Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Zessie
Neuvoja-Jack
Viestit: 559
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:37 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Onpa vaikea uskoa tuohon apen asumiseen samassa taloudessa. Miksi moinen asia olisi pidetty salassa, siihen pitäisi olla jokin selkeä syy. Ja olisihan appi voinut katsoa pienintä veljeä, miksi siihen Piia olisi tarvittu. Vai oliko appikin ihan Piian hoidettavassa kunnossa? Olisipa Piia ollut silloin kovilla. Eipä taida tieto pitää paikkaansa, vaikka omituisesti kyllä apen olemisesta ja lähtemisestä on vaiettu. Mikähän hänen sukunimensä oli?
Joku ihmetteli miksi pojat eivät olleet saunassa yhtä aikaa isän kanssa. Ennen pienimmät lapset usein saunotettiin (=pestiin) ensin ja miehet ottivat sen jälkeen kovemmat jälkilöylyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ailar kirjoitti:Enpä usko, että appiukko asui Ristikankareilla. Heikki kertoi haastatteluissa, että hänelle oli tärkeää pitää yhteyttä lasten elossa olevaan isovanhempaan. Missään ei ole sanottu ex-apen asuneen perheessä. Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa. Tosin Heikki asui myös jonkun aikaa muuallakin, mutta palasi jälleen taloonsa.
Aila, mistä nuo boldaamani tiedot on peräisin? Minä kun luulin, että Teijo ja Kalle asuivat eri huusholleissa (kuin kotonaan). Olin käsittänyt, että Heikillä oli uusi naisystävä ja he asuvat yhdessä jossain muualla kuin ko kotitalossa. Naisystävä kai menehtyi jossain vaiheessa ja silloin kai Heikki palasi taloonsa? Silloin tietysti olisi voinut olla niin, että molemmat pojat asuivat taloa jne?
Muista lähdekritiikki!
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ailar »

skoone kirjoitti:
Ailar kirjoitti:Enpä usko, että appiukko asui Ristikankareilla. Heikki kertoi haastatteluissa, että hänelle oli tärkeää pitää yhteyttä lasten elossa olevaan isovanhempaan. Missään ei ole sanottu ex-apen asuneen perheessä. Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa. Tosin Heikki asui myös jonkun aikaa muuallakin, mutta palasi jälleen taloonsa.
Aila, mistä nuo boldaamani tiedot on peräisin? Minä kun luulin, että Teijo ja Kalle asuivat eri huusholleissa (kuin kotonaan). Olin käsittänyt, että Heikillä oli uusi naisystävä ja he asuvat yhdessä jossain muualla kuin ko kotitalossa. Naisystävä kai menehtyi jossain vaiheessa ja silloin kai Heikki palasi taloonsa? Silloin tietysti olisi voinut olla niin, että molemmat pojat asuivat taloa jne?
Tarkoitin juuri tätä, ehkä ilmaisin asian huonosti. Eli Heikki siis muutti joksikin aikaa pois, kuten kirjoitinkin. Sitten hän palasi kotitaloon ja jäi sinne Teijon kanssa asumaan. Tässä vaiheessa Kalle oli jo kuollut.
Mutta kysyisin kirjoituksestasi - asuivatko siis Teijo ja Kallekin välillä jossain muualla? Missä, onko tietoa?
Zessie
Neuvoja-Jack
Viestit: 559
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:37 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Vauva.fi palstalla joku tiesi kertoa, etä Piia aloitti syksyllä koulun hieman myöhässä ja hänellä oli käsi paketissa. Mitä Piialle oli tapahtunut? Vahingoittiko joku häntä taas (huom. aiemmat potkimiset koulun pihalla). Mikä ihme noihin väkivaltatekoihin oli syynä, ei kai nyt pelkästään uskonto? Olisihan toki voinut olla luonnollinenkin syy mutta vaikea keksiä mitään 'viatonta' syytä ranteen murtumiselle loppukesästä. Joku pukkasi selkään ja kaatui? Mikä/kuka pahoinpiteli Piiaa ja olisiko tuo taho tehnyt sitten illalla lopullisen pahoinpitelyn. Asuikohan lähettyvillä joku äidin juopottelukavereista, jolla olisi ollut kaunoja? Tai sitten se aiemminkin pahoinpidellyt 'kauppa'porukka? Mikähän syy (riidan aihe?) oli Pontelan diskossa tapahtuneeseen tappeluun?
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

^ Sitä ollaan samoilla linjoilla, mikä oli riidan aihe Pontelan diskossa? Kovin salainen ainakin kun kylillä ei sitä tiedetä, oliko kosto vai kylätappelu Paimiolaiset vastaan Piikkiöläiset? Vakava tilanne ainakin kun illanvietto jäi sitten siihen.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ailar kirjoitti:Enpä usko, että appiukko asui Ristikankareilla. Heikki kertoi haastatteluissa, että hänelle oli tärkeää pitää yhteyttä lasten elossa olevaan isovanhempaan. Missään ei ole sanottu ex-apen asuneen perheessä. Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa. Tosin Heikki asui myös jonkun aikaa muuallakin, mutta palasi jälleen taloonsa.

Ailar, mistä tiedät, että "Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa"?
Minä olen "poikien" facebook- päivitysten perusteella käsittänyt heidän asuneen muualla, toisen jopa muualla kuin Piikkiössä. Olen saattanut käsittää väärinkin.
Muista lähdekritiikki!
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Kuva

Onko tätä kuvaa olemassa värillisenä versiona?
Polaris
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Polaris »

Zessie kirjoitti:...hänellä oli käsi paketissa... Olisihan toki voinut olla luonnollinenkin syy mutta vaikea keksiä mitään 'viatonta' syytä ranteen murtumiselle loppukesästä.
Olen taas sen verran skeptinen, että en paljon muuta keksikään kuin viattomia syitä teinin ranteen murtumiselle. Epäilen, että tilastollisesti ranteita murtuu aika paljon enemmän kaikkina vuodenaikoina viattomista syistä, kuin esim. kiusaajien toimesta.
Tai sitten Piian kohdalla se kiusaaminen on ollut todella rajua, jos on alkanut luita murtumaan, mutta näin raju kiusaaminen olisi varmaan tullut aiemmin jo esille. Älkääkä nyt lynkatko, mutta olisiko se ranne voinut murtua jonkun perheenjäsenen kanssa tapahtuneen leikin tai tappelun yhteydessä?
Zessie
Neuvoja-Jack
Viestit: 559
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:37 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Tosi on, että teini-ikäiset nuoret saattavat ottaa aika rajusti yhteen ja hennompi jää sitten kakkoseksi.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ailar »

skoone kirjoitti:Ailar, mistä tiedät, että "Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa"?
Minä olen "poikien" facebook- päivitysten perusteella käsittänyt heidän asuneen muualla, toisen jopa muualla kuin Piikkiössä. Olen saattanut käsittää väärinkin.
Nyt en taida pysyä rattailla. Vastasin tähän jo edellä. Heikki on kertonut asuvansa Teijon kanssa ko. omakotitalossa (ihan tämän hetkistä tilannetta en tiedä). Haastattelussa hän kertoi asuvansa alakerrassa, Teijo yläkerrassa.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ailar kirjoitti:
skoone kirjoitti:Ailar, mistä tiedät, että "Heikkihän jäi Kallen kuoleman jälkeen asumaan taloa Teijon kanssa"?
Minä olen "poikien" facebook- päivitysten perusteella käsittänyt heidän asuneen muualla, toisen jopa muualla kuin Piikkiössä. Olen saattanut käsittää väärinkin.
Nyt en taida pysyä rattailla. Vastasin tähän jo edellä. Heikki on kertonut asuvansa Teijon kanssa ko. omakotitalossa (ihan tämän hetkistä tilannetta en tiedä). Haastattelussa hän kertoi asuvansa alakerrassa, Teijo yläkerrassa.
Mä se taidan olla rattailta pudonnut :D Mikä haastattelu oli kyseessä ja missä? Kallen kuolemasta ei ole kovin montaa vuotta. Käyn tarkistamassa ja palailen...Siis Heikinmukaan kaikki kolme asui ko talossa ja Kalle kuoli ja sitten taloon jäi Heikki ja Teijo?

Lisäys, Kalle kuoli ilmeisesti vuonna 2011 eli 7 vuotta sitten, about, eli onhan siitä jo aikaa.

Veljensä ei ehkä ole päivittänyt asuinpaikkaansa, mutta eräitten näkyvien tietojen mukaan hän asuisi Kaarinassa.
Muista lähdekritiikki!
Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

skoone kirjoitti:
Veljensä ei ehkä ole päivittänyt asuinpaikkaansa, mutta eräitten näkyvien tietojen mukaan hän asuisi Kaarinassa.
Piikkiö kuuluu nykyään Kaarinaan, joten Piikkiössä asuva asuu Kaarinassa. En tosin tiedä missä Teijo asuu.
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ciccarelli kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Veljensä ei ehkä ole päivittänyt asuinpaikkaansa, mutta eräitten näkyvien tietojen mukaan hän asuisi Kaarinassa.
Piikkiö kuuluu nykyään Kaarinaan, joten Piikkiössä asuva asuu Kaarinassa. En tosin tiedä missä Teijo asuu.
Kiitos tiedoista? Koska tää yhdistymnen tapahtui? Somessa TR kertoo olevansa kotoisin Piikkiöstä ja asuvansa Kaarinassa.

No, lopetan tään asuinpaikkajutun tähän, eihän sillä ole oieastaan mitään merkitystä.
Muista lähdekritiikki!
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

HolyWhiskey kirjoitti:
Zessie kirjoitti:Vauva.fi palstalla joku tiesi kertoa, etä Piia aloitti syksyllä koulun hieman myöhässä ja hänellä oli käsi paketissa. Mitä Piialle oli tapahtunut? Vahingoittiko joku häntä taas (huom. aiemmat potkimiset koulun pihalla). Mikä ihme noihin väkivaltatekoihin oli syynä, ei kai nyt pelkästään uskonto? Olisihan toki voinut olla luonnollinenkin syy mutta vaikea keksiä mitään 'viatonta' syytä ranteen murtumiselle loppukesästä. Joku pukkasi selkään ja kaatui? Mikä/kuka pahoinpiteli Piiaa ja olisiko tuo taho tehnyt sitten illalla lopullisen pahoinpitelyn. Asuikohan lähettyvillä joku äidin juopottelukavereista, jolla olisi ollut kaunoja? Tai sitten se aiemminkin pahoinpidellyt 'kauppa'porukka? Mikähän syy (riidan aihe?) oli Pontelan diskossa tapahtuneeseen tappeluun?

Pitkästä aikaa jotain järkevää päättelyä. Hyvin todennäköisesti juuri näin. Jatkuva kiusaaminen... sitten katoaminen... = Hyvin todennäköisesti asialla on yhteys. Tätä olen täällä aikani jankannut. Eli uskon ihan puhtaasti siihen, että Piian kiusaajat hänet tappoi, jos suoraan sanotaan. Tai sitten joku hänet tunteva lähistöllä asuva koulukaverin isoveli esim. Joka vihasi Piiaa eri syistä. Jonkun voi olla vaikea tätä teoriaa hyväksyä, mutta itse osaan tämän hyvin kuvitella.
Luulis sen asian jo selvinneen jos olis "kiusaajat" olleet asialla .
Tämä käsi juttu on kanssa mielenkiintoinen ja se lähde kyllä pystyy selvittään .Kiusaajat ja ketkään muutkaan silminnäkiät eivät ole tulleet kertomaan mitään .Katoamis illasta ! Minun mielipiteeni on et miten edes voisivat .30 vuotta on pitkä aika
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

25 vuoden aikana olen sanonut näille todistajille et teillä on nuori tyttö seurakunnasta kadonnut .Miksi ette häntä etsi !?
Yleensä tullut nopee lähtö ovelta kommentoimatta .Luulis kyl seurakuntaaki kiinnostavan
Vastaa Viestiin