Naisjohtaja sai lapsen 14-vuotiaan kanssa

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

Maybrick kirjoitti:Olematonta minihametta myydään joka kaupassa, mutta onko niitä pakko ostaa? Pelkäävätkö vanhemmat lapsiansa vai mikä siinä on, että ei omaa järkeä käytetä. Minusta on lapsen arvon halventamista pukea pikkutyttöjä paljastaviin ja aikuismaisiin vaatteisiin.
Nykyään halutaan korostaa yksilöllisyyttä ja se näkyy siinä miten vanhemmat pukevat lapsensa. Halutaan että oma lapsi on mahdollisimman erikoinen ja huomiota herättävä. Lapselle halutaan antaa mahdollisimman erikoinen nimi, mielellään jopa sellainen jota ei Suomessa yleisesti ole käytössä.

Lapsen pukeutumisen kautta vanhemmat haluavat korostaa omaa sosiaalista asemaansa. Kun puetaan lapsi kalliisiin muotivaatteisiin, niin koulussakin kaikki näkevät että hän ei ainakaan ole mistään köyhästä perheestä.

Minulla on sukulaisia jenkeissä, jotka ovat aina lähettäneet meille ahkerasti valokuvia perheestään ja etenkin lapsistaan. Ihmettelimme silloin 80-luvulla kun tyttö oli puettu prinsessavaatteisiin ja teininä taas viimesimpiin muotivaatteisiin. Nyt näköjään sama lasten pukemiskulttuuri on tullut Suomeenkin :roll:

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Tuon erikoisten nimien suosimisen ymmärrän, ala-asteella luokallani oli parhaimmillaan neljä samannimistä tyttöä (oli myös useampi nimi, joiden edustajia oli "vain" kaksi per luokka). Lisäksi satun itse pitämään nimistä, jotka tarkoittavat jotakin konkreettista, joten omat lapset tulevat aikanaan saamaan jokseenkin hipahtavat kukkaseppelenimet :roll: Ellen nyt mieltäni aivan muuta...

Eräs tuttuni keräilee intohimoisesti aitoja 70-lukulaisia lastenvaatteita, saalistaa niitä kirpputoreilta ja netin huutokaupoista, on itse vielä myöntänyt että aikoo ottaa kaiken mahdollisen irti siitä, että lapset ovat vielä siinä iässä etteivät itse päätä pukeutumisestaan. Että kyllä sitä erikoinen voi olla niinkin, että lapsella kuitenkin on kunnolla vaatteita päällä.

Itse pääkaupunkiseudulla pyöriessäni olen kiinnittänyt viimeaikoina huomiota siihen, että nuorten muoti on menossa jokseenkin rokimpaan hälläväliä-suuntaan. Käsittämättömin muotioikku on ehkäpä se, että pienikokoisilla tytöillä on XL-kokoisia huppareita. Minun ei tietenkään tarvitsekaan ymmärtää, pukeutukoot miten haluavat, kunhan pukeutuvat sinänsä asiallisesti. Mutta kenen mielestä esiteinit vielä kekkaloivat alasti asematunnelissa? En ole itse moista ollenkaan huomannut.

Toinen asia tietysti on, miten alastomuuteen ja vähäpukeisuuteen suhtaudutaan. On aika hälyttävää, jos lyhyt hame pikkutytöllä on heti jonkun mielestä ehdottoman väärin, eikös lasten pitäisi antaa olla lapsia ja pukeutua miten haluavat? Sama homma, kun ala-asteen opettajat tosissaan miettivät, voivatko viedä lapsia Tennispalatsissa juuri esillä olevaan valokuvanäyttelyyn, jossa taiteilija on kuvannut lapsiaan vähissä vaatteissa. Mielestäni on erittäin huolestuttavaa, jos joku näkee vähäpukeisessa lapsessa jotakin eroottista. Itse olin aivan pienenä mieluiten kokonaan ilman vaatteita, juoksentelin onnellisena ja täysin alastomana pihalla. Kyllä lasten täytyy saada olla lapsia, sellaisia, joiden ei tarvitse pohtia liian aikaisin, minkä takia pitää valita kokouimapuku bikinien sijaan.

Vastaa Viestiin