Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Jenkkiläistutkijoiden täytyy olla idiootteja!!!!!

Sama tekotapa, tekijän nimi kirjeessä, joka avautuu kryptaukselle laskostettuna...

Lisäksi laulukirjassakin luki Z-aikaa, eikä 2 aikaan yöllä.

Aivan kuten Batman-sarjassakin sanottiin 60-luvulla: "same bat-time, same bat-channel!"

Myös Zodiac lanseerasi saman debytoidessaan Bodomilla. "Z-aikaa, z-time! It´s time to kill! Peek through the pines - sought victim 12." Jne...

Kyllä mielestäni on selvää, että Bodomin ja Zodiacin tekijä on sama. Ja kirjeiden käsiala on sama. Ja tekijän nimi koodeissa sama. Nyt tarttis enää löytää Espoosta sekä San Franciscosta poliisit, joilla on kolminumeroinen ÄO. Lienee mahdottomuus.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

^Kyllä näin on.Ylipäätään se mahdollisuus, että joku ulkopuolinen latva-b olisi sattumalta tunkeutunut alueelle surmaamistarkoituksessa, ei tunnu kovinkaan uskottavalta vaihtoehdolta.Mustasukkaisuusdraamasta oli kysymys.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

paccasucco kirjoitti:^Kyllä näin on.Ylipäätään se mahdollisuus, että joku ulkopuolinen latva-b olisi sattumalta tunkeutunut alueelle surmaamistarkoituksessa, ei tunnu kovinkaan uskottavalta vaihtoehdolta.Mustasukkaisuusdraamasta oli kysymys.
Samaa mieltä. Joskus toin esiin sen, että tyttöjen miespuoliset riparikaverit olisi syytä tutkia,
erityisesti eräs A-nimellä alkava taho, joka minulle on tunnustanut olleensa surmissa osallinen.

8)

Wer lebt, er hebt; Leben und heben lassen :-)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Kysymys koneneille Minfolaisille: Onko teillä kokemusta, miten nuo vanhat rikostutkijat suhtautuvat, jos heitä lähestyy soittamalla kysyen vanhoihin murhatapauksiin liittyvistä asioista. Tarkoitan nyt tässä tapauksessa eläköitynyttä Tuomista. Minua kiinnostaisi erittäin paljon, mitä hän nykyisin ajattelee tapauksesta, ja varsinkin Gustafssonin mahdollisesta syyllisyydestä. Eli muuttuiko hänen kantansa tutkinnan aikana vai ei. Hejacissa oli litteroitu jonkinlainen haastattelunpätkä Tuomisesta. Muistaakseni ihan Hejacilaisia olivat haastattelijat, ja ajankohta ennen Gustafssonin asettamista syytteeseen. Kyselivät jotain kuulusteltujen määrästä, ja voisiko tekijä olla vielä elossa.

Eihän sitä varmasti mitään kovin arkaluontoista tai salassapidettävää tietoa voi kysyä, mutta kuitenkin. Pekka Lehtinen haastatteli Tuomista vuonna 2015, mutta itseäni kiinnostaisi tehdä pari lisäkysymystä. Mutta, onko jollain täällä siis ylipäätään kokemusta vanhoille rikostutkijoille soittamisesta, ja onko se lähtökohtaisesti toivotonta hommaa yksityishenkilön olettaa saavansa mitään vastauksia?

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Tuomisen haastattelijat olivat Rane ja Waldemar, haastattelun litterointi oli ensimmäisen kerran Klakissa ja nimimerkit kirjoittivat myöhemmin ainakin Waldemarin vieraskirjaan, Muuralan foorumille ja Minfoon, ehkä myös Hejaciin. En osaa vastata varsinaiseen kysymykseen enempää kuin, että yksityishenkilönä haastattelun antaminen ja vastausten laatu saattavat riippua sekä kysyjästä että kysymyksien sisällöstä. Vaitiolovelvollisuus koskee eläkkeelle jääneitäkin. Jos jollain minfolaisella on tarjota kysyjälle kanava Tuomisen suuntaan, lukisin täältä mielelläni eläkeläisrikostutkijan käsityksistä ketjun aiheesta.

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Kiitoksia tiedoista. Minulla on kyllä Tuomisen yhteystiedot, mutta en nyt lähde vielä soittelemaan, vaan mietin vähän lähestymistapaa asiassa. Siksi olisi mukavaa kuulla kokemuksia henkilöiltä, jotka ovat vanhoihin rikostutkijoihin ottaneet yhteyttä.

kekkuli12345
Harjunpää
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 1:22 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Stobbart kirjoitti:Kysymys koneneille Minfolaisille: Onko teillä kokemusta, miten nuo vanhat rikostutkijat suhtautuvat, jos heitä lähestyy soittamalla kysyen vanhoihin murhatapauksiin liittyvistä asioista. Tarkoitan nyt tässä tapauksessa eläköitynyttä Tuomista. Minua kiinnostaisi erittäin paljon, mitä hän nykyisin ajattelee tapauksesta, ja varsinkin Gustafssonin mahdollisesta syyllisyydestä. Eli muuttuiko hänen kantansa tutkinnan aikana vai ei. Hejacissa oli litteroitu jonkinlainen haastattelunpätkä Tuomisesta. Muistaakseni ihan Hejacilaisia olivat haastattelijat, ja ajankohta ennen Gustafssonin asettamista syytteeseen. Kyselivät jotain kuulusteltujen määrästä, ja voisiko tekijä olla vielä elossa.

Eihän sitä varmasti mitään kovin arkaluontoista tai salassapidettävää tietoa voi kysyä, mutta kuitenkin. Pekka Lehtinen haastatteli Tuomista vuonna 2015, mutta itseäni kiinnostaisi tehdä pari lisäkysymystä. Mutta, onko jollain täällä siis ylipäätään kokemusta vanhoille rikostutkijoille soittamisesta, ja onko se lähtökohtaisesti toivotonta hommaa yksityishenkilön olettaa saavansa mitään vastauksia?
Eihän se varmaa ole mikä kantansa on ollut silloinkaan kun oli tutkinta ja oikeudenkäynti, ehkä dna vaan oli uusi mahdollisuus ratkaisuun. Eihän sitä kukaan tiedä miten jokainen suhtautuu kun kaikki yksilöitä. Ehkä voisimme koota kysymykset ’minfon’ kysymyksiksi ja kysyä face tai txt tai sähköpostilla jaksaisiko vastata.

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Kuviotapetti kirjoitti:Kysyinsinkin sinulta, Misri, miten näet, ja mitä ajattelet muiden esineiden katoamisesta, mihin tulokseen olet päätynyt? Missä välissä ja miten arvoesineet ja puukko on hävitetty pois paikalta.? Onko hän käyttänyt moottoripyörää, kuten itse olen spekuloinut täällä aika monessa yhteydessä.Ja onko hän aiheuttanut itselleen vammat ennen vai jälkeen tavaroiden jemmaamisen.? Itse päädyin siihen, tulokseen, että, itsensä vahingoittaminen on täytynyt tapahtua ennen kuin ne on jemmattu, ja syy, hänelle ei olisi kauheasti voinut jäädä aikaa niiden jemmaamiseen, joten itseen kohdistuvat mahdolliset vammat on ehkä tehty jo ennen mottoripyörä reissua.
Moottoripyöräily talvella ei minusta kuulosta kovin mukavalta harrastukselta. Tai ainakin kannattaa muistaa pipo kypärän alle, jos pakkasta on rapiat 20. Mutta skenaario se on tämäkin.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Luotsi
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Marras 29, 2013 1:45 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Luotsi »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
Kuviotapetti kirjoitti:
Moottoripyöräily talvella ei minusta kuulosta kovin mukavalta harrastukselta. Tai ainakin kannattaa muistaa pipo kypärän alle, jos pakkasta on rapiat 20. Mutta skenaario se on tämäkin.
Helluntain aikoihin harvemmin on pakkasta

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja groot »

En ymmärrä miksi Tuominen olisi muuttanut kantaansa tekijästä. Hän piti Gustafssonia tekijänä tutkinnan aikana ja myös silloin kun oikeudenkäynti oli menossa. Sitä paitsi Gustafssonin reagointi pidätykseensä oli niin ilmeinen, että ainakaan minulla ei ole mitään epäselvyyttä siitä kuka kolmoismurhat suoritti. Ja kun ottaa vielä huomioon kaikki muut seikat.

Joku meistä - olkoon se vaikka minä - pitää kertoa umpityhmälle strangelovelle, että Bodomin kolmoismurhaa ei tehty telttakankaan läpi puukottamalla. Jutun yksityiskohdat ovat olleet julkista tietoa ja kaikkien tiedossa jo yli kymmenen vuotta ja joku idiootti ei vieläkään käsitä, että murhat tehtiin kivellä tai sitä vastaavalla välineellä ja koska kiveniskut tai vastaavat olivat osuneet niin tarkasti pään alueelle, niin tekijällä on täytynyt olla suora näköyhteys uhreihinsa.Pelkkä maalaisjärkikin jo sanoo, että telttakankaan läpi hakkaamalla ei helvetti osuta niin tarkkaan pään alueelle.

Kiitos ja hei.
---------
Allekirjoitus.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

groot kirjoitti:... joku idiootti ei vieläkään käsitä, että murhat tehtiin kivellä tai sitä vastaavalla välineellä ja koska kiveniskut tai vastaavat olivat osuneet niin tarkasti pään alueelle, niin tekijällä on täytynyt olla suora näköyhteys uhreihinsa.Pelkkä maalaisjärkikin jo sanoo, että telttakankaan läpi hakkaamalla ei helvetti osuta niin tarkkaan pään alueelle.

Kiitos ja hei.
Hei hei... :lol:

Kun matalassa teltassa nousee istumaan vaikkapa siksi, että joku/jotkut leikkelee aukkoja telttakankaaseen, niin pään kohta näkyy telttakankaassa kupruna. Kokeile vaikka lakanalla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Wagner kirjoitti:
groot kirjoitti:... joku idiootti ei vieläkään käsitä, että murhat tehtiin kivellä tai sitä vastaavalla välineellä ja koska kiveniskut tai vastaavat olivat osuneet niin tarkasti pään alueelle, niin tekijällä on täytynyt olla suora näköyhteys uhreihinsa.Pelkkä maalaisjärkikin jo sanoo, että telttakankaan läpi hakkaamalla ei helvetti osuta niin tarkkaan pään alueelle.

Kiitos ja hei.
Hei hei... :lol:

Kun matalassa teltassa nousee istumaan vaikkapa siksi, että joku/jotkut leikkelee aukkoja telttakankaaseen, niin pään kohta näkyy telttakankaassa kupruna. Kokeile vaikka lakanalla.

8)
Eli kun teltan ulkopuolella riehuu murhaaja niin istuskellaan vaan päät telttakankaassa kiinni ja odotellaan että kopsahtaisi?
Siitä sitten tipahdetaan yksi kerrallaan osuman tultua.
Paljon järkevämmältä kuulostaisi että teltta on romahdutettu kasaan ja mätkitty sisällä mönkiviä hahmoja, ehkä hypätty päälle estämään pakoyrityksiä. Tällä tavoin pystyisi hahmottamaan esim missä kulloisenkin uhrin pää on. Aika savotta siinä kuitenkin olisi, neljä hengenhädässä mönkivää hahmoa kankaan alla ja ne pitäisi saada tehokkaasti pelistä pois. Sivuosumia tulisi pakosti.
Itse en olisi leikannut kankaaseen minkäänlaisia aukkoja ennen kuin kaikki liike olisi lakannut.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja groot »

Wagner kirjoitti:
groot kirjoitti:... joku idiootti ei vieläkään käsitä, että murhat tehtiin kivellä tai sitä vastaavalla välineellä ja koska kiveniskut tai vastaavat olivat osuneet niin tarkasti pään alueelle, niin tekijällä on täytynyt olla suora näköyhteys uhreihinsa.Pelkkä maalaisjärkikin jo sanoo, että telttakankaan läpi hakkaamalla ei helvetti osuta niin tarkkaan pään alueelle.

Kiitos ja hei.
Hei hei... :lol:

Kun matalassa teltassa nousee istumaan vaikkapa siksi, että joku/jotkut leikkelee aukkoja telttakankaaseen, niin pään kohta näkyy telttakankaassa kupruna. Kokeile vaikka lakanalla.

8)
Ihme, että en saanut banneja kärkkäästä kielenkäytöstäni. Älä nyt viitsi Wagner. Mun ei tartte tehdä mitään lakanatestejä. Jonkinlainen näköyhteys on täytynyt olla. Strangelove esitti väitteen, että Boismann ja Mäki olisivat saaneet iskunsa telttakankaan ollessa välissä. Ainakaan Mäen suhteen tämä ei voi olla mahdollista, sillä Mäen veriroiskeet kas kummaa juuri Gustafssonin kengissä ja telttakankaassa eivät ole mahdollista jos telttakangas on ollut välissä. Syyttäjä taisi olla oikeassa, että Mäki oli päästä karkuun, mutta tekijä otti hänet kiinni ja surmasi teltan ulkopuolella.

Nyt tästä puuttuu enää erään neron nimeltä Matlock pohdinnat siitä, että Mäki olisi elänyt jonkin aikaa tai jopa pitkään iskujen jälkeen. Epätoivoista selittelyä.

Eiköhän tämä juttu ole pääosin selvä sekä tekijän että muiden tekijöiden suhteen.

Juoskaa, juoskaa Gustafssoin ilmaiset juoksupojat. :)
---------
Allekirjoitus.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Puliukko kirjoitti:
Wagner kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:Hyvä! Kiitos!
Ja Wagnerin mukaan ko. Arskan junaili jotenkin vapaaksi hänen vaikutusvaltaiset vanhempansa<blabla>.
En ole tuollaista väittänyt. Arska itse kertoi joutuneensa lähtemään siskonsa luokse Kaliforniaan 1960 jouduttuaan erittäin pahoihin vaikeuksiin väkivaltaisuutensa vuoksi. Neuvosisänsä oli antelias poliisille, juotti ja syötti kuulemma jotain Aasia vuosia.

8)
Ottamatta kantaa sen enempää Arska-teoriaan, niin jätän tämän vain tähän.

Kuva

Kuvateksti Wikipediasta: Fjalar Jarva (oik.) vastaan­ottamassa ”hyvän tahdon partio­autoa” toimitus­johtaja C*a*s R*dm*nilta vuonna 1965.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Fjalar_Jarva
Kuva

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Team Italy
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Syys 14, 2017 8:21 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Team Italy »

Ketju oli niin pitkä etten jaksanut alusta asti lukea.

Osaako joku tiivistää onko epäillyt muuttuneet vuosien saatossa?

Vastaa Viestiin