Murhaaja poistui soutuveneellä

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Minä olen kauan hakenut mahdollisia henkilöitä jotka olisi olleet syytetyn tuntemia henkilöitä ennen tapahtumaa. Nämä henkilöt ovat todenäköisempiä ehdokkaita jotka on voineet lyöttäytyä retkiseurueeseen porukoimaan jo vaikka alku illasta.

Olavi Kivilahti kertoo ehkä vahingossa 2003: Hän on seurassaan olleitten kavereittensa kanssa tavannut jo päivällä retkeläiset kun nämä ovat saapuneet Bodomille ja jopa keskustellut retkeläisten kanssa.

Moottoripyörät kiinnostivat nuoria poikia tuolloin ja kiinnostavat vieläkin, mutta OK sanoo häneltä kysyttäessä ettei hän tunne tänäpäivänäkään moottoripyöriä.

Ehdokkaita nuorista jotka ovat voineet viettää yönsä murhaniemessä ovat Olavi Kivilahti 14 v. Kari Leppänen (Kaukiainen karjakko Marjatta Leppäsen poika) 17 v. hänestä OK mainitsee on vaarallinen. Ranta jengiin kuului myös naapurin poika ja Ruohonen joitten nimistä OK on mukamas muistamaton ja OK.n nuorempi velipoika jota isä Kivilahti haki rannasta aamulla.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja papillon »

Navetanhajuinen kirjoitti:

Olavi Kivilahti kertoo ehkä vahingossa 2003: Hän on seurassaan olleitten kavereittensa kanssa tavannut jo päivällä retkeläiset kun nämä ovat saapuneet Bodomille ja jopa keskustellut retkeläisten kanssa.
Niin, se on Leppäsen poika joka on puheissa kaiketi NG n kanssa, muistelee OK.
Ongelma tuleekin ajoituksessa: Kertoo tapaamisen olleen puolenpäivän aiokaan, Nilssi oli silloin vielä duunissa. Eli? :shock:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Navetanhajuinen kirjoitti:

Olavi Kivilahti kertoo ehkä vahingossa 2003: Hän on seurassaan olleitten kavereittensa kanssa tavannut jo päivällä retkeläiset kun nämä ovat saapuneet Bodomille ja jopa keskustellut retkeläisten kanssa.
AOK puhuu tässäkin kakkaa: Strömbergin tuonaikaisesta kulunvalvonnasta voi varmistaa, että Nils ja Seppo olivat päivällä vielä duunissa.
AOK tulisi kuula uudelleen, lienee antanut tahallisen väärän alibin lintupojille.

8)

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti: Strömbergin tuonaikaisesta kulunvalvonnasta voi varmistaa, että Nils ja Seppo olivat päivällä vielä duunissa.
Wagner, tämän kertomasi kulunvalvonnan voisit tänne laittaa, koska tästä on jatkuvaa epätietoisuutta, että oliko Seppo retkelle lähtöpäivänä töissä vai ei.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Uta »

Pharaoh kirjoitti:
teemu kirjoitti: Veneestä kysytään: Kuka teki kolme vainajaa, kuka näki veneen lähtevän luota teltan kaatuneen?


Arska näki kuinka Timo ja Pera lähtivät veneellä.


Mielenkiintoinen tarina. Balladin mukaan murhaaja siis olisi voinut (yksin jätettynä) katsella veneen lähtöä kaatuneen teltan luota. Hän ei olisi ollut sen veneen soutaja. Sopisi tavallaan jatkoksi siihen teoriaani poikien puuhun kiipeämisestä... eli puusta alas ja sitten kipinkapin veneeseen.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Vene

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Wagner kirjoitti:Järvellä murha-aamuna ollut isoisäni muistelee murhaniemestä lähteneen kovalla rytinällä veneen joskus aamulla.

Vene meni Högnäsin suuntaan ja veneessä oli ollut "joitakin poikia" ja sen reunalla jotain sinistä.

BKP:n (Bodomin Koukkupojat ry) jäsenillä ei tunnistettu tuollaista venettä olleen.

Järvellä olivat aamukalassa myös Martti Koli poikansa Ossin kanssa, eräs Pesonen ja muutama muu venekunta.

Näistä havainnoista ei ole kuultu ketään ennen kuin muutama vuosi sitten Martti Kolia sen tiedon perusteella, mitä isoisäni kertoi ja minkä silloisessa Bodom-keskustelussa toin Muuralan palstalle esiin.

8)
Tässä lainaus sivulta 2 : viesti 7 vuoden takaa.
Kaikkia Bodomilla murha-aamuna kalassa olleita tulisi kuulla.
Martti Koli vaimoineen olivat ilmeisesti ainoat paikalla olleet, jota KRP asiassa on kuullut.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Mahdollisuus, että murhaajat poistuivat veneellä, saa tukea seuraavasta faktasta. Kun paikalle oli tuotu jälkikoiria, nämä kävivät lenkin, mutta palasivat telttapaikalle. Jos murhaajat liikkuivat siellä niemessä, mutta palasivat rantaan, ja poistuivat veneellä, niin koirilta jäljet katosivat. Tämä on loogista, mutta ei kylläkään varmaa, sillä koirat tuotiin paikalle liian myöhään. Alueella oli trampattu jo valtavat määrät. Mahdollisuus veneellä poistumiseen kuitenkin on.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Mielenkiintoista on se miksi jälkikoirat palasivat kenkäkätköjen suunnalta takasin telttapaikaille? :roll: Poliiseja voi hämätä, mutta jälkikoirat seuraavat hajujälkeä. :roll: Sanonta, että murhaaja palaa aina tekopaikalla, taitaa sittenkin pitää paikkansa. :roll:

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Uta »

"Kaikkia Bodomilla murha-aamuna kalassa olleita tulisi kuulla."

- Niinpä, niin tulisi kuulla. Kummallista jos sitä ei ole vieläkään tehty.

"Mahdollisuus, että murhaajat poistuivat veneellä, saa tukea seuraavasta faktasta. Kun paikalle oli tuotu jälkikoiria, nämä kävivät lenkin, mutta palasivat telttapaikalle. Jos murhaajat liikkuivat siellä niemessä, mutta palasivat rantaan, ja poistuivat veneellä, niin koirilta jäljet katosivat."

"Mielenkiintoista on se miksi jälkikoirat palasivat kenkäkätköjen suunnalta takasin telttapaikaille?"

- Mitä hajuja koirat seurasivat? Kenkienkö? Kun kengät kerta olivat NG:n ja SB:n, on oikeastaan ihan ymmärrettävää, että koirat palasivat/löysivät heidän hajujälkensä teltan luota. Ja kun hajuihin sekoittui myös murhaajan/murhaajien hajujäljet, hän/hekin ovat siis tämän teorian mukaan todennäköisesti palanneet teltalle ja rantaan, jonne jäljet sitten katosivat.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Niin varmaan kaiketi oltaisiin heitä kuultu ja varmaankin he olisivat itse jopa ilmoittautuneet jos heillä olisi voinut olla niitä näköhavaintoja kerrottavana. Martti Koli saapui järvelle poikansa kanssa noin klo 7.00 ja he olivat olleet kalastamassa noin. 200-metrin päässä murhaniemestä lähellä Oittaan lahdella ollutta turoa. Martti Koli ei ole maininnut mitään muista samaan aikaan kalassa olleista venekunnista. Hän ei myöskään tehnyt mitään haivaintoja Kivilahdesta, vaikka olivat kalassa lähellä Kivilahden kertomaa onkipaikkaa.

Myöskään rva Karjalainen, ei näkemiensä nuortenmiesten lisäksi nähnyt järvellä eikä sen rannoilla mitään liikettä aikavälillä klo. 03.45-04.15.

Todistaja Aili Karjalainen (14.6.1960 kuulustelu) kertoo menneensä Bodominjärven rannalla olevaan Oittaan kartanon saunan rantaan 5.6.1960 kello 3.45 aikaan pesemään pyykkiä. Hän oli nähnyt noin 400 metrin etäisyydellä olevassa niemessä alle 20-vuotiaan nuorukaisen onkimassa. Niemi oli sama, josta myöhemmin löydettiin kuolleet retkeilijät. Oltuaan rannassa noin puoli tuntia hän oli havainnut edellä mainitun niemen länsipuolella olevassa niemessä kaksi alle 20-vuotiasta nuorukaista. Tällöin hänen ensiksi mainitsemansa onkija ei ollut enää paikallaan. Todistajan arvion mukaan onkija saattoi olla toinen kahdesta nuorukaisesta. Kohta sen jälkeen, kun todistaja oli havainnut nuorukaiset, toinen oli juossut lahden pohjukkaan toisen..

.. jäädessä niemeen. * Ketään muita henkilöitä todistaja ei ollut nähnyt järvellä tai sen rantamilla.* Uudelleen kuultuna 2.7.2004 Aili Karjalainen ei muistanut, mihin hänen aiemmassa kuulustelussa mainitsemansa kellonajat perustuivat. Hän on merkinnyt kuulusteluun liitetylle karttalehdelle sijaintinsa ja niemekkeet.


Lahjakkaana kirjoittajana Wagnerilta tarinaa syntyy siinä määrin, että niiden uskottavuus joskus kärsii. Valitettavasti!

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Uta »

[quote="Misri"]^ Niin varmaan kaiketi oltaisiin heitä kuultu ja varmaankin he olisivat itse jopa ilmoittautuneet jos heillä olisi voinut olla niitä näköhavaintoja kerrottavana.

Eikö muuten ollut niin, että näitä Kolejakin kuultiin vasta NG:n oikeudenkäynnin aikoihin. Onhan siis täysin mahdollista, että vieläkin on olemassa Bodom -yön ja -aamun tapahtumista jotain tietäviä henkilöitä, joita ei syystä taikka toisesta ole kuultu.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Näin se oli, ettei tätä Kolin pariskuntaa kuultu aikoinaan. Rouva Koli tuli tyttärensä kanssa uimarannalle noin klo. yhdeksän aikaan (aika ilm. virheellinen) ja törmäsi telttapaikalle järjestyksessä toisena silminnäkijänä lintupoikien jälkeen. He kuitenkin poistuivat paikalta, ennen kuin näitä paikalla olleiden tietoja alettiin kirjata ylös. Pariskunnalle syntyi telttanäkymästä käsitys, että humalaiset ovat siinä tapelleet keskenään. Vasta kotonaan radiosta kuulivat, että siellä olikin tapahtunut kolmois-surma. Surmapaikalla oli myös lapsia, mutta heidän tietojaan ei ajan tavan mukaan kirjattu ylös.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:Lahjakkaana kirjoittajana Wagnerilta tarinaa syntyy siinä määrin, että niiden uskottavuus joskus kärsii. Valitettavasti!
Ei kertomani ole tarinaa.
Isoisäni oli Bodomilla aikaisin aamulla ja kertoi, keitä BKP:n tuttujaan siellä samaan aikaan kalassa oli. Kolin, poikansa ja muut mainitsin Bodom-keskusteluissa jo aikoja sitten, jonka jälkeen vain Kolin pariskuntaa kuultiin. Rouva Koli ei ollut kalastamassa olleiden joukossa ja Martti Koli oli järvellä jo ennen seitsemää. On mahdollista, etteivät he KRP:n heitä kuullessa enää muistaneet oikein tai muusta syystä jättivät kertomatta, keitä Bodomilla surma-aamuna olivat nähneet.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Kuulustelupöytäkirjan mukaan Koli saapui kyseisenä aamuna noin klo 7 ongelle pienen poikansa kanssa. Rva Koli pikkutyttönsä kanssa on joskus 9:n jälkeen tuonut miehelleen ja pojalleen jotakin purtavaa ja matkalla rantaan oli törmännyt telttanäkymään.

Tuohon kertomatta jättämiseen en oikein jaksa uskoa. Ristiriitaa tässä sinun kertomassa on siinä, ettei tilanhoitajan vaimo rannalla olo aikanaan nähnyt murhaniemessä ja keskiniemessä näkemiensä nuorten miesten lisäksi rannoilla eikä järvellä mitään muuta liikennettä.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Murhaaja poistui soutuveneellä

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:Kuulustelupöytäkirjan mukaan Koli saapui kyseisenä aamuna noin klo 7 ongelle pienen poikansa kanssa.
Eiköhän kuulustelupöytäkirjaan kirjattu, mitä Koli itse asiasta kertoi.
Kysyttiinkö hänelta muista järvellä tuolloin olleista, on epäselvää.
Nyt tarvittaisiin osaltaan jo meedioita.
Misri kirjoitti:Tuohon kertomatta jättämiseen en oikein jaksa uskoa. Ristiriitaa tässä sinun kertomassa on siinä, ettei tilanhoitajan vaimo rannalla oloaikanaan nähnyt murhaniemessä ja keskiniemessä näkemiensä nuorten miesten lisäksi rannoilla eikä järvellä mitään muuta liikennettä.
Hän kai kertoi olleensa pyykillä auringonnousun aikoihin 3:45, jolloin aamu-usva rajasi näkyvyyden jopa alle 200 metriin, jolloin näköhavaintojen teko on varmasti ollut vaikeaa.
Olen niin monta kertaa käynyt kalassa Bodomilla juuri auringon noustessa, että tunnen asian.
Auringonnousun aikaan kun saa parhaiten kalaa.

KRP sai pian surmien jälkeen valokuvia surma-aamulta. Kuvat oli otettu ilmeisesti Murhaniemeä vastapäätä olleelta rannalta ja niissä oli myös isoisäni tuttuine lokkeineen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin