Mielenterveysongelmainen surmaaja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

awa kirjoitti:
Maza kirjoitti:
Myrskylintu kirjoitti:Sello-surmat muistuttavat Bodomia, ja mikä olikaan motiivi? Mustasukkaisuus?
Ja mitenkähän tämä liittyy Bodomin tapaukseen?
mustasukkaisuus

Lisäsin lainaukseen vahvistuksen.
- Mustasukkaisuutta ei ole todistettu Bodomin murhien motiiviksi.
- Mustasukkaisuus ei ollut Sellon murhien motiivi.

Mikä on asiasi?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

^
Maza kirjoitti:Ja mitenkähän tämä liittyy Bodomin tapaukseen?
Maza kirjoitti:Mikä on asiasi?
Sinulla on kovasti kysymyksiä, ja kun sinulle vastataan, et ymmärrä vastausta. Vahvasti epäilen, että et ymmärrä kysymystäkään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

awa kirjoitti:^
Maza kirjoitti:Ja mitenkähän tämä liittyy Bodomin tapaukseen?
Maza kirjoitti:Mikä on asiasi?
Sinulla on kovasti kysymyksiä, ja kun sinulle vastataan, et ymmärrä vastausta. Vahvasti epäilen, että et ymmärrä kysymystäkään.
Kysymys oli siitä, että sinun mukaasi Sellon ja Bodomin murhat ovat samalainen tapahtuma. Minä ja KRP olemme eri mieltä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri niin kuten arvelinkin. Lue viestiketjua taaksepäin ja yritä ymmärtää lukemaasi.

Minun mukaani, Sellon ja Bodomin murhat ovat kaikkea muuta kuin samanlainen tapahtuma. Ensinnäkin toinen tapahtui niemellä vuonna 1960.

Sinä ja KRP olette mieltä? Joo ..

Mustasukkaisuus on vahva motiivi. Sinä ja KRP voitte sen sitten toisin todistaa - tosin Bodomin suhteen Krp n olisi pitänyt vaihtaa mielipidettä, sitten viime kuulemisen. Sellon tapauksesta sinulla ja Krp llä lienee vielä julkaisematonta tietoa? Jäämme odottamaan, mikäli Maza et jaa "tiedonjyviä" jo näin etukäteen.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

awa kirjoitti: Mustasukkaisuus on vahva motiivi. Sinä ja KRP voitte sen sitten toisin todistaa - tosin Bodomin suhteen Krp n olisi pitänyt vaihtaa mielipidettä, sitten viime kuulemisen. Sellon tapauksesta sinulla ja Krp llä lienee vielä julkaisematonta tietoa? Jäämme odottamaan, mikäli Maza et jaa "tiedonjyviä" jo näin etukäteen.
- hymm -
Ota selvää ennen kuin levität huhupuheita:

"Rikosylikomisario Tero Haapala keskusrikospoliisista kiistää viime lauantaina esitetyn väitteen, jonka mukaan Ibrahim Shkupollin surmaamalla entisellä naisystävällä olisi ollut uusi ihmissuhde työpaikalla ja että Sellon Prisman 4 työntekijän surma olisi aiheutunut mustasukkaisuudesta tätä suhdetta kohtaan.

- Mitään tällaista ei kuulusteluissa ole tullut ilmi, Haapala sanoo Ilta-Sanomille.
"
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Jepulis, mikäs todiste tuo on? Sinä ja Krp olette päätyneet tähän.

Missä todiste, että kyse ei ollut mustasukkaisuudesta?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Maza »

awa kirjoitti:Jepulis, mikäs todiste tuo on? Sinä ja Krp olette päätyneet tähän.

Missä todiste, että kyse ei ollut mustasukkaisuudesta?
Lapsellinen kysymys. Tuo on niin pohjasakkaa oleva lause, että jätän kommentoimatta.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Eli ei löydy perusteita - sen tiesinkin. Vääristelijäksi voi sinutkin todeta.

Ja sinulle tiedoksi - sen tietää Keskusrikospoliisikin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
Mustasukkaisuus on vahva motiivi. Sinä ja KRP voitte sen sitten toisin todistaa - tosin Bodomin suhteen Krp n olisi pitänyt vaihtaa mielipidettä, sitten viime kuulemisen.

- hymm -
Mustasukkaisuus on kait aika vahva motiivi sekin, tosin se sairaalloinen muoto ei välttämättä ole edes mustasukkaisuutta, vaan esimerkiksi voimakasta läheisriippuvaisuutta, jossa hylkääminen on kaikkein pahinta, mitä henkilö voi kokea. Sellon tapauksessa kyse oli kait muusta, kuin mustasukkaisuudesta. Sen sijaan Bodomilla sitä ei voi kokonaan sulkea pois, olihan tytöistä kiinnostuneita muitakin.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Minusta asetuksella voisi kieltää sen, ettei henkilö saa ottaa sukunimekseen Shukupuolielintä muistuttavaa sanaa ja suoranaisella lainsäädännöllä kieltää mustatukkaisuus, -sukkaisuus ja mustiin vaatteisiin ja nahkaan pukeutuminen yleisillä markkinapaikoilla.

Samoin olisi kiellettävä laittomien aseiden myyminen ja ostaminen ja erityisesti kieltää savonmualta piäkaupukiseutulle siirtyminen.

Erityisen ankaraksi tehtäköön etellisiin kohtiin syyllistyneen tahon valkoisten ihmisten ampuminen julkisilla paikoilla, jolloin rangaistus olisi karkoitus Suomesta tai ainakin savoon, josta tosin saattaa joutua kuseen Amnestyn kanssa, sillä onhan rikollisillakin katsottava olevan ihmisoikeudet.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Wagner kirjoitti:Minusta asetuksella voisi kieltää sen, ettei henkilö saa ottaa sukunimekseen Shukupuolielintä muistuttavaa sanaa ja suoranaisella lainsäädännöllä kieltää mustatukkaisuus, -sukkaisuus ja mustiin vaatteisiin ja nahkaan pukeutuminen yleisillä markkinapaikoilla.

Samoin olisi kiellettävä laittomien aseiden myyminen ja ostaminen ja erityisesti kieltää savonmualta piäkaupukiseutulle siirtyminen.

Erityisen ankaraksi tehtäköön etellisiin kohtiin syyllistyneen tahon valkoisten ihmisten ampuminen julkisilla paikoilla, jolloin rangaistus olisi karkoitus Suomesta tai ainakin savoon, josta tosin saattaa joutua kuseen Amnestyn kanssa, sillä onhan rikollisillakin katsottava olevan ihmisoikeudet.

8)
Mitä tarkoitat "valkoisilla ihmisillä"? Tarkenna.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Minusta asetuksella voisi kieltää sen, ettei henkilö saa ottaa sukunimekseen Shukupuolielintä muistuttavaa sanaa ja suoranaisella lainsäädännöllä kieltää mustatukkaisuus, -sukkaisuus ja mustiin vaatteisiin ja nahkaan pukeutuminen yleisillä markkinapaikoilla.

Samoin olisi kiellettävä laittomien aseiden myyminen ja ostaminen ja erityisesti kieltää savonmualta piäkaupukiseutulle siirtyminen.

Erityisen ankaraksi tehtäköön etellisiin kohtiin syyllistyneen tahon valkoisten ihmisten ampuminen julkisilla paikoilla, jolloin rangaistus olisi karkoitus Suomesta tai ainakin savoon, josta tosin saattaa joutua kuseen Amnestyn kanssa, sillä onhan rikollisillakin katsottava olevan ihmisoikeudet.

8)
Mitä tarkoitat "valkoisilla ihmisillä"? Tarkenna.
Valkoisen rotuun kuuluneita, suomalaisia uhreja.

8)
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Krieg »

Paljon on keskusteltu kadonneesta omaisuudesta ja ihmetelty, miksi kukaan veisi arvotonta tavaraa.
2000- luvun alussa Keravan surmissa on jotain samaa kadonneiden tavaroiden ja tekotavan suhteen.

........

Tuusulan käräjäoikeus on langettanut 18-vuotiaalle nuorukaiselle ankaran tuomion Keravan viimekesäisistä surmista. Sulkavalainen opiskelija Tero Juhani Penna sai 12 vuotta vankeutta muun muassa murhasta, taposta, törkeästä ryöstöstä ja törkeän ryöstön yrityksestä.

Penna ja hänen tuolloin 14-vuotias serkkunsa riehuivat Keravalla koulujen päättäjäisviikonloppuna viime vuoden kesäkuussa. Penna asui tekojen aikaan Tuusulassa, jonne hänet oli sijoitettu kotikaupungissa ilmenneiden ongelmien takia. Alkoholinhuuruisen juhlinnan ohessa serkukset surmasivat kaksi keski-ikäistä miestä - toisen heistä puukon ja puukarahkojen avulla - sekä pahoinpitelivät sairaalakuntoon iäkkään naisen.
Penna tuomittiin nuorena henkilönä, sillä hän oli tekojen aikaan 17-vuotias. Ikänsä takia hän välttyi elinkautiselta, joka on ainoa mahdollinen rangaistus murhasta, ellei vähentämisperusteita ole. Serkkupoika taas ei alle 15-vuotiaana joutunut lainkaan rikosvastuuseen, vaan hänet on otettu lastensuojeluun. Hän oli väkivaltaan osallistuessaan vain kuukauden päässä 15-vuotissyntymäpäivistään.
Suojeli tyttöystäväänsä oikeudessa


Käsistä riistäytyneen viikonlopun ajan poikien seurassa kulki Pennan silloinen tyttöystävä, nykyään 16-vuotias keravalaistyttö. Myös hän istui jutussa syytettyjen penkillä. Käräjäoikeus katsoi tytön ojentaneen Pennalle puukon, jota tämä käytti 64-vuotiaan surmaamiseen. Tyttö sai vuoden ehdollista vankeutta avunannosta törkeään pahoinpitelyyn sekä tukusta pikkurötöksiä.

Oikeudessa Penna yritti suojella entistä tyttöystäväänsä. Hän kertoi omasta osuudestaan tapahtumiin varsin seikkaperäisesti, mutta puukon ilmaantumisesta hänen kertomuksensa oli selkeästi epämääräisempi. Puukko oli jotenkin vain "tullut kuvaan". -Tällainen asennoituminen Pennan taholta on ymmärrettävissä, jos hän on halunnut ottaa vastuun tapahtumista itselleen ja suojella siten (tyttöä), käräjäoikeus arvioi.

Tytön tavoin Pennan syyksi luettiin vakavampien rikosten ohella liuta päättäjäisviikonloppuna sekä aiemmin keväällä tehtyjä pikkurikoksia, muun muassa varkauksia ja vahingontekoja. Pariin rötökseen osallistui kaksi muutakin poikaa, jotka saivat sakkotuomiot.
Julmaa väkivaltaa

Käräjäoikeuden mukaan teinipoikien väkivalta oli voimakasta, raakaa ja julmaa. Tuomiossa katsotaan, että Pennan mielessä oli jatkuva tai toistuva ajatus käyttää jopa henkirikoksen asteelle menevää väkivaltaa kanssaihmisiin.

Erityisen törkeänä käräjäoikeus piti puukolla ja karahkoilla avitettua 64-vuotiaan miehen murhana tuomittua tappoa, joka oli määrätietoinen ja osoitti tekijöissään sitkeyttä sekä päättäväisyyttä. Kaikki uhrit olivat pojille ennestään tuntemattomia satunnaisia vastaantulijoita.

Kaikkiin väkivaltaisuuksiin liittyi pyrkimys ryöstöön tai varkauteen. Ensiksi tapetulta 57-vuotiaalta mieheltä pojat saivat saaliikseen takin, kengät, ajokortin ja 46 markkaa rahaa. Potkitulta ja ojaan heitetyltä, puolustuskyvyttömältä 75-vuotiaalta naiselta yritettiin pummata rahaa ja tulitikkuja. Viimeksi tapetulta, aamukalassa olleelta 64-vuotiaalta mieheltä vietiin kalastuslaukku.

Käräjäoikeus arvioi Pennan tehneen tekonsa täydessä ymmärryksessä. Samaan päädyttiin mielentilatutkimuksessa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Krieg kirjoitti:Käräjäoikeus arvioi Pennan tehneen tekonsa täydessä ymmärryksessä. Samaan päädyttiin mielentilatutkimuksessa.
Oliko mielenterveysongelmainen?

Oliko Bodomin murhaaja?

Edes epäilty?

Mahdollinen alibi?

Yhteydet Bodomiin?

Kerro Krieg lisää. Oliko, tai onko se murhaaja Hans Assmann, joka ei kuitenkaan ollut se alkoholiriippuvainen mielenterveyspotilas, jota myöhemmin epäilet tekijäksi.

P.S. Sukututkimus on varmasti ihanaa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Krieg »

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalai ... ka-kestaa/


#
11.08.08 22:32 #1
Hulluksi tulossa
Vierailija
Kauanko lapsen kyselyikä kestää?

Siinäpä se...

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:33 #2
Edna Birch
Käyttäjä Edna Birch ei ole kirjautuneena

noh, sähän kyselet edelleen eli kai se on vähän niin et ku kerran keksii aloittaa kyselemisen, se jatkuu,jatkuu ja jatkuu..

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:33 #3
Rontto
Käyttäjä Rontto ei ole kirjautuneena
Käyttäjän Rontto avatar

Meillä ainakin vielä tuo 6v. ekaluokkalainen kyselee edelleen ja paljon... Loppuukohan ikinä tuo kysely?

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:34 #4
eräs myöskin kyllästynyt
Vierailija

siihen asti kunnes saavat omia lapsia...

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:36 #5
Hulluksi tulossa
Vierailija
Oh no...

.

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:38 #6
sinihammas
Käyttäjä sinihammas ei ole kirjautuneena

Veljenpoika on kysellyt taukoamatta 2-vuotiaasta lähtien. Menee nyt tokalle luokalle ja ei ole yhtään tahti hiljentynyt. Se on todella uuvuttavaa seuraa.

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:38 #7
Prof Kaksimieli
Käyttäjä Prof Kaksimieli ei ole kirjautuneena

Jos on naispuoleinen niin ei ikinä, sävy vain muuttuu vuosien varrella ja äänen painotus

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:44 #8
samperi
Käyttäjä samperi ei ole kirjautuneena
Käyttäjän samperi avatar

Meillä oli kyselyikä joskus 1,5-v vuotiaana, kesti muutaman kuukauden
Seuraava odotellessa

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:48 #9
vieras
Vierailija

Meillä 8v poika,utelais ku mikä kaikesta mahdolliseta maan ja taivaan väliltä. Koko ajan kuuluu 'Yks kysymys vielä...' Minusta vain positiivista että kyselevät ja vastata pitää koko ajan kunnolla, niillähän on aivot ku pesusienet, imee kaiken tiedon itseensä.

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:49 #10
kerro kerro kuvastin
Käyttäjä kerro kerro kuvastin ei ole kirjautuneena

Kysymysikä olisi hyvä kestää läpi elämän.

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:51 #11
nibbler
Käyttäjä nibbler ei ole kirjautuneena

kunnes kaikki kysymykset on kysytty

ap: älähän lannistu. oot lapses silmissä ihana äiti joka on viisas ja tietää kaiken. kohta lapses sanoo että äiti on tyhmä ja ei tajua mitään

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:52 #12
JONSERED Karhunkantaja
JONSERED Karhunkantaja on kirjautuneena
Käyttäjän JONSERED Karhunkantaja avatar

En minä tiedä, tetääkö kukaan muu?

Lainaa Lainaa
#
11.08.08 22:56 #13
Istafra
Käyttäjä Istafra ei ole kirjautuneena

Ehkä se kyselyikä päättyy sitten, kun lapset tulevat murrosikään ja puhuminen loppuu kokonaan?

Lainaa Lainaa
#
12.08.08 00:14 #14
jups
Vierailija

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Istafra
Ehkä se kyselyikä päättyy sitten, kun lapset tulevat murrosikään ja puhuminen loppuu kokonaan?
mun 14v poika kyselee edelleenkin

Lainaa Lainaa
#
12.08.08 00:17 #15
vieras
Vierailija

meillä nyt 2v alotti. mikä? mikä? mikä?? ja se tuskin loppuu koskaan

Lainaa Lainaa
#
12.08.08 00:25 #16
Istafra
Käyttäjä Istafra ei ole kirjautuneena

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja jups
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Istafra
Ehkä se kyselyikä päättyy sitten, kun lapset tulevat murrosikään ja puhuminen loppuu kokonaan?
mun 14v poika kyselee edelleenkin
Kaikille ei tule sitä puhumattomuusvaihetta.

Lainaa Lainaa
#
12.08.08 00:44 #17
vieras
Vierailija

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja eräs myöskin kyllästynyt
siihen asti kunnes saavat omia lapsia...
Älä toivo liikoja...
Vastaa Viestiin