Tomi Vaittisen "Suomen Mafia"?

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Agathon
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 2:10 am

Tomi Vaittisen "Suomen Mafia"?

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Alibista luin juttua, joko on pystyssä? Hehe, ihme jos ukko ei ole saanut usempaan otteeseen pataan.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Järjestöistä...

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Kyllä hieman huolestuttaa tyypin puolesta.

Noin vuosi-puolitoista ennen tätä "Suomen Mafian" perustamista koskevaa erikoishaastattelua oli juttua toisesta veijarista joka päätti perustaa jengin nimeltä V.V.S. Kirjaimet merkitsivät "vain vahvin selviää".

Molempien uusien järjestöjen lanseerauksessa mainittiin mm. seuraavia seikkoja

- lonkerot ulottuvat rajojen ulkopuolelle
- jäseniä on jo yli 50
- olemme valmiit tekemään mitä vaan rahasta

jne.

Edelliselle sällille kävi Alibin mukaan aika lailla hullusti. Hänet pahoinpideltiin sairaalakuntoon ja itse järjestö paljastui yhden miehen sellaiseksi.

Eipä ole kyllä tällä kertaa Alibilla ollut itsesensuuria. Minulle tulee mieleen, että kummassakin tapauksessa on kaveri linnan sisässä joutunut ongelmiin ja yritti näin saada gloriaa itselleen lisää. Päinvastoinhan tuossa näyttää käyvän. :roll:

Kirjoitan lähitulevaisuudessa näistä haastatteluista lyhennelmät.
Agathon
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 2:10 am

Re: Järjestöistä...

Viesti Kirjoittaja Agathon »

EuroJR kirjoitti: Noin vuosi-puolitoista ennen tätä "Suomen Mafian" perustamista koskevaa erikoishaastattelua oli juttua toisesta veijarista joka päätti perustaa jengin nimeltä V.V.S. Kirjaimet merkitsivät "vain vahvin selviää".
Tästä V.V.S tapauksesta en muista lukeneeni, mutta on se tullut muissa yhteyksissä toisinaan esille. Kirjoita ihmeessä referaatti, olisi hauska lukea.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Tässä just kaivoin kyseisen Alibin, jossa tämä Tomi Vaittinen antoi haastattelun..

Hieman ristiriitoja :lol:

Haastettelija kysyy: "Kun tästä talosta pääset vapauteen, mitä aiot tehdä?"

T.V vastaa: "Et usko kuitenkaan... Alan tehdä töitä, ihan rehellisiä töitä. Perustan firman, rehellisen firman!"

Ja lainausta samasta haastattelusta: "Vaikka Tomi suunnittelee firman perustamista, niin myös kuuluminen rikollisjärjestöön on hänen mielestään tärkeää."

T.V kommentoi tähän: "Ne kulkevat vähän kuin käsi kädessä."

Ja haastattelun alusta Tomin sanomaa: "Tämä jengi tulee olemaan yksi Suomen merkittävimmistä rikollisjärjestöistä"

"Järjestö tulee häärimään ainakin huumausainerikollisuuden parissa. Tomin mukaan uusi rikollisjärjestö on valmis tekemään myös raakoja väkivaltarikoksia, tarvittaessa jopa palkkamurhan."

Haastattelija kysyy: "Oletko tosissasi?"
T.V vastaa: "Totta helvetissä!"

----------------------------------------------------------------------------------

Nämä ovat siis lainauksia Alibin haastattelusta.. Jokseenkin nauratti, kun tämän haastattelun ensimmäistä kertaa luin. Yleensähän tällaiset järjestöt yrittävät pitää matalaa profiilia eikä lehdissä omalla pärställään hehkuta palkkamurhista tms..

Jotenkin tulee vain mieleen, yrittikö tämä Vaittinen vain nostaa omaa egoaan, jos linnassa on ollut hankaluuksia? Tai jotain sen suuntaista. Vai onko vain mielenterveys niin epätasapainossa, ettei oikein tiedä mitä suustaan päästelee? :?
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Alibi 8/2006

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Siteeraan vapaasti Alibia. Tyyliasu vapaa, mutta yritys seurata uskollisesti haastattelun ja kirjoittajan henkeä sekä punaista viivaa.
--------------------------
Tomi Vaittinen 24, kertoo olevansa mukana uudessa rikollisjärjestössä, jossa suunnitellaan jopa palkkamurhia.

"Olen ollut varas 3-vuotiaasta lähtien. Tällä hetkellä istun Riihimäen vankilassa omaisuusrikoksista. Istuttavaa on vielä 1 vuosi 4 kk. Olen tehnyt rikoksia laidasta laitaan. Vuodesta 1998 olen istunut lähes putkeen. Vankilan lisäksi olen viettänyt 5 vuotta koulukodissa. Olen varmaan syntynyt sorkkarauta suussa. Päivät vankilassa kuluvat treenaamisen merkeissä. Harkitsin aikaisemmin hormonien käyttöä, mutta tulin siihen tulokseen ettei ole mun juttu.

Olen mukana uudessa rikollisjärjestössä josta kukaan ei tiedä vielä mitään. Tämä jengi tulee lähivuosina olemaan yksi Suomen merkittävimmistä rikollisjärjestöistä. Liigan nimi on "Suomen Mafia" ja toimintaperiaatteet samanlaisia kuin muillakin. Järjestö tulee pyörimään ainakin huumausainerikollisuuden parissa. Myös raakoja väkivaltarikoksia olemme valmiit tekemään. Tarvittaessa jopa palkkamurhia. Totta helvetissä.

Kysymys on elämäntavasta. On helpompi olla yhdessä kuin yksin. Tähän järjestöön kuuluu henkilöitä myös muista jengeistä. Minulla on yhteyksiä Viron rikollismaailmaan. Olen valmis hyödyntämään näitä yhteyksiä myös rikollisjärjestön toiminnassa.

Täällä vankilassa menee ihan hyvin, vaikka Rogues Galleryn pojat laittoivatkin paikkoja uuteen järjestykseen. Itse en tuollaista kapinointia harrasta. Välini Roguesin porukan kanssa ovat melko tulehtuneet. Ennen Suomen Mafiaa en ole kuulunut mhinkän rikollisjärjestöön. Tosin olen pyörinyt Bandidos-äijien kanssa. Siinä syy, miksi en tule toimeen Roguesin äijien kanssa.

Suomen Mafia on vakavasti otettava järjestö Jäsenet ovat pääasiassa siviilissä. Paras rikollisjärjestön jäsen on sellainen, jolla ei ole rikosrekisteriä.

Vapauteen päästyäni perustan rehellisen firman ja aion tehdä töitä. Myös kuuluminen rikollisjärjestöön on tärkeää. Nämä asiat kulkevat vähän kuin käsi kädessä. Kaikilla suomalaisilla on pieni ketunhäntä kainalossa. Myös lailliset firmat pyrkivät välttämään veroja viimeiseen asti. Tuskin minäkään tätä hommaa jätän.

Toistaiseksi aion pysyä mukana järjestössä. Jengiliivejä emme käytä, ihan sama vaikka jäsenellä olisi liituraitapuku päällä. Tavallisille ihmisille emme tule olemaan uhkana tai vaarana. Ei ainakaan tahallisesti. Tähän asti olemme olleet pellejä. Systeemi tulee muuttumaan"
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

:lol: Taitaa sedällä olla pehmee pää,kun tuollaisia päästelee suustaan...
Huomion ja Julkisuuden hakuisuutta sanon Mä
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

musta on aika surullista, et joku alibi menee vielä tekemään jutun tollaisesta kiipijästä...ja vaikka juttu olisikin ollut kieliposkessa tehty, niin se ei siitä kauhean hyvin ilmennyt...naurettavaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
DooM
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:24 am

Viesti Kirjoittaja DooM »

Kalessin kirjoitti:musta on aika surullista, et joku alibi menee vielä tekemään jutun tollaisesta kiipijästä...ja vaikka juttu olisikin ollut kieliposkessa tehty, niin se ei siitä kauhean hyvin ilmennyt...naurettavaa.
Mielummin tuollaisia kuitenkin lukee, kun jotain kuukauden poliisi -stooreja.

Joita Alibissa on mielestäni aivan liikaa.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Mielummin tuollaisia kuitenkin lukee, kun jotain kuukauden poliisi -stooreja.

Joita Alibissa on mielestäni aivan liikaa.
no joo totta tuokin, ehkä mielummin kuitenkin näitä, kuin niitä kuivia haastiksia. tossa oli kuitenkin hiukan hihittelyn aihetta.

EDIT: Muutettu lainaus oikeaksi - RAID
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Reppanahan tuo poju on, todella säälittävä. Kurjaksi homman tekee se, että tuollaiset poitsut menevät ja tekevät isojen poikien peesissä tai provosoitua ihan kaikenlaista höhlää. Ja noita peroonallisuushäikkäisiä "johtajiahan" piisaa. Hekin omalla tavallaan säälittäviä, jolleivat olisi niin vaarallisia.

Alibilta puoskarimainen veto. Olen viime vuosina muutoinkin pettynyt ko. julkaisun tasoon -onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota sen laskuun?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

oftopikkiii:

mun mielestäni Alibin taso laski ensimmäisinä vuosina Lahtosen remmissä todella alas. Siitä yritettiin tehdä jonkinnäköistä perhelehteä. Viime vuosina taso sitten on taas (minun mielestäni) kohonnut. Lehdessä on selvästi enemmän taustoja ja usein myös ns. salaisempia juttuja.

Levikillisesti lehti on tehnyt hyvää tulosta viime aikoina. Taisi olla ihan viimeisessä levikintarkistuksessa yksi eniten kasvanut. En nyt muista lukuja, mutta yllättävän paljon myi Alibi.
Lauryn
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 1:14 pm

Viesti Kirjoittaja Lauryn »

Nyt tulee ehkä erityisen outo kysymys: tietääkö kukaan on Tomi Vaittinen ollut tekemisissä NBK:n kanssa? Ja missä mittakaavassa, jos on?
Kerron kyllä myöhemmin, miksi moista utelen.
alisa
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 7:16 pm
Paikkakunta: Etelässä

Viesti Kirjoittaja alisa »

Luin aikoinaan ko.haastattelun eikä voinut kuin hymyillä. Pieni mies ja valtavat suunnitelmat ja ego :lol: . Kannatan aina yritteliästä luonnetta mutta tuon miehen kohdalla uskoisin suunnitelmien jäävän toteutumatta. Ehkä hänestä tulee jonkun kantakuppilan kovaääninen riidanhaastaja ja pullistelija....niin jos nyt ei ole saanut jo pahemmin selkäänsä linnassa. 8)
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

:lol: Oman elämänsä Napoleon
seppä jo syntyessään
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2007 2:04 am

Viesti Kirjoittaja seppä jo syntyessään »

Lauryn kirjoitti:Nyt tulee ehkä erityisen outo kysymys: tietääkö kukaan on Tomi Vaittinen ollut tekemisissä NBK:n kanssa? Ja missä mittakaavassa, jos on?
Kerron kyllä myöhemmin, miksi moista utelen.
juu ei taida olla tekemisissä nbk:n kanssa, eikä varmaan ole ollut tekemisissä, eikä varmastikaan tule olemaan. taitaa olla yhden miehen mafia. suuri suu ja pienet teot.
Vastaa Viestiin