Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Dave Klein
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 7:31 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Dave Klein »

Itse uskon, että teko oli Björklundin ja Boismanin kohdalla suunniteltu ja harkittu, koska heidät oli "tappamalla tapettu"
Olen itsekin vahvasti myös niillä linjoilla, että Irmeli Björklund on koko keissin avainhenkilö.

Eräs mielenkiintoinen henkilö, josta hirveästi ei ole puhuttu (jonkin verran toki) on Irmelin isäpuoli. Vain yhdeksän vuotta Irmeliä vanhempi tyyppi, joka katsoi tytärpuoltaan sellaisella silmällä, millä aikuisen miehen ei alaikäistä tytärpuoltaan pitäisi katsoa. Irmeli tiettävästi pelkäsi isäpuoltaan. Vaistosiko ja huomasiko tämän katseesta ja kehonkielestä jotain. Poikaystävä Pauli Pirinen piti isäpuolta tekijänä.
On isäpuoliteoriassa toki haastensakin. En kiellä. Tosin, missä teoriassa tässä keississä ei olisi.
Isäpuolella oli (luonnollisesti) alibi. Tottakai. Ja se oli se perinteinen: nukuin vaimoni vieressä
Miten hyvin hän tunsi Bodomin seudun?
Oliko hänellä autoa, jolla päästä paikanpäälle?
Motiivi? Mustasukkaisuus höystettynä seksuaalisilla elementeillä. Irmeli ei lämmennyt isäpuolelleen ja lähti vielä telttailemaan kahden kundin kanssa. Oliko telttaretkelle lähtö laukaiseva tekijä?
Mielenkiintoinen yksityiskohta: ei liity varsinaisesti surmiin mitenkään, mutta isäpuolella oli samat nimikirjaimet (JT) ja sama sukunimi kuin sillä tyypillä joka elokuussa 86 ryösti Jakomäessä pankin, lähti hatkalle panttivankien kanssa ja räjähti lopulta Mikkelin torilla pankinjohtajan Passatissa.
Ei, sama henkilö ei ole kyseessä. Jakomäen kaappari oli hieman päälle kolmekymppinen. Mutta ihan noin uteliaisuudesta, olisi mukava tietää löytyykö mitään sidettä näiden kahden JT:n välillä.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4119
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Mielestäni uhrin lähipiiri saattoi tuntea vihaa nimenomaan Boismania ja Björklundia kohtaan. Hehän olivat oletettavasti Anja Mäen parhaat ystävät. Toisin kuin Kleinin mielestä Björklundiin, minun mielestäni kolmoismurhan motiivi liittyy pikemminkin Anja Mäkeen.
Oliko telttaretkelle lähtö laukaiseva tekijä?
Mielestäni ja arvatakseni: Kyllä oli.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Dave Klein
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 7:31 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Dave Klein »

LexVeritas kirjoitti: Pe Kesä 23, 2023 6:58 pm ^Mielestäni uhrin lähipiiri saattoi tuntea vihaa nimenomaan Boismania ja Björklundia kohtaan. Hehän olivat oletettavasti Anja Mäen parhaat ystävät. Toisin kuin Kleinin mielestä Björklundiin, minun mielestäni kolmoismurhan motiivi liittyy pikemminkin Anja Mäkeen.
Oliko telttaretkelle lähtö laukaiseva tekijä?
Mielestäni ja arvatakseni: Kyllä oli.
Mielenkiintoinen teoria, jota en missään nimessä tyrmää. Haluan pitää oven rakosellaan kaikille vaihtoehdoille. Pystytkö avaamaan lisää? Jos Mäki onkin avainhenkilö, niin kuka olisi mahdollinen tekijä, tai ketkä? Ja mikä olisi motiivi?
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja dazu »

Minun mielestäni Irmelin isäpuoli ei sovi tekijäksi. Jos hänellä olisi ollut jonkinlaista kiinnostusta suhteessa Irmeliin, niin en ensinnäkään usko, että hän olisi murhannut Irmeliä ja toisekseen, jos olisi, niin hän olisi tehnyt sen toisella tapaa.
Mielestäni tutuista Pirinen yhdessä Jaakkolan veljesten kanssa olisi vahvin vaihtoehto. Uskon kuitenkin ulkopuoliseen tekijään. Vahvimpia vaihtoehtoja on mielestäni ehkä Onni Pöllänen, Per-Åke Gerkman, sekä "kivitasku" ja sitten täysin tuntematon henkilö.

Mitä tulee Mäen veljiin, niin Suomessa on vuodesta 1945 lähtien ollut ehkä kourallinen henkirikoksia, joissa veli on tappanut siskonsa. Yleisellä tasolla kaikkein harvinaisin suhde henkirikoksen tekijän ja uhrin välillä on sellainen, että veli on tappaja ja sisko on uhri.
En oikein jaksa uskoa, että sisko oltaisiin tapettu sivutuotteena toiseen tyttöön kohdistuvan mustasukkaisuusmurhan yhteydessä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4119
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^
Suomessa on tietääkseni ainoastaan yksi tapaus, jossa kolme nuorta tapettiin telttaan. Se ei tapahtunut Bodomilla. (Anja Mäki tapettiin teltan ulkopuolella).

Mielestäni on erikoista, että Mäet poliisikuulusteluissa kielsivät tienneensä minne uhrien retki suuntautui. Kuitenkin Anjan retkelle pääsystä oli väännetty perheessä pitkään, mikä ilmenee Anjan siskon Maija Keihään Ilta-Sanomien 10.05.2020 haastattelusta:

Mäen perheen Eino-isä oli alun perin vastaan koko telttaretkeä. Tuulikki sanoi äidille, että puhu nyt isälle järkeä, eivät he mitään pahaa mene sinne tekemään ja olisi kiva mennä sinne retkelle. Eihän äiti olisi laskenut Tuulikkia menemään, jos olisi tiennyt, että tällaista tapahtuu. Mutta sitähän luottaa ihmisiin, Maija Keihäs sanoo.

Kova hinku siis oli Anjalla lähteä sinne. Kumma, jos vanhemmat eivät kysyneet "neuvotteluiden" aikana kertaakaan, että minne sinne.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Gaikowski
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: To Maalis 31, 2016 10:01 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Gaikowski »

Quorassa vastaan tullut vastaus aiheeseen, en viitti vastaajan nimeä laittaa tähän

Kuva
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2968
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

^ Onpas yllättäviä näkemyksiä.
Dave Klein
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 7:31 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Dave Klein »

Joosua kirjoitti: Ti Heinä 04, 2023 11:25 pm ^ Onpas yllättäviä näkemyksiä.
Irmelin isäpuoli? Anjan veljet? Niin, joskus voi käydä niin että tekijä löytyy / voi löytyä aivan eri suunnasta kuin mitä yleisesti on arveltu.
Itselleni tällaisia keissejä ovat mm. Bodom ja ulkomailta Jack the Ripper.
Olen alusta lähtien ollut sitä mieltä, että kolme eniten Bodomin jutussa palstatilaa ja huomiota saanutta epäiltyä, eli Nils Gustafsson, Karl Gyllström ja Hans Assman ovat kaikki syyttömiä.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4119
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Minä myös muistan nähneeni jossain (en nyt muista missä) jonkun kirjoittaman tekstin, jossa kerrottiin Gustafssonin olleen aina lauhkea kuin lammas. Myöskin siinä joskus (en muista milloin) näkemässäni samassa kirjoituksessa todettiin, ettei äitinsä Helga Gustafsson ole koskaan hukuttanut ketään alku- eikä loppumetreillä, ei ole tehnyt vankilareissua, eikä poikansa tappele koskaan unissaan.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Gaikowski
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: To Maalis 31, 2016 10:01 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Gaikowski »

*poistettu pohdintaa toisesta nimimerkistä sekä foorumin käyttötarkoituksesta. Sellaisen paika on Lautamiehissä*tm
Gaikowski
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: To Maalis 31, 2016 10:01 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Gaikowski »

LexVeritas kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 10:29 am Minä myös muistan nähneeni jossain (en nyt muista missä) jonkun kirjoittaman tekstin, jossa kerrottiin Gustafssonin olleen aina lauhkea kuin lammas. Myöskin siinä joskus (en muista milloin) näkemässäni samassa kirjoituksessa todettiin, ettei äitinsä Helga Gustafsson ole koskaan hukuttanut ketään alku- eikä loppumetreillä, ei ole tehnyt vankilareissua, eikä poikansa tappele koskaan unissaan.
Tuttua kirjoittelua sotkemaan asiallista keskustelua.Ei ymmärrä mutta väliäkötuolla.
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1835
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Gaikowski kirjoitti: Pe Heinä 07, 2023 6:44 pm
LexVeritas kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 10:29 am Minä myös muistan nähneeni jossain (en nyt muista missä) jonkun kirjoittaman tekstin, jossa kerrottiin Gustafssonin olleen aina lauhkea kuin lammas. Myöskin siinä joskus (en muista milloin) näkemässäni samassa kirjoituksessa todettiin, ettei äitinsä Helga Gustafsson ole koskaan hukuttanut ketään alku- eikä loppumetreillä, ei ole tehnyt vankilareissua, eikä poikansa tappele koskaan unissaan.
Tuttua kirjoittelua sotkemaan asiallista keskustelua.Ei ymmärrä mutta väliäkötuolla.
*pltmtxtvp*tm

Nissestä vielä sellainen, että useampi henkilö on kertonut hänen olleen nuorempana varsinkin humalassa riitainen ja jopa väkivaltainen henkilö. Tämä ei tietysti tee vielä kenestäkään murhamiestä tai surmamiestä.
Hapetan kyttätyyliin
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Vaikka en pidäkään itseäni minkäänlaisena varsinaisena Bodom-asiantuntijana, tai edes minfon bomistina, niin jonkin verran olen kuitenkin aiheesta vuosien varrella lukenut. Sillä tiedolla, mikä minulla on, pidän Gustafsonia todennäköisimpänä tekijänä. Toki löytyy niin puoltavia kuin ei-puoltaviakin asioita tähän liittyen. Toteaisiko syytön, että "Tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli."? Eihän tuokaan vielä yksistään paljoakaan merkitse, mutta antaa nyt tietyn kuvan kuitenkin.
Eih bennek, eih blavek
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1050
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Quorassa tuli ihan sattumalta vastaan tällainen:
Olen henkilökohtaisesti tuntenut Gustavssonin joka oli ainoa eloon jäännyt.

Han meni myohemmin naimisiin siskoni parhaan tyttökaverin kanssa ja asuivat vain km paassa syntymäkodistani.

Han kävi jatkuvasti luonamme ja kerran kun han nukahti sohvalle niin olin itse paikalla kun han tappeli unissaan ja kyllä siinä mentiin unessa uudelleen läpi teltta-tappelua.

Han oli luonteeltaan hyvin riidanhaluinen kun oli kannissa ja oli niita kavereita jotka aina tappeli tanssilavojen yhteydessa.

Mikäli geenit otetaan mukaan kuvaan, niin hänen Aitinsa hukutti ensimmäisen lapsensa ihan alkumetreillä ja tuomittiin vankila reissuun.

Itselleni ei ollut koskaan ongelmia tulla toimeen hanen kanssaan, mutta han olikin silloin aina selvinpain…….silti oma kasitykseni on taysin selva, kylla ne 3 muuta kuolivat hanen kasiensa kautta.
5 perhettä oli panemassa Bodomilla

Jahve ei tykännyt, sanoi vaan: "Tsssk aaaargh tsssss"

Jopi Jalkapuoli liittyi Genesis-yhtyeeseen

Sic Transit Plexit Mundi

El pene de Lex quedó atrapado en un árbol en Bodom.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Kosti »

^Varmasti jää aivan helvetinmoiset traumat jos tappaa parhaan kaverinsa (ja pari nuorta naista siinä mukana).
Kiitos taas, Quorthon, mielenkiintoinen löydös!
Eih bennek, eih blavek
Vastaa Viestiin