Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Kuinka ihmeessä olisi mahdollista nakata kolme henkeä yli laidan laivalta, joka on erittäin hyvin valvottu? Tolkuissaan oleva ihminen laittaisi hanttiin vallan saakelisti ja tajuton raatopino kannella herättäisi varmasti huomiota sekin. Vai olisiko surmaajilla peräti ase jolla kolmikko pakotettiin kannelle, surmattiin tahroja jättämättä ja pukattiin mereen ilman, että yksikään sielu näki yhtään mitään? Foxie kuitenkin tuolla taaempana tarkasti selvitti, miten silmälläpito laivoilla tapahtuu ja miten vaikea on sen huomaamatta tehdä mitään muuta kuin näitä äkillisiä ääliömäisyyksiä.

En käsitä kuka ylipäätään edes miettii mitään muuta vaihtoehtoa kuin kusemista tai yrjöämistä yli laidan kännissä kuin apina. Suomalaismiesten suosikkikuolinsyy on niin tavallinen tapa kuolla, että vaihtoehdot tuntuvat siihen verrattuna kaukaa haetuilta. Varsinkaan kun Nikon iltaan ei liittynyt yhtään mitään epätavallista. Varmasti kaikki täpärästi täysi-ikäiset junnupojat jotka jätkäsakissa laivalle lähtevät juopottelevat, jahtaavat naisia joihin heillä ei ole mahdollisuutta ja ajautuvat sanaharkkaan muiden känniläisten kanssa. Suun soittamisesta, sormimerkeistä ja tuuppimisesta on vielä kovin pitkä matka surmaamiseen. Varsinkin niin ettei siitä jäisi mitään jälkeä eikä kukaan kuulisi mitään.
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Nikun katoaminen on minulle yksi kiinnostavimmista. Minun mielipiteeni on,että Niku on kadonnut ehkä hukkumalla,(jos on mahdollista ettei ruumista merestä koskaan löydettäisi) tapaturman kautta, eli on joitakin ilmiöitä, että voi tapaturman kautta päätyä mereen, itsemurha on mielestäni mahdoton nikun kohdalla, kun oli elämä ja olotila ok ellei jopa taivaallinen, ja ei ollut itsetuhoinen, en tiedä olisi omissa ajatuksissaan voinut harkita itsemurhaa, mutta jos oli, en usko nikun suunnitelleen sitä kunnolla, vaan ajatelleen vain, mutta alkoholia jos on juonut, ja jos ahdistaa, niin joidenkin ihmisten kohdalla voi tulla itsemurhan tekeminen hyppäämällä laivasta mereen, ihan spontaanistikin joko harkitsettomasti, tai harkitusti jonkin aikaa, ja sitten pudottautuu mereen, mutta nikun kohdalla en MINÄ usko itsemurhaan. Tapaturma voi olla mielestäni, tahallinen katoaminen on mielestäni mahdoton, että kuten äiti ohjelmassa sanoi-Kyllähän olisi voinut kadota Ruotsiin vaikka tai jonnekin maihin, vaikka naisten mukana,mutta ei ilmoittamatta. Olisi ilmoittanut olinpaikastaan ainakin samana tai seuraavana päivänä, joko äitille, tai kavereille. äiti sanoi-teoria,että Niku olisi mennyt maihin, ja olisi kadoksissa ilmoittamatta, omasta vapaasta tahdosta,niin äiti sanoi ettei usko tuollaiseen teoriaan. Eniten uskon henkirikokseen nikun katoamisesta. Vapaudenriisto/tappo/murha tai laivalla surma, tappo,murha ja mereen, joko elävänä tai kuolleena, ja naiset ovat mukana ja tietävät nikun kuoleman, tai ovat itsekin ne kaksi aasialaista naista pakotettu "lankulle", tai niku on mennyt maihin, kenties turussa autokannen kautta, tai tukholmassa, naisten kanssa, joko kaikki kolme, Niku ja kaksi naista jotenkin "pakotettuna" tai sitten kuolleina tai niku on poistunut vapaaehtoisesti vierailemaan jonnekin Ruotsiin, naisten kanssa, varmaan, mutta sitten autossa tai jossain asunnolla tai maissa,on paljastunut naisten jotkin ilkeät piirteet, ja niku tapettu, Tai naisetkin on surmattu... Ja Nikun ja ehkä naistenkin mahdollisesta taposta voi olla vastuussa, henkilökunta tai matkustajat. Se on sitten toinen tarina, miten aasialaiset ja Niku eri kielistä, ja nikun kielitaiottomuudesta huolimatta pystivät kommunikoimaan, siten,että he ymmärsivät toistensa aivoituksia,- (ainakin sellaisen mielikuvan olen saanut,että naiset osasivat ainakin ruotsia, tai englantia, ja niku vissiin molempia vähän, tai jonpaakumpaa, mutta niku ja kaverit ei ymmärtäneet loppupeleissä kuin vähän muita kieliä) - niin sitä pitää taas miettiä uudestaan ja erikseen, mutta itse uskon joko avaruusolento teoriaan, eli naiset oli itse avaruusolentoja tai sitten olivat yhteydessä niihin,(kun uskon ufoihin ja humanoideihin) tai toinen minulle looginen vaihtoehto on ihan astrologiset tekijät, en tiedä kaikkia taivaankappaleiden asemia tuolloin siellä kohdin missä laiva kulkee, tai tukholmassa tai turussa siihen aikaan,MUTTA; Tiedän,että aurinkomerkki oli kaksonen ja se vaikuttaa maan ilmiöihin, ja tapahtumiin, siis aurinkomerkki ja muut astrologiset vaikuttimet, mutta kun tuolloin oli kaksosten aurinko aika, eli aurinko oli kaksosten merkissä, niin minulle se on selvää pässin lihaa, että aasialaiset naiset ja Niku tajusivat kieliä, tai vaikkeivat tajunneet, niin löysiväy yhteisen sävelen, ja ilmeet ja eleet, ja ääni ja myös puhe luonnistuu kaksosten aikaan paremmin myös muilla kun niillä,jotka ovat itse kaksosia horoskoopeissa, kaksosilla on ilmeikkäät kasvot, joilla he viestittävät ajatuksiaan, jos sanavarasto ei riitä, tiedä sitten naisten horoskooppeja,mutta Niku oli vaaka, mutta astrologit uskovat että sen hetken aurinkomerkki ynnä muut,astrologiset tekijät vaikuttavat ihmisiin, ja maan asioihin, mutta tuo teoriani sille, miten naiset ja niku puhuivat toisilleen,niin että ymmärsivät, toimii minulle, ja joillekin muille jotka uskovat, ja tykkäävät astrologiasta, mutta niille jotka eivät usko astrologiaan, tai eivät tykkää siitä, tai ymmärrä, tuo teoria on tietenkin silkkaa utopiaa, mutta niin sen pitää ollakin, että me uskotaan erillailla, ja ymmärretään erillailla, ja ajatellaan erillailla niitä asioita, että miten esimerkiksi joku asia on niin kuin se on, tai mistä jokin asia voisi johtua, eli syy seuraus suhteita. On minusta myös mahdollista,että naiset ja Niku hävisivät,koska menivät toiseen ulottuvuuteen. :? mikään ei ole miltä näyttää Niku ja naiset on joko meressä rikoksen uhreina, tai ainakin niku, tai Niku lähti vieraisiin maihin ja seura onkin ollut petollista ja niku KATOAA/varmaan kuolee pian........ :?: :?: :?:
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

^ Todella selkeää luettavaa, kaikki vaan putkeen ilman turhia enterin käyttöjä,kiva lukea jne.

Mut asiaan...
Itse olen sitä mieltä, että Niku on omaaloitteisesti ns. kipannut itsensä mereen, vahingossa tai huolimattomasti.
Ei ole tehnyt itsari, vaan käynyt paska mäihä.
Voimia omaisille !
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Tietoja/kertausta KADONNEET-jaksosta: Niku Patronen lähtee risteilylle Turusta 16.6.2006. Seurueeseen kuuluvat Nikun lisäksi " Juho,Joni,Jani ja Tuomas." Poikien mukana on myös Tapio=vastuuhenkilö/valvoja.

-Laiva on Viking linen m/s Isabella.
-Laivan Discossa Niku tutustuu kahteen tuntemattomaan,aasialaiseen naiseen. Niku tanssii naisten kanssa.
-17.6.2006 kello 2:30 Niku poistuu discosta naisten kanssa.
- 17.6. Kello 3:45 saadaan viimeinen havainto Nikusta:Valvontakamerassa näkyy,kuinka Niku on yhä naisten seurassa. He kävelevät aulassa.

-Niku oli keväällä eronnut tyttöystävästään. Suhde kesti kuusi kuukautta.

-Aasialaiset naiset eivät ilmoittautuneet poliisille. Valvontakameran kuva on julkaistu sanomalehdissä niin Suomessa kuin Ruotsissakin.

Nämä ovat vain minun omia "poimintojani" jaksosta,joku toinen taas huomioi eri asiat,mutta niin sen pitää mennäkin:)

Minä mietin tällaista asiaa: Poistuvatkohan "ne naiset" laivasta Tukholmassa vai Turussa? Jos poistuivatkin Turussa? Ohjelmassa puhuttiin siihen malliin,kuin oltaisi varmoja naisten poistuneen autokannen kautta Tukholmassa,mutta jos se on varmaa,ihmettelempä vain,miten se on saatu varmistettua kun naisia ei ole nähty sen valvontakamera kuvan jälkeen. Tuo "kamera homma" on muutenkin ihmeellinen: Vähän on täytynyt kameroita laivan sisätiloissa olla,kun viimeinen havainto on 3:45 jossain aulassa,ja sitten, SIMPSALAPIM Niku ja naiset katoavat mystisesti!

Outoa,ettei kukaan tiettävästi ole nähnyt Nikua eikä naisia tuon valvontakamera kuvan jälkeen. Ja outoa sekin,ettei ole "sen" valvontakamera kuvan jälkeen muita valvontakameran havaintoja Nikusta/naisista.....

Ulkokansien kamerat olkootkin olleet sitten huollossa,mutta kumma silti,ettei myöhemmältä ajalta missään kamerassa ole havaintoa Nikusta ja naisista. Onko niitä kameroita ollut niin vähän....

Voisi nimittäin luulla,että jos valvontakamera tallenteet olisi katsottu,olisi näkynyt jos kolmikko olisi suunnannut ulkokansille ja se,että tulevatko sieltä enää takaisin tai olisi nähty matka autokannelle, tai ylipäätään olisi voitu nähdä kolmikkoa eri puolilla laivaa kamerakuvista.... KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Voisi luulla,että kameroiden avulla(Okei,kaipa niitä kameroita oli niin VÄHÄN...) olisi voitu selvittää,jos naiset ja Niku erosivat toisistaan jossain vaiheessa......

Jos tosiaan on näin,ettei tuon 3:45 kuvan jälkeen ole kolmikoa kameroihin tallentunut niin,AIVAN LIIAN VÄHÄN VALVONTAKAMEROITA ON LAIVOILLA! Pitäisi olla enemmän,ja ties vaikka tänä päivänä jo onkin?
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Ihan uusi tapaus minulle ja luinkin kerralla koko ketjun. Paljon ajatuksia, mihin Niku olisi voinut hävitä, mutta nostanpa nyt esiin muutaman muun ajatukseni asioista, joita osaa tässä ketjussa useamman kerran pohdittu.

1. Niku ilmeisesti osasi joko englantia/ruotsia, jotan naisten kanssa käytti ja muut pojat eivät. Tätä on ihmetelty ja en ihan ymmärrä miksi. Toiset osaavat, toiset eivät ja jotkut eivät vain mielellään käytä vaikka osaisivatkin. Itse esimerkiksi en mielelläni puhu englantia kuin ns. pakollisissa tilanteissa, joten jos joku laivalla tulisi minulle englanniksi puhumaan, en välttämättä innostuisi, mutta hyvin englantia puhuvat kaverini sen sijaan voisivat jutella mielellään englanniksi.

2. Täällä on puhuttu, että naiset hakeutuivat Nikun seuraan, mutta jossain oli maininta (luettuani kaikki viestit ja linkit, en tosiaan muista missä!), että Niku olisi itse hakeutunut naisten seuraan tanssilattialla. Eli tässä tapauksessa naisilla ei näyttäisi olevan alkujaan mitään motiivia tehdä tuttavuutta Nikun kanssa. Jatko on eri asia.

3. Naisilla voi olla tekemistä asian kanssa tai sitten ei ole. Yksi syy, miksi eivät olisi olleet poliisin yhteydessä voisi oikeasti olla se, etteivät he ole edes tienneet heitä etsittävän. Itse en ainakaan joka päivä ehdi uutisia tai lehtiä vilkuilla, joten jos minua jostain syystä etsittäisiin median kautta, voisi mennä helposti ohi. Lisäksi tuttavat eivät noin suttaisesta kuvasta välttämättä tunnista, etenkään jos eivät ole edes tienneet, että joku läheisistä on ollut laivalla. Eli hekään eivät ole voineet asiasta vinkata. Ja kuten moni sanonutkin, niin motiivina voi olla jokin muukin kuin rikos olla ottamatta poliisiin yhteyttä.

4. Itsekin monen muun tavoin ihmettelen, että miten tiedetty, ettei naisten nimiä muka ole rekisterissä? Voi hohhoijaa, jos joku on päätellyt "aasialaisesta" ulkonäöstä, että nimikin olisi jotain sinne päin. Toivottavasti tämä ei ole ainakaan kenenkään poliisin johtopäätös, koska sitten en ihmettele, että juttu on ylipäänsä jääny tälle tolalle.

5. Ei liity oikestaan mihinkään mitenkään, mutta täällä pohdittu mitä naiset halusivat Nikusta. No, itse olin joku aika sitten erään nuoremman ystäväni juhlissa baarissa, jossa ikäraja oli alin mahdollinen. Paikka vilisi juuri täysi-ikäisyyden saavuttaneita, mikä ei ollut yllätys, koska kyllähän sitä nyt tiedetään missä baarissa mikäkin ikäluokka käy. Baarissa oli myös pari noin 35-45 vuotiasta aasialaista syntyperää olevaa naista, jotka lyhyen ajan sisällä yrittivät useampaa yksinään tai yhden kaverin kanssa olevaa erittäin nuorta poikaa lähestyä melko selkeästi tietty asia mielessä. Että kyllä näitä on. Toki tähän voisi heittää sen prostituutiokortin, mutta kuten Nikunkin kohdalla: oikeastiko lähemmäs 40 naiset yrittäisivät nyhtää rahaa vielä isän kukkaron käyviltä tosissaan? Kyllä kannattaisi ehkä valita kohderyhmä paremmin. Vaikka ei sekään mahdottomuus olisi! Mutta toisaalta, toiset nyt vain tykkäävät nuoremmista kuin toiset ;)
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Yksi asia: Monessa viestissä pitkin ketjua monet "ovat huudelleet" noiden aasialaisten hytin perään. Eli on mietitty kenen nimissä hytti oli varattu vai oliko naisten omissa nimissä. Ja on mietitty hytin sijaintia ja sitä,että miksi hyttiä ei ole pystytty paikantamaan. En tiedä onko hyttiä yritetty paikantaa,mutta ilmeisestikään ei ole saatu selville (jos heillä oli hytti) mikä hytti heillä oli. Niin ensinnäkin,naisillahan ei välttämättä ollut hyttiä lainkaan. Olen kuullut,että laivoilla monet yöpyvät discoissa tai muissa tiloissa eikä heillä ole hyttiä. Tai sitten heillä oli hytti,omilla nimillään,tekaistuilla nimillä(jos se ylipäätään on mahdollista) joidenkin toisten nimissä. Tarkoitan,että he olisivat itse varanneet hytin joidenkin toisten tiedoilla,tai he olisivat tulleet joidenkin sijaan. Viimeinen havainto Nikusta ja naisista(Mitä en kyllä oikein ymmärrä:Siis sitä,ettei enää ole havaintoja) on videokameran kuva kello3:45 Suomen aikaa ja kello 2:45 Ruotsin aikaa. Kuvassa he mitä ilmeisimmin ovat tulossa hyttikäytävältä,tiedä sitten minne suuntaavat. SE on vissiin joku "aula" missä he kävelevät. Olisivatko siis käyneet jossakin hytissä? Kun kerran tulevat hyttikäytävältä aulaan? Ja jos olivat tulossa "hyttikäynniltä" niin kävivätkö Nikun hytissä,naisten hytissä, tai niiden hytissä jotka majoittivat naiset? Mitä muita vaihtoehtoja vielä on?
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
Iltavilli
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:46 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Iltavilli »

Ruotsinlaivoilla on yölaivassa jokaiselle aina hytti, eli siis yölaivalle ei myydä pelkkiä kansipaikkoja. Ilmeisesti näistä naisista ei ole mitään havaintoa/kamerakuvaa esim.aamiaiselle mennessä? Vai ovatko jääneet Tukholmaan?

Luulisi olevan helppoa tarkistaa matkustajalistasta ne naispuoleiset henkilöt, joilla on ikä n.35v:n paikkeilla ja samassa hytissä on ollut joku muukin nainen. Kyllä ne melkolailla varmasti tiedot jostain löytyisivät. Eikö 2006(kin) otettu laivaantulo-kuvia? Joita myytiin sitten valmiiksi kehitettyinä infon lähellä? Tiedän, että kuvat tuhotaan risteilyn jälkeen, mutta kai johonkin muistikortille tms. jäisi jotain tietoa, mitä pystyisi myöhemmin kaivamaan esille. Samaten jotain valvontakamerakuvaa noista thaikkunaisista risteilyn muilta ajankohdiltä, eli ovatko liikkuneet aiemmin kahdestaan, vai onko kenties seurueessa ollut jotain muitakin ihmisiä? Ne muut ihmiset voitaisiin jollainlailla tunnistaa... Samaten se likkojen hytille meno, kai olisivat samaa reittiä tulleet takaisin ja näin ollen jääneet uudestaan kameran kuvaamiksi? Vai onko tarkoituksella hytistä poistuttaessa käytetty jotain muuta reittiä?

Mites sellainen teoria, että Niku + tytöt olisivat menneet kannelle ja toinen näistä naisista olisi hypännyt/pudonnut kannelta ja Niku olisi yrittänyt "pelastaa" sen hyppäämällä itse perässä...? Joo, voi olla kyllä aika kaukaa haettu teoria. :lol:
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Nuo aasialaistaustaiset naiset voivat olla jo lapsena Ruotsiin adoptoituja. Heillä olisi silloin ruotsalainen nimikin, ja puhuisivat ruotsia.
Silloinhan ei millään aasialaisperäisellä nimellä hyttiä löytyisi. Eikä heillä välttämättä ole mitään tekemistä katoamisen kanssa.

Olen aina ajatellut niin, että Niku on tavannut jonkun rekkamiehen laivalla ja lähtenyt tämän kanssa autokannen kautta laivasta pois. Ajatteli ottaa vähän etäisyyttä asioihin.Jotain on sitten sattunut maailman turuilla, kun ei palannut kotiin.

Mutta, jos noilla aasialaisnaisilla oli sormensa pelissä, niin silloinkin autokannen kautta poistuminen on mahdollista. Olisivatkohan ihmiskauppiaita?
Kaukaa haettu, mutta ei mahdoton. Ihmiskaupassa on mukana myös naisia. Jospa he olivat etsimässä uusia kasvoja bisnekseen.

Tällaista nyt tuli mieleen.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja peteme »

Istun nyt Siljan Serenadessa Ruotsin risteilyllä ja vähän parempi hytti tällä kerta. Hytti sijaitsee aika perällä laivassa ja tässä on oma "parveke" jossa avattava ikkuna. Mietin istuessa että tuollaisesta olis hyvä kipata jätteet mereen eikä kukaan ehkä huomaisi.
Ikkuna noin 65x100cm ja 85 korkealla lattiasta. Eli yksi vaihtoehto tämmöinen hytti mistä saa ihmisen katoamaan.
Sitä en tiedä onko tämmöisiä luxus hyttejä kaikissa laivoissa.
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Ihmettelen,että jos ei kerran tiedetä mitään noista aasialaisista,ei henkilöllisyyttä, niin mistä hemmetistä muka tiedetään,että ovat poistuneet laivasta Tukholmassa? Luulisi,että sitä ei voi tietää,ja luulisi,että saattoivat poistua Turussa ja saattoivat lähteä Tukholmasta tai Turusta.... :?: Kuinkahan huolellisesti nuo nauhat on käyty läpi? Siis tarkoitan videotallenteita.

Autokannellahan ei ollut kameroita toisin kuin kävelykansilla ja ulkokannen kamerat huollossa.

Aasialaiset tulivat laivaan joko Tukholmasta käsin tai Turusta nousivat maihin joko Tukholmassa tai Turussa ,mutta JOS; jos todella tiedetään,että naiset poistuivat Tukholmassa niin mistä? Mistä muusta kuin kamera kuvista? Ei mistään. Kadonneet ohjelmassa juontaja sanoo yhdessä vaiheessa" Salaperäisyys jättää varaa arvailulle. "Keitä naiset olivat?Miksi he matkaavat Suomesta Ruotsiin?" Niin joko tiedetään varmasti,että poistuivat Tukholmassa(ja,että nousivat laivaan Suomesta) tai sitten sitä ei ole saatu selville vaan se on vaan arvailua. Ja aina ja ikuisesti ihmettelen noita kameroita,että miten ei tuon 3:45 jälkeen muka kuvissa ole kuvia Nikusta eikä naisista? Voi olla,että tässä on kyseessä "puutteellinen tutkinta" niin kuin joku sanoi tässä ketjussa jollakin sivulla.Jotkut jutut ovat aika monimutkaisia tässä Nikun tapauksessa.
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja skoone »

Gepardi kirjoitti:Ihmettelen,että jos ei kerran tiedetä mitään noista aasialaisista,ei henkilöllisyyttä, niin mistä hemmetistä muka tiedetään,että ovat poistuneet laivasta Tukholmassa? Luulisi,että sitä ei voi tietää,ja luulisi,että saattoivat poistua Turussa ja saattoivat lähteä Tukholmasta tai Turusta.... :?: Kuinkahan huolellisesti nuo nauhat on käyty läpi? Siis tarkoitan videotallenteita.

Autokannellahan ei ollut kameroita toisin kuin kävelykansilla ja ulkokannen kamerat huollossa.

Aasialaiset tulivat laivaan joko Tukholmasta käsin tai Turusta nousivat maihin joko Tukholmassa tai Turussa ,mutta JOS; jos todella tiedetään,että naiset poistuivat Tukholmassa niin mistä? Mistä muusta kuin kamera kuvista? Ei mistään. Kadonneet ohjelmassa juontaja sanoo yhdessä vaiheessa" Salaperäisyys jättää varaa arvailulle. "Keitä naiset olivat?Miksi he matkaavat Suomesta Ruotsiin?" Niin joko tiedetään varmasti,että poistuivat Tukholmassa(ja,että nousivat laivaan Suomesta) tai sitten sitä ei ole saatu selville vaan se on vaan arvailua. Ja aina ja ikuisesti ihmettelen noita kameroita,että miten ei tuon 3:45 jälkeen muka kuvissa ole kuvia Nikusta eikä naisista? Voi olla,että tässä on kyseessä "puutteellinen tutkinta" niin kuin joku sanoi tässä ketjussa jollakin sivulla.Jotkut jutut ovat aika monimutkaisia tässä Nikun tapauksessa.
Jos ajatellaan loogisesti, niin todennäköistä olisi, että ko naiset olivat risteilyllä Tukholma-Turku-Tukholma. Eli poistuivat laivasta samassa satamassa kuin laivaan menivätkin. Veikkaisin Tukholmaa, sillä Ruotsissa asuu erittäin paljon enemmän aasialaistaustaista väestöä kuin Suomessa.

Noista valvontakameroista sanoisin, että jos olisi ollut joku murhaaja/ tappaja liikkeellä, niin voisi olla, että tällä henkilöllä oli mahikset "sammuttaa" valvontakamerat. Jossain on ollut juttua, että noilla laivoilla työskenteli kaikenlaisia tyyppejä...
Muista lähdekritiikki!
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

peteme kirjoitti:Istun nyt Siljan Serenadessa Ruotsin risteilyllä ja vähän parempi hytti tällä kerta. Hytti sijaitsee aika perällä laivassa ja tässä on oma "parveke" jossa avattava ikkuna. Mietin istuessa että tuollaisesta olis hyvä kipata jätteet mereen eikä kukaan ehkä huomaisi.
Ikkuna noin 65x100cm ja 85 korkealla lattiasta. Eli yksi vaihtoehto tämmöinen hytti mistä saa ihmisen katoamaan.
Sitä en tiedä onko tämmöisiä luxus hyttejä kaikissa laivoissa.

Tämähän on sangen loistokas ajatus!! Hyvä! Kuka tietää, onko Isabellalla ollut hyteissä ikkunoita/parvekkeita, mitkä saa avattua? Paremmissa hyteissä/suiteissa? Yritin googlata ko. laivaa, mutta se on korvattu Grace-laivalla, joten en nyt ainakaan löytänyt mitään tietoa..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Isabella on nykyään Isabelle ja TallinkSiljalla Tukholma - Riika -välillä.
Laivalla ei ole parvekehyttejä.

http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/i ... -content-3
peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja peteme »

Sen verran täytyy korjata että suuntavaisto oli hukassa ja hytit olivatkin laivan keulapuolella eikä perällä. Pahoittelut virheestä.
Gepardi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:58 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Gepardi »

Minulla tuli yksi asia mieleen,niin kirjoitan:Pitkin tätä ketjua monet ovat arvelleet,että aasialaiset olivat prostitoituja ja osa taas on ollut jämäkästi sitä vastaan ja ajatelleet,että tuskin olivat....

Niin ohjelmassa kertoja sanoo yhdessä vaiheessa"Keitä naiset olivat"? Miksi he matkaavat Suomesta Ruotsiin"? "Liittyykö heihin rikollista toimintaa? "Huumeita,prostituutiota,ihmiskauppaa?" Niin on toki muitakin vaihtoehtoja kuin nuo kolme tai joku nuista,mutta jos naiset olivat jotain nuista kolmesta niin minusta todennäköisimmin ihmiskauppiaita.

-Jos ajatellaan sitä,että mikä sellainen mitä naiset olivat selittäisi Nikun katoamisen,niin ihmiskauppa selittäisi. Ihmiskauppa tai elinkauppa,ennemminkin tuo ihmiskauppa.....




Itse olen tällainen keskitasoa huonompi kirjoittaja ja huonompi spekuloija kuin monet muut,mutta silti on kiva aina välillä kirjoittaa keskusteluun. Tiedä vaikka joku jonkun esittämä selitys katoamiselle olisi osunut juuri oikeaan.

Yleensä sanotaan,että "kun ihminen katoaa,vaihtoehtoja on neljä:Joko hän katoaa tahallaan, tai kuolee tapaturmaisesti, tekee itsemurhan, tai joutuu henkirikoksen uhriksi. Niin kyllä minusta on olemassa vielä ainakin yksi vaihtoehto:Nimittäin sieppaus: Jotkut saattavat siepata ihmisiä jostakin syystä.....

Monet tässä ketjussa ja muissakin ketjuissa ovat arvostelleet poliiseja, sitä kuinka poliisit ovat jostain syystä jättäneet tekemättä jotain kadonneen löytämiseksi ym.... Niin kyllä tässä Nikunkin tapauksessa voi mielestäni kritisoida poliisia:Yksi asia nimittäin: Poliisit julkistivat niiden aasialaisten kuvat vasta kuukauden/yli kuukauden päästä katoamisesta. Tai siis kun ne aasialaisten kuvathan julkaistiin suomessa että ruotsissa,(lehdissä) niin naisethan eivät ole ilmoittautuneet. No,jos he eivät ole koskaan saaneet tietoonsa,että heitä etsitään tai sitten he ovat tehneet Nikulle jotain,eli ovat syyllisiä hänen katoamiseensa,eivätkä siksi ilmoittaudu.......

-Mutta olisi ollut hyvä asia julkistaa niiden naisten kuvat heti,eikä vasta kun katoamisesta on kulunut kuukausi/yli. Jos oletetaan,että naiset eivät ole saaneet tietoonsa,että heitä haetaan,niin se voi olla juuri se ratkaiseva tekijä siinä asiassa,se, että kuvat julkaistiin viiveellä! Jos kuvat olisi julkaistu heti,naiset olisivat ehkä saaneet tiedon,että heitä etsitään ja olisivat ilmoittautuneet poliisille. Sitähän ei voi tietää,olisivatko naiset ilmoittautuneet/saaneet tiedon heidän etsimisestään vaikka kuvat olisikin julkaistu heti,mutta niin olisi silti pitänyt tehdä,koska tiedä vaikka juuri sen "viivästyneen julkaisun" takia, naiset eivät olisi saaneet tietää,että heitä etsitään .

Tämä nikunkin juttu on monella tapaa arvoitus:Ei voida tietää miksi naiset eivät ole ilmoittautuneet, ei voida tietää onko Niku päätynyt mereen ja jos on,niin miten

Ei voida tietää onko Niku joutunut mereen vai poistunut autokannen kautta:Osa tässä ketjussa on sitä mieltä,että Niku on joutunut mereen joko itsemurhan,tapaturman,tai henkirikoksen kautta,osa taas on sitä mieltä,että Niku on poistunut autokannen kautta naisten mukana- (tai kuka tietää,ehkä jonkun muun mukana....)-joko elävänä tai kuolleena(en tiedä onko mahdollista kuljettaa kuollut autokannelle ilman,että jää kiinni?) joko vapaaehtoisesti tai pakotettuna (en tiedä onko mahdollista pakottaa?

Ihmettelen monia asioita tämän tapauksen tutkintaan liittyen....

Voi olla,että poliisit eivät ole tehneet moniakaan asioita joita olisi pitänyt ja voi olla,että jotkut asiat on tehty väärin.....

Nyt en ehdi kirjoittaa enempää.
Kyllä niitä töitä pian tekis,ajatukset ne on kun ajan vie.
Vastaa Viestiin