Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Zipe »

skoone kirjoitti:Kirjeen kirjoittaja voisi olla nainen..vaikkapa Jammun exä. Kirjeen monet monimutkaiset ilmaisut viittaisivat siihen, että kirjoittaja on lukenut paljon, esim. raamattua. Ja naiseutta taas se, että minä-pronomia ei paljoa käytetä. Mies kirjoittaisi "minä, minä, minä" ! Ehkä exän kotikieli oli ruotsi? Ja siksi katsoi Polis - TV: a? Ja tuo Tom on Borås saattoi olla hämäystä kuten koko kirje...
Mitä Jammun exä olisi niin pelännyt, ettei voinut mennä puhumaan poliisille suoraan? Jammun kostoa? Asiasta nousevaa julkisuutta, joka olisi ikävällä tavalla saattanut liipata myös exän omaa lasta?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

Zipe kirjoitti:
skoone kirjoitti:Kirjeen kirjoittaja voisi olla nainen..vaikkapa Jammun exä. Kirjeen monet monimutkaiset ilmaisut viittaisivat siihen, että kirjoittaja on lukenut paljon, esim. raamattua. Ja naiseutta taas se, että minä-pronomia ei paljoa käytetä. Mies kirjoittaisi "minä, minä, minä" ! Ehkä exän kotikieli oli ruotsi? Ja siksi katsoi Polis - TV: a? Ja tuo Tom on Borås saattoi olla hämäystä kuten koko kirje...
Mitä Jammun exä olisi niin pelännyt, ettei voinut mennä puhumaan poliisille suoraan? Jammun kostoa? Asiasta nousevaa julkisuutta, joka olisi ikävällä tavalla saattanut liipata myös exän omaa lasta?
Tuo olisi yksi varteenotettava selitys, zipe!

Katsoin eilen Kadonneet -ohjelman Piiasta.
Ja pari asiaa nousi esiin! Piian katoamisilta oli perjantai. Siis, miksi isänsä ja "appiukko" saunoivat perjantaina? Yksi selitys voisi olla: ehkä appiukko oli adventisti? Satun tietämään, että seitsemännen päivän adventistit (esim toivonlinnalaiset..) viettävät pyhää (sapattia) lauantaina ja käyvät siksi saunassakin perjantaisin...

Ohjelmassa kerrottiin, että Piian äiti liittyi jehoviin vasta avioiduttuaan Ristikankareen kanssa.

Lisäksi tuossa ohjelmassa kiinnitti huomiota se, että siinä puhuttiin rikoksesta, samanlaisesta kuin Kyllikki Saaren tapauksessa. Tiesivätkö ohjelman tekijät siis, että Piia oli murhattu?

Ja HRn osuudesta siinä ohjelmassa. Aika tarkkaan mies harkitsi mitä sanoo. Silmät kiinni tai katse muualla kuin kameraan tai haastattelijaan suunnattuna. Ja se saunajuttu vaikutti todella "ulkoa opitulta". "Mehän olimme saunassa, me emme voineet mitään ... tehdä.." tms. Aika outo alibi minun mielestäni.

Sitten pähkäilin myös sitä tietoa (täällä keskusteluissa kerrottua), että Piia ei voinut syksyllä aloittaa koulua Turussa heti lukukauden alusta, kun hänellä oli käsi "paketissa". Siis täytyi olla aika vakava vamma ja oikea käsi, jos ei pystynyt kouluun menemään, vaikka vain kuunteluoppilaaksi.Tuosta vammasta täytyy olla dokumentoitua tietoa siitä paikasta, missä tyttöä on hoidettu...
Muista lähdekritiikki!
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Saunassahan voi käydä niin perjantaina kuin minä muunakin päivänä tahansa. Jotkut ihmiset saunoo päivittäin, toiset harvemmin. Se, että saunoo perjantaina ei kyllä tee kenestäkään uskovaista.

Tuosta käden vammasta on vaan täällä liikkuva huhu. Niin kauan kun sitä ei ole todennettu konkreettisesti en siihen usko.
Vekku11
Jane Marple
Viestit: 1012
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 10:54 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Vekku11 »

Tuosta päiväkirjasta vielä sen verran, tuossa aiemmin joku kommentoikin että kadonneessa sivussa/sivussa on tosiaan voinut olla numero tai jopa nimi jonka Piiakin on voinut repästä mukaan lähtiessään.koko homman avain vois ihan oikeesti olla siinä? ei sitä tosin koskaan saa tietää ketä ne on repässyt ellei kotiväellä (tai jollain sukulasella) ole osuutta asiaan. On sillai vähä outoo että se Piian huone ilmeisesti aika koskematon mut päiväkirjasta puuttuu jotain..
semmonen salapoliishommahan siinä vois olla että jos numero/nimi sattunut painumaan tyhjälle sivulle niin että sais vielä jotenkin esiin niin vois ehkä sitä kautta aueta jotain.
Jotenkin on semmonen aavistus että tämä selviää vielä.
thumbsup
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Huhti 28, 2018 11:33 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja thumbsup »

Ja HRn osuudesta siinä ohjelmassa. Aika tarkkaan mies harkitsi mitä sanoo. Silmät kiinni tai katse muualla kuin kameraan tai haastattelijaan suunnattuna. Ja se saunajuttu vaikutti todella "ulkoa opitulta". "Mehän olimme saunassa, me emme voineet mitään ... tehdä.." tms. Aika outo alibi minun mielestäni.
Varmaan kun isä on kolmekymmentä vuotta joutunut kertomaan tätä tarinaa, saattaa olla jo vähän kertauksen makua tosiaankin. Mitä outoa tuossa saunomisessa oikein on? Olisiko ollut hyväksyttävämpää olla vaikka keittiössä/nukkumassa/autotallissa, ja harmitella sitten sitä?
Miksi joku noinkin arkipäiväinen asia kuin saunominen pitää esittää outona ja arveluttavana asiana?
poliisiTV
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 2:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja poliisiTV »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
poliisiTV kirjoitti:Tapasin hiljattain Ristikankareiden perhetutun. On ollut Ristikankareiden kanssa tekemisissä ennen ja jälkeen Piian katoamisen. Hänellä on katoamiseen liittyen kaksi epäiltyä.
Ensimmäinen on P. Virtanen. Kaikki yhteisön nuoret pelkäsi Virtasta tämän käytöksen vuoksi.
Toinen on J. Siltavuori. Oli nähty samana viikonloppuna Piikkiössä jolloin Piia katosi ja Jammun käytös ja menneisyys tiedettiin jo tuolloin paikkakunnalla.
Onhan se jo sanomattakin selvää, että tuollainen teini-disko vetää pedareita puoleensa kuin p...a kärpäsiä.
Kukas tämä P. Virtanen mahtaa olla?
Ketä yhteisöä tarkoitat? Kun sanoit, että kaikki yhteisön nuoret pelkäsivät häntä? Oliko hän väkivaltainen vai mitä?
Yhteisö oli nämä Jehova nuoret ja Virtanen oli nuorehko tyyppi jolla oli auto. Pelotteli näitä yhteisön ala-ikäisiä jäseniä jopa pysähtymällä tien viereen ja poistumalla autostaan.
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Täällä on noussut esiin päiväkirjan tiimoilta uusia mielenkiintoisia ideoita, odottelen mielenkiinnolla tuleeko jotain uutta päiväkirjan suhteen..

Ikävää jos joku kokee saavansa vihat niskaansa, minä en ole yhtään viestiä vihapäissäni kirjoittanut. Inhimillisyyttä ja ymmärrystäkin löytyy niin Heikkiä kuin Teijoakin kohtaan.

Olen samaa mieltä jo aiemmin jonkun kirjoittaneen kanssa siitä että nyt olisi aika niiden silmin näkijöiden sekä kirjeenkin kirjoittajan rohkeasti astua esiin, siten nämä epäilyksien varjot saataisiin ristikankareiden yltä pois.

On jo jonkin aikaa sitten mieleeni noussut tuon kirjeen tiimoilta tällainen asia.Jos kirjeen kirjoittaja oli ammatti autoilija niin havainnot autosta johon tyttöä oltiin nostamassa on voitu kirjoittaa ylös ajopäiväkirjaan ja se voisi olla ehkäpä vielä tallessa vaikka havainnon tekijä olisi jo kuollutkin. Ei kun varastoja penkomaan..
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

poliisiTV kirjoitti:
HerloCCi Solmunen kirjoitti:
poliisiTV kirjoitti:Tapasin hiljattain Ristikankareiden perhetutun. On ollut Ristikankareiden kanssa tekemisissä ennen ja jälkeen Piian katoamisen. Hänellä on katoamiseen liittyen kaksi epäiltyä.
Ensimmäinen on P. Virtanen. Kaikki yhteisön nuoret pelkäsi Virtasta tämän käytöksen vuoksi.
Toinen on J. Siltavuori. Oli nähty samana viikonloppuna Piikkiössä jolloin Piia katosi ja Jammun käytös ja menneisyys tiedettiin jo tuolloin paikkakunnalla.
Onhan se jo sanomattakin selvää, että tuollainen teini-disko vetää pedareita puoleensa kuin p...a kärpäsiä.
Kukas tämä P. Virtanen mahtaa olla?
Ketä yhteisöä tarkoitat? Kun sanoit, että kaikki yhteisön nuoret pelkäsivät häntä? Oliko hän väkivaltainen vai mitä?
Yhteisö oli nämä Jehova nuoret ja Virtanen oli nuorehko tyyppi jolla oli auto. Pelotteli näitä yhteisön ala-ikäisiä jäseniä jopa pysähtymällä tien viereen ja poistumalla autostaan.
Pitääkö tästä vetää johtipäätöksiä, että jäljet saattavat kuitenkin johtaa seurakunnan suuntaan?
Onko Piiaa kiusattukkin jehovien (nuorison)taholta enemmän kuin muiden ? Sen vuoksi halusi jättää kaiken taakseen ja vaihtaa maisemia opintojen myötä.
Itseäni hämää nämä pari itsemurhaa lähipiirissä Piian katoamisen jälkeen. Syitä voi olla monia, mutta eikö joku ole kestänyt salaisuuksien taakkaa?
On varmaan jossain lukenut, mutta nyt en jaksa muistaa oliko tämä tuttavaperhe, keiden isä teki itsemurhan, todistajia?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
poliisiTV
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 2:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja poliisiTV »

No sen verran tiedän tästä seurakunnasta, että seurakunnassa on ollut afrikkalaistaustaisen miehen tekemä raiskaus ja tapaus ei mennyt poliisin tietoon. Eli mitkään puhtaat jauhot ei seurakunnassakaan ole.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja skoone »

poliisiTV kirjoitti:No sen verran tiedän tästä seurakunnasta, että seurakunnassa on ollut afrikkalaistaustaisen miehen tekemä raiskaus ja tapaus ei mennyt poliisin tietoon. Eli mitkään puhtaat jauhot ei seurakunnassakaan ole.
Koskahan tämä olisi tapahtunut? Ennen Piian katoamista vai jälkeen?
Muista lähdekritiikki!
peimari
Poliisikoira Rex
Viestit: 254
Liittynyt: Pe Syys 18, 2009 3:57 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja peimari »

Luulis nyt jumalaut tulevan kertomaan edes näkemyksensä.
poliisiTV
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 2:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja poliisiTV »

skoone kirjoitti:
poliisiTV kirjoitti:No sen verran tiedän tästä seurakunnasta, että seurakunnassa on ollut afrikkalaistaustaisen miehen tekemä raiskaus ja tapaus ei mennyt poliisin tietoon. Eli mitkään puhtaat jauhot ei seurakunnassakaan ole.
Koskahan tämä olisi tapahtunut? Ennen Piian katoamista vai jälkeen?
Tarkasta ajankohdasta ei ollut puhetta, mutta epäilisin, että lähes samoihin aikoihin Piian katoamisen kanssa. Asiasta ketoi minulle uhrin veli.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja elli72 »

peimari kirjoitti:
peimari kirjoitti:
HolyWhiskey kirjoitti:Hyvä pointti sulta thumbsup. Varo vaan ettet saa kohta palstan " älykköjen " vihaa niskaasi. Olisi Heikki ollut sitten vaikka omenapuussa roikkumassa oksalla, niin tietyt palstan vajakit näkee hänet syyllisenä. Itse en enää edes reagoi heidän kirjoituksiinsa, koska syyttävät minua milloin mistäkin ja miksikin, ihan vain siksi, etten näe Heikin tai seurakunnan syyllisyyttä, en sitten millään tavalla. Pysyn kiusaaja linjassa vahvasti. Tavalla tai toisella heillä on näpit pelissä. Faktaa siitä minulla ei ole, mutta ei näillä palstan huutelija tytteleilläkään ole Heikin syyllisyydestä, ja ovat silti siitä vakuuttuneita! Huvittavaa lähinnä.
Luulis et seurakuntalaiset olisivat puuttunut kiusaamiseen koulussa ! Ajatellen sitäkin et Teijokin oli koulussa ?

Huvittaa lähinnä ajatus et sisartaan ei puolustaisi !!!
.Luulis nyt jumalaut tulevan kertomaan edes näkemyksensä.
Miksi tulisi? Todennäköisesti sanoisi mitä tahansa niin saisi paskaa niskaansa. Niinhän Piian isänkin kohdalla on. Jotkut pitävät syyllisenä ihan sen takia, että on puhunut niin paljon. Ja jokainen sana väännetään mitä erilaisempiin suuntiin. Muistikuvatkin voivat olla veljellä todella hatarat näin monen vuoden jälkeen. Kuten varmaan Heikki isälläkin. Vuosien saatossa voi hyvin mennä päivämäärät ja asiat sekaisin.

Jos Piia on kiusattu niin eiköhän Teijoakin ole kiusattu samalla tavalla. Omasta nuoruudesta muistan miten Jehoviin suhtauduttiin koulumaailmassa, tai ylipäätään kehenkään joka oli "vähän vääräuskoinen".
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Mahtaako nämä Piian ja Teijon? kiusaajat seurata näitä nettipalstoja joissa keskustellaan heidän tekosistaan? Hiljaista on taas ollut pitkään, jokohan tutkimuksissa olisi dna irronnut? :shock:
Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988 (ketju 2

Viesti Kirjoittaja Zipe »

Ghost hunting kirjoitti:Mahtaako nämä Piian ja Teijon? kiusaajat seurata näitä nettipalstoja joissa keskustellaan heidän tekosistaan? Hiljaista on taas ollut pitkään, jokohan tutkimuksissa olisi dna irronnut? :shock:
Olen varma, että Piian kiusaajat = väkivaltaiset teinit, nykyisin keski-ikäisiä, käyvät lukemassa tätäkin palstaa. Kuumottaahan aihe heitä aika tavalla. Jotkut heistä osallistuvat nettikeskusteluihin saivarrellakseen jostain epäolennaisesta, kuten kiusaajaihmisillä on tapana.
Vastaa Viestiin