välillä. Olen pohtinut sellaistakin vaihtoehtoa, olisiko tämä isäpuoli ollut sairaalloisesti ihastunut Irmeliin? En nyt välttämättä viittaa mihinkään seksuaaliseen kanssakäymiseen, mutta ehkä hän tuli mustasukkaiseksi kun kuuli nuorten retkestä. Paki sanoi kuulusteluissa, ettei isäpuolen suhtautuminen murhiin ollut normaalia.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

No joo - tätä tukisi se, että Seppo ja Irmeli olivat mahdollisesti ainoat, jotka olivat teltassa hyökkääjän iskiessä. Molemmat tapettiin telttaan ja varmistettiin puukolla.

Tuulikki ja Nils Gustafsson pahonpideltiin ehkä teltan ulkopuolella ja Tuulikki mahdollisesti tukehdutettiin lopuksi äänettömästi huovalla ja Gustafsson jäi vain vahingossa henkiin. Murhaaja myös häpäisi vainajan. Eli vietti teltalla aikaa murhatöiden jälkeen, kuitenkaan huomaamatta, että Gustafsson jäkin henkiin. Se olikin kohtalokas virhe - mutta onni oli murhaajan puolella ja Gustafsson ei muistanut hyökkääjästä mitään.

No, kaikkea on epäiltävä ja jokainen kivi käännettävä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja strangelove »

awa kirjoitti:No joo - tätä tukisi se, että Seppo ja Irmeli olivat mahdollisesti ainoat, jotka olivat teltassa hyökkääjän iskiessä. Molemmat tapettiin telttaan ja varmistettiin puukolla.

Tuulikki ja Nils Gustafsson pahonpideltiin ehkä teltan ulkopuolella ja Tuulikki mahdollisesti tukehdutettiin lopuksi äänettömästi huovalla ja Gustafsson jäi vain vahingossa henkiin. Murhaaja myös häpäisi vainajan. Eli vietti teltalla aikaa murhatöiden jälkeen, kuitenkaan huomaamatta, että Gustafsson jäkin henkiin. Se olikin kohtalokas virhe - mutta onni oli murhaajan puolella ja Gustafsson ei muistanut hyökkääjästä mitään.

No, kaikkea on epäiltävä ja jokainen kivi käännettävä.
Tuo on ihan järkevän kuuloinen teoria. Tuo selittäisi sen, miksi Gustafssonin ja Mäen vammat olivat lievät, mutta Boismanin ja varsinkin Björklundin paljon vakavammat. Ja voihan olla että tekijä (olettaen että se oli isäpuoli) erehtyi poikien suhteen ja kohdisti raivonsa Gustafssonin sijaan enemmänkin Boismaniin.

Minkälainen alibi muuten tällä isäpuolella oli? Olikohan perinteinen "nukuin kiltisti morsmaikun vieressä koko yön"?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

^No, sehän se on se perinteinen alibi. Tosin - se kai on yöaikaan se yleisinkin.
strangelove kirjoitti: Ja voihan olla että tekijä (olettaen että se oli isäpuoli) erehtyi poikien suhteen ja kohdisti raivonsa Gustafssonin sijaan enemmänkin Boismaniin.
Joo, erehdyksiä on saattanut sattua, mutta nyt on syytä muistaa, että molemmat parit olivat juuri tavanneita, jos nyt olivat pareja lainkaan? Eli retkellä oltiin parien suhteen "villissä viidakossa". Ei kai urokset sentään voimiaan mitelleet?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja papillon »

Mysteriosta:

Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Ketähän tuolla yliviivatulla henkilöllä tarkoitetaan?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja papillon »

strangelove kirjoitti:Ketähän tuolla yliviivatulla henkilöllä tarkoitetaan?
Siellähän on noita mustattuja kosolti, Mysteriossa, tuli tuohon sinänsä turhaan mukaan, ei liity isäpuoleen eikä toiseenkaan.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Jos pohditaan mustasukkaisuusteoriaa, niin minulla tulee ensimmäisenä mieleen tämä JT. Toki se pätisi myös PP:een ja hieman mielikuvitusta käyttäen Gustafssoniin, mutta JT on eittämättä aika sopiva henkilö pohdittaessa tekijää. Ainakin puheiden mukaan hän oli ilmeisesti ihastunut Irmeliin. PP epäilee häntä tekijäksi ja on todennut, ettei JT:n käyttäytyminen murhien jälkeen ollut normaalia. Minullakin on ollut aina tietynlaiset epäilyt siihen suuntaan.

Eräs epäily Salmisaari-pullon ja Bodomilta löydetyn tupakkiaskin mahdollisesta yhteydestä Irmelin isäpuoleen oli minusta myös todella hätkähdyttävä.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja konsta »

strangelove kirjoitti:Ketähän tuolla yliviivatulla henkilöllä tarkoitetaan?
Tuossa taitaa ola kyse Luomasta, jota Vartiainen vielä puoli vuotta myöhemminkin piti taatusti sinä henkilönä, jonka hän tapasi(paidan hihat veressä, pummasi tupakkaa). Olisko poliisi voinut erehtyä/tulla harhautetuksi Luoman alibin suhteen?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

^^^ Tuossa papin laittamassa tekstissä on mielenkiintoinen tuo merkintä, että murhamies ei mukamas enää jaksanut Gustafssonia lyödä, kun siinä kävi niin kuin kävi ...

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^Alibin paikka oli näkemäni piirroksen mukaan eräässä Otaniemen kartanon talousrakennuksessa, lähellä sittemmin rakennettua TKK:n (vuoden alusta Aalto-yliopisto) Kemianosaston rakennusta. Metsien miehet olivat vallanneet purkamista odottavia rakennuksia käyttöönsä. Olen ymmärtänyt, että alibin antoi tällainen miesporukka. Lienevätkö olleet valveilla ja skarppeina sekä samassa huoneessa koko yön? Voi kuvitella, että meno on ollut rentoa, eikä tulemisia ja menemisiä ole pantu erityisesti merkille.

Bodomilta käveli Otaniemeen kaksi ja puoli tuntia. Siten Luomalla olisi ollut alibi, jos hänestä olisi ollut havainto Otaniemessä klo neljän ja kuuden välillä. Jos taas murhat tapahtuivat viimeistään kahden maissa, niin Bodomilta olisi ehtinyt siirtyä kinttukoneella Otaniemeen "virallisiin" murhatunteihin mennessä.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja teemu »

strangelove kirjoitti:....
Eräs epäily Salmisaari-pullon ja Bodomilta löydetyn tupakkiaskin mahdollisesta yhteydestä Irmelin isäpuoleen oli minusta myös todella hätkähdyttävä.
Kertaisitko tätä lisää?

Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Toispaikkakuntalaisena Irmelin isäpuoli huonosti asettuu murhaniemen yöllisiin tapahtumiin, mikä olisi hänet laittanut kenkien piilotus leikkiin.

Tekiöitten on täytynyt tietää kioskimiehen äkkipikaistuksesta johdatellessaan epäilyt siihen suuntaan kenkäpiilollaan.

Tämänlaiseen toimintaan soveltuvat erittäin hyvin NG.n tuntemat nuoret kaverinsa. Nuoria henkilöitä on ollut kyseisenä yönä murhaniemessä läsnä. Tästä on viitteitä, koska ainut mahdollinen tekoaika on kyseisenä yönä ollut klo 24-3 välillä. Elikkä vuorokauden hämärimpään aikaan. Jolloin kunnonkansalaisia, jotka olisivat havannoistaan ilmoittaneet, ei ollut lähistöllä.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Navetanhajuisen kanssa hieman samoilla linjoilla tuon Irmelin isäpuolen kanssa, sillä otetaan nyt huomioon sekin seikka, ettei Irmeli, tai kukaan muukaan olisi tiennyt kertoa, minne nuorten retki on todennäköisesti lopulta johtanut!

Aikataulun mukaan nuoret ovat kaiketi käyneet järven pohjoispäässäkin, ennen niemeen leiriytymistään???!!!!

Mistä tämä toispaikkakuntalainen olisi tiennyt suoraan ajella Bodomin niemeen tekemään surmatyöt ja sitten lavastellut jäkiään pitkään aamuun, jonka jälkeen käynnistellyt "mopetinsa ja skujaillut muina miehinä himigseen" (slangia) muijansa seljän taakse köllimään?

Käykääpä joskus alueella, niin ymmätänette, miilisesta paikasta on yleensäkään kyse, ennen kuin kirjoitatte tänne noita höpötarinoita, heh!

Tuollainen vieras henkilö mopoineen olisi tunnistettu yhtä varmasti kuin Ruunar Tulilahden jutussakin, vaikka pitkin öitä ja soita olisi kulkenutkin.

No ollaan kuitenkin avoimin silmin Irmelin isääkin kohtaan, joten onko minkäänlaista valokuvia miehestä, että näkisi millaiset tuntomerkit häneen sopisisivat?

Vastaa Viestiin