Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Serafin
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 11, 2021 4:08 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Serafin »

Mukavaa kun me ei jätetä kesken tätä tutkintaa. Uskon kyllä, että tuo on Niku. Kyllä varmaan joku tuttavista älähtäisi jos ei olisi.
En usko edelleenkään itsemurhaan. Ammattini puolesta tiedän, että ADHD tyypit ovat enemmänkin sählääjiä kuin itsemurhahakuisia.
Nuo aasialaiset naiset ovat avain tähän keissiin. Miksi tuhlaisivat aikaa tuollaiseen räkänokkaan ellei kyseessä bisnekset.
Miksi on vaikea uskoa ihmisen pahuuteen. Niku on saattanut olla makoilija, mutta uusi elämä ja mahdollisuudet alkamassa.
Tuo toinen vanhempi aasiatar näyttää joten stereotyyppiseltä käskyttämään tottuneelta ”madamelta”.
Toinen saattanut olla ihastunut Nikuun, mutta bisnes on bisnestä.

Veera84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Elo 20, 2020 12:39 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Veera84 »

Mun mielestä ei ole ainakaan teoriassa ihmeellistä, että pelkän sähköpostiosoitteen takia lähdetään jonnekin. Jos Niku ei ole ollut selvin päin, naisten osoitteen muistaminen jälkikäteen ei välttämättä onnistu, varsinkin kun niillä on voinut olla joku kirjoitusasultaan vaikeampi omaan nimeen perustuva osoite eli olisi voitu lähteä etsimään kynää ja paperia.

Avatar
Larva
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 1:14 pm
Paikkakunta: Rannikko / Kusten

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Larva »

Onkohan tätä aasialaisten daamien hakua tehty oikeasti muutoin kuin matkustajaluettelon perusteella? Eli onko dorkana haettu vain aasialaisia nimiä?

Jos menee naimisiin, voi ottaa miehen sukunimen, esimerkiksi Korhonen tai Andersson. Lisäksi, ainakin thaikuilla on kutsumanimiä enkä näe syytä mikseivät ole muuttaneet omaa nimeään lähinnä olevaan uuden kotimaan nimeen tai etunimensä kokonaan. Itiksessäkin oli tuohon aikaan Tiimarissa thaikku tms daami, jonka nimikyltissä sanoi Kyllikki/Irmeli/Marjatta tai joku vastaava. Mikä sitä estää että vaihtaa etunimensä, ei mikään.. eli ihan ovat voineet olla omalla nimellään laivalla.

Toivottavasti on tätäkin tutkittu, mutta varmaan joku typerä säännös estää tutkimasta ihmisten nimihistoriaa tms. :|

Carrie Mathison
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2021 11:22 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Carrie Mathison »

Serafin kirjoitti:
La Elo 28, 2021 3:30 pm
Mukavaa kun me ei jätetä kesken tätä tutkintaa. Uskon kyllä, että tuo on Niku. Kyllä varmaan joku tuttavista älähtäisi jos ei olisi.
En usko edelleenkään itsemurhaan. Ammattini puolesta tiedän, että ADHD tyypit ovat enemmänkin sählääjiä kuin itsemurhahakuisia.
Nuo aasialaiset naiset ovat avain tähän keissiin. Miksi tuhlaisivat aikaa tuollaiseen räkänokkaan ellei kyseessä bisnekset.
Miksi on vaikea uskoa ihmisen pahuuteen. Niku on saattanut olla makoilija, mutta uusi elämä ja mahdollisuudet alkamassa.
Tuo toinen vanhempi aasiatar näyttää joten stereotyyppiseltä käskyttämään tottuneelta ”madamelta”.
Toinen saattanut olla ihastunut Nikuun, mutta bisnes on bisnestä.
Itse asiassa ADHD: illa on suurempi riski itsemurhaan kuin ns. normaaleilla. Esim:
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uut ... kertainen/
Tästä on myös omakohtaista kokemusta, myös ammatin puolesta.

Tuolla aiemmin mietittiin klo aikoja mutta kannattaa muistaa, että Suomen ja Ruotsin klo ajat poikkeavat tunnilla eikä voi olla varma kumman valtion ajasta puhutaan milloinkin ja se voi aiheuttaa epäselvyyttä ja esim. oikeasti on ollut vain 15min yökerhosta poistumisen ja valvontakameran välillä eikä 1h15min.
Tyhjät tynnyrit kolisee eniten

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

tämä on vain minun mielipide: teki itsemurhan hyppäämällä mereen pakit saatuaan laskuhumalassa. pidempi seurustelusuhde oli päättynyt tytön toimesta vähän aikaa sitten ja se on painanut Nikun mieltä. siihen toiset pakit niiltä itämaan tytöiltä ...
"If you aim for a king, you better not miss"

Foxie
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 07, 2010 8:32 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Foxie »

Carrie Mathison kirjoitti:
La Elo 28, 2021 7:58 pm
Tuolla aiemmin mietittiin klo aikoja mutta kannattaa muistaa, että Suomen ja Ruotsin klo ajat poikkeavat tunnilla eikä voi olla varma kumman valtion ajasta puhutaan milloinkin ja se voi aiheuttaa epäselvyyttä ja esim. oikeasti on ollut vain 15min yökerhosta poistumisen ja valvontakameran välillä eikä 1h15min.
Isabellalla oli Suomen lippu ahterissa eli käytännössä kaikki ajat laivalla ovat Suomen aikoja. Esim. samoihin aikoihin Siljan aamulaivana Turusta oli... Festival?, Karneval? tai joku tivoli, joka oli Ruotsin lipun alla. Kyseisellä kalikalla "elettiin" Ruotsin aikaa.

Vastaavasti Aftonbladet on ruotsalainen lehti, joka tekee lööppijuttuja ruotsalaisille. Luonnollisesti siinä käytetään Ruotsin aikoja. Tässä tapauksessa viimeinen valvontakamerakuva Nikusta oli Aftonbladetin jutussa otettu klo 02:45. Vastaavasti Suomessa ja Suomen mediassa sen sanotaan olevan klo 03:45. Samaten matkustajina olleet Nikun kaverit sekä tapausta tutkivat poliisit puhuvat tapahtumista lähes takuuvarmasti vain ja ainoastaan Suomen ajoissa.

Turkulaisena Isabella on mulle erittäin tuttu alus. Sillä tuli reissattua jo 90-luvulla useampikin viihdematka ja vuosituhannen alkupuolella ylitettyä lätäkkö koulureissujen johdosta. Kesällä 2006 matkustin Isabellalla lähes viikottain työmatkoilla. Itse asiassa mulla on jopa epäilys, että olisin ollut Isabellalla samaan aikaan Nikun katoamispäivänä. Jostain listoista tai kalenterista varmistus sille saattaisi vielä löytyäkin. Toisaalta eipä ainakaan poliisi tai tutkijat ole koskaan ottaneet yhteyttä. Myöhemminkin sillä tuli mentyä kerta jos toinenkin Ahvenanmaalle tai Tukholmaan, mutta ei enää yhtä intensiivisesti.

Kyseisen kesän aikana myös osa Isabellan sen aikaisesta henkilökunnasta tuli tutuksi. Muutamaa hahmoa voisin kai sanoa "kaveriksi" tai ainakin puolitutuksi edelleenkin. Samaten eri paikkojen aukioloajat erityisesti Turun iltalähdöllä ovat pysyneet yllättävän hyvin mielessä. Siitä syystä sanoinkin jo aiemmin, että toivottavasti tähän uusimpaan podcastiin olisi nyt korjattu ne järjettömät virheet alkuillan osalta. En ole vieläkään kuunnellut sitä. Sitä aiempaa (ehkä vuosi sitten julkaistua - tässäkin ketjussa esillä ollutta) podcastia jaksoin kuunnella tasan sen viitisen minuuttia alusta. Hirvittävän epätarkka selostus alkuillan tapahtumista, ristiriitaisuuksia, jopa täysiä mahdottomuuksia jne. Sama oli jo Kadonneet-jaksossa, josta ne todennäköisesti vain kopioidaan näihin uusiin podcasteihin ja muihin. Tässä jutussa oikeastaan heti alkuillan tapahtumien kuvauksista selviää se, kuinka paljon vaivaa on oikeasti nähty kyseisen jakson, podcastin tai minkä tahansa tekemiseen.

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Jos joku uskoo tähän prostituutioteoriaan ja jos naiset ovat thaikkuja, tämä saattaa kiinnostaa: https://tamamatka.fi/pattaya-ja-seksi/

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Tässä joitain arkistoituja sivustoja

Viking isabellan baarien ja ravintoloiden aukioloaikoja: https://web.archive.org/web/20081222020 ... loajat.asp

Hytit: https://web.archive.org/web/20081221062 ... /hytit.asp

Serafin
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 11, 2021 4:08 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Serafin »

Eli tuo Disko 3.30 asti auki. Eli Niku ollut siellä loppuun asti ja sitten ”taikkunaiset” menneet vessaan ja valvontakameran kuva 3.45 Suomen aikaa matsaa siihen, että Niku odotellut vessan ulkopuolella juuri tuohon aikaan.
Mihin aikaan tuo Isabella saapui Tukholmaan ? Tietääkö kukaan ?
Kyllä itsemurhan mahdollisuutta voi tietenkään sulkea pois, mutta itse en siihen usko. Jokin vaisto sanoo sen.
Tutustuin yhteen taikkulaiseen ”tanssityttöön” kerran matkoilla ollessani ja hän juurikin kertoi, että on oikeastaan maksullinen nainen. Tanssiminen on peitetarina. Olin kyllä järkyttynyt, koska nuori ja kaunis nainen ja jo melkoisen ammattilaisen otteet.
Raha tässä merkitsi hyvin paljon.

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Tässä on joitain tutkintaa "helpottavia" kuvia. Olin amorellalla viimeksi keväällä, jolloin ajattelin, että viking glory tulee pian. Ajattelin, että nyt pitää kuvata yksityiskohtia myöten. Ja aivan jumalattomasti. Kyllähän sitä itsekin olen nähnyt, kuinka vanhoista laivoista on tosi vähän sisäkuvia, vaikka olisikin kännykkäkameroiden aikakautta.

Tässä on nyt joitakin kuvia siitä etummaisesta porraskäytävästä, jossa ei kameroita. kuvat on otettu kyllä vga-kameralla, mutta ei anneta sen haitata.
Alkuperäinen "tykkimallinen" kamera, jolla viimeinen kuva on voitu hyvin ottaa.
Alkuperäinen "tykkimallinen" kamera, jolla viimeinen kuva on voitu hyvin ottaa.
Kuva(35).jpg (80.46 KiB) Katsottu 1532 kertaa
Kuva itse porraskäytävästä.
Kuva itse porraskäytävästä.
Kuva(63).jpg (63.8 KiB) Katsottu 1532 kertaa
Kuva(64).jpg
Kuva(64).jpg (54.73 KiB) Katsottu 1532 kertaa
Laitan vielä yhden kuvan, jota pidän eräistä merkittävimmistä.

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Kuva on kannelta 10 (ulkokansi), ja oikealla on ovi sinne porraskäytävälle. Tämä on merkittävä Nikun "laidan yli" teorian kannalta. Ei kameroita!
Kuva on kannelta 10 (ulkokansi), ja oikealla on ovi sinne porraskäytävälle. Tämä on merkittävä Nikun "laidan yli" teorian kannalta. Ei kameroita!
Kuva(69).jpg (58.66 KiB) Katsottu 1531 kertaa

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Kuva(71).jpg
Kuva(71).jpg (54.79 KiB) Katsottu 1530 kertaa

Virallinen=Valhe
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Elo 26, 2021 1:23 am

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Virallinen=Valhe »

Ajatellaanpa sitten niin, että Niku meni vain sähköpostin perässä (okei niku itse ehkä pillun tai pillujen perässä ajatuksella "kaikki mahdollista"-), mutta mitään ei ollut luvattu!

KAHTA ISOMPI KYSYMYS?!

Niku saa sähköpostin... ja menee hyppäämään laidan yli, ilosta vai?

Eheim, unohdin jo mitä piti sanoa, koska tämä on jo absurdia!

Eikä pienikokoinen horjahda vahingossa kaiteesta!

Ainiin. Niku saa sähköpostin ja sattumalta jengi jonka kanssa oli suukopua ja ne heittää sen mereen tuosta vain... Ei!

Eli...

Eikö tuo jo todista aika vahvasti. Naisilla on osuus tai Niku katosi tietoisesti (esim. naisten avulla<)!?

Vai entäs ne kaverit, jotenkin outoa kokonaiskuvassa, mutta omaiset ei ajattele niin, voivat olla oikeassa...

Mikään, jos kertomukset illasta pitää paikkansa, ei tuekaan omaehtoista tekoa...

No miksei poliisia kiinnosta etsi kunnolla noita naisia?!

Joku on salaliitto takana!

Jurii123
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 1:03 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Jurii123 »

Nyt mulla ei ole aikaa sen tarkemmin perehtyä koko ketjuun, mutta muutama oma kommentti tähän tapaukseen liittyen. Tossa pari viestiä aiemmin otetuilla kuvilla Amorellasta ja sen kameroista, ei ole mitään merkitystä. Kyseessä on eri laivat ja ne eivät ole täysin identtisiä, kuten ei myöskään kameroiden paikat. Muutenkaan jos nyt ei ole jossain kameraa, niin se ei tarkoita ettei 15 vuotta sitten olisi voinut olla ja toisinpäin.

Muutenkin laivalla on aina ollut ongelmia kameroiden toimivuuden kanssa, johtuen erityisesti tärinästä. Kameroita yksinkertaisesti "tippuu" pois (esim kytkentä irti) ja niitä sitten käydään laittamassa takaisin. Myös ilkivalta vaikutti toimivuuteen. Sama juttu servereiden kanssa, niitä kaatui hyvin usein. Ja jos serveri kaatui, niin kaikki siihen liitetyt kamerat olivat poissa pelistä. Yleisesti ottaen kameroiden huolto tehtiin paikan päällä henkilökunnan toimesta ja joskus joku ulkopuolinen kävi muistaakseni huoltamassa niitä. Serverit sen sijaan lähetettiin huoltoon ja silloin ko. serverin kamerat eivät tietenkään olleet käytössä. Esimerkiksi Isabellalla kameravalvonta ei myöskään ollut mitenkään erityisen kattava ja valvomatonta tilaa oli paljon.

Mitä tulee näihin ulkomaalaisiin naisiin, niin jos he olisivat olleet laivalla esiintymässä, niin laivalla olisi siitä varmuudella ollut tieto ja heidän nimensä olisivat olleet myös Muster listalla.

Mä olen itse ollut aikanaan järjestysmiehenä laivoilla, myös Isabellalla. En kylläkään katoamisen aikoihin, mutta olen jutellut asiasta sellaisten henkilöiden kanssa jotka olivat.

mysteeri7
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Elo 26, 2021 3:24 pm

Re: Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja mysteeri7 »

Jurii123 kirjoitti:
Ma Elo 30, 2021 2:40 pm
Nyt mulla ei ole aikaa sen tarkemmin perehtyä koko ketjuun, mutta muutama oma kommentti tähän tapaukseen liittyen. Tossa pari viestiä aiemmin otetuilla kuvilla Amorellasta ja sen kameroista, ei ole mitään merkitystä. Kyseessä on eri laivat ja ne eivät ole täysin identtisiä, kuten ei myöskään kameroiden paikat. Muutenkaan jos nyt ei ole jossain kameraa, niin se ei tarkoita ettei 15 vuotta sitten olisi voinut olla ja toisinpäin.

Muutenkin laivalla on aina ollut ongelmia kameroiden toimivuuden kanssa, johtuen erityisesti tärinästä. Kameroita yksinkertaisesti "tippuu" pois (esim kytkentä irti) ja niitä sitten käydään laittamassa takaisin. Myös ilkivalta vaikutti toimivuuteen. Sama juttu servereiden kanssa, niitä kaatui hyvin usein. Ja jos serveri kaatui, niin kaikki siihen liitetyt kamerat olivat poissa pelistä. Yleisesti ottaen kameroiden huolto tehtiin paikan päällä henkilökunnan toimesta ja joskus joku ulkopuolinen kävi muistaakseni huoltamassa niitä. Serverit sen sijaan lähetettiin huoltoon ja silloin ko. serverin kamerat eivät tietenkään olleet käytössä. Esimerkiksi Isabellalla kameravalvonta ei myöskään ollut mitenkään erityisen kattava ja valvomatonta tilaa oli paljon.

Mitä tulee näihin ulkomaalaisiin naisiin, niin jos he olisivat olleet laivalla esiintymässä, niin laivalla olisi siitä varmuudella ollut tieto ja heidän nimensä olisivat olleet myös Muster listalla.

Mä olen itse ollut aikanaan järjestysmiehenä laivoilla, myös Isabellalla. En kylläkään katoamisen aikoihin, mutta olen jutellut asiasta sellaisten henkilöiden kanssa jotka olivat.
Mukavaa oli kuulla järjestysmiehen kommentti ja faktatieto. Sitä itsekin mietin, ettei nuo kamerat voi millään olla millilleen Isabellalla ja amorellalla, ainoastaan tiedän että moinen portaikko löytyy myös isabellalta. Kuva siitä viime sivulla (Isabella 1989, sivukuva).

Vastaa Viestiin