SKINIT (ketju 2)

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
overdose
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: To Tammi 12, 2012 7:23 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja overdose »

dippainssi kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 8:26 am Skini aatteseen kuuluu työnteko ja rikollisuuden vastustaminen.
Varmaan jossain alkuaikojen 60-luvun Englannin skinhead aatteessa. Silloinhan työväenluokasta ponnistaneesta kulttuurissa saattoi olla mukana mustiakin skinejä. Aatteeseen liittyi voimakkaasti ska musiikki yms. 80-luvulla skinheadit muuttuvat avoimen rasistisiksi ja samaan aikaan taisi tuo päihteiden vetäminen ja väkivalta yleistyä niissä piireissä.
Suomessa ei ole kyllä esiintynyt skinien osalta ainakaan tuota rikollisuuden vastustamista. Jokainenhan voi katsoa skinivalkoinen Suomi silminnäkijä raportin youtubesta, ja tehdä omat johtopäätökset Suomen skineistä ja heidän ajatusmaailmasta 90-luvulla. Onko toiminta ja periaatteet niistä ajoista sitten paljoa muuttuneet?
"Weak men threaten, real men act"
- Varg Vikernes
dippainssi
Theo Kojak
Viestit: 1106
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Kyllähän ne siinä Skinivalkoinen Suomi dokumentissa sanoi että suurin osa on töissä ja ne jotka eivät ole hakee töitä, koska muuten menisi maine.

Kyllähän ne rasisteja olivat ja uusnatseja, mutta eihän ne silloin mitään rikollishyötyä yrittäneet saada, kuten moottoripyöräjengit.

Mutta lapasesta lähti lopulta monella kun tuli huumet kuvioon, se ei oikein sovi siihen kuvaan että kotisivuilla lukee: "Kill you local drug dealer".

Aikoinaan näin luki yhden paikkakunnan skiniryhmän sivuilla, enää ei kyseistä ryhmää löydy.
Allahia ei ole olemassa.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Collie »

Rockyfist kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 12:58 pm
Collie kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 10:36 pm Onko näitä siis vieläkin jossain päin Suomea olemassa kun täällä juuri nyt puhutaan aiheesta?
En ole nähnyt vuosikymmeniin sen näköisiä heeboja mitä 80-90 luvulla.

Nykyajan skinit taitaa olla poliitikkoja kravatteineen ja kukkamekkoineen :lol: Edustavat aatetta sieltä käsin. Osa juo kaljaa kotona ja möykkää keskustelupalstoilla.
*poistettu poliittista öyhöä*tm
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Jari Linna
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 2:11 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jari Linna »

dippainssi kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 3:25 pm
Mutta lapasesta lähti lopulta monella kun tuli huumet kuvioon, se ei oikein sovi siihen kuvaan että kotisivuilla lukee: "Kill you local drug dealer".

Aikoinaan näin luki yhden paikkakunnan skiniryhmän sivuilla, enää ei kyseistä ryhmää löydy.
Suomessa päivittäin pillereitä, piriä ja viinaa kiskova skini on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ovat narkomaaneja ja juoppoja kuten suurinosa moottoripyöräjengiläisistä. Ulkomailla voi olla eri asia.

Ja ihan oikeassa osiossa on tämä keskustelu. Järjestelmällisesti hakkasivat ulkomaalaistaustaisia sekä jokaisen, jonka vastaus ei tyydyttänyt "Oisko heittää röökiä?" kysymykseen.

Skinien epäillään pelkästään 1990-luvun loppupuolella tehneen Joensuussa sadoittain rikoksia. Heidän tekemistä tutkituista omaisuusrikoksista kymmenesosa kohdistui ulkomaalaisiin ja väkivaltarikoksistakin vain viidennes. Varmaan olisivat pahoinpidelleet ja ryöstäneet enemmän ulkomaalaistaustaisia jos heitä olisi sattunut kävelemään vastaan kun viikonloppuisin päihteistä pää sekaisin kulkivat kaupungilla.
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2022
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

[quote="Jari Linna" post_id=1490181 time=1690384764

Suomessa päivittäin pillereitä, piriä ja viinaa kiskova skini on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ovat narkomaaneja ja juoppoja kuten suurinosa moottoripyöräjengiläisistä. Ulkomailla voi olla eri asia.

Ja ihan oikeassa osiossa on tämä keskustelu. Järjestelmällisesti hakkasivat ulkomaalaistaustaisia sekä jokaisen, jonka vastaus ei tyydyttänyt "Oisko heittää röökiä?" kysymykseen.
Olet täysin oikeassa Jari Linna, näistä jätkistä ei ollut kuin haittaa kaikille Joensuussa 90-luvulla asuneille. Olin silloin pikkupoika mutta tajusin kuitenkin hävetä skinejä jo sen ikäisenä. Siinäkin porukassa oli väkivaltainen ykkösketju johon kuului noin alle 10 apinaa ja sitten kymmeniä reppanoita jotka kulkivat pilotit päälle näitten ykkösketjun apinoiden kanssa. Ennen pelotti nyt on pilotti hyypiöitä siis.
Skinien epäillään pelkästään 1990-luvun loppupuolella tehneen Joensuussa sadoittain rikoksia. Heidän tekemistä tutkituista omaisuusrikoksista kymmenesosa kohdistui ulkomaalaisiin ja väkivaltarikoksistakin vain viidennes. Varmaan olisivat pahoinpidelleet ja ryöstäneet enemmän ulkomaalaistaustaisia jos heitä olisi sattunut kävelemään vastaan kun viikonloppuisin päihteistä pää sekaisin kulkivat kaupungilla.
[/quote]
"If you aim for a king, you better not miss"
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2022
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Dope Boy kirjoitti: Ke Heinä 26, 2023 8:28 pm [quote="Jari Linna" post_id=1490181 time=1690384764

Suomessa päivittäin pillereitä, piriä ja viinaa kiskova skini on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ovat narkomaaneja ja juoppoja kuten suurinosa moottoripyöräjengiläisistä. Ulkomailla voi olla eri asia.

Ja ihan oikeassa osiossa on tämä keskustelu. Järjestelmällisesti hakkasivat ulkomaalaistaustaisia sekä jokaisen, jonka vastaus ei tyydyttänyt "Oisko heittää röökiä?" kysymykseen.

Skinien epäillään pelkästään 1990-luvun loppupuolella tehneen Joensuussa sadoittain rikoksia. Heidän tekemistä tutkituista omaisuusrikoksista kymmenesosa kohdistui ulkomaalaisiin ja väkivaltarikoksistakin vain viidennes. Varmaan olisivat pahoinpidelleet ja ryöstäneet enemmän ulkomaalaistaustaisia jos heitä olisi sattunut kävelemään vastaan kun viikonloppuisin päihteistä pää sekaisin kulkivat kaupungilla.

Näin on Jari Linna, näistä apinoista ei ollut kuin haittaa koko Joensuulle 90-luvulla. Olin silloin pikkupoika ja silti yksi näistä apinoista yritti lyödä nyrkillä mua kasvoihin, onneksi osui vaan osittain. Se oli ensimmäinen väkivalta kokemus minulla. Täytyy muistaa että näillä hyypiöillä oli niin sanottu ykkösketju ja sitten kymmeniä teinireppanoita jotka saivat kiksejä siitä että pääsivät allun ja juken yms. piireihin. Eli ennen pelotti mutta nyt on pilotti reppanoita. Jukellakin oli monia perseennuolijoita mukana messissä.
"If you aim for a king, you better not miss"
Rockyfist
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Collie kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 9:57 pm
Rockyfist kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 12:58 pm
Collie kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 10:36 pm Onko näitä siis vieläkin jossain päin Suomea olemassa kun täällä juuri nyt puhutaan aiheesta?
En ole nähnyt vuosikymmeniin sen näköisiä heeboja mitä 80-90 luvulla.

Nykyajan skinit taitaa olla poliitikkoja kravatteineen ja kukkamekkoineen :lol: Edustavat aatetta sieltä käsin. Osa juo kaljaa kotona ja möykkää keskustelupalstoilla.
*poistettu poliittista öyhöä*tm
*poistettu turha vastaus poliittiseen öyhötykseen*tm

Ennen oli miehet rautaa.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Rockyfist
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Olen viettänyt nuorempana Ilosaarirockissa useamman viikonlopun.
Skinejä vihaava kaverini tykkäsi hakata niitä ja jouduin itsekin muutaman kerran haluamattani outoihin tilanteisiin, kun kaveri halusi hoidella useamman skinin samalla kertaa ja sanoi yllättäen että hakkaa sinä tuo.

Olin tullut alueelle lähinnä bändejä katsomaan ja pitämään hauskaa muulla tavalla kuin hakkaamalla skinejä,
mutta se oli sitä aikaa ja tuli sitä muutama bändikin nähtyä kaiken muun sekoilun lomassa.

Tätä on monen vaikea ymmärtää ellei ole elänyt sitä aikaa.

Itse en osannut pelätä kaljupäitä ja jouduin kerran henkselimiehien hakattavaksi, kun lähdin yksin kaupungille muistaakseni vaan seikkailemaan, eikä mulla ollu mitään pitkää tukkaa tai edes hippivaatteita. Veijarit halus vaan hakattavaa.

Eikä siinä mitään. Se mikä ei tapa se vahvistaa. Jollain lailla en ole osannut pelätä tällaisia tunteenpurkauksia.

Ai niin. Täytyy kertoa yks juttu vielä.

Olin aikoja sitten samassa porukassa ryyppäämässä yhden ”entisen” Joensuun skinin kanssa ja päädyin tämän luokse jatkoille mihin se oli kutsunut kansi afrikkalaista naista. Se nai sitä toista makuuhuoneessa kun mä join viimeisen kaljani sen toisen kanssa olohuoneessa. Ois se toinenki antanut, mutta jätin omalta osaltani panot väliin ja tyydyin ihmettelemään.



Tuntiakaan en vaihtaisi pois
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Paikalla
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Rockyfist kirjoitti: To Heinä 27, 2023 12:43 am Olin aikoja sitten samassa porukassa ryyppäämässä yhden ”entisen” Joensuun skinin kanssa ja päädyin tämän luokse jatkoille mihin se oli kutsunut kansi afrikkalaista naista. Se nai sitä toista makuuhuoneessa kun mä join viimeisen kaljani sen toisen kanssa olohuoneessa. Ois se toinenki antanut, mutta jätin omalta osaltani panot väliin ja tyydyin ihmettelemään.
Saikohan AIDSin tää skini? :)
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Collie »

Rockyfist kirjoitti: Ke Heinä 26, 2023 11:50 pm
Collie kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 9:57 pm
Rockyfist kirjoitti: Ma Heinä 24, 2023 12:58 pm

En ole nähnyt vuosikymmeniin sen näköisiä heeboja mitä 80-90 luvulla.

Nykyajan skinit taitaa olla poliitikkoja kravatteineen ja kukkamekkoineen :lol: Edustavat aatetta sieltä käsin. Osa juo kaljaa kotona ja möykkää keskustelupalstoilla.
*poistettu poliittista öyhöä*tm
*poistettu turha vastaus poliittiseen öyhötykseen*tm

Ennen oli miehet rautaa.
Harmillista kun tällä foorumilla ei saa keskustella ilman että sensuroidaan jokaista virkettä joka välissä. Ai niin vasemmistoliiton Paavo Arhimmäkeä taisin kritisoida, pahoittelut siitä palstan ylläpidolle jos se meni tunteisiin ja aiheutti sensuurin. Mielestäni Jari Taponen on myös aika skinheadin näköinen, muuten ihan skini pää, mutta joka kuvassa pitää semmoista pientä hiustynkää päälaellaan joka muistuttaa vähän juutalaisten kippahia tai muslimien vastaavaa päälakipäähinettä, ilmeisesti ettei skiniksi leimattaisi koska on valkoinen.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Rockyfist
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Huutaja Jaana kirjoitti: To Heinä 27, 2023 1:36 am
Rockyfist kirjoitti: To Heinä 27, 2023 12:43 am Olin aikoja sitten samassa porukassa ryyppäämässä yhden ”entisen” Joensuun skinin kanssa ja päädyin tämän luokse jatkoille mihin se oli kutsunut kansi afrikkalaista naista. Se nai sitä toista makuuhuoneessa kun mä join viimeisen kaljani sen toisen kanssa olohuoneessa. Ois se toinenki antanut, mutta jätin omalta osaltani panot väliin ja tyydyin ihmettelemään.
Saikohan AIDSin tää skini? :)
En ole nähnyt kyseistä skiniä sen jälkeen, mutta aikamoisia jyystämisen ääniä kuului seinän takaa ja kesti sen verran kauan, että siinä ajassa ehtii saada taudin jos toisenkin.
Eikä muuten tälläkään skinillä ollut enää kaljua, pilottitakkia tai maihareita. Voi olla että ois pillut jääny tältä Afrikan tähdeltä
saamatta. Sitä muistan miettineeni, että mitäköhän miehen pilottitakkikaverit ois tuumannut sen iltaisesta naisystävästä :D :)

Jos kyseinen herra lukee joskus tätä palstaa ja tunnistat itsesi niin terveisiä vaan 8) 8) Oli niin hauska juttu että mun oli pakko kertoa.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Paikalla
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

^helvetin hyvä juttu, tuollaisia lisää :)
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Knobster
Theo Kojak
Viestit: 1126
Liittynyt: To Loka 08, 2020 10:19 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Huutaja Jaana kirjoitti: To Heinä 27, 2023 1:36 am
Rockyfist kirjoitti: To Heinä 27, 2023 12:43 am Olin aikoja sitten samassa porukassa ryyppäämässä yhden ”entisen” Joensuun skinin kanssa ja päädyin tämän luokse jatkoille mihin se oli kutsunut kansi afrikkalaista naista. Se nai sitä toista makuuhuoneessa kun mä join viimeisen kaljani sen toisen kanssa olohuoneessa. Ois se toinenki antanut, mutta jätin omalta osaltani panot väliin ja tyydyin ihmettelemään.
Saikohan AIDSin tää skini? :)
Luultavasti toisinpäin. Eiköhän tuo ole nussinut kasoittain ryssähuoria jne. Skinijuntti kun kuulosti olevan ja selkeästi tapana roudata halpoja naisia kotiinsa. Hyvä sentään että oli pilotin osannut riisua :D
rakastaja nylkynen
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Syys 19, 2022 7:58 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja rakastaja nylkynen »

Knobster kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 1:42 pm
Huutaja Jaana kirjoitti: To Heinä 27, 2023 1:36 am
Rockyfist kirjoitti: To Heinä 27, 2023 12:43 am Olin aikoja sitten samassa porukassa ryyppäämässä yhden ”entisen” Joensuun skinin kanssa ja päädyin tämän luokse jatkoille mihin se oli kutsunut kansi afrikkalaista naista. Se nai sitä toista makuuhuoneessa kun mä join viimeisen kaljani sen toisen kanssa olohuoneessa. Ois se toinenki antanut, mutta jätin omalta osaltani panot väliin ja tyydyin ihmettelemään.
Saikohan AIDSin tää skini? :)
Luultavasti toisinpäin. Eiköhän tuo ole nussinut kasoittain ryssähuoria jne. Skinijuntti kun kuulosti olevan ja selkeästi tapana roudata halpoja naisia kotiinsa. Hyvä sentään että oli pilotin osannut riisua :D
mitä jonnalle kuuluu.?
Sienisalaatti
Vic Mackey
Viestit: 1952
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 5:34 pm

Re: SKINIT (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sienisalaatti »

Kuvia Joensuun skineistä varhaiselta ysäriltä:

Nuorisojengi Joensuun Penttilässä 1990-luvulla.

https://finna.fi/Record/museovirasto.dd ... 56e5be8bf5

https://finna.fi/Record/museovirasto.0d ... ea9f6f687d
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.
Vastaa Viestiin