Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kadonnut Katariina Leinonen, Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja dazu »

Helmie kirjoitti: La Huhti 08, 2023 8:37 amYlen "Kadonneet kartalla"-sivusto kertoo seuraavaa:
'
28-vuotias nainen katosi 1.2.1996 Forssassa. Työttömänä ollut nainen vietti katoamista edeltänyttä iltaa kantapaikassaan, ravintola Veturissa. Siellä hän tapasi vuonna 1971 syntyneen miehen. He menivät yhdessä viettämään iltaa kello noin kello 21:n jälkeen Forssan ammatillisen kurssikeskuksen asuntolaan, jossa mies kävi kursseilla. Asuntolassa illanvietossa oli mukana myös muita henkilöitä.

Viimeisen varman havainnon teki miesseuralaisen huonekaveri aamulla kello yhdeksän jälkeen, kun nainen nukkui sängyssä. Sen jälkeen ei ole ollut varmoja havaintoja.

Miestä on epäilty henkirikoksesta, mutta näyttöä ei ole löytynyt. KRP tutkii tapausta.

https://yle.fi/a/74-20025847
Jahas, kovasti on tiedot muuttuneet tapauksesta matkan varrella. Minfon alkuaikoina käsitys oli vuonna 1995 kadonneesta 17-vuotiaasta tytöstä. Sitten katoamispäiväksi tarkentui 2.2.1996 ja iäksi 19-vuotta. Jossain on puhuttu myös 20-vuotiaasta. Nyt Ylellä onkin tieto 28-vuotiaasta.
Ihmettelen tosissaan, että miten sen oikean tiedon saaminen tässä keississä on ollut niin hirveän vaikeaa. Nettiin on kirjoitellut ihmisiä, jotka väittävät tunteneensa kadonneen, mutta eivät hekään ole antaneet mitään uutta tietoa, tai korjanneet virheellisiä tietoja.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Kadonnut Katariina Leinonen, Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Oho, en ees kiinnittänyt huomiota tohon 28v, koko ajan ollut mielessä itsellä 19v tyttö..
Onkohan tohon tullut joku virhe?
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Kadonnut Katariina Leinonen, Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

En tiedä onko sallittua vaan nostaa tapausta.. Mutta silti nyt teen näin, josko joku asiasta tietävä näkisi.. Tämä häiritsee kovasti muun muassa muuttuneiden tietojen vuoksikin.
Jotenkin on aivan kamalaa että ihmisiä tosta noin vaan katoilee ja jää "unohduksiin".
Wolfborder
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2023 9:31 am

Re: Kadonnut Katariina Leinonen, Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Wolfborder »

Tästä olisi mielenkiintoista kuulla enemmän, on todella vähälle huomiolle jäänyt. Surullista on, että hän on vain jäänyt unohduksiin... Anna Katariina Leinonen syntyi vuonna 1967 eikä ilmeisesti ollut täyttänyt vielä 29 vuotta.

Kenen kanssa hän vietti aikaansa ennen katoamistaan? Kuka tuo vuonna 1971 syntynyt mies on? Missä päin on etsintöjä suoritettu? Oliko joku suoalue?
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Mistä löysit tiedon tuohon syntymävuoteen? En myöskään ymmärrä miten jäänyt näin vähään tiedot ja etsintä tästä..
Wolfborder
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2023 9:31 am

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Wolfborder »

Sattumalta asia tuli esiin hänen kanssaan samalla luokalla olleen henkilön kanssa, siksi alkoi myös tämä katoaminen itseäni kiinnostamaan.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Virallisen Lehden julkaisussa 50/4.7.2023 ilmoitetaan 16.11.1967 syntyneen Anna Katariina Leinosen kuolleeksi julistamisesta. Määräpäivä 12.10.2023, Kanta-Hämeen käräjäoikeus. Hyvin suurella todennäköisyydellä kyse juurikin tästä kadonneesta Katariina Leinosesta, kun asuinpaikkakunta ilmoituksessa Forssa. Pitkään on mennyt ennen kuin kuolleeksi julistamista on haettu.
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1582
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Monestihan näissä, että ei haeta kuoliaaksi julistamista, on käsittääkseni takana se, että ainakin toinen vanhemmista ei suostu hyväksymään lapsensa kuolleen ja kieltää hakemasta tämän kuoliaaksi julistamista. Vasta sitten kun nämä omaiset kuolevat itse, kuoliaaksi julistamista päästään hakemaan.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Kunpa joku toimittaja ottaisi asiakseen vähän selvitellä tätä Anna Katariina Leinosen katoamistapausta.

Tällaisen viestin löysin Suomi24:stä, 1.11.2023:
Kyllä hän oli Katariina Leinonen.Muistan hänet hyvin, ja muistan senkin kun hän katosi.Olen mahdollisesti istunut murhaajan kyydissä, enkä unohda sitä koskaan.Ilmoitin siitä sekä, Forssan että Turun poliisille, mutta mulle on lähinnä naureskeltu.Se oli kai vuosi 89 kun tulin Veturista joskus helmikuussa.Miehellä oli valkoinen Volvo, ja hän pyysi minua kyytiinsä.Lsittoi heti käden polvelle, ja kerto olevansa Turusta, sanoi käyvänsä täällä naisia kyttäämässä ettei kukaan sitten tietäisi.Katsoin häntä kerran, ja muistan vieläkin miltä hän näytti.Hän oli iso likainen mies, ja puhui vähän epäselvästi.En mennyt paniikkiin vaikka hän lähti viemään minua väärään suuntaan minne pyysin.Pääsin puhumalla,kotipihan, ja sanon että menen katsomaan onko mies kotona.Hän uskoi sen, ja pääsin kotiin.Mies hakkasi ala-ovea, ainakin puoli tuntia.Olin aivan solussa,kun mieheni tuli kotiin.Olisi silloin heti pitänyt ilmoittaa, mutta en kyennyt,pelkäsin monta kuukautta,että hän odottaa pihassa.Uskon että hän on tehnyt monelle pahaa,ei vaan ole käry käynyt.Hän on nykyään ehkä 70-80vuotias.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1504861 ... nen-forssa

Liittyykö tämä sitten Leinosen katoamiseen millään lailla, enpä tiedä. Jotenkin suuri syyllisyysolettama on tuota mieshenkilöä kohtaan kenen kanssa Leinonen viimeistä iltaansa vietti.
Avatar
HeavyLoad
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ke Marras 20, 2013 9:45 pm
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja HeavyLoad »

Helmie kirjoitti: Pe Elo 11, 2023 3:24 pm Kunpa joku toimittaja ottaisi asiakseen vähän selvitellä tätä Anna Katariina Leinosen katoamistapausta.

Tällaisen viestin löysin Suomi24:stä, 1.11.2023:
Kyllä hän oli Katariina Leinonen.Muistan hänet hyvin, ja muistan senkin kun hän katosi.Olen mahdollisesti istunut murhaajan kyydissä, enkä unohda sitä koskaan.Ilmoitin siitä sekä, Forssan että Turun poliisille, mutta mulle on lähinnä naureskeltu.Se oli kai vuosi 89 kun tulin Veturista joskus helmikuussa.Miehellä oli valkoinen Volvo, ja hän pyysi minua kyytiinsä.Lsittoi heti käden polvelle, ja kerto olevansa Turusta, sanoi käyvänsä täällä naisia kyttäämässä ettei kukaan sitten tietäisi.Katsoin häntä kerran, ja muistan vieläkin miltä hän näytti.Hän oli iso likainen mies, ja puhui vähän epäselvästi.En mennyt paniikkiin vaikka hän lähti viemään minua väärään suuntaan minne pyysin.Pääsin puhumalla,kotipihan, ja sanon että menen katsomaan onko mies kotona.Hän uskoi sen, ja pääsin kotiin.Mies hakkasi ala-ovea, ainakin puoli tuntia.Olin aivan solussa,kun mieheni tuli kotiin.Olisi silloin heti pitänyt ilmoittaa, mutta en kyennyt,pelkäsin monta kuukautta,että hän odottaa pihassa.Uskon että hän on tehnyt monelle pahaa,ei vaan ole käry käynyt.Hän on nykyään ehkä 70-80vuotias.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1504861 ... nen-forssa

Liittyykö tämä sitten Leinosen katoamiseen millään lailla, enpä tiedä. Jotenkin suuri syyllisyysolettama on tuota mieshenkilöä kohtaan kenen kanssa Leinonen viimeistä iltaansa vietti.
Valkoisen Volvon ja maantieteellisen sijainnin perusteella tästä tulee mieleen mahdollinen yhteys Piia Ristikankareen katoamiseen.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8260
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä tässä tuoksuu oikea katoaminen, lopullisesti.
Ei ole yhtään Iida Lukander, mikä tuoksuu pahasti kusetukselle, fiboja tässä jutussa.
Kaitpa Anna on kohdannut maallisen vaelluksensa päätöksen vuonna 1996. Kuka sen sitten päätti, vai päättikö ihan itse.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Helmie »

No näiden saatavilla olevien tietojen/juorujen perusteella en kyllä usko, että olisi itse päättänyt kadota.
Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

Jännää ettei kadonneen nuoren naisen syndrooma pätenyt Katariinan kohdalla. Onkos häntä epäilty JSM:n uhriksi?
Avatar
Eaglegoat
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:39 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

Thesjoart kirjoitti: La Loka 14, 2023 7:15 pm Jännää ettei kadonneen nuoren naisen syndrooma pätenyt Katariinan kohdalla. Onkos häntä epäilty JSM:n uhriksi?
Eipä oikeastaan - eikä kyllä Järvenpään sarjamurhaajan profiiliin istukaan. Liian kaukana Järvenpää/Hausjärvi alueelta ja uhriprofiili aivan eri.

Sen sijaan Pia Ristikankareen ja Sari Liinaharjan tapauksiin on yhtymäkohtia paljonkin.
Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Anna Katariina Leinonen - Forssa 1996

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

Piian katoamisen ympärillä on ollut viime aikoina taas kuhinaa. Jos syyllinen saadaan oikeuden eteen, niin olisiko mahdollista päästä Katariinankin tapauksen jäljille? Vai eikös näiden ja Sari Liinaharjan tapauksen välillä ole huhuttu olevan yhteyksiä muutenkin kuin sijainnin osalta?
Vastaa Viestiin