Aino - yhtyeen soittaja Rami Aalto tuomittiin pedofiliasta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
miss_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 29, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: TKU

Viesti Kirjoittaja miss_x »

Turvis kirjoitti:
miss_x kirjoitti:näiden ihmisten kuvat haluaisin nähdä lehdessä, jos tällaista tosiaan on tapahtunut.
Näiden ihmisten kuvia ei nähdä lehdissä, sillä jo uhriksi joutuneiden lasten henkilöllisyyden paljastuminen koko kansalle ei ole tarpeellista.

juu anteeksi. en ajatellut loppuun saakka. olet - jälleen - oikeassa.
Meike R.
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 1:00 pm
Paikkakunta: Dallas, TX

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

miss_x kirjoitti:oon nyt kaiken tiedon, huhujen ja omien päätelmien perusteella tullut siihen lopputulokseen että rami istuu vankilassa epäiltynä jostain mitä se ei ole tehnyt.
Olisi mukava kuulla näistä tiedoista ja huhuista enemmän? Onko siis susta totta että suomen poliisi on niin epäpätevä että vangitsee syyttömän miehen kesken keikan? Mun päätelmissä tässä taas tehdään _VAROITTAVA_ esimerkki kaikille esiintyville artisteille siitä kenen kanssa voi pelehtiä ja kenen ei. Voi olla, että R.A. ei ole tiennyt mitä tekee jos kyse on tyyliin 15-wee mimmistä/kundista, mutta ilmeisesti tässä ei sitä ole. Mutta kerro toki tarkemmin omista päätelmistäsi, sekä niistä puolustavista huhuista sekä "tiedoista". :)
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"
Helga
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 04, 2008 1:16 am

Viesti Kirjoittaja Helga »

Nylonköysi kirjoitti:Lisäksi epäillyn pedofiilin joukkupuolustelu tuntuu varmasti pahalta kenestä tahansa pedofiilin uhrista.
Entäpä epäillyn pedofiilin joukkokivitys ystävien tai omaisten silmissä? Eikö se tunnu pahalta? Siitähän koko FB-ryhmä sai alkunsa. Kun sadat ja tuhannet ventovieraat hyökkäsivät hirveällä vimmalla epäillyn kimppuun iltapäivälehden uutisen perusteella. FB-ryhmän nimikin jo kertoo sen, että kaikki ryhmäläiset eivät voi olla 100% varmoja ystävänsä tekosista, mutta haluavat uskoa pelkkää hyvää kunnes toisin todistetaan.

Komppaan edellisiä, kattellaan tiivisti omat ajatukseni mitä parhaimmin. Suotta näitä samoja jauhamaan kun keskustelu kiertää kehää. Kunpa ensi viikko toisi asiaan jotain uutta.
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

miss_x kirjoitti:senkin uhalla että joudun terapiaan vuosiksi jos RA tuomitaan pedofiliasta, oon nyt kaiken tiedon, huhujen ja omien päätelmien perusteella tullut siihen lopputulokseen että rami istuu vankilassa epäiltynä jostain mitä se ei ole tehnyt. ainakaan tietoisesti. sormet ja varpaat ristissä odotellen josko ens viikolla tulis jotain uutta.
Jos tiedät jotain mitä täällä ei ole kerrottu, niin kerro ihmeessä! Kiinnostaa, että miten ihmeessä voit tulla "siihen lopputulokseen että rami istuu vankilassa epäiltynä jostain mitä se ei ole tehnyt."

Seiskan mukaan ens ti pitäisi kuulua tapauksesta jotain. Enää siis 3 luukkua avaamatta.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Nylonköysi kirjoitti:Pedofiilin on pakkokin olla aika "hyvä tyyppi", että saa kontaktia lapsiin joita käyttää hyväkseen. Jos vanhemmat tai lapsi epäilevät jotain, homma muuttuu vähän vaikeammaksi.
Osut naulan kantaan. Ja Ramihan kuulema on "erittäin mukava", "miellyttävä", "avulias" ja "niin ihana ihminen". Valitettavasti pedofiilejä kuvaillaan juuri näillä samoilla adjektiiveilla. Käsittääkseni R. on myös jollakin tasolla "uskovainen".
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Nylonköysi
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Helga kirjoitti:Entäpä epäillyn pedofiilin joukkokivitys ystävien tai omaisten silmissä? Eikö se tunnu pahalta?
Voi tuntua, mutta silti pitäisi malttaa pitää jäitä hatussa. Varmasti tuntuu "pahalta", kun vaikka omaa lasta epäillään jostain, mutta sen lapsen uhrista omaisineen tuntuu vielä 100 kertaa pahemmalta. Uhri ei ole syyllinen tapahtumaan. Tekijä on.
Siitähän koko FB-ryhmä sai alkunsa. Kun sadat ja tuhannet ventovieraat hyökkäsivät hirveällä vimmalla epäillyn kimppuun iltapäivälehden uutisen perusteella.
Niin, myös iltapäivälehdistön pitäisi muistaa edetä jäät hatussa.
FB-ryhmän nimikin jo kertoo sen, että kaikki ryhmäläiset eivät voi olla 100% varmoja ystävänsä tekosista, mutta haluavat uskoa pelkkää hyvää kunnes toisin todistetaan.
Rami on pidätetty todennäköisin syin. Siinä vaiheessa on jo aika kovat todisteet ja epäilykset.
Nylonköysi
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

ulrikeM kirjoitti:
Nylonköysi kirjoitti:Pedofiilin on pakkokin olla aika "hyvä tyyppi", että saa kontaktia lapsiin joita käyttää hyväkseen. Jos vanhemmat tai lapsi epäilevät jotain, homma muuttuu vähän vaikeammaksi.
Osut naulan kantaan. Ja Ramihan kuulema on "erittäin mukava", "miellyttävä", "avulias" ja "niin ihana ihminen". Valitettavasti pedofiilejä kuvaillaan juuri näillä samoilla adjektiiveilla. Käsittääkseni R. on myös jollakin tasolla "uskovainen".
Uhrin syyllistämistä. Meillä on edelleen jonkinlainen implisiittinen ajattelu siitä, että "pikkulutkat eivät saa pilata hyvän miehen mainetta". Vaikka se hyvä mies olisi miten paha pedofiili tahansa.

Uhrilla on aina oikeus tehdä ilmoitus, uhrilla on aina oikeus tuntea jopa vihaa tekijää kohtaan. Pedofilia on hankalasti käsiteltävä asia, etenkin jos sen tekijä on lähipiiristä. Mutta silti uhria syyllistävään toimintaan ei saisi syyllistyä, ei edes silloin kun vasta epäillään.

Tukea Ramia kohtaan voisi ilmaista muutenkin, kun tuolla mauttomalla FB-ryhmällä. Tuskin se siellä pidätyssellissä täysin eristettynä istuu, lähettäisivät perkele vaikka postikortin tai terveiset asianajajan kautta, jos postikorttia ei saa lähettää! :twisted:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Jos asia tosiaan olisi niin kuin täällä on annettu ymmärtää, että RA on vangittuna jonkin väärinkäsityksen takia, kuinka helvetin monimutkikas se väärinkäsitys voi olla, ettei poliisi ole häntä vielä kahdessa viikossakaan vapauttanut?

Vai onko se väärinkäsitys kenties se, että kyseisen teon kohde olikin "suostuvainen"??
ulrikeM
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: La Marras 29, 2008 3:59 pm

Viesti Kirjoittaja ulrikeM »

Facebookissa RA:n sivuilla, joku "vanha" kaveri kirjoittaa:

"Täysi tuki "vanhalle" kaverille. Ei muutu ihmisen perusarvot ja moraalikäsitykset vuosien saatossa näin paljon kun mistä nyt juorutaan. Tsemppiä, voimaa ja lehdistö vastuuseen kun sen aika on!"

Tämä kommentti paljastaa taas kuinka pihalla nämä RAn kaverit ovat. Ei pedofiliassa ole kyse perusarvoista, jos nyt moraalistakaan. Käsittääkseni suurin osa pedofiileista tietää tekevänsä vastoin yleistä moraalia, eli väärin, mutta eivät kykene pidättelemään halujaan. Ja miksi ihmeessä pedofiili kertoisi kaverilleen, että by the way, mä tykkään lapsista silleen.

Tässä vaiheessa on taas hyvä muistuttaa, että oli RA syyllinen tai ei, olen tätä mieltä.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Vilma
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 5:33 am

Viesti Kirjoittaja Vilma »

Olen uusi jäsen, Ramin ystävä, yksi näistä FB-tukiryhmään kuuluvista. Heti alkuun haluan sanoa että uhreja ei ole kukaan syyllistänyt. Pedofilia on hirveä, luonnoton, kuvottava asia, eikä kenenkään pitäisi koskaan joutua kokemaan mitään sellaista. Uhrien syyllistämisen kanssa tukiryhmällä ei ole mitään tekemistä, niin kuin ei ole silläkään, jos joku sanoo täällä tai muualla Ramin olevan hyvä jätkä.

Minkä kanssa FB-ryhmällä sitten on tekemistä? No, vain omasta puolestani voin puhua, mutta minä kuulun ryhmään siksi, että olen kuullut myös Ramin oman kertomuksen tapahtuneesta (ja ei, sitä en todellakaan tuo tänne tai minnekään riivittäväksi) ja uskon siihen, ja uskon Ramin syyttömyyteen. Ja kyllä, olen viettänyt unettomia öitä, olen pyöritellyt asioita sataan kertaan edestakaisin, ja tiedostan sen, etten ole ollut Ramin vierellä 24/7, että en voi nähdä kenenkään pään sisään ja tietää sataprosenttisen varmasti mitä siellä liikkuu, ja että Rami on voinut myös valehdella. Minulla ei ole mitään muita todisteita Ramin syyttömyydestä kuin hänen oma sanansa.

Mutta olen ajatellut asian niin että tässä tilanteessa sen on riitettävä, vaikka vastassa ovatkin kovat sanat "epäilty todennäköisin syin törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä" ja vaikka kaikkea tätä spekulaatiota lukiessa välillä usko Ramiin jos ei nyt horju, niin ainakin vapisee. Olen kuitenkin ollut Ramin ystävä kohta 20 vuotta, ja minulle Rami on vielä Rami, ja kuten "kattellaan" kirjoitti, luotan ystävääni niin kauan kunnes todistetaan, että hän ei ole luottamuksen arvoinen. Jos sellaiset todisteet ovat olemassa ja käy ilmi että Rami on tehnyt ne kauheudet, joista häntä epäillään, niin sitten on vakavan kriisin ja uudelleenarvioinnin paikka, ja minun ja monen muun sydän särkyy. Mutta nyt on tämä tilanne, nyt mennään tämänhetkisen tiedon ja uskon varassa, eikä 20-vuotinen ystävyys ole noin vain pyyhkäistävissä olemattomiin. Ei kenelläkään teistäkään olisi.

Ymmärrän, että pedofilian uhreiksi joutuneiden on vaikea kestää Ramin julkista tukemista, ja ymmärrän että myös niiden, joille Rami on vain uutinen ja otsikko ja näiden perusteella jo melkein syyllinen, on hankala käsittää sitä. Eniten tuen ymmärtämisen hankaluutta aiheuttanee juuri se, että Rami on jo monien mielissä yhtä kuin syyllinen, vaikka ääneen vielä muistettaisiinkin todeta että "niin juu, toki syytön kunnes toisin todistetaan". Meille Ramia tukeville Rami ihan oikeasti on sitä. Syytön kunnes toisin todistetaan.

Tukemista julkisen FB-ryhmän muodossa on moni myös kummastellut. Itse ajattelen sen niin, että kun kerran Ramin henkilöllisyys on julkisuudessa ja hänet on monissa eri keskusteluissa jo tuomittu, on tärkeää että myös toisinajattelevien tuki on silloin julkista. Rami ei sitä näe, nyt. Te ja monet muut näette. Se juuri lienee pohjimmiltaan ryhmän tarkoitus.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Vilma kirjoitti:Minulla ei ole mitään muita todisteita Ramin syyttömyydestä kuin hänen oma sanansa.
Niin. Se ei ole välttämättä paljon se. Milloin Rami on muuten päässyt sinulle omaa selvitystä antamaan? Käsitin, että hänet on vangittu. Saako hän vapaasti tavata tuttujaan tai soitella tutuilleen?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vilma
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Su Joulu 07, 2008 5:33 am

Viesti Kirjoittaja Vilma »

Niin. Se ei ole välttämättä paljon se. Milloin Rami on muuten päässyt sinulle omaa selvitystä antamaan? Käsitin, että hänet on vangittu. Saako hän vapaasti tavata tuttujaan tai soitella tutuilleen?
No ei tietenkään saa. Mutta elämää on ollut jo ennen vangitsemistakin.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Niin. Se ei ole välttämättä paljon se. Milloin Rami on muuten päässyt sinulle omaa selvitystä antamaan? Käsitin, että hänet on vangittu. Saako hän vapaasti tavata tuttujaan tai soitella tutuilleen?
No ei tietenkään saa. Mutta elämää on ollut jo ennen vangitsemistakin.
Ahaa. Rami siis selitteli asiaa jo ennen vangitsemistaan. Mielenkiintoista.

Haistan kackelsbergia selityksessäsi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
miss_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 29, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: TKU

Viesti Kirjoittaja miss_x »

tää keskustelu on junnannu niin kauan paikallaan ja oikeastaan melko turhaa siihen asti että jotain uutta tulee ilmi. toivon mukaan pian.

ja joku siellä aiemmin ihmetteli miten olen voinut muodostaa mielipiteeni siitä, että RA on syytön. no, siinä missä suurin osa täällä on päättänyt että se on syyllinen. mitään varmaa en tiedä, mutta joitain asioita olen kuullut yhteiseltä tutulta. tietenkään siihen ei voi varmaksi luottaa, ja vaikka paikkansa jutut pitäisivätkin ja olisivat epäillyltä peräisin, eivät ne silti ole välttämättä tosia. tietenkään.

ja todella moni "seisookin ramin takana" siitä huolimatta, että tätä syytetään jostain niin kauheasta. minun mielestä se kertoo jotain.

tietty pidätykselle täytyy olla jotkut perusteet. mutta on sitä ennenkin poliisi erehtynyt. ja monesti.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Koska en saanut tälle kysymykselleni vastausta, esitän sen uudestaan:
joey kirjoitti:Jos asia tosiaan olisi niin kuin täällä on annettu ymmärtää, että RA on vangittuna jonkin väärinkäsityksen takia, kuinka helvetin monimutkikas se väärinkäsitys voi olla, ettei poliisi ole häntä vielä kahdessa viikossakaan vapauttanut?
Vastaa Viestiin