Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Verijälkitutkimuksessa todetaan ,"että Tuulikin verijäljet teltan sisäpuolella, vastasivat hänen löytöpaikan sijaintiaan". Sitä en nyt muista, onko siitä vuotoverestä (PLÄTISTÄ LATTIALLA) yritetty ottaa erikseen DNA-näytettä. Kuitenkin näyte on otettu valumaverestä ja saatu vastaavuus Tuulikkiin, joka valumaveri oli suuaukon toisen sidontanaru-parin välissä, ja jonka valumasuunta oli alhaalta ylöspäin. Eihän veri voi alhaalta ylöspäin valua? Tästä onkin tutkimuksessa päätelty, "että suuaukon on täytynyt, mitä ilmeisemmin olla sisäänpäin kaatuneena, kun tämä valumaverijälki on sinne sidontanarujen väliin valunut".

Näinhän ne asiantuntija-lääkärit totesivat, ettei sellaisia vammoja jotka olisivat sopineet teräaseen aiheuttamaksi, ei NGllä todettu olleen. Risto Kontio näkemys posken läpi-haavasta oli, että se on tullut murtuneesta poskihampaasta, kun leukaan osuneen iskun seurauksena leuat ovat pamahtaneet yhteen. Vaikuttaa ihan loogiselta päätelmältä, niinhän siinä voi käydä, että leukakulmaan osuneen iskun seurauksena hammas puhkaisee reiän poskilhakseen. Niin kuinka paljon sitten tälläisesta haavasta sitä verta vuotaa, osa verestä on ilmeisesti valunut suuhun ja sitäkautta sitä verta on ilmeisesti myös nielty.

Toinen vuotava haava oli tämä korvan yläpuolella oleva haava, sanoisin kokemuksesta, ettei tarvi kummostakaan haavaa saada päänahkaan kun siitä tulee hetkenaikaa verta, kuin härän kurkusta. Sitä on tosiaan hyvin vaikea päätellä, kummastako haavasta se vuoto ja kosketusveri on sinne nelos-sivun kakkos-osioon tullut. Mutta ei se nyt niin suuri pläntti ollut, että sen syntymiseen olisi tarvittu jatkuvaa suihkuverta vuotaa, heh. Makasihan se NG siinä teltanpäällä, silminnäkjöiden mukaan useita tunteja. Kyllä siinä ajassa jo tiputtelee jonkinlaisen plätin teltta-kankaaseen. Niin mikähän siinä nukkumajärjestyksessä oli NGlle niin mieleenjäävää, kun muuten sen muun muistamisen kanssa oli hyvinkin suuria vaikeuksia?

boredom
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 5:49 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja boredom »

Vielä noista NGn verijäljistä.

Kuva 54 on otettu teltan sisältä II- ja III-nurkan suuntaan. Siitä nähdään, että verta on runsaasti takapäädyn vasemmalla puolella sekä myös II-sivulla. II-sivun veri näyttäisi olevan lähinnä siinä irtoliepeessä. Näistä kohdista on otettu näytteet ja todettu, että veri kuuluu NGlle.

Siis NGn verta on teltan sisäpuolella siellä kulmassa. Mutta jos katsotaan vastaavaa lattia-aluetta siinä nurkassa, niin minkäänlaisia veriläiskiä ei näy. Toisaalta kuvassa 55 näkyy vastaavasti III- ja IV-sivujen nurkka, josta nähdään, että lattiallakin on suuret verilammikot. Nämä ovat peräisin Irmelistä ja Sepistä. Miksi NGstä ei ole jäänyt vastaavaa verijälkeä lattiaan? Onko hänen päänaluksena käyttämänsä nahkatakki imenyt tosiaan kaiken vuotaneen veren? NG itse tosiaan painotti sitä, että se takki oli ihan veressä ja lopulta ihan käyttökelvoton.

Käräjäoikeuden tuomiossa viitataan juuri tähän nahkatakkiin, joka on "voinut" estäää sen, että NGn verta ei ole "enemmälti" valunut sinne lattialle. Itse en kyllä ainakaan tuon kuvan perusteella näe siellä teltan pohjalla verta oikeastaan lainkaan. Kovasti se veri on levinnyt laajalle alueelle sinne teltan sivuille, mutta alaspäin valunut veri onkin keskittynyt siihen NGn nahkatakkiin. Luulisi, että se nurkka-alueen lattiakin olisi tuhraantunut vereen
"... olosuhteet näyttävät melko vakuuttavasti puhuvan hänen syyllisyyttään vastaan."
Bodomin mysterio (1960)

Likainen Harry
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2012 9:32 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Likainen Harry »

Assmannille meni minun ääneni.Häneen liittyy paljon outoja asioita,jotka ovat jääneet vaille selitystä.Häneen osuuttaan Bodominjärven murhiin ei ole edes tutkittu,ainoastaan alibi on tarkistettu.Sanon nyt ihan suoraan,että pidän Assmannin alibia tekaistuna.Alibi ei ole mielestäni uskottava,se on annettu kolme vuotta murhien jälkeen,alibin antajat eivät edes aluksi muistaneet minä yönä Hans yöpyi heidän luonaan Vallilassa ja alibin antaneet henkilöt eivät ole kovinkaan luotettavia.Entinen kolmoismurhaaja Lennart Lindqvist,hänen vaimonsa ja Tellervo Hall eli Assmannin rakastajatar.Aika mielenkiintoista,että Hansin rakastajatar Tellervo Hall ensikerralla kysyttäessä kiisti tunteneensa koko Hansia, mutta huomatessaan, ettei se mennyt läpi, ryhtyi sättimään ja huutamaan hysteerisesti,että ei pidä kaivella menneitä,siinä voi käydä huonosti.Tosin myös kioskimies Gyllström sopisi tekijäksi erinomaisesti.Hänenkin alibinsa on aina ollut hutera,oman vaimon antama.En käsitä,miten kukaan voi pitää sellaista alibia luotettavana.Ja kyllähän vaimo sen alibin peruikin ennen kuolemaansa.Että se siitä "alibista".Nils kuuluu mielestäni epäiltyjen listalle muiden joukkoon,mutta en pidä hänen syyllisyyttään todennäköisenä.Parempiakin epäiltyjä löytyy,kuten Assmann ja Gyllström.

rootbeer
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 8:22 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja rootbeer »

Ääneni sai KG,niukalla marginaalilla tosin.Mun mielestä KG:n liikkeet - se vähä mikä on jollain tavalla tiedossa - on varsin ihmeellisiä kyseisenä viikonloppuna.Heikko alibi,mansikkamaata kitkemässä klo 07 helluntaiaamuna,virkavallan rymistely alueelle ei kiinnostanut,ei edes tieto murhista... Ainoastaan IB:n vammat + häpäisy ei jotenkin sovi kokonaisuuteen.Toisaalta olen kyllä siinä uskossa,että tekijöitä olisi ainakin kaksi.Toinen on toiminut todella raivopäisesti,kun taas toinen vähän varovaisemmin.Näin on syntynyt kahdenlaisia vammoja ja kengätkin on kätketty kahdella eri tavalla.Raivopää heittänyt polun varren pusikkoon kun toinen on taas edes yrittänyt kätkeä kengät jollain tavalla.Mun mielestä IB on kuitenkin se keskushenkilö,ikäänkuin kohde.Tämä ei sulje pois NG:tä,mutta nostaa muutaman muun hänen edelle minun epäiltyjen henkilöiden listalla.Lisäksi NG:n vammat sellaisinaan olisivat lievimmilläänkin olleet sellaiset,että olisi suoranainen ihme jos hänestä ei olisi jäänyt mitään konkreettista tekoihin yhdistävää todistetta rikospaikalle tai uhreihin.

von Serpentin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 4:59 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja von Serpentin »

Eipä tuo poliisien metakointi murhaniemellä herättänyt Olavi Kivilahdenkaan uteliaisuutta, vaikka tuon ikäistä poikaa olisi luullut sen kiinnostavan, samaten, kuin kaveriaan, jonka kanssa kalalla aamulla oli.

Ei helluntai siihen aikaan ollut sen kummempi päivä tehdä hommia mansikkamaalla, kuin mikään muukaan päivä ja tuskin Gyllström niin uskonnollinen oli, että olisi helluntain pyhittänyt erikseen pyhäpäiväksi.

Myöskään se, että oli ollut poliisin kanssa aiemmin tekemisissä, ei varmaan innostanut Gylströmin uteliaisuutta, sillä miksi ehdoin tahdoin olisi mennyt poliisien luo, jos vaikka tunnolla olisikin ollut jotain, vaikkapa pimeän viinan myyntiä.

Eivät nuo mansikkamaan kitkemiset ole mitään todisteita siitä, että ihminen olisi tehnyt murhia ja kun puhutaan Gyllströmin huonosta alibista, niin kyllä hänellä pitävä alibi oli, moneen kertaan tarkistettu, eli parempi kuin esim. Gustafssonin.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Justiinsa juu ihan jetsulleen.. kuten edesmennyt Eino Valtanen laulaa. Gustafssonilla se vasta "pitävä" alibi olikin. Hän oli todistettavasti murhattujen ystäviensä seurassa niin murhien tapahduttua kuin ennen ja jälkeen sen, mikä ihme tässä on epäselvää?
Valdemar Gyllströmin alibi nyt on vaimon antama eli siitä on niin monta mielipidettä kuin on keskustelijoitakin, joidenkin mielestä täyttä valhetta, joidenkin mielestä ehkä oikea jne..

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Arska on itsenäisesti myöntänyt 1991-1994 ajalla minullekin olleensa eräs Bodomin kolmoismurhan tekijöistä.
Tiesi kertoa murhiin liittyneistä olosuhteista ennen kuin KRP ne myöhemmin julkisti.
On myös esitellyt eri naissurmistaan saaneita saalitaan joskus Espoon Olarissa, takkeja, kenkiä, jne.
KRP henkilöstä on ollut tietoinen jo 1995 lähtien.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Kas, kas, siis "eräs" tekijöistä. Tähän saakka "Risto kertoi, että Arska oli yksin". Mutta nyt vuodet ovat vierineet ja puhut jo monikossa.. :roll:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Onkohan tuo Wagner nyt kauhean viisasta edelleen syyllistää "Arskaa" jonka useimmat täällä nimeltä tietävät, kuitenkin joku hänen omaisensa näitä keskusteluja seuraa ja voi käydä jälleen pahimmassa tapauksessa kuten aikanaan että tuomio tulee kun väärää miestä syytetään.

rootbeer
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 8:22 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja rootbeer »

Kun kaikki todistusaineisto NG:ia vastaan on toistaiseksi kaadettu,on mun mielestä luontevaa miettiä muita vaihtoehtoja.KG:n käytös virkavallan saavuttua poikkeaa KG:n normikäytöksestä.Kun niemellä on kolme ruumista luulisi sen kiinnostavan paatuneempaakin lestinheittäjää.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

matlockb kirjoitti:Onkohan tuo Wagner nyt kauhean viisasta edelleen syyllistää "Arskaa" jonka useimmat täällä nimeltä tietävät, kuitenkin joku hänen omaisensa näitä keskusteluja seuraa ja voi käydä jälleen pahimmassa tapauksessa kuten aikanaan että tuomio tulee kun väärää miestä syytetään.
En ole syyllistänyt, olen vain kertonut tunnustuksestaan asian osalta.
Pharnamoh kirjoitti:Kas, kas, siis "eräs" tekijöistä. Tähän saakka "Risto kertoi, että Arska oli yksin". Mutta nyt vuodet ovat vierineet ja puhut jo monikossa.. :roll:
Näin Risto todellakin sanoi, kun kysyin, oliko mukana: 'En, Arska oli siinä yksin'.

Käsitykseni mukaan tekijöitä on asialla ollut ainakin kaksi. Muista Arska tosin ei ole kertonut mitään.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Onkohan tuo Wagner nyt kauhean viisasta edelleen syyllistää "Arskaa" jonka useimmat täällä nimeltä tietävät, kuitenkin joku hänen omaisensa näitä keskusteluja seuraa ja voi käydä jälleen pahimmassa tapauksessa kuten aikanaan että tuomio tulee kun väärää miestä syytetään.
En ole syyllistänyt, olen vain kertonut tunnustuksestaan asian osalta.
Pharnamoh kirjoitti:Kas, kas, siis "eräs" tekijöistä. Tähän saakka "Risto kertoi, että Arska oli yksin". Mutta nyt vuodet ovat vierineet ja puhut jo monikossa.. :roll:
Näin Risto todellakin sanoi, kun kysyin, oliko mukana: 'En, Arska oli siinä yksin'.

Käsitykseni mukaan tekijöitä on asialla ollut ainakin kaksi. Muista Arska tosin ei ole kertonut mitään.

8)
Kun olet edellyttänyt, että Bodom-faktojen todistusvoimaisuus vaatii mainintaa esitutkintapöytäkirjoissa, tai 1960-luvun sanomalehdissä, niin missä näistä mainitaan Arska?
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Mahdollisesti Arskan osalta tehdyssä esitutkinnassa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

pete mafia
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 10:55 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja pete mafia »

Täälä moni väittänyt, ettei kukaan voisi pitää jotain "taakkaa" vuosi kausia sisällään. Höpö höpö, esim Ulvilan tapauksessa pystyi pitämään kunnes totuus paljastui, ja häntäkin pidettiin uhrina. Ja usein "se" löytyy ikävä kyllä ihan lähipiiristä, ellei perhepiiristä.

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Bodom-materiaalin läpikotaisin käyneenä olen tullut siihen tulokseen, että sopivin ehdokas päätekijäksi on kioskimies Karl Valdemar Gyllström. Pidän myös mahdollisena, että hänellä on ollut avustaja ja jälkien hävittäjä. Tähän rooliin sopii Hans Assmann. Tämä selittäisi sen, miksi Nils antoi hypnoosissa vaalean miehen tuntomerkit, eikä kioskimiehen vastaavia. Samoin Kivilahden ja lintupoikien näkemä mies olisi ollut Assmann. Voi toki olla että molemmat ovat olleet murhatöissä "aktiivisesti" mukana.

En kuitenkaan pidä edellämainittujen miesten syyllisyyttä täysin varmana asiana, vaan tekijä on hyvinkin voinut olla vaikka IB:n isäpuoli tai tuntematon "hautajaisvieras". Mutta pidän kuitenkin kioskimiestä pääepäiltynä.

Vastaa Viestiin