Munkki lankesi

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Ai Risto vai... :lol:
Sillä oli kultasepän liike 80-luvulla jo.
Oli se kerran ottanut 2 pikkupoikaa kyytiin, ajanut kaatopaikalle, et autos on jotn häikkää.
Nostanut konepellin ja vetassut siellä händyyn.
Nää pojat oli nääs mennyt kattoon et mikä "sihinä" sieltä oikein kuuluu?
Hyi helewetti
:!:
Satun, ikävä kyllä, "tunteen" ton Riston. :x
Child Of Scythe
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mäsä-Masa kirjoitti: Minä ihmettelen, miksi miekkosen sukunimi on vaihtunut Kärkkäisestä Liimataiseksi. Siinä kaikki.
Ainakin molemmat sukunimet on tosi normaaleja tuolla alueella. Milloin tuo sukunimen vaihto on tapahtunut? Ennen vai jälkeen tämän skandaalin? Ehkä haluaa vain piiloutua väestön sekaan sukunimen vaihdolla, jos jälkeen.

Tosiaan, kerroin että käytiin kerran luokkaretkellä tuolla Haapajärvellä silloin kun ekumeeninen keskus oli vielä siellä. Oltiin jotain ala-asteikäisiä silloin. Veli Risto esitteli paikkaa, kertoi hieman siitä ja semmoista ihan normaalia kamaa.
Itse kävelin luokastani hieman jäljessä, koska asia ei kummemmin kiinnostanut minua silloin (lisäksi olin luokassani kummajainen, joten ei minua varmaan siihen pääporukkaan olisi hyväksyttykään). Opettajamme käveli luokan kanssa. Saavuimme portaat laskeuduttuamme käytävälle, jonka varrella oli jonkinlainen putkan tapainen huone (en muista oliko siinä semmoinen nykyaikainen metalliovi luukulla vai vanhanaikaiset kalterit). Veli Risto johdatti luokkani siihen huoneeseen (opettajaa myöten) ja iski sitten yhtäkkiä oven kiinni jääden itse ulkopuolelle. Olin itse myös ulkopuolella, koska, kuten sanoin, kävelin reilusti muista jäljessä. Luokkani piti tuota tempausta tietenkin vain vitsinä, kuten myös opettaja, enkä itsekään ajatellut sitä sen kummemmin silloin. Muistan vain että olipa omituinen temppu. Hetken päästä veli Risto aukaisi kuitenkin oven ja päästin luokan pois, huomattuaan että olin muutaman metrin päässä hänestä. Esittelykierros jatkui sen jälkeen normaalisti.

Nyt jälkeenpäin mielikuvitus ja tieto veli Riston todellisesta luonteesta tietenkin on tuonut omia lisiään tuohon tapahtumaan, koska yhtäkkiä muistelenkin että katse kyseisen herran silmissä olisi ollut outo hänen katsoessaan sekä tyrmään että myöhemmin minuun. Kuitenkin, luulenpa että kyseessä on tosiaan vain mielikuvituslisä aiheeseen. :D

Tyrmäjuttu on kuitenkin tosi, sen muistan ihan tarkasti.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Ai se metalliovi. Minäkin muistan sen oven, joka oli silloin suljettuna, kun kävin Ekumeenisessa keskuksessa. Pidin sitä jonkinlaisena pommisuojana. Muut ovet käytävällä olivat puusta tehtyjä.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mäsä-Masa kirjoitti:Ai se metalliovi. Minäkin muistan sen oven, joka oli silloin suljettuna, kun kävin Ekumeenisessa keskuksessa. Pidin sitä jonkinlaisena pommisuojana. Muut ovet käytävällä olivat puusta tehtyjä.
Jep. Ainakin silloin kun siellä käytiin, niin tosiaan huone jonne ovi johti, oli täysin tyhjä ja toi tosiaan mieleen pikemminkin putkan tms. kuin pommisuojan.

Liekköhän veli Ristolla ollut jotain tekemistä tuon huoenen tyhjyyden kanssa vai mistä kyse...

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Mäsä-Masa kirjoitti: Risto oli kuulemma toiminut kouluavustajana pari koulussa ja erään paikallisen vammaisyhdistyksen (kuulovammaisten?) toimitsijana, mm.rahastonhoitajana. Jäi kiinni rahakavalluksesta ja haastettiin oikeuteen. Ei tiedetty, mikä on ollut tuomiona, todennäköisesti jokin ehdollinen tuomio. Tämän jupakan takia Risto potkittiin rauhanyhdistyksestä.
Täytyypä lainata itseäni. Olen äskeittäin ottanut yhteyttä Oulussa asuvaan kaveriin ja kysellyt uudelleen tarkemmin...
Kavallusjuttu olisi menossa oikeuteen, mutta jostakin syystä oikeudenkäyntiä ei koskaan pidetty. Ei siis ollut tuomiotakaan. Kuulopuheiden mukaan veli Risto olisi joutunut luopumaan omaisuudestaan vahinkojen korvaamiseksi ja rauhanyhdistyksen jäsenyydestä. Kenenkö kasvojen pelastamiseksi?
:?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

maija turjukka kirjoitti:^Sorry, jiiärrä, pakko kumota nuo kaks ekaa kohtaa...... onhan niitten nunnien ja paavin itsensä ihan kiva noita nännejään nipistellä/pallejaan rapsuttaa :wink: :roll:

Mutta tuohon kolmanteen kohtaan toki yhdyn minäkin :lol:

Kuinkas moni muuten on tutustunut ortodokseihin lähemmin tai käynyt esim. Uudessa Valamossa? Itselleni oli ainakin nuorena aikuisena järisyttävä kokemus osallistua ortodoksihautajaisiin, vähän oli eri meiningit kuin luterilaisilla....
Ei paavin tarvitse itse rapsutella, eiköhän sitä varten jostain joku alamainen löydy. Nunnan nänneille ei käyttöä löydy, ellei kaikkien nunnien "sulhanen", maailman pahin moniaviorikollinen J.Nasaretilainen tule yöunissa käymään.

Kaikki uskonnot, joissa on eriasteisia rajoituksia normaaliin seksuaalisuuteen, ovat pohjimmiltaan kieroutuneita seksuaalirikollisten ja -häiriöisten piilopaikkoja. Ortodokseilla sentään normaalipapit saavat mennä naimisiin, munkit tietystikään eivät. No, eiköhän Herran miehelle aina jostain löydy joko fyysisesti heikompi munkkiveli tai sitten lapsikin, kaikki arvatenkin käy.

No, niin kuin kristittyjen herraksi nimetty puuseppäkin totesi: "antakaa lasten tulla minun tyköni", ja tätä on sittemmin toteutettu ahkerasti. Tosin turhankin usein variaationa "antakaa minun tulla lasten tykönä".

Seksuaalirajoitteisissa ja -kielteisissä uskonnoissa on selibaattivaatimuksen alla eläviä jäseniä oletettavasti vain seuraavista kategorioista:
a) "hurskaat", aidosti selibaatissa elävät
b) kaapissa olevat homoseksuaalit
c) pedofiilit
d) aseksuaalit, joilla ei oikeasti ole kiinnostusta seksiin
e) tekopyhät heteroseksuaalit, jotka hoitelevat tarpeensa huorien tai rakastajien kanssa (keskiajan paavit eivät aina vaivautuneet juuri näitä peittelemään, osahan nosti äpäräpoikiaankin valtaan)

On sitten tulkintakysymys, ketkä tämän maailman papeista ja munkeista kuuluvat mihinkäkin kategoriaan. Itse veikkaan pessimistisesti kohdan a edustajien olevan räikeässä vähemmistössä, samoin kuin aseksuaalien. Enemmistö lienee sentään kategorioiden b ja e edustajia, eli tekopyhiä jeesustelijoita, joiden itsepetokselle ei ole muuta syytä kuin papinkaavun tuoma sosiaalinen asema tai valta, kuten ei juuri muullekaan kirkolliselle toiminnalle.

Vaan eipä ole ollut c-kategoriastakaan puutetta kirkkoisien parissa.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Musta Nuoli kirjoitti: Seksuaalirajoitteisissa ja -kielteisissä uskonnoissa on selibaattivaatimuksen alla eläviä jäseniä oletettavasti vain seuraavista kategorioista:
a) "hurskaat", aidosti selibaatissa elävät
b) kaapissa olevat homoseksuaalit
c) pedofiilit
d) aseksuaalit, joilla ei oikeasti ole kiinnostusta seksiin
e) tekopyhät heteroseksuaalit, jotka hoitelevat tarpeensa huorien tai rakastajien kanssa (keskiajan paavit eivät aina vaivautuneet juuri näitä peittelemään, osahan nosti äpäräpoikiaankin valtaan)
Samaa mieltä, täytyyhän sieltä kirkonisien joukosta löytyä samanlainen variaatio seksuaalisuutta kun mitä meidän kuolevaistenkin joukosta löytyy. Itseäni vaan kiinnostaa aiheessa se, että miten niin usein tulee ilmi lasten hyväksikäyttöä erinäisten kirkollisten hahmojen toimesta. Että miksi juuri siellä sattuu olemaan näitä lapsista kiinnostuneita niin paljon? Englannissahan oli muutama vuosi sitten perätysten useampikin tällainen tapaus, ja onhan niitä muualtakin ilmennyt.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Vähän asian vierestä... Jehovantodistajista... Valtakunnansaleista paljastuu seksiskandaaleja vähän väliä varsinkin Yhdysvalloissa.
http://www.veljesseura.org/?q=node/541

Hmm... pitänee perustaa murhainfoon oma keskusteluketju seksiskandaaleista uskonnollisissa yhteisöissä. Tässä ketjussa keskustellaan eräästä langenneesta munkista.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re:

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Nyt kun noita pedofiiliskandaaleita on taas ollut puolin ja toisin, niin tuli tämäkin aihe taas mieleeni. Kuuden vuoden tuomio on varmaan jo istuttu (ensikertalaisen puolitus kun otetaan huomioon) ja Risto on taas vapaalla jalalla. Mitenkään kummemmin hänen elämäänsä puuttumatta, onko tietoa, onko jatkanut kirkossa (eli onko anteeksianto toiminut) vai onko siirtynyt ihan muihin töihin?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

buster
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 5:09 pm

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja buster »

Anteeksi on ilmeisesti annettu. Mies on kärsinyt tuomionsa ja toimii ihan julkisesti yhteisössään. Toivottavasti on rikollinen elämä taakse jäänyttä.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Doctor Lecter kirjoitti:Miestä syytettiin kolmesta raiskauksesta, lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kahdesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja kahdesta pakottamisesta seksuaaliseen tekoon. Rikosten epäillään tapahtuneen pääosin vuosien 2002-2003 aikana. Mies oli myöntänyt esitutkinnassa tekonsa.
Huom: mies myönsi tekonsa.
DL kirjoitti:Tuomitun syyksi luettiin kolme raiskausta, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, kaksi pakottamista seksuaaliseen tekoon ja kaksi seksuaalista hyväksikäyttöä. Suljetuin ovin käydyssä oikeudenkäynnissä oli neljä asianomistajaa, jotka kaikki olivat miespuolisia.

Tuomittu ilmoitti välittömästi tyytymättömyytensä tuomioon. Ortodoksikirkko on kieltänyt mieheltä munkinasun käyttämisen.
"Ilmoitti tyytymättömyytensä"? Liekö sitten ajatellut, etteivät ne niin kovin kummoisia tekoja olleetkaan.

Toivottavasti tosiaan rikollinen elämä on taakse jäänyttä mutta kun tiedossa on, etteivät seksuaalisuuden kieroutuneimmat muodot välttämättä "parane" niin yhteisön jäsenenä olisin kyllä huolissani.

Saakohan tämä sontaläjä nykyisin jälleen käyttää munkin asua?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kylli kirjoitti:Toivottavasti tosiaan rikollinen elämä on taakse jäänyttä mutta kun tiedossa on, etteivät seksuaalisuuden kieroutuneimmat muodot välttämättä "parane" niin yhteisön jäsenenä olisin kyllä huolissani.

Saakohan tämä sontaläjä nykyisin jälleen käyttää munkin asua?
Ehkä tämä munkinhomma toisaalta voi olla hyväksikin tälle tapaukselle. Henkilönä olen Ristoa pitänyt aina mukavana tyyppinä, jolla on jotenkin ortodoksimunkeille tyypillinen hauska huumorintaju, kyky nauraa itselleen ja tietynlaista hyväntahtoisuutta. Nämä kokemukset siis sieltä 90-luvulta, jolloin tapasin hänet muutamia kertoja. Tämä seksuaalisuusongelma on tietenkin todella valitettava piirre hänessä ja varmasti leimaa muiden silmissä sitten kaikkia muitakin piirteitä ja tekoja, mitä tulee ikinä tekemäänkään. Jos Risto on päätynyt takaisin luostariin ja luostarielämään, niin lapsiin sekaantuminen voi olla vaikeampaa, hänen itsensä ja muiden onneksi.

Jossain määrin näen tuon lapsiin sekaantumisen samanlaisena seksuaalisena suuntaumuksena kuin joillekin on sama sukupuoli, kaikki sukupuolet tai vaikkapa polkupyörät ja Eiffeltornit. Nyky-yhteiskunnassahan se on pitkälle tuomittua ja syystäkin, lapsen traumojen ja suojelun nimissä. Ainahan näin ei ole ollut ja aikanaan se lapsiin sekaantuminen on ollut normaalia korkeissakin yhteiskuntaluokissa. Ymmärtääkseni on ollut jopa kunnia-asia olla ainakin sen lapsen vanhemmat, joita se kuningas tai paavi hipeltää... Onhan siinä varmasti tullut perheellekin monia etuuksia, ellei ole lasta myynyt könttäsummalla jo alun alkaenkin eteenpäin.

Tavallisen kansan silmissä Ristohan ei tule koskaan anteeksiantoa saamaan, kuten munkkiyhteisössä (tosin hieman epäilen, että sielläkin porukka katselee vähän vinoon tätä tapausta) ja kun tosiaan tietää seksuaalirikollisten paluun arkeen melko nopeastikin, niin ehkäpä ainoa toivo on vain visusti pysytellä siinä pienessä luostariyhteisössä ja katsella ylöspäin loppuelämän ajan, uskoen korkeimman johdatukseen.

Mitään tietoa minulla ei siis ole siitä, että olisi jossain luostarissa, mutta tälläistä vaihtoehtoa pitäisin ehkä itse yhtenä parhaimmista sen kiusauksen suhteen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mäykky
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 3:56 pm

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja Mäykky »

Onko kukaan muu kuullut huhuja, että tällä munkilla voisi olla yhteyksiä Matti Saareen? Oma lähisukulainen vuosia sitten vihjaili, että näin olisi. Oli aikoinaan läheisissä tekemisissä sekä Saaren että Riston kanssa. Tää asia aina välillä askarruttaa ja nousee niskakarvat pystyyn, kun mietin niitä hetkiä kun itsekin olen saanut karhunhalauksen tältä munkilta. Ekumeenisessa keskuksessa joskus vierailtiin perheenkin kanssa ja käytiin venekierroksella Riston opastamana.

Edit. Mulla on aika samat muistikuvat kuin vodkalla Riston lepsukkuudesta ja huumorintajusta. Silti karmaisee miehen petollinen ulkokuori.
pavlin
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 6:53 pm

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja pavlin »

Matin ystävänä ja ex-munkin uhrina voin sanoa, ettei munkki-kristoforos ollut matin kanssa missään tekemisissä.

Tulevasta kirjasta, "harhaanjohtajat" pätkä:

Ortodoksimunkki, joka oli tunnettu hurskaudestaan, kilvoittelustaan ja selibaatistaan tuomittiin vankeuteen vuonna 2006. Munkki oli syyllistynyt kolmeen raiskaukseen, kahteen pakottamiseen seksuaaliseen tekoon ja kolmeen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Uhrien joukossa oli yksi tai useampi lapsi, alaikäinen ja kehitysvammainen. Kaikki uhrit olivat miespuolisia. Tekijä tuomittiin kuudeksi vuodeksi vankeuteen ja myös menettämään ortodoksimunkin status. Hänen tekonsa olivat hyvin ilkeitä. Hän pyrki uhriensa sadistiseen, täydelliseen hallintaan esimerkiksi juottamalla näille alkoholia, jossa epäiltiin olevan tyrmäystippoja tai vastaavaa. Erään uhrin kertoman mukaan taju oli lähtenyt hyvin nopeasti.



Tekijän myös kerrottiin etsineen ”viinaan meneviä” nuoria, joilta oli juotava päässyt loppumaan, ja kuljetti tällaisia autolla ekumeeniseen keskukseensa juottaakseen lisää alkoholia ja sitten hyväksikäyttääkseen.



Samaan aikaan kun hyväksikäytön uhrit yrittivät jotenkin selvitä elämästään, tekijä nautti ihailuista ja paistatteli huomion keskipisteessä erilaisissa lähiseudun juhlissa. Tekijää kuvataan erittäin älykkääksi, kielitaitoiseksi ja sosiaalisesti lahjakkaaksi. Hänen kerrotaan osaavan puhua juuri sitä, mitä kuulija haluaa kuulla. Tekijä halusi olla uhrien läheisten silmissä hyvä ihminen, ja mielisteli uhrien läheisiä taitavasti, jokaista yksilöllisesti osuvalla tavalla. Asiaan kuuluu, että tekijä yritti sulkea uhrien suita esimerkiksi rahalla.



Tekijä ovelasti ennakoi liikkeensä. Hän oli järjestänyt hengellistä toimintaa aiemmin toisella paikkakunnalla. Ilmeisesti maa alkoi lämmetä jalkojen alla riittävästi, ja munkki oli perustanut ekumeenisen keskuksen uuteen paikkaan. Vapauduttuaan vankilasta mies aloitti uuden hengellisen toimintansa muutaman kilometrin päästä vanhasta ekumeenisesta keskuksestaan.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Munkki lankesi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

pavlin kirjoitti:Tekijä ovelasti ennakoi liikkeensä. Hän oli järjestänyt hengellistä toimintaa aiemmin toisella paikkakunnalla. Ilmeisesti maa alkoi lämmetä jalkojen alla riittävästi, ja munkki oli perustanut ekumeenisen keskuksen uuteen paikkaan. Vapauduttuaan vankilasta mies aloitti uuden hengellisen toimintansa muutaman kilometrin päästä vanhasta ekumeenisesta keskuksestaan.
Siis missäkä päin hän nyt oikein vaikuttaa?

Mielenkiintoisia muuten nuo väitteet että olisi ollut Mattiin liitoksissa jotenkin. Toki tuo Matin perheen asuttama paikkakunta ja sitä ympäröivät paikat on niin pieniä että usein eri paikkakuntienkin ihmiset/nuoret tuntee toisiaan pitkienkin matkojen päästä. Mutta silti jostain syystä Mattiin on yritetty yhdistää mielestäni poikkeuksellisen paljon lähipaikkakuntien ihmisiä jopa poliisinkin toimesta, minä mukaanlukien.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin