Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
777tapaus
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 4:52 am

Viesti Kirjoittaja 777tapaus »

Onkohan Nikun tapauksesta mitään uutta? Outoa kun jutut hautautuvat tuolla tavoin..

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jaahans, minul tuli mieleeni sellainen, että Nikun ystävä mainitsi, etteivät ole kielimiehiä ja siksi eivät lyöttäytyneet Nikun ja ulkomaalaistaustaisten tyttöjen seuraan.
Nyt herääkin kysymys, että tunnistivatko varmasti naisten puheen ruotsiksi?

Hyvin monella ihmisellä menee kieltätaitamattomana ruotsi, tanska ja norja sekaisin.

Tässä nyt lähinnä pointtina, että jos naiset olivatkin esim. Tanskalaisia, eikä heitä ole tavoitettu siksi?

Näin yöllä ei pitäisi liiemmin pohtia kun tulee mieleen katoamisen syitä öljynporauslautoista armeijapakoon.

Mihin ammattiin Niku muuten valmistui?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: ehdotus...

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Violet57 kirjoitti:Taidan olla ihan kajahtanut tässä kuumuudessa, mutta miksi noita ovia laivoilla ei voisi pistää lukkoon niin, etteivät ympärijurriset yökerhojen jälkeen pääsis enää kansille kekkuloimaan???
Siljalla (Europalla) taas oli Tukholmassa kielletty menemästä ulkokannelle, koska jengi oli heittänyt tukholmalaisten satamatyöläisten päähän pulloja. :) Hieman ristiriitaista, että ulkokannelle pääsee kyllä vaikka keskiyöllä kun laiva on liikkeellä, mutta ulkokannelle pääsy estetään kun laiva on paikallaan satamassa?

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Blues kirjoitti:Jaahans, minul tuli mieleeni sellainen, että Nikun ystävä mainitsi, etteivät ole kielimiehiä ja siksi eivät lyöttäytyneet Nikun ja ulkomaalaistaustaisten tyttöjen seuraan.
Nyt herääkin kysymys, että tunnistivatko varmasti naisten puheen ruotsiksi?
Niin mistä oli tämä tieto tullut, että naiset olivat puhuneet ruotsia? Eikö Kadonneet-ohjelmassa sanottu Nikun puhuneen englantia näiden naisten kanssa?

Se on kyllä täysin totta, että ruotsi, norja ja tanska menevät monilla sekaisin .

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: ehdotus...

Viesti Kirjoittaja skoone »

Mikko82 kirjoitti:
Siljalla (Europalla) taas oli Tukholmassa kielletty menemästä ulkokannelle, koska jengi oli heittänyt tukholmalaisten satamatyöläisten päähän pulloja. :) Hieman ristiriitaista, että ulkokannelle pääsee kyllä vaikka keskiyöllä kun laiva on liikkeellä, mutta ulkokannelle pääsy estetään kun laiva on paikallaan satamassa?
Nythän on viime viikkoina uutisoitu parikin tapausta, kun mies on pudonnut laivasta. Ehkä Patronenkin vain putosi, mutta kukaan ei sattunut näkemään. Jos alkoi yrjtä kaiteen yli jne?
Muista lähdekritiikki!

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Totta.. Minäkin uskon Nikun pudonneen vahingossa kaiteen yli, ja valitettavasti häntä ei todennäköisesti tulla löytämään.

Tulikettu
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Elo 30, 2008 6:36 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Tulikettu »

Satuin katsomaan aikaisemmin tänään Nikun tapauksen Elävästä Arkistosta ja jäi mieleen eräs pieni, joskin katoamisen kannalta täysin merkityksetön asia. Alussahan lueteltiin muut Nikun kanssa laivalle lähteneet: Juho, Joni, Jani ja Tuomas. Kuitenkin ohjelman aikana haastatellun ystävän nimi oli Jarno.
Varmaan mennyt nimet sekaisin, ellen sitten itse ole sekoittanut henkilöitä.

Itse kuitenkin uskon myös että Niku on pudonnut kaiteen yli vahingossa. Tässä kylläkin mietityttää, että kai joku olisi tämän huomannut? Toisaalta jos oli juuri sellaiseen aikaan kannella, ettei ollut muita niin sitten tietysti. Omituinen tapaus kyllä, taitaa tämäkin arvoitukseksi jäädä. Luulenpa että mitä ikinä onkaan tapahtunut, niin ainakaan hengissä Patronen ei enää ole.

Frans J. Palmu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 8:19 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Frans J. Palmu »

Tulikettu kirjoitti:Satuin katsomaan aikaisemmin tänään Nikun tapauksen Elävästä Arkistosta ja jäi mieleen eräs pieni, joskin katoamisen kannalta täysin merkityksetön asia. Alussahan lueteltiin muut Nikun kanssa laivalle lähteneet: Juho, Joni, Jani ja Tuomas. Kuitenkin ohjelman aikana haastatellun ystävän nimi oli Jarno.
Varmaan mennyt nimet sekaisin, ellen sitten itse ole sekoittanut henkilöitä.
Olisiko Jarnon kutsumanimi esimerkiksi Jani.

Itse olen eniten henkirikoksen kannalla ja luulen, etteivät naiset olleet keskenään liikkeellä. On jo sinällään hieman kummallista naisten viihtyminen Nikun seurassa. Varsinkin jos kielitaitokin oli kuten oli. Saakohan Niku tietää naisilta jotain, mistä pitäisi vaieta (esim. matkareitit, mahdolliset hämäräbisnekset, nimiä, yms.). Kadonneet-ohjelmahan tuntui painottavan tätäkin seikkaa lopuksi. Joku kolmas osapuoli ei sitten ilahdu vieraasta ja tapahtuu katoaminen. Todennäköisesti joutuu mereen, eli kannen kameroista olisi ollut hyötyä. Tämä teoriahan selittäisi naisten täydellisen katoamisen.
Rauta ruostuu, puu lahoaa, mutta murha ei vanhene koskaan.

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Helmie »

^ Niin mutta eikö ollut niin, että Niku osasi tästä poikaporukasta parhaiten kieliä? Muut eivät oikein halunneet jutella näiden ulkom. naisten kanssa "kun ei oikein osata kieliä" tms.

Helpointa tässä olisi kai uskoa siihen, että Niku on itse sieltä laivasta hypännyt, tai vahinko on käynyt, horjahtanut vahingossa. Hämäräksi tämän vaan tekee ne aasialaisnaiset.

Frans J. Palmu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 8:19 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Frans J. Palmu »

Luulempa, että koko seurue on osannut englantia ainakin jonkin verran. Peruskoulussa ja amiksessa on englantia kuhtuullisen hyvin, mutta humalatila ja ehkä naisten vieraampi aksentti on saattanut korottaa puhumisen kynnystä. Näin on edellä jo todettukin. Vaihtoehdoiksi jää vain itsemurha, aikaisempi teoriani tai rajumpi riita muiden henkilöiden kanssa.

Puhtaaseen onnettomuuteen en jaksa uskoa, sillä laivoilla jo ulkokansien kaiteiden korkeus on sitä luokkaa, että edes kännissä sieltä ei mereen helpolla tiputa. Tiedän kokemuksesta. :D
Rauta ruostuu, puu lahoaa, mutta murha ei vanhene koskaan.

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Helmie »

^ Niin. Ehkä Niku on vain ollut uhkarohkea ja halunnut näyttää jollekin mihin kaikkeen pystyykään. "Kato mä voin olla tälleen" ja hups, sitten onkin plumpsahtanut veteen. Mutta kenelle olisi noin rohkeaa temppua näyttänyt? Kyllä jonkun pitäisi tietää tästä asiasta lisää! Miksi näitä aasialaisperäisiä naisia ei ole tavoitettu?
Katsoin sitä Nikun kuvaa, jossa kädet on vähän selän takana.

Tätä siis:
Kuva

Siitä kun oli puhuttu, että onko Nikulla kädet esim. raudoissa/muuten sidotut tässä kuvassa?? Mitä sanotte? Minusta ne voisi hyvinkin olla, mutta toisaalta näyttää siltä että Niku on nostamassa housujaan tai laittamassa jotain taskuun. Miksi noiden naisten naamat on sutattu? :evil:

Frans J. Palmu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 8:19 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja Frans J. Palmu »

Eikös muuten ton yökerhosta lähdön ja valvontakuvan ottamisen välillä ollutkin reilusti aikaa. Eli miten tuo aika on käytetty? Ja tuo kuvassa takana näkyvä kapea käytävä on mahdollisesti hyttikäytävä (pitkä ja kapea) eli ovatko he jo tulossa jostakin hytistä. Miltähän kannelta kuva on otettu? Kuvassahan Niku näyttää hieman alistetulta ja etumainen nainen kuiskaavan jotakin (vas. käden asento).

Voivatko he jo olla matkalla autokannelle (monelta Tukholmassa)?

Niin ja omasta kokemuksesta tiedän, että ulkokansilla parveilee porukkaa vielä yöaikaakin, mikäli sää on vain hyvä. Eli jos mereen ois pistetty, kyllä ääntä olisi ainakin lähtenyt ja tästä havainto tehty.

Nämä sitten vain mun omia ajatusleikkejä.
Rauta ruostuu, puu lahoaa, mutta murha ei vanhene koskaan.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja joey »

Helmie kirjoitti: Siitä kun oli puhuttu, että onko Nikulla kädet esim. raudoissa/muuten sidotut tässä kuvassa?? Mitä sanotte? Minusta ne voisi hyvinkin olla, mutta toisaalta näyttää siltä että Niku on nostamassa housujaan tai laittamassa jotain taskuun.
Tuo päällimmäinen, tumma paita on niin kummallisesti ja alimmainen paita kuitenkin kaulusmallia, joten minusta näyttää siltä että Niku on laittamassa kauluspaitaa housuihinsa tuolta selän takaa.

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1847
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Ainakin sarjan muissa jaksoissa sivullisten nimet kertomuksessa on muutettu, mutta haastatteluissa ihmiset ovat esiintyneet oikeilla nimillään.
Eli eiköhän tuo Jarno ole Nikun kaverin oikea nimi ja muut alla mainitut sitten ohjelman tekijöiden satunnaisesti keksimiä.

Tulikettu kirjoitti:Satuin katsomaan aikaisemmin tänään Nikun tapauksen Elävästä Arkistosta ja jäi mieleen eräs pieni, joskin katoamisen kannalta täysin merkityksetön asia. Alussahan lueteltiin muut Nikun kanssa laivalle lähteneet: Juho, Joni, Jani ja Tuomas. Kuitenkin ohjelman aikana haastatellun ystävän nimi oli Jarno.
Varmaan mennyt nimet sekaisin, ellen sitten itse ole sekoittanut henkilöitä.

tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta

Viesti Kirjoittaja tempura »

Kuvassahan Niku näyttää hieman alistetulta ja etumainen nainen kuiskaavan jotakin (vas. käden asento).
Minusta nainen näyttää lähinnä korjaavan hiuksiensa asentoa.

Vastaa Viestiin