Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Avatar
samoilija
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2016 11:06 am

Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja samoilija »

Ensihoitaja raiskasi kollegansa työvuoron aikana pelastuslaitoksella Lahdessa
Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen palveluksessa ollut ensihoitaja raiskasi työkaverinsa työpaikallaan toissa vuoden heinäkuussa.

Mies tuomittiin viime perjantaina raiskauksesta Kymenlaakson käräjäoikeudessa puolentoista vuoden mittaiseen ehdolliseen vankeuteen ja 30 tunnin yhdyskuntapalveluun.

Tuomio sisältää myös rangaistuksen virkavelvollisuuden rikkomisesta, koska tekijänä on virkamies ja teko tapahtui työaikana.

Tuomitun on maksettava uhrilleen kivusta ja särystä sekä muusta tilapäisestä haitasta 5 000 euroa ja kärsimyksistä 3 500 euroa.

Ensihoitaja syyllistyi tekoon työpaikallaan öiseen aikaan 17. heinäkuuta 2015. Mies ei ole enää pelastuslaitoksen palveluksessa.

Pelastusjohtaja Jari Hyvärinen Päijät-Hämeen pelastuslaitokselta kertoo, että mies oli useita vuosia pelastuslaitoksen palveluksessa.

– Hän hoiti työnsä moitteettomasta.

– Hän työskenteli koko laitoksen alueella, mutta ei ole enää meidän palkkalistoillamme, kertoo Hyvärinen.

Pelastuslaitos on jakanut henkilöstölleen informaatiota tapahtuneesta.

– Olemme yrittäneet hoitaa tätä asiaa ja käsitelleet tapahtunutta. En voi tietää miten laajasti työpaikalla tapauksesta jo oli liikkunut tietoa.

– Ikävä ja raskas tapaus, Hyvärinen toteaa.

Tapauksen esitutkinnan teki Hämeen poliisi Lahdessa, mutta oikeuskäsittely pidettiin Kouvolassa suljetuin ovin viime perjantaina. Tuomio ei ole lainvoimainen.

Kymenlaakson käräjäoikeus toimitti ratkaisusta niukan julkisen selosteen tiistaina. Kymmenrivistä selostetta käräjätuomari perustelee uhrin suojelemisella.

Vesa Näveri
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005441298.html

Harvinaisen törkeä tapaus kyllä.
When the goings get weird, the weird turn pro
Kaino-Vieno
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 5:58 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Kaino-Vieno »

Ehdollisella pääsi tämäkin raiskaaja sitten. :evil: Olisko liikaa vaadittu, että raiskauksista saisi edes ehdottomana tuomion, vaikka kuinka olisi ensikertalainen. Toivottavasti hovissa kovenee.
TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Suorittaakohan tuomionsa, eli vajaan viikon verran työtä palkatta pelastuslaitoksella. Jos vaikka uhri pääsisi työnohjaajaksi.
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

No aika järkky tapaus tietenkin, mutta kukaan ei ole vielä ehtinyt spekuloida sitä että näiden välillä on ollut joskuin jotain sutinaa.
Ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin...Aika outo juttu :shock: .
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Madeline_Poel kirjoitti:No aika järkky tapaus tietenkin, mutta kukaan ei ole vielä ehtinyt spekuloida sitä että näiden välillä on ollut joskuin jotain sutinaa.
Ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin...Aika outo juttu :shock: .
Eli entisen kumppanin saisi raiskata, tai se olisi ainakin niin lievä teko, että siitä pitäisi selvitä ehdollisella? Vai oletko sitä mieltä, että käräjäoikeuskin päätteli, että muija varmaan puhuu paskaa, eli annetaan vain ehdollinen?

Vaikea seurata sun järjenjuoksuas.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3122
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Tackleberry kirjoitti:
Madeline_Poel kirjoitti:No aika järkky tapaus tietenkin, mutta kukaan ei ole vielä ehtinyt spekuloida sitä että näiden välillä on ollut joskuin jotain sutinaa.
Ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin...Aika outo juttu :shock: .
Eli entisen kumppanin saisi raiskata, tai se olisi ainakin niin lievä teko, että siitä pitäisi selvitä ehdollisella? Vai oletko sitä mieltä, että käräjäoikeuskin päätteli, että muija varmaan puhuu paskaa, eli annetaan vain ehdollinen?

Vaikea seurata sun järjenjuoksuas.
Kokeilisit itse lukea otsikon, ennen kuin heittelet omia visioitasi asioista.

Vaikea ymmärtää ihmistä, jolla ei ole omaa päättelykykyä.
it's my car !
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

nooh,nimi vain esille.mikäs sitä estää?tuomio on julkine
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Työskenteli pääasiassa Paavolan pelastusasemalla ja ihossa kuulemma "suklaakuorrutus". Nimi tullee esille piakkoin.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

CharlesBronson kirjoitti:
Tackleberry kirjoitti:
Madeline_Poel kirjoitti:No aika järkky tapaus tietenkin, mutta kukaan ei ole vielä ehtinyt spekuloida sitä että näiden välillä on ollut joskuin jotain sutinaa.
Ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin...Aika outo juttu :shock: .
Eli entisen kumppanin saisi raiskata, tai se olisi ainakin niin lievä teko, että siitä pitäisi selvitä ehdollisella? Vai oletko sitä mieltä, että käräjäoikeuskin päätteli, että muija varmaan puhuu paskaa, eli annetaan vain ehdollinen?

Vaikea seurata sun järjenjuoksuas.
Kokeilisit itse lukea otsikon, ennen kuin heittelet omia visioitasi asioista.

Vaikea ymmärtää ihmistä, jolla ei ole omaa päättelykykyä.
Ja mitenkähän tämä otsikko valottaa Madeline_Poelin spekulaatioita/vihjailuja?

Taas noustu väärällä jalalla, Charles?
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Harmi, että olen nyt pahoittanut joidenkin mielen, mutta käsittääkseni tämä on keskustelupalsta, jossa voisi spekuloida miten tai miksi asiat ovat oikein menneet?
Ja ei, en missään nimessä halua, että yksikään raiskaaja pääsisi ehdollisella tuomiolla teostaan vaan esitin vaan ihan oman spekulaationi asiasta että mitä on voinut tapahtua ennen mahdollista raiskausta.
Ensihoitajat eivät kyllä ole mitään (tietääkseni) potentiaalisia raiskaajia, mutta näin voisi tosiaan olla tai olla olematta.
Kolikollahan on aina kaksi puolta.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Madeline_Poel kirjoitti:Harmi, että olen nyt pahoittanut joidenkin mielen, mutta käsittääkseni tämä on keskustelupalsta, jossa voisi spekuloida miten tai miksi asiat ovat oikein menneet?
Ja ei, en missään nimessä halua, että yksikään raiskaaja pääsisi ehdollisella tuomiolla teostaan vaan esitin vaan ihan oman spekulaationi asiasta että mitä on voinut tapahtua ennen mahdollista raiskausta.
Ensihoitajat eivät kyllä ole mitään (tietääkseni) potentiaalisia raiskaajia, mutta näin voisi tosiaan olla tai olla olematta.
Kolikollahan on aina kaksi puolta.
Harmi, että käsitit asian väärin. En suinkaan pahoittanut mieltäni, kunhan pyysin sinua avaamaan tuota vihjailuasi.

Eli spekulaatiosi siitä, että
- ehkä uhrin ja tekijän välillä "on ollut joskuin jotain sutinaa" ja
- "ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin".
on heitetty täysin lonkalta, eivätkä perustu mihinkään tosiasioihin. No, saitpahan ainakin spekuloitua tavalla, joka todennäköisesti loukkaisi raiskauksen uhria. Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat.

Ensihoitajat eivät tietääksesi ole potentiaalisia raiskaajia? Mielenkiintoista. Voitko saman tien laittaa listan ammateista, jotka ovat potentiaalisia raiskaajia? Ja perustelun sille, minkä takia ensihoitajat eivät tuohon ryhmään kuulu. :mrgreen:

PS. en edelleenkään pahoittanut mieltäni. Itse asiassa tuntemukseni ovat lähinnä huvittuneet.
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Tackleberry kirjoitti:
Madeline_Poel kirjoitti:Harmi, että olen nyt pahoittanut joidenkin mielen, mutta käsittääkseni tämä on keskustelupalsta, jossa voisi spekuloida miten tai miksi asiat ovat oikein menneet?
Ja ei, en missään nimessä halua, että yksikään raiskaaja pääsisi ehdollisella tuomiolla teostaan vaan esitin vaan ihan oman spekulaationi asiasta että mitä on voinut tapahtua ennen mahdollista raiskausta.
Ensihoitajat eivät kyllä ole mitään (tietääkseni) potentiaalisia raiskaajia, mutta näin voisi tosiaan olla tai olla olematta.
Kolikollahan on aina kaksi puolta.
Harmi, että käsitit asian väärin. En suinkaan pahoittanut mieltäni, kunhan pyysin sinua avaamaan tuota vihjailuasi.

No sepä hyvä, että olet huvittunut...edelleenkin komppaan sitä omaa spekulaationi ja aiheesta VOISI keskustella vetämättä HERNETTÄ NENÄÄN :shock: .
Voihan niitä raiskaajia olla ihan missä vaan ammatissa, esim., siivojat, taksikuskit, poliisit jne.
Mutta pointti oli se, että miksi selvisi vain ehdonalaisella joten siksi aloin miettimään että jotainhan siellä pitää olla taustalla, mikä lievensi tuomion.
Joku fiksumpi saa katella ne pöytäkirjat oikeudesta, itse ei ole niin kovaa innostusta tätä juttua kohtaan...Ja YV:tä saa laittaa, ettei koko ketju mene ihan turhan jankkaamiseksi :D .

Eli spekulaatiosi siitä, että
- ehkä uhrin ja tekijän välillä "on ollut joskuin jotain sutinaa" ja
- "ehkäpä sitten nainen on (tai mies) tullut toisiin aatoksiin että, enpäs mä haluakaan mitään enempää ja nostanut siitä metelin".
on heitetty täysin lonkalta, eivätkä perustu mihinkään tosiasioihin. No, saitpahan ainakin spekuloitua tavalla, joka todennäköisesti loukkaisi raiskauksen uhria. Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat.

Ensihoitajat eivät tietääksesi ole potentiaalisia raiskaajia? Mielenkiintoista. Voitko saman tien laittaa listan ammateista, jotka ovat potentiaalisia raiskaajia? Ja perustelun sille, minkä takia ensihoitajat eivät tuohon ryhmään kuulu. :mrgreen:

PS. en edelleenkään pahoittanut mieltäni. Itse asiassa tuntemukseni ovat lähinnä huvittuneet.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

On Anoi Kaa kirjoitti:Työskenteli pääasiassa Paavolan pelastusasemalla ja ihossa kuulemma "suklaakuorrutus". Nimi tullee esille piakkoin.
Turkkilainen muslimi kyseessä. Näin kertoo paikallinen lähde, nimeä odotellessa.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Kaino-Vieno
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 5:58 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja Kaino-Vieno »

Madeline_Poel kirjoitti: Kolikollahan on aina kaksi puolta.
Jos oikeus on katsonut, että todisteita on tarpeeksi tuomioon, ei kolikolla ole mitään "kahta puolta", vaan kyseessä on rikos. Ei ole merkitystä, vaikka näiden välillä olisi joskus ollut "jotain sutinaa" tai vaikka olisivat naimisissa. Raiskaus on väkivaltaa ja rikos.
MohammedMohammed
Axel Foley
Viestit: 2287
Liittynyt: Su Huhti 09, 2017 4:49 pm

Re: Ensihoitaja raiskasi kollegansa pelastuslaitoksella

Viesti Kirjoittaja MohammedMohammed »

Miten tuo on edes mahdollista? Eikö siellä ole muita ihmisiä? Aika erikoinen puskaraiskaus.
Suomi on siinä aivan kärjessä, että me tiedetään jokainen henkilö, joka tänne on tullut, minkälaisella taustalla hän on tullut ja me pystytään niin kuin rekisterin kautta näkemään sitä tilannetta, minkä tyyppisiä ihmisiä meille tulee. - Päivi Nerg
Vastaa Viestiin