SKINIT (ketju 1)

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Lukittu
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tässä kun nyt olen paljon kritisoinut skinejä niin pitää kertoa myöskin positiivinen kokemus, joskus 90-luvun lopussa meinasin saada otsaani iloisesti isohkolta hoppari-porukalta mutta paikalle saapunut skiniporukka pelasti minut joukkopieksennältä. Mukavan oloisia kavereita nämä oli minun mielestäni :D
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Ja taalla sitten palataan otsikon mukaiseen aiheeseen ja jatetaan kaikki ns. "Henkilokohtaisuudet" pois.

RAID
Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Viesti Kirjoittaja Ed »

Ne kolmen käden sormilla laskettavat skinit, joita olen tuntenut tai tavannut eivät ole antaneet "aatteesta" kovin positiivista kuvaa.
Ainoa filosofia, mitä olen näiltä apinoilta kuullut on se, etteivät he juurikaan pidä neekereistä.
Minäkään en pidä neekereistä, valkoisista, kiinalaisista, skineistä tai ihmisrodusta ylipäätään, mutta en tee asiasta suurempaa numeroa, pukeudu tietyllä tavalla tai pahoinpitele heitä.
Ei sillä, etteikö mieli tekisi tai ettenkö pystyisi siihen.

Tähänastiset keskusteluni skinien kanssa ovat olleet samaa tasoa kuin minkä tahansa muun uskonnon edustajien kanssa.
Edes omien oppi-isien ja pyhien kirjoitusten perusteita ei tunneta.
Mein Kampf on luettu puolihuolimattomasti tai ei ollenkaan.

On huvittavaa, kun rodunjalostuksesta tai -puhtaudesta puhuu epäonnistunut pohjasakka, jonka ainoa saavutus on liikkua laumoissa, ajaa pää kaljuksi, pukeutua typerästi ja kuunnella paskaa musaa.

Olen pahoillani, jos olen väärässä stereotypioineni, poikkeuksia varmasti löytyy.

Joku aatteen sisällä oleva voisi ehkä selventää skinien idiokrhm ideologiaa mahdollisten väärinkäsitysten oikaisemiseksi.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ed kirjoitti:On huvittavaa, kun rodunjalostuksesta tai -puhtaudesta puhuu epäonnistunut pohjasakka, jonka ainoa saavutus on liikkua laumoissa, ajaa pää kaljuksi, pukeutua typerästi ja kuunnella paskaa musaa.
:D ja vielä... olla kouluttamatta itseään, olla verrattain usein päihtynyt, luulemalla oman taistelun muita vastaan olevan jotain sotaa.

Juu, tulee vastine jossa sanotaan, että poikkeuksia löytyy ja se poikkeus on just se "jonka mä tunnen"...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Ossi
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 11:50 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ossi »

Moni skinien puolustaja pitää skinien saavutuksena ja hienoutena sitä, että he puolustavat omiaan ja ovat valmiita "hautaan asti" aatteensa ja tovereidensa puolesta.

No sittenhän somalit on kans hienoa porukkaa, nekin puolustavat omiaan henkeen ja vereen ja ovat valmiita taistelemaan aatteensa puolesta.

Molemmilla ryhmillä taas on se vika, että tuolla taistelullaan he asettavat enemmän sivullisia omiaan vaaraan.

Ennen pelotti, nyt on pilotti...
Hoolie
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 12:10 am

Viesti Kirjoittaja Hoolie »

Ennen pelotti, nyt on pilotti...
Mä en oo ikinä ymmärtäny tota lausetta, kyllä se nyt vaan taitaa olla niin päin, että nahkapäänä tulee saamaan enemmän paskaa niskaan ku "normijamppana".

no one likes us - we don't care
Ja noinhan se menee, ei tässä hommassa varmaan kellekkään oo tarkotus miellyttää kukkahattutätejä, mistään liimatukkasista salibandyn pelaajista puhumattakaan. En mä ainakaan tarvi kenenkään hyväksyntään. Mulla on omat mielipiteet asioista ja seison niitten takana.
Ja sitä paitsi nahkapää-touhuun kuuluu helvetin hyvä musiikki, tyylikkäät vaatteet ja todella mukavia ihmisiä. ;)

Ettei vaan olis katteltu liikaa jotain jenkkilän junttinatsi-dokumentteja, tai otettu Pekka Siitointa ja kumppaneita liian vakavasti. Ite oon tavannu hieman enemmän porukkaa, vaikka otettais kolmen käden sormien lisäks varpaat... Ja ikinä ei oo mistään rodunjalostuksesta ollu puhetta.
Mein kampfia en oo vielä vaivautunu lukemaan, mutta en kyllä Hitleriä minään helvetin "oppi-isänä" pidäkkään. Huomattavasti tärkeempi hahmo on mulle esim. Ian Stuart. Jokanen nahkapää on kuitenki yksilö omien mielipiteidensä kera.
Ja niinku mä sanoin ei se tee kenestäkään skiniä, jos osaa jossain Kuusamossa yläasteikäsenä nakkikioskijonossa sanoo et "Hitler oli hyvä jätkä, kaikki neekerit pitäs tappaa!!1!" mitä kaverit säestää "NII JUST!"-kommentein.

Sinänsä tää kuuluu kyllä hyvin järjestäytynyt rikollisuus-osioon, koska nykypäivänä se tuntuu olevan rikos olla ylpeä omasta historiastaan, kansasta ja kulttuurista.
Ossi
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 11:50 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ossi »

Hoolie kirjoitti: Ja niinku mä sanoin ei se tee kenestäkään skiniä, jos osaa jossain Kuusamossa yläasteikäsenä nakkikioskijonossa sanoo et "Hitler oli hyvä jätkä, kaikki neekerit pitäs tappaa!!1!" mitä kaverit säestää "NII JUST!"-kommentein.
Pankaas net kuriin, nehän pilaa tejän ja Suomen maineen. Sitten saattas jotain uskottavuuttaki löytyä. Ei paljoa vakuuta että "seistään aatteen takana" kun annetaan joittenki huligaanien pilata sen aatten maine.

Rikos ei ole olla ylpeä yhtään mistään. Rikos on väkivalta ja muu riehuminen. Yks lysti kuka riehuu, se on rikos. Ja turhaan niitä maahanmuuttajia pieksee, ne lähtee paremmin maasta kun kopistellaan hallitusta joka niitä tänne ottaa ja niitten maitten hallitusta jotka ne tänne sodillaan muutattaa. Sitten löytys mullaki uskoa skineihin kun ne tosissaan tekis jotain asian eteen eikä vaan uhoais ja tappelis kylillä. Muliaisia pieksemällä ne vaan lisää niitten vihaa, joka taas vaarantaa normi suomalaiset.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Hoolie kirjoitti: Ja sitä paitsi nahkapää-touhuun kuuluu helvetin hyvä musiikki, tyylikkäät vaatteet ja todella mukavia ihmisiä. ;)
Ihan täysin aiheen vierestä: HELVETIN HYVÄ MUSIIKKI JA TYYLIKKÄÄT VAATTEET??? :lol:

... Joko olen saanut aatteesta aivan väärän kuvan, olet jossain toisenlaisessa nahkapäätouhussa mukana, kuin mitä luulen, tai sitten sarkasmintajuni ei toimi näin netitse.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

öh, tyylistä ei oo tietookaan näiden jannujen kohdalla. Kaljukaan ei sovi kaikille....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Ossi
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 11:50 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ossi »

joey kirjoitti:
Hoolie kirjoitti: Ihan täysin aiheen vierestä: HELVETIN HYVÄ MUSIIKKI JA TYYLIKKÄÄT VAATTEET??? :lol:

... Joko olen saanut aatteesta aivan väärän kuvan, olet jossain toisenlaisessa nahkapäätouhussa mukana, kuin mitä luulen, tai sitten sarkasmintajuni ei toimi näin netitse.
Tuo se ihmetyttää... Se ei tee skiniä ku pilotissa huseeraa Kuusamossa, mutta kun saman tekee isommas stadis, diggailee stylei gledjui ja kulkee steissil jengis mis o hyvä pössis ja tiukka musa, niin silloin puhutaan oikeista skineistä...
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Ossi kirjoitti: Tuo se ihmetyttää... Se ei tee skiniä ku pilotissa huseeraa Kuusamossa, mutta kun saman tekee isommas stadis, diggailee stylei gledjui ja kulkee steissil jengis mis o hyvä pössis ja tiukka musa, niin silloin puhutaan oikeista skineistä...
Oma pointtini oli, että ne kuteethan ei itseasiassa ole tyylikkäitä, ja musiikkiakin pidän todella huonona :)
Hoolie
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 12:10 am

Viesti Kirjoittaja Hoolie »

joey kirjoitti: Ihan täysin aiheen vierestä: HELVETIN HYVÄ MUSIIKKI JA TYYLIKKÄÄT VAATTEET??? :lol:

... Joko olen saanut aatteesta aivan väärän kuvan, olet jossain toisenlaisessa nahkapäätouhussa mukana, kuin mitä luulen, tai sitten sarkasmintajuni ei toimi näin netitse.
Yeah, jokasella saa olla oma mielipide ja makuja on monenlaisia. Ite en ainakaan tiiä mitään tyylikkäämpää ku martensit, levikset käärittyine lahkeineen ja joku shermanin kauluspaita/perryn pikee.
Musiikkia on melkeinpä laidasta laitaan. Aina balladeista black metalliin.
Tällä hetkellä soi discipline, mikä on ei-poliittinen bändi.
http://www.youtube.com/watch?v=iHK8WbrlaZY

Hiphoppia ja r'n'b:tä ei valitettavasti löydy. :)

Ja kuten edellä jo mainitsin mitään skini"aatetta" ei oo olemassakaan.
Ossi kirjoitti: Tuo se ihmetyttää... Se ei tee skiniä ku pilotissa huseeraa Kuusamossa, mutta kun saman tekee isommas stadis, diggailee stylei gledjui ja kulkee steissil jengis mis o hyvä pössis ja tiukka musa, niin silloin puhutaan oikeista skineistä...
Sä voit sitä vaan ihan keskenäs ihmetellä et mitä eroo on pyörii jossain amisnatsiporukoissa tai sellasissa missä toiset ihmiset on ollu nahkapäitä lähemmäs 20v, järjestää keikkoja, ylläpitää kerhotiloja ym ym ym.

Eipä tää keskustelu oikein tarjoa enää muuta ku epätoivosia vittuiluyrityksiä.
Ja tosiaan ihmetyttää, että mitä tää tekee järjestäytynyt rikollisuus-osiossa, jos se ylpeys ei mikään rikos oo. Katuväkivaltakin kun kerran on hiipyny 90-luvun jälkeen. Väkivalta on aina kuulunu skinhead-kulttuuriin. Toiset tosin saattaa harrastaa sitä melkein joka viikonloppu, toiset ei koskaan. Niinku dokumentissaki mainittiin: "syitä on yhtä monia ku tappeluita" joku on saattanu alkaa leijumaan väärälle tyypille/on ollu molemmin puolista riitaa/on vaan yksinkertasesti väärän näkösenä väärässä paikassa väärään aikaan. Yhtäläi jossain metalliliiton pikkujouluristeilyllä tulee ihmisille riitaa. Ja viimeks tää "rikollisryhmä" on tainnu olla valtamediassa siitä ku kerättiin sotaveteraaneille rahaa. Negatiiviseen sävyyn tietysti...
Condemned vois pistää juttua jos löytyy jostain tietokoneen syövereistä arkistoituna, itelle ku ei tullu mieleen ottaa juttuja talteen.
Ja tää keskustelu oli mun osalta tässä, ellei sitten tuu jotain asiallista tekstiä.
Some people say they are only doing their job
but it was their own decision to be a fuckin' cop
so why any compassion when they gonna die
most of us think like this you know that's not a lie!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Hoolie kirjoitti: Hiphoppia ja r'n'b:tä ei valitettavasti löydy. :)
Kannatan muuten asiallista keskustelua tässäkin ketjussa, varsinkin kun on kehissä ihan aitoja alan miehiä (ja naisia?), eikä, toisin kuin monessa muussa ketjussa, pelkästään meitä kotidekkareita :D Pyydän anteeksi, jos otit jotenkin epätoivoisena vittuiluyrityksenä tuon kommenttini tyylistä ja musiikista, kukin tyylillään, mutta aion silti aivopestä sut kuuntelemaan jazzia ja käärimään ne lahkeet alas, jos jossain törmätään :wink: En teikäläisiä (jos niin voi sanoa), osaa oikein tuomita vaikka kovasti tekisi mieli, joten keskustelu jatkukoon ihmeessä, jos haluat aiheesta vielä jatkaa :)
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Sitä vaan mietin, mitä Ossi oikein tekee tässä keskustelussa?
Tuo "pitäskö ne pistää kuriin" oli typerintä, sitten Late Johanssonin uskoontulon. Jumalauta, pistääkö Eero Heinäluoma kuriin jonkun riihimäellä vaimoaan lyöneen sosiaalidemokraatin?
Tai pistääkö Juha Kankkunen kuriin jonkun radio-ohjattavalla autolla mummon jaloille ajaneen?
What's up, fuckers?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Setä kirjoitti:Jumalauta, pistääkö Eero Heinäluoma kuriin jonkun riihimäellä vaimoaan lyöneen sosiaalidemokraatin?
Tai pistääkö Juha Kankkunen kuriin jonkun radio-ohjattavalla autolla mummon jaloille ajaneen?
AIVAN.
Lukittu