Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
tottij
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: To Elo 20, 2020 5:43 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja tottij »

Doctor Lecter kirjoitti:
Ti Helmi 14, 2023 11:10 am
YLE suoltaa ystävänpäivän kunniaksi mustalaispropagandaa. Taas! Miksi?
Kun romanin luo menee kylään, on muistettava pari asiaa
Sama juttu julkaistu tänään uudestaan :D :D :D

satakunta
Harjunpää
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Loka 27, 2021 10:27 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja satakunta »

Knobster kirjoitti:
Su Helmi 19, 2023 5:52 am
Ack4ever kirjoitti:
Ti Tammi 03, 2023 1:02 pm
Mutta minkäs teet? En ole natsi, mutta kyllä se 1900-luvun alun aatu jossain oikeilla jäljillä oli...joulun alla katselin kun tuttava oli lastensa kanssa (olin heitä kuskaamassa) "leipäjonossa" paikallisen seurakunnan diakonissalle. No, sieltä lappas iloisen näköistä seurakuntaa, mutta eniten mieleen jäi romaniseurue, joka alkoi ulos tullessaan suureen ääneen kauppaamaan juuri saamiaan ostokortteja! 60e ostokortin olis saanut ostaa niiltä 45 eurolla! Ja takuulla kuului sinne sisälle diakonissallekin....vittu, joku roti noihinkin hommiin! Helvettiäkö niitä elättää, kun pärjäävät muutenkim. Tuttavani sai myös 60e ostokortin, 3 lapsen yh-isä, joka käy töissä (vaimonsa kuoli noin2 vuotta sitten imusolmukesyöpään) ja kyseli multa, että milläne romanit sai kaikki sen saman ja hän 4 hengelle?! Kyllä ne osaa...
Kaikillehan tuo ruoka-apu kuuluu ja sen saa jokainen, jopa porvari... liian tuttu näky kun sikaniska-porvarit ajelevat paikalle kiiltävillä autoillaan ja kahmivat ilmaista kamaa. Ahneudella ei ole rajoja. Toki tuo Diakonian kuponkihomma on asia erikseen mutta ei siellä tarvi kuin vähän märistä paskaa.

Siinä mielessä en näe mitään väärää että joku hakisi sieltä ja yrittäisi myydä mutta kuka vittu niitä ostaisi? Tosin ihan hyvä diilihän tuo on jos on kussut asiansa eikä kuponkia saa :) Sillä tosin ei voi ostaa alkoholia tai tupakkaa.

Lisäksi jos olet nuissa vieraillut niin esim. Helluntalaisten ja Vapaakirkon pyörittämissä mestoissa (eniten) niitä hoitavat juuri mannet. Auttavat ihan ihmisiä. Ei maailma ole niin helvetin mustavalkoinen.
Kyttäävät lähinnä huonolla hapella olevia varakkaita. Sellaista kirkon puuhailua.

Mace73
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2016 9:10 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Mace73 »

Kun romanin luo menee kylään, on muistettava pari asiaa
Ei, vain yksi asia pitää juolahtaa mieleen: ”olen väärässä seurassa”

Timanttiporari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 1:21 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Timanttiporari »

Älä ole missään tekemisissä romanien kanssa, niin säästyt aivan varmaan joltakin vaivalta tai hankaluudelta jota tuollainen seura aiheuttaa.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ja taas on saatu kyhättyä sääliartikkeli. Tällä kertaa ennakkoluuloista!
Kun Natasa, 30, menee kauppaan, joku seuraa aina perässä: ”Kuin oma henkivartija”

Natasa, 30, pyrkii arkipäiväisillä ostosreissuillaan pitämään kätensä aina näkyvillä ja välttämään haahuilua. Hän tiedostaa, millaisia ennakkoluuloja romaneihin liittyy – ja kuinka ne vaikuttavat siihen, miten vartijat suhtautuvat häneen.

Yksi kauppareissu on piirtynyt Natasan, 30, mieleen elävästi. Silloin 18-vuotias Natasa oli ystävineen ostoksilla ja heidän tarkoituksenaan oli viettää iltaa tortilloja tehden.
– Kassalla vartija pysäytti meidät ja sanoi, että minun pitää nostaa hameeni ylös. Nuorena tein töitä käskettyä, mutta vartija halusi, että riisuisin hameen kokonaan keskellä kauppaa. Hän ei edes vienyt minua sivuhuoneeseen. Myyjä kassallakin ihmetteli, että mitä oikein tapahtui, Natasa muistelee. Hän esiintyy jutussa vain etunimellään perheensä yksityisyyden vuoksi.

Kokemus oli halventava ja nöyryyttävä, Natasa kertoo. Hameen riisuminen muiden edessä ei myöskään ole sallittua romanikulttuurissa, hän lisää.

Kun epäilyille ei löytynyt syitä, Natasa ystävineen saivat viimein luvan lähteä. Anteeksipyyntöä he eivät kuitenkaan saaneet, Natasa kertoo.
– Tilanne pelotti minua niin, etten enää sen jälkeen mennyt ikinä kyseiseen kauppaan.
- Se ei valitettavasti jäänyt ainoaksi laatuaan.

”Kuin oma henkivartija”
Natasa asuu pienellä paikkakunnalla ja hänet tunnetaan hyvin hänen vakiokaupassaan. Siellä Natasa voi hoitaa ostoksensa ilman epäilyjä. Vieraissa kaupoissa hän sen sijaan saa peräänsä usein vartijan.
– Esimerkiksi ostoskeskuksessa vartija seuraa minua koko sen ajan, mitä olen ostoksilla. Aivan kuin minulla olisi oma henkivartija! Kärsin ahdistus- ja paniikkihäiriöstä, joten kaupoilla käyminen ahdistaa minua muutenkin, puhumattakaan siitä, jos joku seuraa jokaista elettäni ja liikettäni.

Varsinkin ostoskeskuksissa seurataan huomattavasti enemmän kuin ruokakaupoissa, sanoo Natasa.

Seuratuksi tulemisen tunne on tehnyt Natasasta varovaisen ostoksilla. Hän pyrkii pitämään kätensä aina hyvin näkyvillä sekä toimimaan mahdollisimman selkeästi ja nopeasti. Epämääräiselle haahuilulle ei ole sijaa, koska sellainen voisi antaa epäilyttävän kuvan muille.

Lapsiaan Natasa on kieltänyt kaupassa koskemasta yhtään mihinkään. Hän on joutunut myös selittämään lapsilleen, miksi perhettä seurataan usein kaupassa. Se riipii äidin sydäntä.
– Se on inhottavaa, jos ihminen joutuu ruokakaupassakin käyttäytymään kuin olisi syyllinen. Onneksi meillä on täällä asuinpaikkakunnallani ihana kauppa, jossa minut kohdataan ihmisenä.

Yhdenvertaisuuskoulutusta
Natasa on aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja jakaa tietoa romanikulttuurista Tiktokissa. Kun hän esimerkiksi osti uuden hameen, hän esitteli sitä videolla havainnollistaakseen, ettei romanihameessa ole koukkuja, salataskuja tai muita näpistyksiin tarkoitettuja ominaisuuksia, toisin kuin jotkut huhut väittävät.

Somessa hän on törmännyt myös ennakkoluuloihin, tuoreimpana videoon, jossa vartiointifirman toimitusjohtaja ja kenttäpäällikkö nimitteli romaneita halventavasti.

Iltalehti kertoi tapauksesta keskiviikkona 22. helmikuuta.
– Se sai minut ajattelemaan, että mitä jos vartijoiden keskuudessa leviää asenne, että heidän on sallittua käyttää näitä halventavia nimityksiä ja vitsailla niistä.

Ennakkoluuloinen käytös luo turvattomuuden ja pelon tunteita paitsi romaneissa, myös muissa vähemmistöryhmissä, Natasa arvioi. Tämä voi estää heitä ottamasta yhteyttä vartijoihin silloin, kun siihen voisi olla syytä.
– En kuitenkaan halua lytätä koko vartiointi- ja turvallisuusalaa. On olemassa ihaniakin vartijoita ja olen saanut joiltain heistä tsemppaavia viestejä Tiktokissa. Valtaväestö on tukenut meitä romaneita paljon tässä asiassa ja se lämmittää sydäntäni todella paljon.

Natasa tunnistaa, että vartiointialalla on korjattavaa.
– Mielestäni vartijoille pitäisi olla tiukemmat soveltumiskokeet ja heidän rikosrekisterinsä pitäisi tarkistaa tiukasti, ettei taustalla esimerkiksi olisi pahoinpitelyitä. Toivoisin turvallisuusalalle myös yhdenvertaisuuskoulutusta, jotta vähemmistöt osattaisiin kohdata tasavertaisesti ihmisinä, eikä heitä nähtäisi ensisijaisesti etnisyyden, uskonnon tai kulttuurin kautta.

Ihmiset yksilöinä
Romanit on jätetty yhteiskunnan ulkopuolelle kaikin tavoin, Natasa pohtii. Heitä ei näy esimerkiksi mainoksissa tai televisiosarjoissa, vaan lähinnä uutisissa silloin, jos joku on tehnyt jotain väärin, hän antaa esimerkin.
– Kaikki romanitkin ovat kuitenkin yksilöitä. Olen itse somevaikuttaja, mutta en ole sitä pelkästään romanina, vaan myös ihan ihmisenä.

Tällainen voi omalta osaltaan luoda ja ylläpitää ennakkoluuloja. Siksi Natasa toivoo, että romanikulttuurista puhuttaisiin enemmän esimerkiksi kouluissa. Samasta syystä hän itsekin kertoo aiheesta myös omalla Tiktok-tilillään.
– Opiskelen parhaillaan nuoriso- ja yhteisöohjaajaksi. Pidin osana opintojani Powerpoint-esityksen romanikulttuurista ja harva katsojista tiesi puoliakaan siitä, mitä kerroin, Natasa kertoo.
– Toivoisin, että jokainen ihminen kohdattaisiin yksilönä ja jokaista kohdeltaisiin tavalla, jolla toivotaan itseäänkin kohdeltavan. Jos on kysyttävää, kysykää, koska tieto vähentää ennakkoluuloja.
Iltalehti
4.3.2023 6:32
Hän tiedostaa, millaisia ennakkoluuloja romaneihin liittyy
Mitä helvetin ennakkoluuloja!? Eivät käsitykset ole syntyneet tyhjästä. Ne ovat jokapäiväisessä elämässä ihan arkea; jos ei varasteta, niin kusetetaan ja hakataan vanhuksia, sekä aamuöisellä kadulla yksin kulkevia kantasuomalaisia.
Mielestäni vartijoille pitäisi olla tiukemmat soveltumiskokeet ja heidän rikosrekisterinsä pitäisi tarkistaa tiukasti, ettei taustalla esimerkiksi olisi pahoinpitelyitä.
Sanoo henkilö, jonka kulttuuriin ei kuulu minkäänlainen työnteko ja jonka heimolaisilla on suurimmalla osalla rikosrekisteri ja ovat väkimääränsä nähden yliedustettuina vankiloissa.

Tämä Nastasha ei kuitenkaan tuomitse missään eikä koskaan oman ryhmänsä tekemisiä. Ei tietenkään, sen jälkeen hän olisi luopio, jolta leikattaisiin hiukset ja laitettaisiin pihalle alusvaatteet yllään. Siinä kaksi suurinta häpäisyä mitä mustalaisämmille voi kuulemma tehdä.
Kun hän esimerkiksi osti uuden hameen, hän esitteli sitä videolla havainnollistaakseen, ettei romanihameessa ole koukkuja, salataskuja tai muita näpistyksiin tarkoitettuja ominaisuuksia, toisin kuin jotkut huhut väittävät.
Osti? Eikös se kuulu luontaisetuna tähän syrjintään, jossa muille ei kuulu ilmaisia kansan- tai kansallisasuja. Ei minun pohjalainen tuttavani saanut jussipaitaa, vaan hän osti sen ihan itse. Samoin kävi saamelaisen, joka osti neljän tuulen hattunsa ihan itse.

..."toisin kuin jotkut huhut väittävät"... Ohessa kuiteskii tällääne hamonen, johon on asennettu kätevät koukut ynnä pussit. Se, että joku Natasha näyttää ja kertoo, ei kerro siitä miten (kaikilla) muilla on erilainen hamonen.

Kuva ja tekstit IS.
Kuva ja tekstit IS.
hamonen.jpg (71.38 KiB) Katsottu 5737 kertaa
Siinä Natashalle vinkkejä hamosen modifoimiseen, ellei se "emä" ole jo kertonut.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Psykopaatti
Harjunpää
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 12:14 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Tänään uutisoitiin, että "palotarkastajia" vale sellaisia, on alkanut taas liikkumaan ovilla. Tuli väistämättä mieleen, että onko tässä tapahtunut alanvaihtoilmiö? Poliisista kouluttauduttu palomieheksi tai naiseksi? Keltaiset huomioliivit päällä esittäytyneet. Hame kannattaisi varmaan jättää kuitenkin takapenkille palotarkastuksen ajaksi.

iivili
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2019 10:08 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja iivili »

Tämä Ylen iso ja ansiokas artikkeli mustalaisten järjestelmällisestä valepoliisirikollisuudesta ilmestyi jo helmikuun 12. päivä ja on varmaan aikoja sitten tännekin jo linkitetty. Mulla jäi siitä mieleen tämä kohta:

"Kerran poliisi kuunteli linjoilla, kun valepoliisi opasti rikostoveriaan puhelimessa.

– Etitään kaajeitten (valkolaisten) nimiä, tämä kertoi."
https://yle.fi/a/74-20015999

Tuli mieleeni, että eikös tuo ole rasistinen motiivi? Jos suunnataan tietoisesti rikoksia tiettyyn etniseen ryhmään, niin minä käsitän tällöin asian niin, että rikoksissa on ollut rasistinen motiivi ja eikös sen pitäisi olla tuomion koventamisperuste?

Lurkkeri
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 2:24 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Lurkkeri »

Täysin on rasistinen motiivi, koska jahtaavat etnisesti itsestään erilaista väkeä uhreiksi. Se yksi prosentti hyviä mustalaisia ei riitä.
"Luulekko ettei löyvy?"

Masto
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2021 11:39 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Masto »

Tämä unohdettu kansa kuuluisi pitää tekojensa mukaisesti erossa valtaväestöstä pysyvästi. Potkia pois kaikkialta omaan pieneen parakkiinsa josta ei ole pois pääsyä.
Ei ne turhaan esim. Ukrainassa näitä ole muiluttaneet, tänne sama ja äkkiä. Ryssä ja mustalaiset , niistä kun päästään niin helpompaa heikommilla.

Voimamies lahest
Poliisikoira Rex
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 04, 2022 6:53 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Voimamies lahest »

Keskiviikkoiltana 8.3. tohmajärveläinen rouva sai puhelun, jossa miesääni esittäytyi poliisiksi ja vaati saada rouvan pankkitunnukset. Rouva totesi puhelimeen, että täytyy soittaa tyttärelle, mihin soittaja oli sanonut, että tyttärelle on jo soitettu.



Tästäkään huolimatta rouva ei kertonut pankkitunnuksiaan, eikä mitään vahinkoa onneksi päässyt tapahtumaan. Soittajaa epäillään virkavallan anastuksesta ja maksuvälinepetoksen yrityksestä.

Poliisi muistuttaa jälleen kerran, että poliisi ei tiedustele kenenkään pankkitunnuksia.
Mäntyharjun ihmemies

Fathom
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: La Helmi 23, 2013 3:39 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Fathom »

Viikko sitten lauantaina Pattijoen marketissa 2 manneakkaa lastas hameet täyteen mietoja alkoholijuomia ja kassalla maksoivat ainoastaan yhden kessuaskin. Auto oli totutusti oven edessä parkissa. Näillä kyllä oli kolmantena pyöränä alkoholisoitunut valkolaisakka mukana ja hänenkin käsilaukkunsa pullotti kuin olisi joulukinkku sisällä. Oven edestä lähti valkoinen vanha farkkupösö renkaat sutien ja illalla korppikotkat karaokessa määkimässä. Ei näitä edes pelottanut kiinijääminen vaikka kilinä ja kolina kuului metrien päähän kun kinkkasivat :roll:

taukki
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 2:32 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja taukki »

Raivo repesi ravi­tallilla – hevos­miestä ammuttiin

Ampuja tuomittiin Turun hovioikeudessa törkeästä vammantuottamuksesta ja ampuma-aserikoksesta.

Riita auton siirtämisestä ja tienkäyttöoikeudesta johti ampumiseen kantahämäläisellä ravitallilla elokuussa 2021.

Tapahtuma-aikaan 48-vuotias mies ampui ravitalliyrittäjää kerran lähietäisyydeltä pistoolilla vasemman polvinivelen alapuolelle siten, että luoti lävisti uhrin pohkeen.

Ampujaa syytettiin oikeudessa törkeästä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta.

Ampuja oli tullut tallille vuokralaiseksi muutama kuukausi ennen tapahtumaa.

Riita sai alkunsa siitä, että yrittäjä oli mennyt sanomaan tallilla niin ikään vuokralaisena olleelle naiselle, että tämän tulisi siirtää autoaan. Nainen siirsi autoaan, mutta asiasta tuli silti riitaa.

Tässä vaiheessa paikalle oli tullut myös ampuja, joka oli sanonut ravitallin yrittäjälle, että tällä ei ollut oikeutta kyseiseen tiehen. Yrittäjän mielestä tämä tämä ei pitänyt paikkansa, sillä hän oli kertomansa mukaan rakentanut kyseisen tien.

Osapuolten välille oli tullut suusanallista riitaa. Yrittäjä kertoi, että ampuminen tuli hänelle kuitenkin täytenä yllätyksenä. Keskustelun aikana ampuja oli pitänyt käsiään taskussa. Yhtäkkiä ampuja oli uhrin mukaan ottanut kätensä pois taskusta ja ampunut saman tien.

Ampuja itse puolestaan kertoi, että ammuttu mies oli käyttäytynyt uhkaavasti ja uhannut käydä käsiksi naiseen, jonka auton siirtämisestä riita oli alkanut. Ampujan mukaan tarkoituksena oli ampua laukaus maahan, mutta se oli osunut uhria jalkaan, koska tämä oli varoituksista huolimatta lähestynyt ampujaa.

Käräjäoikeus ei pitänyt syytetyn kertomusta uskottavana sen osalta, että syytetty olisi varoittanut ampumisesta etukäteen. Lisäksi käräjäoikeus katsoi, että mikäli kyse olisi ollut syytetyn kertomalla tavalla varoituslaukauksesta, syytetyllä olisi hänellä ollut mahdollisuus ampua toiseen suuntaan tai vaikka ilmaan.

Käräjäoikeus katsoi, että ampumalla tehtyyn pahoinpitelyyn liittyy aina vakavan vamman tai jopa hengenmenetyksen mahdollisuus. Käräjäoikeuden mielestä syytetty oli syyllistynyt törkeään pahoinpitelyyn ja ampuma-aserikokseen. Käräjäoikeus tuomitsi miehelle 2 vuotta ja 2 kuukautta vankeutta.

Lisäksi ampuja määrättiin maksamaan uhrille yli 2 000 euroa korvauksia kivusta, särystä ja muusta tilapäisestä haitasta sekä lääkäri- ja lääkekuluista. Korvaukset tulee maksaa viivästyskorkoineen tekopäivästä alkaen.

Hovioikeus kuitenkin arvioi asiaa toisin. Hovioikeuden mukaan syytetyn kertomusta varoituslaukauksesta tuki se, että ampuminen oli tapahtunut nopeasti aseen esille ottamisen jälkeen eikä syytetyllä ollut aikaa tähdätä. Hovioikeuden mielestä asiassa jäi näyttämättä, että syytetyn tarkoitus olisi ollut osua uhriin.

Vallinneissa olosuhteissa syytetty ei hovioikeuden mielestä myöskään voinut pitää osumista uhriin menettelynsä varsin todennäköisenä seurauksena. Näin ollen hovioikeus katsoi, että kyse ei ollut tahallisesta teosta.

Turun hovioikeus tuomitsi ampujan törkeästä vammantuottamuksesta ja ampuma-aserikoksesta 10 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Käräjäoikeuden määräämät korvaukset pysyivät ennallaan.
Hevosmiehet tosiaan asialla.

Kuva

Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1142
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Mustalainen pienen ihmisen puolella, sallikaa mun nauraa :lol:

satakunta
Harjunpää
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Loka 27, 2021 10:27 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja satakunta »

Ifigeneia kirjoitti:
Su Helmi 19, 2023 4:06 pm
Muistelmia.

Isäni kuoltua sain kirjeen että minun pitää mennä poliisiasemalle. Olin tukka kauhusta pystyssä että miksi, kun mitään selitystä ei ollut oheistettu. Paikanpäällä selvisi että ennen isäni kuolemaa romanit olivat varastaneet häneltä elektroniikkaa ja rahaa (olivat ilmeisesti päässeet pankkikorttiin käsiksi). Isähän oli ollut pahasti deekuuntunut, joten eipä tuo kummoisia vaatinut.

Ei tainnut vuottakaan kulua kun yhtäkkiä kotitaloni eteen pysäköi auto täynnä romaneja. Olivat saaneet työpaikaltani osoitteen (en tiedä miten olivat sinne asti päätyneet) ja asiana oli että minulla oli rivitaloasunto vapaana, ja he halusivat vuokrata sen. Lupasin miettiä asiaa. Enhän minä halunnut olla rasisti sen vuoksi että olin menettänyt isänperintö jonkin toisen romaniporukan vuoksi. Kyselin entisiltä naapureiltani sieltä rivitaloalueelta että mitä väkeä ovat, ja minulle kehuskeltiin että ovat uskovaista porukkaa. Vuokrasin sitten RT-kämpän heille.

Vähän ajan päästä yksi ex-naapurini tuli päin näköäni puhelinlinjoja pitkin, duunipaikkaani soittaen. Vouhotti kuinka alta 30 neliön asunnossani oli yöpynyt 30 ihmisen porukka, ja "täällä on mustalaisia kaikki paikat väärällään". Minä sitten kirjoitin kirjeen vuokralaisilleni että en missään nimessä hyväksy että noin paljon väkeä majoitetaan asuntoon. En tiedä oliko minulla asiasta oikeus mussuttaa. Tuskin. Vaikka siellä olisi ollut sata ukkoa ja akkaa päällekkäin makaamassa yöllä, niin eihän se asia minulle kaiketi kuulunut. Eikä sen olisi pitänyt kiinnostaa millään tavalla. Hermostuin vain siitä hermostuneesta ex-naapuristani (juoppo ukko, joka itse oli kimpussani silloin kun alueella asuin).

Vuokralaiseni häipyivät ja jättivät yhden kuukauden vuokran maksamatta. Kaksilevyisen hellan johto oli otettu seinästä irti ja vedetty johonkin toiseen pistorasiaan. Lämpömittari oli revitty ulkoseinästä ja oli jäänyt muovinpätkää jäljelle. Mutta jäi minullekin jotain, iso pyöreä pöytä heidän jäljiltään. Mitään tekoa sillä ei vaan minulle ollut. :roll:
Haistoivat sinun epävakaan tilasi isäsi pois menon johdosta. Käyttivät tilannetta hyväksi.

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1144
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Meinasin sanoa että ihan eri porukkaa, mutta mistäpä näistä tietää. Oikeudenkäyntihän siitä isältä varastamisesta oli ollut, ja varmaan meikäläisen nimet sitä kautta hyvin tiedossa, vaikken paikanpäälle mennytkään.

Vastaa Viestiin