Irmeli Björklund

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

Loka kirjoitti:Ja tuo itku oikeista ketjuista. Lisätään tähän että Irmelin tissit on viilletty niin pysytään nihilisteille oikeissa aiheissa. Kommentteja tisseihin? 13 iskua niskassa?
Ehkä olen ansainnut tuon "nihilisti" nimityksen. "Tissipistoihin" lisäisin kuitenkin vielä kaksi pistoa. :wink:

" Oikeuslääkäri Kaisa Lalu tutki haudasta nostettujen uhrien luurangot sekä vanhat ruuminavauspöytäkirjat ja esitti johtopäätöksiä vammoista.

Irmeli Björklundiin oli kohdistunut tylppää ja terävää väkivaltaa. Björklundin kasvoissa oli pirstalemurtumia ja niskassa 15 pistohaavaa. Häntä oli lyöty kasvoihin vähintään kolme kertaa.

- Todennäköistä on, että kasvovammat on aiheutettu ensin ja niskan pistovmmat sen jälkeen, Lalu sanoi.

Björklund oli kuollut suhteellisen nopeasti aivoja vammauttaneisiin, kasvoihin kohdistuneisiin iskuihin. Tajuttomuus oli tullut välittömästi."

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Loka kirjoitti:Uhrimme Nils: Minulla oli noin kymmenkunta pistohaavaa pään vasemmalla puolella, ylä- ja alaleuka olivat poikki ja päässä oli noin kymmenen sentin kokoinen ruhjevamma. Lisäksi minulla oli viiltohaavoja kyynärvarsissa ja rystysissä.Nukuin nahkatakki tyynynä oikealla kyljelläni. Siksi kaikki arvet ovat vasemmalla puolellani. Minulle kerrottiin, että olin päässyt ulos teltasta, jolloin murhaaja oli iskenyt minua joko kivellä tahi mukanaan tuomallaan putkenpätkällä leukaan ja takaraivoon. Voi olla, että olen ehtinyt asettua vastarintaan. Siitähän olivat todisteina käsissäni olleet arvet. Surmaaja oli yrittänyt vetää minua vielä veteen, mutta jättänyt asian kesken ja heittänyt minut teltan päälle uskoen minun kaiketi kuolleen. Veteen vetämisestä todisteina olivat kantapäitteni tekemät selvät raahausjäljet. Tasapainoelimeni vioittui niin että jouduin opettelemaan kävelemisenkin uudelleen. Yksi puukon iskuista oli mennyt silmäkulmasta sisään ja ohittanut silmämunan vain millin päästä. Olin sairaalassa runsaan kuukauden. Sairaslomaa sain neljä kuukautta.

Miten tuo mies selvisi elossa? :lol: Joka ikinen lause on Gussen suusta. :lol: Mutta jos aivovamma oli hengenvaarallinen, miksei hän saanut siihen hoitoa? Hyvinhän tuo parani ilmankin. Taitaa nykyäänkin olla vain resurssien tuhlausta hoitaa aivovammoja kun niistä paranee makuuttamallakin!
Gustafssonilla oli väärä käsitys vammoistaan ja hän liioitteli niitä, kuten esimerkiksi itsekin olen tehnyt, kun jouduin kerran metsätyöonnettomuuteen. Niin ihminen vain usein toimii.

Ei aivovammoihin juurikaan muuta tehokasta hoitoa ole kuin joissain tapauksissa kallon sisäistä painetta lieventävä leikkaus. Ei noita formulakuskejakaan pystytä millään ihmetempuilla parantamaan vaan he toipuvat paljolti juurikin makuuttamalla.

Aivovammoista toipuminen on varsin yksilöllistä kuten on muuten vaikkapa muistiaukon pituuskin. Nämä käyvät ilmi mm Käypä hoito-sivuilta. Itse asiassa Gustafssonin jähmeä käytös saattaisi juurikin viitata aivovammaan.
Pasilan mies.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

NGn kohdalla ei kyse ollut enää normaalista vammojen liioittelusta. Vaan hän suorastaan takertui niihin kuvittellisiin vammoihinsa kuin hukkuva oljenkorteen. Sen voin kyllä ymmärtää, että jotkut huijarityypit liioittelevat vammojaan vakuutuskorvauksien toivossa. NGn kohdalla ei kuitenkaan ollut siitä kyse.

Jos on saanut aivovamman, sitä ei voi enää peruttaa. Se mitä voidaan tehdä on nopea ensihoito, jotta aivovammaa seuraavat jälkiseuraamukset lisävauriot minimoidaan. Tuntikausia surmapaikalla maannut NG ei kuitenkaan tarvinnut mitään tehostettuja hoitoja elintoimintojensa turvaamiseksi. Nykytietämyksen mukaan aivovamma potilaita ei makuuteta, koska siitä on enemmän haittaa potilaalle kuin hyötyä. Kyllä muistiaukon pituudella on merkitystä kun arvioidaan aivovamman ennustettavuutta. NGn jähmeydestä ei voi tehdä mitään päätelmiä, jos hänellä olisi ollut oikeasti se keskivaikea aivovamma se olisi kyllä jättänyt jälkensä ennenkaikkea ns. arkimuistiin ja siten tuskin olisi pärjännyt bussikuskin ammatissaan.

Ragnarok
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 10:23 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Ragnarok »

Misri kirjoitti:NGn kohdalla ei kyse ollut enää normaalista vammojen liioittelusta. Vaan hän suorastaan takertui niihin kuvittellisiin vammoihinsa kuin hukkuva oljenkorteen. Sen voin kyllä ymmärtää, että jotkut huijarityypit liioittelevat vammojaan vakuutuskorvauksien toivossa. NGn kohdalla ei kuitenkaan ollut siitä kyse.

Jos on saanut aivovamman, sitä ei voi enää peruttaa. Se mitä voidaan tehdä on nopea ensihoito, jotta aivovammaa seuraavat jälkiseuraamukset lisävauriot minimoidaan. Tuntikausia surmapaikalla maannut NG ei kuitenkaan tarvinnut mitään tehostettuja hoitoja elintoimintojensa turvaamiseksi. Nykytietämyksen mukaan aivovamma potilaita ei makuuteta, koska siitä on enemmän haittaa potilaalle kuin hyötyä. Kyllä muistiaukon pituudella on merkitystä kun arvioidaan aivovamman ennustettavuutta. NGn jähmeydestä ei voi tehdä mitään päätelmiä, jos hänellä olisi ollut oikeasti se keskivaikea aivovamma se olisi kyllä jättänyt jälkensä ennenkaikkea ns. arkimuistiin ja siten tuskin olisi pärjännyt bussikuskin ammatissaan.

NG:lla oli myös vääristyneet käsitykset kuolleiden uhrien vammoista. Hän mm. väitti että Björklundilta oli rinnat halkaistu ja Boismanilta viilletty kurkku auki tai vastaavaa mitä ei ollut tapahtunut.

Kun lukee sen aikaisia lehtiotsikoita niin voi päätellä että ne yhdessä vanhempien väritettyjen kertomusten kanssa ovat hyvinkin voineet saada muistikuvat vääristymään Gustafssonilla.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Aikalehdissä todella näin värikkäästi kirjoiteltiin. NGn epätietoisuudet omista vammoistaan, eivät täysin selity sillä mitä hänelle on aikoinaan kerrottu vanhempien toimesta tai mistä lähteestä hän on niitä ylipäätään voinutkin kuulla. Syystä tai toisesta NGn äiti jopa liioitteli poikansa vammoja. Kuitenkin keskeisin asia näissä vammoissa ja niiden liioittelussa on se NGn muistamattomuus ja toimintakyvyn täydellinen menetys, joille ei kuitenkaan löytynyt mitään perustetta.

kid

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja kid »

Mielestäni Irmelin vammoissa tärkeää on se, että häneen on kohdistunut niin silmitön väkivalta suhteessa muihin telttailijoihin. Yleensä silmitön ja raivonpuuskassa tuotettu väkivalta johtuu intohimosta, oli se sitten vihaa tai rakkautta tai mitä vaan. Mutta Irmelille täysin tuntematon olisi tuntenut kammottavaa vihaa tyttöä kohtaan.

Kysymys kuuluukin mikäli Irmeli tunsi tappajan?

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

kid kirjoitti:Mielestäni Irmelin vammoissa tärkeää on se, että häneen on kohdistunut niin silmitön väkivalta suhteessa muihin telttailijoihin. Yleensä silmitön ja raivonpuuskassa tuotettu väkivalta johtuu intohimosta, oli se sitten vihaa tai rakkautta tai mitä vaan. Mutta Irmelille täysin tuntematon olisi tuntenut kammottavaa vihaa tyttöä kohtaan.

Kysymys kuuluukin mikäli Irmeli tunsi tappajan?
Hyvä huomio, mutta aina otetaan esiin Gustafsson, kun puhutaan tästä teoriasta, vaikka on tiedossa ainakin kaksi, mahdollisesti jopa kolme epäiltyä, joilla on ollut vahva kytkös Irmeliin.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

Puliukko kirjoitti:
kid kirjoitti:Mielestäni Irmelin vammoissa tärkeää on se, että häneen on kohdistunut niin silmitön väkivalta suhteessa muihin telttailijoihin. Yleensä silmitön ja raivonpuuskassa tuotettu väkivalta johtuu intohimosta, oli se sitten vihaa tai rakkautta tai mitä vaan. Mutta Irmelille täysin tuntematon olisi tuntenut kammottavaa vihaa tyttöä kohtaan.

Kysymys kuuluukin mikäli Irmeli tunsi tappajan?
Hyvä huomio, mutta aina otetaan esiin Gustafsson, kun puhutaan tästä teoriasta, vaikka on tiedossa ainakin kaksi, mahdollisesti jopa kolme epäiltyä, joilla on ollut vahva kytkös Irmeliin.
Kaikilla kolmella kuolleella uhreilla oli kallonmurtumien aiheuttamat aivovammat. Irmeli oli saanut vähintään kolme iskua kasvojen ja kallon alueelle, oikeuslääkärin mukaan kuolema on johtunut ulkoisen väkivallan aiheuttamien kallonmurtumien seurauksena syntyneestä aivojen ruhjevammasta. Uhri on kuollut nopeasti saamiinsa iskuvammoihin. Ilmeisti Irmeli ei ole ehtinyt kääntyilemään teltassa iskujen sadellessa, koska iskujen aiheuttamat vauriot olivat tulleet kasvoihin ja kallon etuosaan. Miksi sitten Irmeliä on isketty vielä verisen paidan läpi 15-kertaa puukolla niskan ja kaulan alueelle? Pistot eivät olleet syviä, eikä niissä pistoissa ole oikeuslääkärin mukaan käytetty suurta voimaa, eli ne olivat lähinnä tökötyksiä. Niissä annetuissa pistoissa ei ainakaan ole sitä suurta raivotilaa nähtävissä. Itse olen pohtinut, että puukonpistot voivat olla lavastuspistoja, tai jonkilaisessa epätoivoisessa, sekavassa syyllistämis-mielentilassa annettuja pistoja.

Missä tiedossa nuo "Puliukon kytkökset" oikein ovat? Minä en ole niitä vielä nähnyt. :roll:

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Misri kirjoitti:
Puliukko kirjoitti:
kid kirjoitti:Missä tiedossa nuo "Puliukon kytkökset" oikein ovat? Minä en ole niitä vielä nähnyt. :roll:
En Misriä älyn jättiläisenä ole koskaan pitänyt, mutta en tiennyt Bodom-sivistyksen olevan noin heikko 8). Oletko kenties kuullut sellaisista henkilöistä, kuin P. Pirinen ja J. Takala? Oletko kuullut R. Järvisestä, mikä tosin menee enemmän spekulaatioiden puolelle?

Ei juoruakkoja uskomalla sivitystä tule, sen tietää apinakin 8).

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Tottahan toki nämä Bodomin jutun -klassikko nimet on tiedossani. Mutta odotin sinulta jotain uutta näkemystä. Mutta sitä samaa vanhan kertausta sieltä taas tuli. R. Järvisestä olen kuullut ja hän asui keski-Suomessa. Ja tämä kys. sotaveteraani tuskin oli ollut Assmannin kanssa samaan aikaan vankileirillä. Vaikka Vieno Assmann sellaistakin satutarinaa aikoinaan sepitteli.

P.s M. Sahakangas ja Virpi olivat sentään todellisia henkilöitä!

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Misri kirjoitti:^ Tottahan toki nämä Bodomin jutun -klassikko nimet on tiedossani. Mutta odotin sinulta jotain uutta näkemystä. Mutta sitä samaa vanhan kertausta sieltä taas tuli. R. Järvisestä olen kuullut ja hän asui keski-Suomessa. Ja tämä kys. sotaveteraani tuskin oli ollut Assmannin kanssa samaan aikaan vankileirillä. Vaikka Vieno Assmann sellaistakin satutarinaa aikoinaan sepitteli.

P.s M. Sahakangas ja Virpi olivat sentään todellisia henkilöitä!
En tarkoita tuota Vienon kertomaa Reino Järvistä ollenkaan. Se on saduksi todettu. Mutta kyllä Reino Järvinen-niminen henkilö asui Bodomin lähettyvillä ja paikalliset tunsivat miehen nimellä "Reiska". Samainen Järvinen oli kova kommunisti ja tunsi Hans Assmannin. Tämä tieto siis aikalaisilta, ei Palon kirjasta tai Vienolta. Urho tietää miehestä jonkin verran, samoin vanhoilla jo edesmenneillä palstoissa hänestä puhuttiin.

Misrillä ei ole mitään varaa puhua vanhan kertaamisesta, kun itse toistaa samaa Gustafsson-mantraa päivästä toiseen.

Kyseiset juoruakat voivat olla todellisiä henkilöitä, mutta jutut on saduiksi todettu.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

Puliukko kirjoitti:
Misri kirjoitti:^ Tottahan toki nämä Bodomin jutun -klassikko nimet on tiedossani. Mutta odotin sinulta jotain uutta näkemystä. Mutta sitä samaa vanhan kertausta sieltä taas tuli. R. Järvisestä olen kuullut ja hän asui keski-Suomessa. Ja tämä kys. sotaveteraani tuskin oli ollut Assmannin kanssa samaan aikaan vankileirillä. Vaikka Vieno Assmann sellaistakin satutarinaa aikoinaan sepitteli.

P.s M. Sahakangas ja Virpi olivat sentään todellisia henkilöitä!
En tarkoita tuota Vienon kertomaa Reino Järvistä ollenkaan. Se on saduksi todettu. Mutta kyllä Reino Järvinen-niminen henkilö asui Bodomin lähettyvillä ja paikalliset tunsivat miehen nimellä "Reiska". Samainen Järvinen oli kova kommunisti ja tunsi Hans Assmannin. Tämä tieto siis aikalaisilta, ei Palon kirjasta tai Vienolta. Urho tietää miehestä jonkin verran, samoin vanhoilla jo edesmenneillä palstoissa hänestä puhuttiin.

Misrillä ei ole mitään varaa puhua vanhan kertaamisesta, kun itse toistaa samaa Gustafsson-mantraa päivästä toiseen.

Kyseiset juoruakat voivat olla todellisiä henkilöitä, mutta jutut on saduiksi todettu.

Uskomatonta, että on vielä kirjoittajia jotka vaalivat näitä vanhoja Muuralan aikaisen keskustelun "kopla 9" perinteitä. Kaikki pidempään Bodom aiheisissa keskusteluissa mukana olleet tietävät, että nämä tarinat mitä lähialueilla asuvien nuorisojoukon ympärille on ympätty ovat keksittyjä ja täysin mielikuvituksellisia satutarinoita. Oli Arskaa, Jakea, Masaa, Peraa ja Ristoakin pukkasi. Ja lisäksi lukuisa joukko mopopoikien perässä pyöräileviä pikkupoikia. Mikä sitten on olut motiivi tälläisille satutarinoille? Ehkä on haluttu hauskuuttaa itseään hyväuskoisten kirjoittajien kustannuksella. Aina on näköjään tilausta manipulaatioon taipuvaisille hyväuskoisille kirjoittajille. Wagnerin motiivi Arska-saagaansa on tiedossa ja se perustuu henkilökohtaisiin asioihin. Lapsille luetaan iltasatuja, mutta, mutta asialliseen murha-keskusteluun sadut eivät kuulu. Mainitsit Urhon, hän on täällä keskustelussa tuominnut nämä "kopla 9" jutut satutarinoina joila ei ole mitään tekemistä Bodomin surmien kanssa. Kommunismi ja Assmannin tunteminen ei vielä tee ketään syylliseksi näihin surmatekoihin.

Tangon veljeksistä sen verran, että he olivat persoonaltaan hyvin vainoharhaisia ( " Vainoharhaisuus eli paranoidisuus on kohtuutonta levottomuutta tai pelkoa omasta hyvinvoinnista. Vainoharhaisuus saattaa olla kohtuutonta ja yltää psykoottisuuteen saakka. Paranoia sisältää vainokuvitelmia mahdollisesta uhasta tai salaliittoteorioista.") Jopa J. Palo itse on maininnut kirjoituksissaan, heidät hieman oudoiksi tyypeiksi.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoitti:<blabla> Wagnerin motiivi Arska-saagaansa on tiedossa ja se perustuu henkilökohtaisiin asioihin.<blablablabla>
Ei minulla mitään henkilökohtaista motiivia ollut, kuten väität luulevasi.
Ilmoitin KRP:lle sen, mitä Arska asiasta minulle osaltaan kertoi, siinä kaikki.
Mitään Arska-saagaa ei ole, kaikki on totta ja tarkistettavissa KRP:ssä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja groot »

Puliukko kirjoitti:
Misri kirjoitti:^ Tottahan toki nämä Bodomin jutun -klassikko nimet on tiedossani. Mutta odotin sinulta jotain uutta näkemystä. Mutta sitä samaa vanhan kertausta sieltä taas tuli. R. Järvisestä olen kuullut ja hän asui keski-Suomessa. Ja tämä kys. sotaveteraani tuskin oli ollut Assmannin kanssa samaan aikaan vankileirillä. Vaikka Vieno Assmann sellaistakin satutarinaa aikoinaan sepitteli.

P.s M. Sahakangas ja Virpi olivat sentään todellisia henkilöitä!


Misrillä ei ole mitään varaa puhua vanhan kertaamisesta, kun itse toistaa samaa Gustafsson-mantraa päivästä toiseen.

Kyseiset juoruakat voivat olla todellisiä henkilöitä, mutta jutut on saduiksi todettu.

Puliukko. Sinulla ei ole varaa arvostella Misrin Gustafsson-mantrasta. Mirsi ainakin perustaa spekulaationsa tiedossa oleville tosiasoille toisin kuin sinä. Esitutkintapaketti on ollut julkinen jo yli kymmenen vuotta. Minä olen yrittänyt ymmärtää teitä Gustafsson-faneja jo kymmenen vuotta. Se oli täysin ymmärrettävää, että ennen kuin Gustafsson otettiin kunolla suurennuslasin alle, niin jutusta tiedettiin hyvin vähän ns. harrastajien keskuudessa. Silloin pystyikin rakentelemaan villejä ja jännittäviä teorioita. Suoraan kun television parhaista dekkarisarjoista. Nyt kuh ETPK on ollut julkinen jo yli kymmenen vuotta, niin jokainen täysjärkinen ja normaaliälyinen tietää, että Gustafsson on näiden kolmoismurhien todennäköisin tekijä ja sellaiseksi myös jää. Sataprosenttista varmuutta siitäkään ei saa, mutta sanotaanko prosentit Gustafssonin osallisuudesta tekoihin on 99% ja yksi prosentti jää assmaneille, koplayseille ja muille kiilusilmille.

Onhan se vaikeaa päästää irti kun onhan se niin jännittävää kehitellä viihteellisessä tarkoituksessa vaikka mitä jännää. Surkuhupaisaa Puliukolta oli sekin, että oikein perusti uuden ketju nimikkeelle "uusia näkökulmia Bodomiin", jossa ei ollut senttiäkään uuttaa vaan sitä vanhaa samaa, jota toitotettiin satoja tuhansia kertoja kauan ennen viimeisintä Gustafsson tutkintaa eli juuri silloin kun ulkopuoliset tiesivät jutun yksityiskohdista mahdollisimman vähän.

Mitä taas tulee oikeudenkäyntiin, niin Gustafsson on juridisesti syytön ja sillä sipuli.

Syyttäjät toimivat oikeudenkäynnissä tyydyttävästi, mutta omaisten asianajaja Lampele oli todella terävä. Hän oli ainoa, joka toi julki miksi kengät piti piilottaa ja hän oli ainoa, joka tajusi miksi Tuulikki piti peittää huovalla. Thanks Lampela.
---------
Allekirjoitus.

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

groot kirjoitti:
Puliukko kirjoitti:
Misri kirjoitti:^ Tottahan toki nämä Bodomin jutun -klassikko nimet on tiedossani. Mutta odotin sinulta jotain uutta näkemystä. Mutta sitä samaa vanhan kertausta sieltä taas tuli. R. Järvisestä olen kuullut ja hän asui keski-Suomessa. Ja tämä kys. sotaveteraani tuskin oli ollut Assmannin kanssa samaan aikaan vankileirillä. Vaikka Vieno Assmann sellaistakin satutarinaa aikoinaan sepitteli.

P.s M. Sahakangas ja Virpi olivat sentään todellisia henkilöitä!


Misrillä ei ole mitään varaa puhua vanhan kertaamisesta, kun itse toistaa samaa Gustafsson-mantraa päivästä toiseen.

Kyseiset juoruakat voivat olla todellisiä henkilöitä, mutta jutut on saduiksi todettu.

Puliukko. Sinulla ei ole varaa arvostella Misrin Gustafsson-mantrasta. Mirsi ainakin perustaa spekulaationsa tiedossa oleville tosiasoille toisin kuin sinä. Esitutkintapaketti on ollut julkinen jo yli kymmenen vuotta. Minä olen yrittänyt ymmärtää teitä Gustafsson-faneja jo kymmenen vuotta. Se oli täysin ymmärrettävää, että ennen kuin Gustafsson otettiin kunolla suurennuslasin alle, niin jutusta tiedettiin hyvin vähän ns. harrastajien keskuudessa. Silloin pystyikin rakentelemaan villejä ja jännittäviä teorioita. Suoraan kun television parhaista dekkarisarjoista. Nyt kuh ETPK on ollut julkinen jo yli kymmenen vuotta, niin jokainen täysjärkinen ja normaaliälyinen tietää, että Gustafsson on näiden kolmoismurhien todennäköisin tekijä ja sellaiseksi myös jää. Sataprosenttista varmuutta siitäkään ei saa, mutta sanotaanko prosentit Gustafssonin osallisuudesta tekoihin on 99% ja yksi prosentti jää assmaneille, koplayseille ja muille kiilusilmille.
Kumma vaan, kun teikäläiset on muka niin älykkäitä ja muut tyhmiä, mutta sitten kun kysytään, että missä on ne todisteet Gustafssonin "99%-varmasta" syyllisyydestä niin sitten kissa viekin kielen.

Ja voi minulla on kuule varaa sanoa Misriä Gustafsson-mantran toistajaksi, koska hänellä, ei sinulla, ei kenelläkään, ei edes lopulta syyttäjällä ja Tuomisella ollut todisteita Gustafssonia vastaan. Turpaan tuli 100-0 eikä syyttäjä edes valittanut. Tuota selvempää oikeuden päätöstä saa etsimällä etsiä.

Ja Misri ei toisin, kuin väität, perustele spekulaatioitaan "tiedossa oleville tosiasioille", vaan tulkitsee niitä itsellensä ja omille mielipiteillensä sopivaksi. Niitä hehkuttamiasi "tiedossa olevia tosiasioita" voi tulkita jokainen omaan teoriaansa sopivaksi. Totuus kuitenkin on, että käräjäoikeus on todennut Gustafssonin syyttömäksi ja myös ne OIKEAT tiedossa olevat tosiasiat tukevat syyttömyyttä ja sitä, että tekijä oli ulkopuolinen. Tähän päätyi myös käräjäoikeus.

Toki sinä ja Misri ja awa ja muut "hirttojengiläiset" saatte pitää Gustafssonia syyllisenä, siitä vaan, Suomi on vapaa maa, mutta ihan oman uskottavuutenne kannalta olisi hyvä, jos kunnioittaisitte toisenlaistakin mielipidettä, ettekä haukkuisi kaikkia eriävän mielipiteiden esittäviä tyhmiksi tai keksi hatusta kännipäissään olemattomia oikeusjuttu-uhkailuja. Puhumattakaan eriävää mielipidettä esittävien "vasikoinnista".

Vastaa Viestiin