Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Ihan varmuuden vuoksi perheen arkkupakastin kannattaisi tarkastaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

susanna61 kirjoitti:
katjuska.84 kirjoitti:Ööh, eihän nyt 3 saati 4 vuotiasta lasta jätetä pihalle yksinään? Eikä kyllä oikeastaan enää 2vuotiastakaan, ellei ole rattaisiin sidottu ja on varmaa, ettei pääse siitä pois. Ellei sitten asuta jossakin keskellä ei-mitään, jossa ei ole vesistöjä/metsiäkään lähelle. Ainakaan minä en jättäisi.

Jaa on taas niin erinomaisia äitejä liikkeellä, " en minä ainakaan"! Omaa sädekehää vaan kiillotat, kymmenen pistettä ja papukaijanmerkki.
Se on hyvä ettet sinä ainakaan, mutta kun elämä ei menekään niin kaikilla!
Tarkoitus ei todellakaan ole mitään sädekehää kiillottaa, kun ei sellaista pään päällä edes ole :lol:

Kokemus vain on opettanut, että jo alle 3-vuotias lapsi pystyy lukitusta autostakin (ollessaan istuimeen kunnolla kiinnitettynä) pääsemään kolmessa(tai alle) minuutissa ulos niin halutessaan, joten jo puoli minuuttia pihalla riittäisi hyvin katoamiseen, ellei ympärillä olisi noin kilometrin verran peltoa joka suuntaan(peltoa, jossa ei kasvaisi korkeita kasveja)..
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Walrus
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: To Touko 15, 2008 4:24 pm
Paikkakunta: Soome

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja Walrus »

Lapsia on NIIN monenlaisia.
Itsellä pienenä oli selvät rajat missä liikutaan ja niitä kyllä veljen kanssa noudatettiin. Pihapiirissä kuitenkin vesistö melkein heti talon takana. Maalla asuttiin,mutta tarpeeksi peloteltiin,niin ei uskaltanut lähteä kauemmas. Sen tiedän,että äiti vahti kyllä ikkunasta toilailuja. Ikää oli 3-5vuotta...

Tässä tapauksessa taitaa kuitenkin merkit viitata voimakkaasti ulkopuoliseen tekijään. Kuitenkin siitä herää ajatus,että se äiti todella on viipynyt siellä sisällä pitempään.(tai sitten äiti itse hävitti mukulat...:S)
:shock: :shock: :shock:
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Ei ole tietoa millaises paikas asuivat mutta noin yleensä ottaen useimmat ihmiset varmaan pitää omaa pihaa ihan suht "turvallisena" paikkana ja kun tuntee lapsensa niin en ihmettele etteikö vois hetkeks kipaista sisään ja jättää lapset keskenään.

Nämä on niitä juttuja joista luetaan uutisista vain kun joku menee pieleen mutta niin kauan kuin ei mene niin asia ei suurempaa kiinnostusta nosta. Tunnustan, oma tyttäreni on leikkinyt pihassa yksinään jo kolmevuotiaana. Omakotitalo, tie tarpeeksi kaukana, koira vahtimassa, hiekkalaatikko keittiön ikkunan alla jne.. Ihan hyvin saatoin poiketa sisään tarkistaan ruuan kypsyyttä tai vessaan tms ja kun likka oli siihen tottunut että äiti myös tulee pian takaisin niin eipä tuo siitä koskaan mihinkään karannut. Toisaalta, jos olisi ja jotain olisi tapahtunut niin sittenhän minä olisin ollut kauhea itsekäs ja vastuuton äiti (ja nuorikin vielä, hui olkoon) joka saa syyttää vain itseään. Ja aivan varmasti olisin sen myös itse tiennyt kaikkein parhaiten!!

Itsellä ensimmäiset ajatukset jutusta oli että onko isä ulkomaalainen ja vanhemmat eronneet. Eli lapset on matkalla isän kotimaahan "rakastavan" suvun hoiviin. Tuskin kukaan ohikulkija ainkaan uskaltautuu pihaan noin vaan lapsia nappaamaan, ennemminkin joku joka odotti tilaisuuttaan ja nappasi kun sen sai.
Catish
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 3:24 pm

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja Catish »

http://www.dn.se/nyheter/sverige/saknad ... -1.1217563 Ei taitannut olla ihan omakoti talo.
Be like water
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

MerryLea kirjoitti:Mitä sinä räyhäät? Eihän tuossa kukaan koita varmaankaan kiillottaa omaa sädekehäänsä. Et voi väittää etteikö olisi outoa että joku jättää tuon kokoiset lapset keskenään pihalle niin ettei itse heitä näe... Paitsi siinä tapauksessa, että kyseessä on aidattu pieni piha, josta ei ole mitään mahdollisuutta lasten päästä poistumaan.
No kyllä tässä ketjussa alkoi hyvin pian olemaan semmoinen Vauvafoorumin maku, että oksat pois. Helppoa on unohtaa oleellinen ja alkaa syyttelemään ja kertomaan, miten juuri minä olen täydellinen äiti ja en tekisi sitä ja tätä ja tuota - juurikin kuten tuolla yllä mainitulla foorumilla, jossa kaikki mammat on juuri niitä parhaita kommentoimaan muiden äitien kömmähdyksiä.

Ja minä voisin ihan hyvin jättää tuon ikäiset yksin siksi aikaa, että noudan vaikkakin juuri sen kännykän tai tupakat, jos ne ovat jääneet siihen nopean sisäpyrähdyksen matkan päähän. Tietenkään en tosin ole hyvä kommentoimaan tätä siinä mielessä, etten kuulu siihen MC Mammoihin enkä luojan kiitos erinäisten syiden vuoksi voi koskaan kuuluakaan. (Tuntuvat olevan pelottavempi rintama kuin Hells Angelsien ja kumppaneiden liittouma, nimittäin.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Aika vähissä tässä on vaihtoehdot.

a) äiti tehnyt niipaleilleen jotain

b) äiti hoitanut niipaleensa isää piloon tuttavien avulla

c) isä napannut niipaleet sinne irakiin

Tuntuisi aika uskomattomalta, että joku haluaisi ryövätä kolme tuon ikäistä...

nimimerkillä: pari vierastakin kassajonossa on liikaa....
Nuotio & Äreät Tiput
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Minä tunnustan, että kun olen saanut meidän 2-vuotiaan puettua, niin päästän hänet siksi aikaa yksin etupihalle että itse laitan kengät jalkaan ja takin päälle ja saatan vielä hakea kännykän keittiöstä. Ja hän saattoi kesällä leikkiä keittiön ikkunan ulkopuolella hiekkalaatikossa keskenään pitkähköjäkin aikoja samalla kun olin keittiössä kun ikkuna oli auki ja saatoimme jutella ikkunan läpi.

Ja jos 1-vuotias on rattaissa kiinni ja vaikka nukkuu, niin ei edelleenkään tuota ongelmia. Ja jos lapset on sopiva kokoonpano niin se 4-vuotias (varsinkin jos on jo melkein 5) saattaa sitten jo vähän katsoa sen 2-vuotiaan perään. Eli voisin teoriassa kuvitella jättäväni tuollaisen kokoonpanon ihan hetkeksi keskenään.

Mutta vaikea kuvitella, että tämä on mikään normaalikäytäntö, joten on täytynyt olla sikamunkki sillä kaappaajalla. Kuinka kauan hänen on pitänyt odottaa ja kytätä että tulee sellainen hetki että a) äiti on poissa, b) lapset porukassa keskenään, c) kukaan ulkopuolinen ei ole näkemässä ja d) lapset voi häiriöttä pakata esim. autoon ja kurvata pois. Jotenkin tuntuu sen tason onnenpotkulta, että luulen äidin olevan tässä kaappauksessa jollain tavalla osallisena.
MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

VoDKa kirjoitti:
MerryLea kirjoitti:Mitä sinä räyhäät? Eihän tuossa kukaan koita varmaankaan kiillottaa omaa sädekehäänsä. Et voi väittää etteikö olisi outoa että joku jättää tuon kokoiset lapset keskenään pihalle niin ettei itse heitä näe... Paitsi siinä tapauksessa, että kyseessä on aidattu pieni piha, josta ei ole mitään mahdollisuutta lasten päästä poistumaan.
No kyllä tässä ketjussa alkoi hyvin pian olemaan semmoinen Vauvafoorumin maku, että oksat pois. Helppoa on unohtaa oleellinen ja alkaa syyttelemään ja kertomaan, miten juuri minä olen täydellinen äiti ja en tekisi sitä ja tätä ja tuota - juurikin kuten tuolla yllä mainitulla foorumilla, jossa kaikki mammat on juuri niitä parhaita kommentoimaan muiden äitien kömmähdyksiä.

Ja minä voisin ihan hyvin jättää tuon ikäiset yksin siksi aikaa, että noudan vaikkakin juuri sen kännykän tai tupakat, jos ne ovat jääneet siihen nopean sisäpyrähdyksen matkan päähän. Tietenkään en tosin ole hyvä kommentoimaan tätä siinä mielessä, etten kuulu siihen MC Mammoihin enkä luojan kiitos erinäisten syiden vuoksi voi koskaan kuuluakaan. (Tuntuvat olevan pelottavempi rintama kuin Hells Angelsien ja kumppaneiden liittouma, nimittäin.)
Minähän OLEN täydellinen äiti, jonka ei tarvitse edes kiillotella sädekehäänsä, kun se niin kirkkaasti muutenkin loistaa! :mrgreen:
No, tarkoitukseni ei ollut arvostella muita kirjoittelijoita täällä. Minulla on vaan paha tapa saada asiani kuulostamaan siltä, kuin haluaisin vittuilla! Tuon ikäiset lapset vaan kun yleensä ovat vilkkaita, ja todella nopeita, niin jotenkin pisti ihmetyttämään se että heidät on pihalle jätetty, varsinkin kun kyseessä on kerrostalo, jossa kotonakäynti ei ihan niin pikaisesti suju kuin omakotitalossa, eikä piha ole näkyvissä... Edelleen epäilen että joko isä/joku muu sukulainen on lapset napannut äidin silmien alta, tai sitten että äitikin on juonessa mukana. Ja lapset matkalla sinne Irakiin...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kolme pikkulasta katosi mystisesti Göteborgissa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Onko näitä lapsia löydetty tai selvitetty mihin on kadonneet?
Vastaa Viestiin