Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Tässäpä kysymys Luontosuomeen. Sillä olen itsekin kuullut kalamiesten kertomuksia lahna -saaliista ja ihan sisävesistä saatuna. Nämä saaliit on saatu kaukana merestä. Liekö nuo kalamiehet erhtyneet kalasta?

Wagner vaermasti osaa vastata heille.

- hymm -
En ole mikään kalatalouden asiantuntija, tiedän järvilahnaa esiintyvän keskisuomessakin suurissa järvissä.
Jostain syystä Bodomissa ei kuitenkaan lahnoja ole, istutettuna ankeriasta, taimenta ja siikaa kyllä.

8)
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Vai oikein ammattilainen, no sattuu sitä vahinkoja ammattilaisellekin, että jää homma kesken. Se kesken jäänyt "homma" on porukan isoin ja hänellä on vähäisimmät vammat. Ja tuota vammaan vähäisyyttä on turha lähteä kumoamaan, koska meillä on tänäpäivänäkin kävelevä esimerkki siitä. Ne muut joilla oli suuremmat vammat ovat olleet mullan alla yli viisikymmentä vuotta, tämähän on fakta.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Blackman kirjoitti:Vai oikein ammattilainen, no sattuu sitä vahinkoja ammattilaisellekin, että jää homma kesken. Se kesken jäänyt "homma" on porukan isoin ja hänellä on vähäisimmät vammat. Ja tuota vammaan vähäisyyttä on turha lähteä kumoamaan, koska meillä on tänäpäivänäkin kävelevä esimerkki siitä. Ne muut joilla oli suuremmat vammat ovat olleet mullan alla yli viisikymmentä vuotta, tämähän on fakta.
Tietysti henkiin jääneen vammat ovat vähäisemmät, mutta ei se todista mitään. Esimerkiksi hän on voinut saada sen painavan iskun ohimoonsa ja ollut sen jälkeen tajuton - "kuin kuollut" ja sen vuoksi hän olisi säästynyt lisäiskuilta. Täysin mahdollista. Tarkkoja yksityiskohtia ei tunneta. Lievemmät vammat eivät todista syyllisyyttä. Se on vain "lievemmät vammat". Kyllä tunnetaan vastaavia tapauksia, joissa osa uhreista on jäänyt henkiin. Ei se ole mitenkään harvinaista ja poikkeuksellista.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Eikös muutkin olleet saaneet iskuja ja , näin voidaan olettaa :lol: , olleet tajuttomia -kuin kuolleita, mutta eivät kuintenkaan säästyneet kovemmalta käsittelyltä.

Olet oikeassa, että lievemmät vammat eivät suoraan ole todiste syyllisyydestä.

Muttta sinänsä ihmeellistä että toinen pojista on kuitenkin hoidettu totaalisesti pelistä pois.
Miksi siis ei toista?

Jopa pienin tyttöistä on tapettu kunnolla. Mikä siis on ollut se syy, että isointa ja kenties vaarallisinta hyökkääjän kannalta, ei ole varmistettu yhtä tehokkaasti.

Ja toivottavasti nyt ei voida olettaa mitään. :lol: :lol:
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Blackman kirjoitti:Mikä siis on ollut se syy, että isointa ja kenties vaarallisinta hyökkääjän kannalta, ei ole varmistettu yhtä tehokkaasti.
:
Sitähän ei tiedä kuin ulkopuolinen murhaaja mikäli sellainen on ollut. Jos nyt jotain arvelisin, niin todennäköisesti siinä tapauksessa hän on tullut keskeytetyksi ja joutunut lähtemään kiireellä paikalta. Siis homma on tapahtunut juuri ennen kuin lintupojat tai joku muu sivullinen on teltan lähelle tullut.

Toinen mahdollisuus on vain sattuma eli tekijä on vain halunnut riehua sekopäisesti ilman mitään selkeää tavoitetta.
Pasilan mies.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Toinen mahdollinen syy on se, että muut uhrit eivät ole menneet tajuttomiksi vaan ovat kyenneet jatkamaan vastaan harittamista. Tuossa Blackmanin ajattelussa on se ehkä virheellinen kohta, että siinä oletetaan, että jos yksi on mennyt tajuttomaksi, niin muutkin ovat menneet tajuttomaksi samalla lailla - ei se ole niin ON/OFF juttu tämä asia. Kullakin on oma toisistaan poikkeava historia. Sattuma pelaa omaa peliään. Ei tiedetä miten kaikki meni.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Asiakirjoista käy ilmi, että jo kuolleita uhreja on astalolla mätkitty sillä seurauksella että on hampaita irronnut ja pääkalloja lohkeillut. Tämän lisäksi on puukollakin varmistettu, teurastajan malliin.

Mikä selittää ettei tajutonta NG,tä ole käsitelty samoin, varmistaen kuolema.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tuntuu taas siltä, että ryöstömurhista hengissä selvinnyttä syytetään siitä, ettei kuolllut, kuten muut...


:|
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

Nimenomaan Nils Gustafsson on todennut, että sehän ei ollut mikään ryöstömurha - siis kannattava.

Niin - ilmeisesti Nils sitten tiesi, että mitä hänen laukkuunsa oli poimittu.

- hymm -
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Lähinnä tässä spekuloidaan vain sillä (ainakin minun puolelta) että miksi Gustafssonin vammat olivat niin erilaisia ja huomattavasti lievempiä kuin muiden. Syitä on esitetty monia, järkeviäkin. Itse en suinkaan syytä Gustafssonia siitä että hengissä selvisi, syyttäjät on sitä varten että syyttävät ja he syytti jo Gustafssonia ja oikeus vapautti.
Jos NG olisi saanut edes vertailukelpoiset vammat muihin verrattuna, niin hän olisi maannut sairaalassa ja pitkään henkitoreissaan ja todennäköisesti liikkunut loppuelämänsä apuvälineillä. Ihan hyväryhtinen (ikäisekseen) vanhempi mies niissä kuvissa on kävellyt mitä olen nähnyt oikeudenkäynnin ajoilta ja käsittääkseni edelleenkin on kunto hyvä vaikka 70 tulee kohta mittariin. Ei jäänyt merkittävää pysyvää haittaa.
Pahoittelut väärästä osiosta, kuuluisi paremmin tuonne vammoihin.

E: Ja itse syyllisyyskysymyksestä olen edelleenkin melko puolueeton, tekijä voi ihan hyvin olla kuka tahansa noista äänestyksessä olevista "kandidaateista".
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:^Lähinnä tässä spekuloidaan vain sillä (ainakin minun puolelta) että miksi Gustafssonin vammat olivat niin erilaisia ja huomattavasti lievempiä kuin muiden.
....... .......
E: Ja itse syyllisyyskysymyksestä olen edelleenkin melko puolueeton, tekijä voi ihan hyvin olla kuka tahansa noista äänestyksessä olevista "kandidaateista".
Ei ne vammat niin erilaisia olleet. Hyvin samantapaisia. Esim. kumpaakin poikaa oli isketty alaleukaan niin että leukaluu oli katkennut ja nivelnasta vahingoittunut. Boismania isketty päähän, niin että on syntynyt kallonmurtuma - Gustafssonia on isketty päähän ohimon taakse korvan yläpuolelle niin että sinne on syntynyt suuri ruhjehaava. NG:n vammat ovat olleet lievemmät ja hän on jäänyt henkiin. Sekin on tavallista. Jos neljä on saanut vammoja, niin aina voidaan heidät asettaa vammojen "vakavuusjärjestykseen". Näin tapahtuu aina. Ei tuossa ole mielestäni mitään ihmettelemistä , aivan normaalia tuollainen on. Ei tuosta voi tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Loihe lausui Gustafsson; oon mä tappanukkin, ainaskin kolme.
Monta muutakin viittellistä lausahdusta on mm. Porvoossa , Aulangolla kuultu ja armeijassa ja oliko työtoverikin. Sellitokaisu viistoista vuotta tuli ja Saloniuksen tapahtuman tekemättömyyttä päivitellyt.

Toisaalla Sariola arvelet tietäjien kuolleen, ei nyt toki sellaista toivota, voihan noita tokaisujen kuulijoita olla ja muutakin vihiä saatavilla.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

yövuoro kirjoitti:Loihe lausui Gustafsson; oon mä tappanukkin, ainaskin kolme.
Monta muutakin viittellistä lausahdusta on mm. Porvoossa , Aulangolla kuultu ja armeijassa ja oliko työtoverikin. Sellitokaisu viistoista vuotta tuli ...
Miltei unohdit läheisellä leirintäalueella (perustettu 1978) tuolloin muka olleiden ja vastapäisellä rannalla muka telttaileiden kootut kertomukset ?
Tai muiden kuvitelmat (Hessu52, Awa, ym).

Joku teki joskus gradun savolaisuudesta, jossa selkeänä, yksilöivänä piirteenä todettiin syyllistäminen...

8)
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Wagner kirjoitti:Tuntuu taas siltä, että ryöstömurhista hengissä selvinnyttä syytetään siitä, ettei kuolllut, kuten muut...
:|
Jos Wagner ajatusmaailmasi on noin nurin kurinen, niin se on voi voi....

Eipä kai kukaan ole NG:tä syyttänyt siitä että jäi henkiin.

Mutta suuri ihmettelyn aihe on, että hän jäi henkiin, vai eikö sinusta muka ole.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja sitten Sariola kiireesti puolustamaan Wagneria, heh heh, sillä kyseessä on kalatalouslaitoksen, vai mikä lie valtion tutkimuslaitoksen tutkimus vuodelta 2008 jolloin, ihme ja kumma, Bodomin järvessä oli heidän mukaansa helkutin paljon lahnaa.

Ei kai nuo tutkijatkaan sentään ihan tietämättömiä ole, vaikka joskus siltä tuntuukin, kun nollatutkimuksiaan tekevät, eli kumpaa uskot Sariola enemmän, tutkimustuloksia vuodelta 2008, eli niitä sinun kovasti ihailemiasi professoritason henkilöitä, vai sitten jotakin asianhoitajaa jostain eteläsuomen tuppukylästä, joka luulee kaikenlaista muutakin uskomatonta tuubaa?
Vastaa Viestiin