Mielenterveysongelmainen surmaaja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

konsta kirjoitti:
Mariacka kirjoitti: Niin, eikös sinulta pyydetty perusteluja tälle jo aiemmin? Vastaaminen olisi erittäin selkeää edistystä.
Ennen kuin puutut minun ja Oulunmiehen väliseen keskusteludynamiikkaan, sinun olisi vähän seurattava sitä yrittää ymmärtää mistä on kysymys.
Kotipoliisi sitä taisi kysellä. Mutta ehkä sekin dynamiikka on infektoitunut. Ja kiinnostaisi minuakin, mitkä tekijät Bodomilla antavat syyn epäillä mielisairasta tai muuten mt-ongelmaista murhaajaa.

Kinastelusi useampien nimimerkkien kanssa ei minua sinällään kiinnosta, vaan perustelut noihin aika rohkeisiin väittämiisi. Joita on muuten kieltämättä aika vaikea ymmärtää.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Mariacka kirjoitti: Ennen kuin puutut minun ja Oulunmiehen väliseen keskusteludynamiikkaan, sinun olisi vähän seurattava sitä yrittää ymmärtää mistä on kysymys.
Kotipoliisi sitä taisi kysellä. Mutta ehkä sekin dynamiikka on infektoitunut. Ja kiinnostaisi minuakin, mitkä tekijät Bodomilla antavat syyn epäillä mielisairasta tai muuten mt-ongelmaista murhaajaa.

Kinastelusi useampien nimimerkkien kanssa ei minua sinällään kiinnosta, vaan perustelut noihin aika rohkeisiin väittämiisi. Joita on muuten kieltämättä aika vaikea ymmärtää.[/quote]
Puutun hieman tähän keskusteluun. Jos oletetaan, että tekijä oli joku muu kuin NG, antaase jo sinälään aihetta epäillä mielenterveysongelmaista. Jos teolla ei ollut järjellistä motiivia, ei tekijä ole voinut olla kukaan muu kuin psyykkisesti sairas ihminen. Tällaiset teot ovat valitettavan yleisiä. Ei ns. normaali-ihminen tapa huvikseen. Näin väitän.

Tiettävästi ainakin kolmella henkilöllä oli motiivi. He olivat kioskimies, Pirinen ja Irmelin isäpuoli. Jälkimmäisen motiivi perustuu toki paljolti kuulopuheisiin, mutta pidän sitä oikeana. NG:ltä selvä motiivi puuttui.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti: Kinastelusi useampien nimimerkkien kanssa ei minua sinällään kiinnosta, vaan perustelut noihin aika rohkeisiin väittämiisi. Joita on muuten kieltämättä aika vaikea ymmärtää.
Kotipoliisin kanssa ei ole mitään sen kummemmin infektoitunutta, kuin jo viisi vuotta sitten. Enhän minä ole koskaan väittänyt, että juuri mielenvikainen teki teot ja jos tarkemmin katsot kommenttejani, niin sitä vain yhtenä mahdollisuutena. Totta kait minä joudun vähän ärhäkämmin puolustamaan vaihtoehtoa, jonka te Nils-kuorolaiset olette porukalla laulamassa suohon, vetoamalla vielä ammattilaisuuteen. Joukossa näes usein tyhmyys tiivistyy, mutta teidän ongelmanne taitaa olla muualla.

Pidän siis mahdollisena sitäkin vaihtoehtoa, jota poliisi näytti pitävän mahdollisena vielä 2000 luvulla. Ja onhan siellä jotakin, mikä voisi viiitata juuri mielenvikaisuuteen: kolmet ruhjotut kasvot(pään särkeminen kasvopuolelta), yhden henkilön kohdalla erityistä väkivaltaa, riisumista(sadismi ja seuksualisuus mainittiin siinä minun linkkamassani tutkimuksessa, samoin kuin ylitappaminen). Sitten oudot jäljet, joista selkeästi ykkösenä on nuo lukuisat teräaseen reijät.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

konsta kirjoitti: Enhän minä ole koskaan väittänyt, että juuri mielenvikainen teki teot ja jos tarkemmin katsot kommenttejani, niin sitä vain yhtenä mahdollisuutena. Totta kait minä joudun vähän ärhäkämmin puolustamaan vaihtoehtoa, jonka te Nils-kuorolaiset olette porukalla laulamassa suohon, vetoamalla vielä ammattilaisuuteen. Joukossa näes usein tyhmyys tiivistyy, mutta teidän ongelmanne taitaa olla muualla.
En minäkään ole mt-ongelmaista tekijää kieltänyt, minkä voi nähdä, jos katsoo tarkemmin kommenttejani. Itse aloit syyttämään mustavalkoisuudesta ynnä esittämään heittoja, joille ei sitten ollutkaan mitään faktaperustetta.
konsta kirjoitti:Pidän siis mahdollisena sitäkin vaihtoehtoa, jota poliisi näytti pitävän mahdollisena vielä 2000 luvulla. Ja onhan siellä jotakin, mikä voisi viiitata juuri mielenvikaisuuteen: kolmet ruhjotut kasvot(pään särkeminen kasvopuolelta), yhden henkilön kohdalla erityistä väkivaltaa, riisumista(sadismi ja seuksualisuus mainittiin siinä minun linkkamassani tutkimuksessa, samoin kuin ylitappaminen). Sitten oudot jäljet, joista selkeästi ykkösenä on nuo lukuisat teräaseen reijät.
Lukaisin väitöstutkimuksen iltapäivällä. Tutkimuksessa kerrottiin myös, että:
Nearly a third of the cases in this sample involved multiple and severe violence,
including features such as sadism, mutilation, sexual components, or extreme stabbing.
The number of cases classified as containing excessive violence was rather high,
however, very similar to a previous study on non-psychotic adolescent homicide
offenders
(Hagelstam & Häkkänen, 2006). The similarity of these numbers is somewhat
surprising since, unlike homicides committed by psychotic offenders (Haefner &
Boeker, 1982; Steury & Choinski, 1995), murderous acts by adolescents are generally
considered to be highly violent (Bailey, 1996).
Eli ei-psykoottisten nuorten tekemissä surmissa on yllättävän usein samoja piirteitä. Tällä en suinkaan tarkoita sitä, että paikalla olisi ollut ei-psykoottinen nuori tappaja, vaan sitä, että mitä tahansa yksityiskohtaa voidaan käyttää perusteena lähes mille tahansa, ellei kokonaisuutta oteta huomioon.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

Oikeastaan olisi hauska tietää mitä konsta ajaa takaa. Oliko tekijä hänen mielestään MT-ongelmainen vai ei? Epäilen, että konstan mielestä tekijä on täyshullu, joka ei ole yhteiskuntaan sopeutunut ollenkaan.

Voin olla väärässä, ehkä tähän saadaan vastaus. Joka tapauksessa tekijä voi olla tekohetkellä mieleltään häiriintynyt, mutta silti myöhemmin terveiden kirjoissa kulkeva ihminen. Taitaa olla fakta.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Oikeastaan olisi hauska tietää mitä konsta ajaa takaa. Oliko tekijä hänen mielestään MT-ongelmainen vai ei? Epäilen, että konstan mielestä tekijä on täyshullu, joka ei ole yhteiskuntaan sopeutunut ollenkaan.

Voin olla väärässä, ehkä tähän saadaan vastaus. Joka tapauksessa tekijä voi olla tekohetkellä mieleltään häiriintynyt, mutta silti myöhemmin terveiden kirjoissa kulkeva ihminen. Taitaa olla fakta.

- hymm -
Kun juuri olen kertonut oman mielipiteeni, sitten tulee pirunpää, joka kertoo mitä ajattelen. Awa, edustat täällä typeryyden korkeinta astetta.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti: Oliko tekijä hänen mielestään MT-ongelmainen vai ei?
Kun juuri olen kertonut oman mielipiteeni, sitten tulee pirunpää, joka kertoo mitä ajattelen. Awa, edustat täällä typeryyden korkeinta astetta.
´

Ai, no kerro se suoraan kun kysytään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

konsta kirjoitti:
Bodomin yössä oli useita mieleltään epävakaita, joita poliisi tutki.
Oliko siellä Bodomin tienoilla 60-luvulla paljonkin mielisairaaloita? Itse olen paljasjalkainen Helsinkiläinen ja asunut pari vuotta Espoossa joskus 90-luvun alkupuolella ja en tiedä muuta kuin Jorvin sairaalan sieltä.

Asia tietenkin muuttuu, jos Bodomilla on ollut mielisairaala, josta potilaita on päässyt yöaikaan niemille riehumaan. Muuten kuulostaa kummalliselta, että "Bodomin yössä oli useita epävakaita".

No, tänään varmaan todistimme taas yhtä mustasukkaisuusdraamaa Espoossa - tällä kertaa 5+1 uhria. Tehokkaampaa on aina jos on ase mukana, puukolla on tosi ikävä tehdä itsemurhaa. Voi tulla vaikka mieleen jäädä muutaman viillon jälkeen vaan pötköttämään koko kasan päälle ja odottaa vankilaan menoa - jota ei koskaan tullutkaan...


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Bodomista pohjoiseen mutkikkaan tien päässä on jokin hoitolaitos keskellä metsää Ruuhijärvestä itään.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti: Jos taas jätetään Nils pois laskuista, niinkuin teidänkin pitäisi edes yrittää, ollaksenne objektiivisia, niin edelleenkin on vaikea löytää tähän tervejärkistä tekijää, joka olisi selvinnyt tuosta vammoitta. Mutta sen sijaan voi kuvitella olevan jossakin jokin potilas, joka väkisin toisten toimesta raahattiin pois teltalta ja toimitettiin takaisin siinne minne hän kuuluikin.
Tämä on minulta turha viesti, mutta tässä taas hyvä esimerkki Konstan runsaasta mielikuvituksen käytöstä. Tosin kaikki hänen esittämät skenaariot ja teoriat ovat palstan ylivoimaisesti mielikuvitusrikkaimpia ja siten totuusarvoltaan nollia ja täysin mahdottomia.
---------
Allekirjoitus.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kotipoliisi kirjoitti: Oliko siellä Bodomin tienoilla 60-luvulla paljonkin mielisairaaloita? Itse olen paljasjalkainen Helsinkiläinen ja asunut pari vuotta Espoossa joskus 90-luvun alkupuolella ja en tiedä muuta kuin Jorvin sairaalan sieltä.

Asia tietenkin muuttuu, jos Bodomilla on ollut mielisairaala, josta potilaita on päässyt yöaikaan niemille riehumaan. Muuten kuulostaa kummalliselta, että "Bodomin yössä oli useita epävakaita".

No, tänään varmaan todistimme taas yhtä mustasukkaisuusdraamaa Espoossa - tällä kertaa 5+1 uhria. Tehokkaampaa on aina jos on ase mukana, puukolla on tosi ikävä tehdä itsemurhaa. Voi tulla vaikka mieleen jäädä muutaman viillon jälkeen vaan pötköttämään koko kasan päälle ja odottaa vankilaan menoa - jota ei koskaan tullutkaan...
8)
Erinomaisen terävää puhetta :D

Terävyydestä puheenollen, konstan linkittämässä erinomaisessa väitöstutkimuksessa kerrottiin, että skitsofreenikot tappavat muita ryhmiä useammin puukolla. Tätä selitettiin sillä, että vaikeasti mielisairaille ei myönnetä aseenkantolupaa tai se evätään ja aseet otetaan heiltä pois. Selitys ei siis ole se, että kun tekoväline on puukko, tekijä on skitsofreenikko.

Saman tutkimuksen mukaan jos tappo oli suunniteltu, tappaja toi aseen mukanaan. Sen sijaan impulsiivisissa väkivallanteoissa käytettiin sitä asetta, mikä helpoimmin oli lähistöllä saatavilla, vaikkapa huonekalua. Bodomin tapaus olisi aivan toisenlainen, mikäli tappajalla olisi ollut (tuli)ase tai jokin muu väline, jota ei varmuudella tiedetty paikalla valmiiksi olleen.
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Wagner kirjoitti:Bodomista pohjoiseen mutkikkaan tien päässä on jokin hoitolaitos keskellä metsää Ruuhijärvestä itään.

Niin, onko siis nyt ja oliko jo myös 60-luvulla?

Wagner, kerroppas mulle mikä on hoitolaitos, johon viittaat? En jaksa perehtyä näitten mielisairaaloiden historiikkeihin, kun minua ne ei niinkään kosketa ja en usko niillä olevan mitään tekemistä Bodomin kanssa.


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja teemu »

Wagner kirjoitti:Bodomista pohjoiseen mutkikkaan tien päässä on jokin hoitolaitos keskellä metsää Ruuhijärvestä itään.
Rinnekoti Skogbyssä; neurologiaan erikoistunut kehitysvammaisten hoitokoti? Oli toiminnassa 1960. Kolmen tunnin kävelymatka Bodomille.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:
Tämä on minulta turha viesti, mutta tässä taas hyvä esimerkki Konstan runsaasta mielikuvituksen käytöstä. Tosin kaikki hänen esittämät skenaariot ja teoriat ovat palstan ylivoimaisesti mielikuvitusrikkaimpia ja siten totuusarvoltaan nollia ja täysin mahdottomia.

Joo, jo kolmas perättäinen turha viesti sinulta. Muttet ole lähelläkään omaa ennästystäsi vielä.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Mielenterveysongelmainen surmaaja

Viesti Kirjoittaja konsta »

Kotipoliisi kirjoitti: No, tänään varmaan todistimme taas yhtä mustasukkaisuusdraamaa Espoossa - tällä kertaa 5+1 uhria. Tehokkaampaa on aina jos on ase mukana, puukolla on tosi ikävä tehdä itsemurhaa. Voi tulla vaikka mieleen jäädä muutaman viillon jälkeen vaan pötköttämään koko kasan päälle ja odottaa vankilaan menoa - jota ei koskaan tullutkaan...


8)
Sinä tiedät taas enemmän kuin poliisi. Siis täysin terve mies oli viidelle henkilölle mustasukkainen? Oliko hän tuttusi?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Vastaa Viestiin