Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja tämä vaalea mieshenkilökö olisi lähtenyt vaeltelemaan niemeltä pitkin rantoja ja tullut nähdyksi keskellä aukeata peltoa Kivilahden toimesta, sillä se oli aukea se paikka, jossa kertomansa mukaan Kivilahti tuon kulkijan näki!

Ei sovi kuvioon mitenkään, kun oikein ajatuksella ajattelet Navetanhajuinen!
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

En ota Olavi Kivilahden kertomaa huomioon teoriassani, en pidä niitä luotettavana. Niinkuin et sinäkään ennen teidän tapamistanne.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No käypäse jututtamassa Kivilahtea, kyllä hän ihmisten kanssa mielellään juttelee ja kertoo asiat niin kuin ne ovat olleet, sillä tavoin sinäkin saat sitten tietää miltä totuus asioista kuulostaa, etkä joudun olemaan tuon Sariolan vietävissä!

Voit tietysti yrittää soittaakin, mutta parempi olisi jos tapaisit Olavin henkilökohtaisesti!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kivilahtea on jututettu myös 2005: http://www.atfreeforum.com/crimestory/v ... crimestory

Tarinaa tarinan perään.

Ihan kuriositeettina, Bodom-järvessä ei ole lahnoja, särkikaloista vain särkiä ja sulkavia.
Olavipoika kertoi saaneensa keskiniemestä elämänsä suurimman lahnan.

8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Et taida Wagner tietää järvest yhtikäs mitään, sillä löysin tuolta tutkimuksen vuodelta 2008, jossa kerrotaan Bodominjärven kalakannasta suurimman osan olevan särkikaloja joista lahnoja tosiksi eniten, no en tiedä, onko lahna särkiala, mutta toiseksi eniten lahnoja järvessä särkien lisäksi on.

Lisäksi se elää keskisyvyydessä, mieluummin, joka Bodomissa taitaa olla 3-4 metrin välillä, mutta saattaa tuo liikuskella matalimmissakin vesissä, ihan kalojen tapaan!

Kivoja nuo tuollaiset tutkimukset, joista saa kaikenlaista mukavaa tietoa, kunhan vaan viitsii etsiä!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

Lahna on särkikala ja tarttuu hanakasti mato-onkeen. Tästä on pojan pojan kautta kokemusta. Vapa katkesi, mutta kala saatiin laiturilta uitettua rannalle. Ruotoinen hyväkäs, mutta tärkeä kalastajalle itselleen. Tuolla lahnalla painoa oli ehkä hieman toista kiloa.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:... löysin tuolta tutkimuksen vuodelta 2008, jossa kerrotaan Bodominjärven kalakannasta suurimman osan olevan särkikaloja joista lahnoja tosiksi eniten...
:D
Edellisen tutkimuksen pohjille laadittuja 'tutkimuksia' toki on, mutta...ei Bodomissa ole lahnoja!
Tutkimusselvitteissä yleisesti todetaan kaloista, jotka käyttävät pohjasedimenttejä.
Näin tehdyt tutkijat palkkaansa kuittaavat, kopioiden muualta tehtyjä tutkimuksia detaljeineen.

Lahnat ovat merikaloja, joita esiintyy meriyhteyksien päässä olevissa vesistöissä, yleisimmin joissa.
Esitä jokin luotettava referenssi, jonka mukaisesti joku muu kuin OK olisi saanut Bodomilta lahnan...

Lähin lahnapitoinen järvi Espoossa on Nuuksion Pitkäjärvi, jolla oli meriyhteys ennen sen patoamista.
Bodomilla ei ole ruutanoita, pasureita, säynäviä, toutaimia, silakoita, merikäärmeitä tai lahnojakaan.
Ahvenia, haukia, kuhia, salakoita, särkiä, sulkavia, kiiskejä, ankeriaita ja muita istutuskaloja kyllä.

Nimimerkki Bodomista vuodesta 1962 kalastuspäiväkirjaa pitänyt.

8)
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Lahna on särkikala ja tarttuu hanakasti mato-onkeen.
Tästä on pojanpojan kautta kokemusta.
Vapa katkesi, mutta kala saatiin laiturilta uitettua rannalle.
Ruotoinen hyväkäs, mutta tärkeä kalastajalle itselleen.
Tuolla lahnalla painoa oli ehkä hieman toista kiloa.
Itsekin olen joskus saanut lähes kolmikiloisen lahnan Espoon Mankkaalta.
Myöntänet, ettei jälkikasvusi saanut tuota lahnaa Bodom-järvestä ?
Jos sai, se ei ollut lahna, vaan sitäkin ruotoisempi, syömäkelvoton sulkava.

Ohessa kuvat ja linkit lahnaan ja sulkavaan:
Kuva
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kalat/lahna
Kuva
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kalat/sulkava

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Meni aiheesta kauas, mutta menköön. Lahna mikä lahna. Humalassa vanhankansan ukot saattoivat haukkua vaimoaan "lahnaksi" ei varmaankaan ollut tarpeeksi liikettä. Sulkava, törö ja toutainkin olisi mennyt melkei kehumisen puolelle, mutta tuo "lahna" tuntuu pahalta.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Sulka-Awa tuntuisi toisaalta hyvältä, olisi kaksi wanhaa waakkua tai [känni]kalaa ala' awa & waakku...

Kuva

8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tässä kohden tutkimus kyllä ajaa Wagnerin "tiedon" ohi, sillä kyllä lahna on järvikala siinä kuin ahvenkin, höh.

Itse olen saanut melkeinpä järvestä kuin järvestä lahnoja, pieniä ja suurempia, eikä niillä järvillä ole ollut mitään yhteyttä mereen jokien kautta, eikä muunkaan!
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Tietämättä sen paremmin Bodomin kalakannasta ja historiasta, totuus on että lahnoja esiintyy järvissä joista ei ole yhteyksiä mereen (ainakaan enään nykyään).
Monet eteläsuomen järvet ovat aikoinaan olleet yhteydessä mereen, jopa täällä hämeessä on sisäjärviä jotka ovat olleet merenlahtia aikoinaan ja nykyään ei ole mitään yhteyttä sinne.
Lipsuin jälleen ot, sorry.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessulle siis haaste: löydä yksikin lahnan Bodomista kalastanut tai Bodomilta kalastetun lahnan kuva !
Saat tämän jälkeen luultavasti näköispatsaan pyyntikohteeseen ja kunnialaatan tuosta mahdottomuudesta.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

Tässäpä kysymys Luontosuomeen. Sillä olen itsekin kuullut kalamiesten kertomuksia lahna -saaliista ja ihan sisävesistä saatuna. Nämä saaliit on saatu kaukana merestä. Liekö nuo kalamiehet erhtyneet kalasta?

Wagner vaermasti osaa vastata heille.

- hymm -
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä täälläkin on lahnaa - kaukana meristä. Mutta jos Wagner tietää, että Bodomjärvessä ei ole lahnaa, niin se voi hyvinkin pitää paikkaansa. Mistäpä muut sen tietäisivät. Joissakin järvissä on, toisissa ei. Totuus on järvi järveltä sen oma ominaisuutensa. Sain täällä virvelillä kalan, joka kovasti muistutti harjusta. Aikaisemmin olen saanut harjusta vain Lapin puroista. Näytin kalaa paikalliselle asiantuntijalle, ja hän vahvisti, että tässä järvessä on mm. harjusta ja tuo oli harjus.

Jos taas ajatellaan kuka oli Bodomin surmien takana, niin kysymys on vaikeampi.

Minun mielestäni se tekijä on ollut "melkein amnmattilainen". Peittänyt omat jälkensä taidokkaasti. Tästä näkökohdasta lähtien Gustafsson on huono kohde - hän ei ole ollut mikään kokenut ja taitava henkilö tällä alueella, vaan pikemminkin alokas, joka tekisi helposti havaittavia virheitä. Sellaisia ei ole esiintynyt, joten vaikuttaa siltä, että tekijä ei ole ainakaan Gustafsson. Uhri muiden uhrien joukossa.
Vastaa Viestiin