Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Liito Narkki kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 12:57 am
ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 12:42 am
Liito Narkki kirjoitti: Su Kesä 21, 2020 2:34 pm

Entäs kun mulla ei oo montaa hyvää kokemusta romaneista?

Sit täytyy kysyä, että minkälaisissa tilanteissa olet heitä tavannut? Oletko tutustunut yhteenkään ennakkoluulottomasti ja henkilökohtaisesti? Aivan kuin esimerkiksi perus Matti tai Maija Virtaseen?
Erilaisissa tilanteissa, pääosassa sellaisissa, jossa ovat halunneet minulta jotain. Lähempää tuttavuutta en ole tehnyt. Pari puolimannea tunnen,
Siinä ehkä syy. Minulta eivät ole koskaan halunneet mitään. Ei rahojani eikä muuta omaisuuttani. Olen aina auttanut missä olen voinut. Kampissa kerran lainasin puhelintani eräälle romaanille, jota en entuudestaan tuntenut ja hän oli silminnähden päihtynyt, mutta sain puhelun jälkeen puhelimeni takaisin ilman mitään ihmeellistä. Silloin kyllä mietin, että tässä on riskinsä, mutta suutuin itselleni jälkeenpäin , että ajattelin niin, koska se ajatus oli seurausta siitä ikävän tyylisestä uutisoinnista, jota tästä vähemmistöstä kirjoitetaan.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
Liito Narkki
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 5:53 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Liito Narkki »

ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:14 pm
Liito Narkki kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 12:57 am
ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 12:42 am


Sit täytyy kysyä, että minkälaisissa tilanteissa olet heitä tavannut? Oletko tutustunut yhteenkään ennakkoluulottomasti ja henkilökohtaisesti? Aivan kuin esimerkiksi perus Matti tai Maija Virtaseen?
Erilaisissa tilanteissa, pääosassa sellaisissa, jossa ovat halunneet minulta jotain. Lähempää tuttavuutta en ole tehnyt. Pari puolimannea tunnen,
Siinä ehkä syy. Minulta eivät ole koskaan halunneet mitään. Ei rahojani eikä muuta omaisuuttani. Olen aina auttanut missä olen voinut. Kampissa kerran lainasin puhelintani eräälle romaanille, jota en entuudestaan tuntenut ja hän oli silminnähden päihtynyt, mutta sain puhelun jälkeen puhelimeni takaisin ilman mitään ihmeellistä. Silloin kyllä mietin, että tässä on riskinsä, mutta suutuin itselleni jälkeenpäin , että ajattelin niin, koska se ajatus oli seurausta siitä ikävän tyylisestä uutisoinnista, jota tästä vähemmistöstä kirjoitetaan.
Missä on syy? Ja syy mihin?
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Kukas se olikaan joka kirjoitti että "tarina vaikuttaa keksityltä"?
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Liito Narkki kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:30 pm
ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:14 pm
Liito Narkki kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 12:57 am
Erilaisissa tilanteissa, pääosassa sellaisissa, jossa ovat halunneet minulta jotain. Lähempää tuttavuutta en ole tehnyt. Pari puolimannea tunnen,
Siinä ehkä syy. Minulta eivät ole koskaan halunneet mitään. Ei rahojani eikä muuta omaisuuttani. Olen aina auttanut missä olen voinut. Kampissa kerran lainasin puhelintani eräälle romaanille, jota en entuudestaan tuntenut ja hän oli silminnähden päihtynyt, mutta sain puhelun jälkeen puhelimeni takaisin ilman mitään ihmeellistä. Silloin kyllä mietin, että tässä on riskinsä, mutta suutuin itselleni jälkeenpäin , että ajattelin niin, koska se ajatus oli seurausta siitä ikävän tyylisestä uutisoinnista, jota tästä vähemmistöstä kirjoitetaan.
Missä on syy? Ja syy mihin?
Sun ehkä kannattaa katsoa tämä viestittelymme alusta, että saat vastauksen kysymyksiisi. En jaksa toistaa itseäni.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
Liito Narkki
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 5:53 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Liito Narkki »

ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:31 pm
Sun ehkä kannattaa katsoa tämä viestittelymme alusta, että saat vastauksen kysymyksiisi. En jaksa toistaa itseäni.
Eli syy huonoihin kohtaamisiin mustalaisten kanssa on siinä, etten ole heihin tehnyt lähempää tuttavuutta? Tätäkö tarkoitit? Muulla tavoin en tuota ymmärrä.

Vähän hankalaa uskoa tällaisiin, kun vastaavaa kokemusta minulla ei ole yhdestäkään muusta ihmisryhmästä. Luonnollisesti pitäisi olla, mikäli asia olisi kuten sanot. En myöskään käsitä, miksi minun pitäisi tehdä lähempää tuttavuutta mustalaisten kanssa? Heitä ei ole lähipiirini sattunut kuulumaan, niin näkisin järjettömänä lähteä sellaisia tuttavuuksia varta vasten etsimään.
persearska
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: To Helmi 13, 2020 6:29 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja persearska »

ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:08 pm
persearska kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 6:17 pm Voi heltaltanteltan.
Sinun sukupolvi keksi kouluampumiset, ei minun.
Sinun sukupolven mannet keksi valepoliisit.
Ainoat torakat joilla pokkaa kusettaa maamme vanhuksia jotka taistelleet itsenäisyytemme puolesta.
Mieti sitä mannelovers💖

Siinä iltalukemista ************
Romanien henkirikostilastojen julkistamisesta puhkesi riita – romanijärjestöt syyttävät tutkijoita rasismista ja vaativat selvitystä
https://yle.fi/uutiset/3-11042210
Valitettavasti olet väärässä sukupolven suhteen. Ero meissä on se, että minun ei tarvitse lukea noita mediaseksikkäitä artikkeleita, koska ymmärrän ihmisyydestä jotain. Kyllä me vaaleatkin osaamme kusettaa ja varastaa ja tappaa ja... You name it. Ei siihen kulttuuri tai erilainen pukeutuminen vaikuta.
Mediaseksikäs?
Onko tilastot nykyään mediaseksikäitä ja mannet rehellisiä?
Sinä päivänä kun mannet ei itse aiheuta itse omaa syrjintäänsä niin lupaan syödä hatullisen mannen paskaa.
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

persearska kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 2:09 pm
ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 1:08 pm
persearska kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 6:17 pm

Voi heltaltanteltan.
Sinun sukupolvi keksi kouluampumiset, ei minun.
Sinun sukupolven mannet keksi valepoliisit.
Ainoat torakat joilla pokkaa kusettaa maamme vanhuksia jotka taistelleet itsenäisyytemme puolesta.
Mieti sitä mannelovers💖

Siinä iltalukemista ************
Romanien henkirikostilastojen julkistamisesta puhkesi riita – romanijärjestöt syyttävät tutkijoita rasismista ja vaativat selvitystä
https://yle.fi/uutiset/3-11042210
Valitettavasti olet väärässä sukupolven suhteen. Ero meissä on se, että minun ei tarvitse lukea noita mediaseksikkäitä artikkeleita, koska ymmärrän ihmisyydestä jotain. Kyllä me vaaleatkin osaamme kusettaa ja varastaa ja tappaa ja... You name it. Ei siihen kulttuuri tai erilainen pukeutuminen vaikuta.
Mediaseksikäs?
Onko tilastot nykyään mediaseksikäitä ja mannet rehellisiä?
Sinä päivänä kun mannet ei itse aiheuta itse omaa syrjintäänsä niin lupaan syödä hatullisen mannen paskaa.
Mun järjenvastainen ajattelutapa. Oletko sinä vastuussa kaikista meidän muiden Suomalaisten tai koko maailman valkoihoisten tekemistä asioista? Jos joku sun naapureista kännipäissään hakkaa vaimonsa, oletko sinäkin naistenhakkaaja? Niitä meissä suomalaisissa riittää. Tai niitä jotka koskettelee salaa naapurin 5vuotiasta illanvietoissa lapsen vanhempien kanssa. Oletko silloin pedofiili? Näitä voisin jatkaa hyvinkin pitkän listan, mutta tässä nyt nämä yleisimmät, joissa me suomalaiset olemme yliedustettuna. Ja tämä on faktaa.
Jokainen on vastuussa vain omista teoistaan ja lapsistaankin vaan siihen saakka kun täyttävät 15v, niin ovat lapsetkin vastuussa rikosoikeudellisesti itse.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja aumari »

Rauhoitu jo ItseoppinutN, ei kannata suivaantua toisten mielipiteistä.
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

aumari kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 4:25 pm Rauhoitu jo ItseoppinutN, ei kannata suivaantua toisten mielipiteistä.
Mä olen ihan rauhallinen, enkä myöskään suivaantunut. Yritin ehkä turhaan saada kanssakeskustelijani ymmärtämään, kuinka järjetön ajattelutapansa on. Taso tällä palstalla on kyllä laskenut kuin lehmän häntä.

Lähden tästä romani ystäväni kanssa merenranta kahvilaan nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Tsau! 😄
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja aumari »

ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 4:39 pm
aumari kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 4:25 pm Rauhoitu jo ItseoppinutN, ei kannata suivaantua toisten mielipiteistä.
Mä olen ihan rauhallinen, enkä myöskään suivaantunut. Yritin ehkä turhaan saada kanssakeskustelijani ymmärtämään, kuinka järjetön ajattelutapansa on. Taso tällä palstalla on kyllä laskenut kuin lehmän häntä.

Lähden tästä romani ystäväni kanssa merenranta kahvilaan nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Tsau! 😄
Kanssakeskustelijoiden mielestä ehkä sinun ajattelutapasi on järjetön. Täällä on turha yrittää muuttaa kenenkään mielipiteitä ja ajattelutapaa, ei se niin helposti käy. Eli kirjoitellaan vaan jatkossakin omia ajatuksia ja kokemuksia.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1152
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Niin, omista kokemuksista ja mielipiteistä kannattaa kirjottaa. Ja niistä on myös muodostunut useimmille mielipiteet mustalaisista. Se ei ole mikään keksitty juttu vaan ihan ympärillä tapahtuvista asioista ne ovat muodostuneet. Näin myös itsellä.
Ja mitä tulee yksittäistapauksiin vetoamisista. Kyllä pieni vainoharhaisuus on vaan terveellistä. Ilman sitä työntää aina nokkansa samoihin liemiin.
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1227
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Mielestäni se on tulella leikkimistä jos lähtee varta vasten mustilaisten kanssa veljeilemään.
ilmarinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 8:35 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ilmarinen »

Tässä ketjussa mennään siinä rajalla, ettei kenellekään pidä tulla yllätyksenä, jos poliisisetä koputtelee ovelle ja pyytää kuulusteluihin.

On sakeaa rasismia, kiihotusta kansanryhmää kohtaan ja yleistä vihapuhetta. Toivotaan, että poliisi ottaa kopin.
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Älä nyt sinäkään unohda luettelostasi vainohulluutta.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

ItseoppinutN kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 4:39 pm
aumari kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 4:25 pm Rauhoitu jo ItseoppinutN, ei kannata suivaantua toisten mielipiteistä.
Mä olen ihan rauhallinen, enkä myöskään suivaantunut. Yritin ehkä turhaan saada kanssakeskustelijani ymmärtämään, kuinka järjetön ajattelutapansa on. Taso tällä palstalla on kyllä laskenut kuin lehmän häntä.

Lähden tästä romani ystäväni kanssa merenranta kahvilaan nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Tsau! 😄
Yhdyssanat kannattaisi myös opetella vaikka koketeeraakin itseoppimisella.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Vastaa Viestiin